ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, πότε τα zombies εισέβαλαν στην ευρύτερη pop κουλτούρα; Πότε ξεκίνησε και πως εξελίχθηκε το αρχέτυπο των νεκροζώντανων;  Τι είναι αυτό που κάνει τα zombies να είναι πάντα της μόδας και να στοιχειώνουν όλες τις μορφές τέχνης τις τελευταίες δεκαετίες;

Οι πρώτες αναφορές των zombies έρχονται από το κλασσικό βιβλίο «Χίλιες και μια νύχτες» και την ιστορία «The History of Gherib and His Brother Agib» από το Nights Vol.6. Κάπως έτσι λοιπόν άρχισε να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου το αρχέτυπο των zombies.Το αποτέλεσμα μέχρι σήμερα είναι, να έχει εξαπλωθεί παντού και να έχει γίνει της μόδας (σε υπερβολικό βαθμό είναι η αλήθεια).

Από τις νουβέλες του H.P Lovecraft και τις ιστορίες του Edgar Allan Poe μέχρι το βιβλίο The Magic Island του W.B Seabrook το 1929 (που ουσιαστικά συνδέει τα zombies με τα voodoo στην Αϊτή)  έχει μπει πολύ νερό στο αυλάκι…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο «πατέρας» των zombies, όπως ουσιαστικά τα γνωρίζουμε σήμερα, δεν είναι άλλος από τον George A. Romero. To 1968 είναι η χρονιά ορόσημο, στην οποία κυκλοφόρησε η ταινία Night Of The Living Dead. Από εκείνη την στιγμή και έπειτα τα zombies απέκτησαν μια αίγλη η οποία τα τελευταία 40 χρόνια συνέχεια εξαπλώνεται.

Το 2006 κυκλοφόρησε αποκλειστικά στο σύστημα της Microsoft, Xbox 360, ένα παιχνίδι το οποίο ουσιαστικά έφερε την επανάσταση στον τρόπο εξολόθρευσης των νεκροζώντανων. To Dead Rising, χωρίς να είναι το τέλειο παιχνίδι, κατάφερε να δημιουργήσει έναν πυρήνα οπαδών ο οποίος απαιτούσε ένα sequel.

4 χρόνια μετά η Capcom επανέρχεται με το Dead Rising 2. Σε μια εποχή η οποία σφύζει από παιχνίδια παρόμοιου είδους, το Dead Rising 2 έρχεται να συνεχίσει αυτό που ξεκίνησε ο προκάτοχος του: Την μαζική εξολόθρευση zombies, με μια διαφορετική προσέγγιση, bmovie αισθητική αλλά και αρκετή εφευρετικότητα

Σενάριο: Όλα (τα zombies) γύρω μου γυρίζουν

Στο Dead Rising 2 θα αναλάβουμε τον ρόλο του Chuck Greene, ενός πρώην πρωταθλητή Motocross, ο οποίος έχει επιβιώσει με την κόρη του. Η κόρη του Chuck έχει μολυνθεί με τον ιό και ο μόνος τρόπος για να μην γίνει και αυτή zombie, είναι η χορήγηση του φαρμάκου Zombrex κάθε 24 ώρες. O Chuck θα πάρει μέρος σε ένα reality show στην πόλη Fortune City, στο οποίο σκοπός είναι η εξολόθρευση όσο το δυνατόν περισσότερων zombies με έπαθλο ένα μεγάλο χρηματικό ποσό. Χρήματα που χρειάζεται ο Chuck, ούτως ώστε να μπορεί να προμηθευτεί το Zombrex.

Όμως κάτι θα πάει στραβά (δεν θέλω να σας αποκαλύψω, διότι υπάρχει ίντριγκα στην υπόθεση) και τα zombies θα αφεθούν ελεύθερα καταλαμβάνοντας την Fortune City και προκαλώντας το χάος.  Από εκείνη την στιγμή και μετά ο Chuck θα πρέπει να βρει επιζώντες, να προμηθευτεί το απαραίτητο φάρμακο για την κόρη του, αλλά και να βρεθεί αντιμέτωπος με ψυχοπαθείς και φυσικά χιλιάδες (κυριολεκτικά) zombies

 

Γραφικά: To όμορφα zombies όμορφα καίγονται

Δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς, παρά να συγκρίνουμε το Dead Rising 2 με τον προκάτοχο του, που κυκλοφόρησε πριν από 4 χρόνια. Θα περίμενε κανείς λοιπόν ότι στον οπτικό τομέα το παιχνίδι θα έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές, μέσα σε αυτό το τεράστιο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ των δύο κυκλοφοριών. Η εταιρεία που έκανε το Development, η Blue Castle Games, φαίνεται πως είχε διαφορετική άποψη. Μετέφερε σχεδόν αυτούσια την μηχανή γραφικών από το πρώτο παιχνίδι, κάνοντας λίγες αναβαθμίσεις, χωρίς όμως να προβεί σε αλλαγές που «βγάζουν μάτια».

Ο οπτικός τομέας μπορεί να μην έχει να προσφέρει τεράστιες συγκινήσεις ως προς την τεχνολογία του, όμως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μέτριος σε καμία περίπτωση. Πόσο μάλλον όταν στην οθόνη βρίσκονται κυριολεκτικά ένας εντυπωσιακός αριθμός από zombies, χωρίς να μπορούμε να διακρίνουμε εύκολα διπλά μοντέλα χαρακτήρων. Ο Keiji Inafune δήλωσε πως μπορούν να απεικονιστούν μέχρι και 8000 zombies… Δεν τα μετρήσαμε κιόλας, αλλά πραγματικά είναι το πρώτο παιχνίδι με τόση «ζωντάνια» σε αυτόν τον τομέα.  Όμως κάποια επιπρόσθετα animations θα έπρεπε να υπάρχουν κυρίως όσον αφορά τα skills μας αλλά και τα cut scenes.

Κύριο συστατικό του παιχνιδιού είναι το στοιχείο splatter που προφανώς διαθέτει. Αίμα, αίμα και πάλι αίμα. Ίσως ξενίσει μερικούς η απεικόνισή του, αλλά πιστέψτε μας, ταιριάζει απόλυτα στην αισθητική του τίτλου. Επίσης οι τρόποι εξόντωσης που έχουμε στην διάθεση μας είναι κυριολεκτικά εκατοντάδες και απεικονίζονται με αρκετά καλό τρόπο. Παρά τον μεγάλο αριθμό πληροφορίας στην οθόνη το frame drop που παρατηρήσαμε δεν ήταν τόσο μεγάλο όσο θα περίμενε κανείς.

Στην ολότητα τους λοιπόν τα γραφικά, αν και δεν είναι τα πιο εντυπωσιακά που έχουμε δει, καταφέρνουν να περάσουν όλα αυτά τα στοιχεία που χρειάζονται στον παίκτη, ούτως ώστε να μπει στο πετσί του ρόλου.Δυστυχώς θα θέλαμε είναι η αλήθεια λίγο μεγαλύτερη ανάπτυξη στον τομέα σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι.

Ήχος: Zombie που γρυλίζει σίγουρα δαγκώνει

Στον ηχητικό τομέα το παιχνίδι καταφέρνει με πανέξυπνο τρόπο να συνδυάσει τα στοιχεία που χρειάζονται, ούτως ώστε  να μην χαθεί η ατμόσφαιρα που απαιτείται, αλλά ταυτόχρονα να μην κουράσει  τον παίκτη.

Το voice acting κυμαίνεται σε καλά επίπεδα ποιότητας. Έχει την απαραίτητη bmovie αισθητική που χρειάζεται και όλες αυτές τις ατάκες που λατρεύουν οι οπαδοί του είδους. Οι ερμηνείες είναι καλές και οι ηθοποιοί που ανέλαβαν τους ρόλους ταιριάζουν στο concept.

Το sound design είναι έξυπνο και λειτουργικό. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για την απόδοση του περιβάλλοντος ειδικά στους κλειστούς χώρους. Στο εμπορικό κέντρο δεσπόζουν τα στοιχεία που αναγνωρίζουμε από την πραγματική ζωή: H χαλαρωτική μουσική που έχουν τα καταστήματα σε συνδυασμό με τα γρυλίσματα των εκατοντάδων zombies, μιξαρισμένα μέσα  στην χωροδιάταξη  με τρόπο πλήρως αληθοφανή.

Πιστέψτε με, με ένα καλό 5.1 σύστημα ο παίκτης νιώθει ότι ψωνίζει σε ένα εμπορικό, μόνο που οι πελάτες είναι όλοι zombies (xμμμ, τώρα που το σκέφτομαι δεν είναι και τόσο μακριά από την πραγματικότητα).

Τα special effects που χρησιμοποιήθηκαν/δημιουργήθηκαν για το παιχνίδι είναι πολλά και καλά. Και όλα αυτά γιατί οι foley artists έκαναν υπέροχη δουλειά στην αναπαραγωγή των ήχων, όλων αυτών των αντικειμένων που έχουμε στην διάθεση μας ως όπλα. Και επειδή μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σχεδόν τα πάντα σαν όπλο ο ηχητικός πλουραλισμός των Sound Effects δεν απογοητεύει. Από την βαριοπούλα μέχρι τον πιο ευφάνταστο συνδυασμό όπλων, οι ήχοι είναι διαφορετικοί. Σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι έχουν αλλάξει λίγα πράγματα. Οπότε όσοι είστε γνώριμοι με το πρώτο Dead Rising ξέρετε τι να περιμένετε. Το γρύλισμα των zombies είναι αληθοφανέστατο όπως και όλα τα ηχητικά effects που κάνουν. Και ξέρω πως κάνει ένα αληθινό zombie!

Τώρα όσον αφορά την μουσική επένδυση του τίτλου στην πλειοψηφία του είναι μουσική για…super market. Βέβαια, φέρνει στην επιφάνεια και  το στοιχείο της κωμωδίας η όλη κατάσταση.  Διότι μέσα από αυτό το χαλαρωτικό ηχητικό περιβάλλον, το να αποκεφαλίζεις zombies, έχει την μικρή διαστροφή του. Δεν λείπουν βέβαια εκεί που χρειάζονται αρκετά πιο Heavy tunes ικανά να μας κάνουν να γρυλίσουμε «Hell Yeah!», άλλα ούτε και η κλασική soundtrack-ική διάθεση σε σκηνές που απαιτείται.

Gameplay/Χειρισμός: Πόσο ανεγκέφαλο είναι ένα… zombie;

Το πρώτο Dead  Rising διαδραματιζόταν σε ένα εμπορικό κέντρο. Θα περίμενε κανείς πως το Dead Rising 2 θα είχε περισσότερο στοιχείο free roaming και θα διαδραματιζόταν σε διαφορετικό χώρο. Όχι. Διαδραματίζεται σε ένα παρόμοιο και  μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο (λέγε με Fortune City) με όλες τις εκφάνσεις του. Όλων των ειδών τα μαγαζιά καθώς και χώροι όπως καζίνο και εστιατόρια είναι διαθέσιμα προς εξερεύνηση. Οπότε είμαστε και πάλι σε γνώριμα λημέρια. 

Ο τίτλος ουσιαστικά αποτελείται από επεισόδια που θα χρειαστεί να τελειώσουμε, ούτως ώστε να προχωρήσουμε στην ιστορία. Ταυτόχρονα έχουμε ένα χρονικό περιθώριο των 3 ημερών μέχρι να έρθει βοήθεια στην Fortune City. Μέσα σε αυτό το χρονικό παράθυρο πρέπει να κάνουμε τα πάντα. Να σώσουμε επιζώντες, να λύσουμε τις υποθέσεις που μας παρουσιάζονται, να βρούμε zombrex και φυσικά να σκοτώσουμε ότι βρίσκεται στο διάβα μας. Από την μία ο χρονικός περιορισμός μπορεί να ξενίσει τους παίκτες  καθώς οι περισσότεροι τείνουν στο να θέλουν να εξερευνήσουν το χώρο και να παίξουν με όλα αυτά τα zombies.

Όμως η αίσθηση που σου δίνει το παιχνίδι είναι αγχωτική. Πολλές φορές ο παίκτης μπορεί να χρειαστεί να αφήσει κάποιο side mission διότι δεν θα προλάβει να φέρει εις πέρας την main αποστολή.  Και δεδομένου ότι υπάρχει  η έλλειψη checkpoints αυτό καταντά κουραστικό.  Βέβαια το μαζοχιστικό saving system του Dead Rising 1 έχει αλλάξει και πλέον έχουμε στην διάθεση μας 3 saving slots. Είναι μια αναβάθμιση προς το καλύτερο αλλά όπως και να έχει χρειάζεται τακτική στον τρόπο που θα διαχειριστούμε τα saves μας. Όχι και ότι καλύτερο αλλά από το τίποτα…

Οι οθόνες Loading είναι παρόν σε κάθε περιοχή που αλλάζουμε. Αυτό ορισμένες φορές καταντά κουραστικό και ουσιαστικά χαλάει την ροή του παιχνιδιού. Δεν γνωρίζω αν έγινε από πλευράς τεχνικών περιορισμών, αλλά σίγουρα εν έτη 2010 τα παιχνίδια δεν θα έπρεπε να έχουν τόσο χρόνο loading.

Με κάθε zombie που σκοτώνουμε παίρνουμε και τα ανάλογα PP (Prestige Points). Με αυτό τον τρόπο κάνουμε leveling up. Ανεβάζοντας επίπεδο τον χαρακτήρα μας γινόμαστε γρηγορότεροι, αποκτούμε καινούριες δυνατότητες, περισσότερα slots για να κουβαλάμε αντικείμενα και μεγαλώνει και η health bar μας. To leveling up είναι ένα κρίσιμο στοιχείο στον τίτλο, διότι αυτός ο τρόπος είναι ο μοναδικός ο οποίος υπάρχει, ώστε να αντιμετωπίσουμε τα διάφορα bosses του παιχνιδιού.

Στο πρώτο Dead Rising γνωρίσαμε μερικά δύσκολα bosses. Στο Dead Rising 2 τα bosses είναι και πάλι εδώ, το ίδιο δύσκολα και μπορούν -πιστέψτε με- να δημιουργήσουν τεράστια σύγχυση στον παίκτη. Ορισμένοι μπορεί να διασκεδάζουν με την αυξημένη δυσκολία της όλης υπόθεσης, αλλά τα πράγματα δεν θα έπρεπε να είναι έτσι ακριβώς…

Το δυνατό χαρτί του τίτλου είναι η δημιουργία όπλων από διαφορετικά αντικείμενα.  Πραγματικά ο τρόπος που διαχειρίζεται το παιχνίδι το συγκεκριμένο γεγονός είναι μοναδικός.  Καταρχάς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σχεδόν οτιδήποτε βρούμε μπροστά μας σαν όπλο. Από μία κρεμάστρα μέχρι μια μπάλα ποδοσφαίρου.

Είμαι σίγουρος ότι γίνανε πολλά sessions brainstorming στα γραφεία της Blue Castle για τον τρόπο που μπορεί κάποιος να σκοτώσει ένα zombie. Αυτό φαίνεται από την πλειάδα των όπλων που έχουμε στην διάθεση μας. Όμως όταν συνδυάσουμε δύο αντικείμενα μπορούμε να πάρουμε ένα power weapon, με το οποίο σκοτώνοντας zombies παίρνουμε περισσότερα PP. Πραγματικά η φαντασία στον συγκεκριμένο τομέα είναι μοναδική. Συνδυάστε για παράδειγμα ένα φακό με διαμάντια από κάποιο χρυσοχοείο για να πάρετε ένα… lightsaber! Με τον ίδιο τρόπο μπορούν να συνδυαστούν και αντικείμενα τα οποία χρησιμοποιούνται για την αναπλήρωση της υγείας μας, προσθέτοντας νέα χαρακτηριστικά και δυνατότητες.

Σε ένα εμπορικό κέντρο (η μια πόλη τύπου Las Vegas όπως είναι η Fortune City) προφανώς υπάρχουν πολλά καταστήματα ρούχων και accessories. Όπως και στο πρώτο Dead Rising μπορούμε να ντύσουμε τον ήρωα μας όπως θέλουμε. Από κουστούμι μέχρι… μπικίνι. Αυτό δίνει έναν ιδιαίτερα χιουμοριστικό τόνο στον τίτλο και πραγματικά ορισμένες στυλιστικές επιλογές «σκοτώνουν». Φυσικά μεταφέρονται και στα cut scenes. Όμως αυτό λειτουργεί σαν δίκοπο μαχαίρι, καθώς μπορεί ναι μεν ο χιουμοριστικός τόνος να υπάρχει σε μεγάλο βαθμό, αλλά δεν ταιριάζει με την σοβαρότητα της κατάστασης και το συναισθηματικό δέσιμο του ήρωα μας με την κόρη του. Ψιλά γράμματα όμως…

Όσον αφορά το multiplayer mode του τίτλου, δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Μπορούμε να έχουμε coop με κάποιον παίκτη στην ίδια περιοχή και να μας βοηθήσει στο ξεπάστρεμα zombies. Επιπλέον το Terror Is Reality είναι ένα versus mode το οποίο βρισκόταν στην αρχή του παιχνιδιου. Σε αυτό λαμβάνουμε μέρος σε 4 διαφορετικά παιχνίδια και ο παίκτης με τους περισσότερους πόντους κερδίζει το μεγαλύτερο χρηματικό έπαθλο. Το καλό είναι ότι και στα δύο αυτά modes μπορούμε να μεταφέρουμε στο παιχνίδι τα PP αλλά και τα χρήματα που κερδίσαμε.

Ο χειρισμός είναι εύκολος και λειτουργικός. Βέβαια δεν λείπουν τα μικροπροβλήματα χωρίς όμως να αποτελούν αποθαρρυντικό στοιχείο στην όλη εμπειρία. Θα προτιμούσαμε όμως μια finishing move όταν τα zombies βρίσκονται στο έδαφος αλά silent hill και Resident Evil. Όμως δεν θα αντιμετωπίσετε ιδιαίτερο πρόβλημα καθώς δεν υπάρχει κάτι το «επιστημονικό» να κάνετε.Ίσως ο χειρισμός να σας φανεί λίγο ξεπερασμένος ιδιαίτερα με τα προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθουν ανάμεσα σε zombies και επιζώντες. Εκεί υπάρχει πρόβλημα καθώς εύκολα μπορούμε να πληγώσουμε κατά λάθος κάποιον επιζώντα που προσπαθούμε να σώσουμε. Επίσης περιμέναμε καλύτερο χειρισμό κατα την χρήση όπλων όπως περίστροφα και πολυβόλα.

 

Replay Value: Αυτή η κολόνια κρατάει χρόνια…

Ο τίτλος είναι αρκετά μεγάλος. Θα σας κρατήσει συντροφιά για αρκετές ώρες. Φυσικά δεν είναι από τους τίτλους που χαρακτηρίζονται από την φράση «ψεκάστε, σκουπίστε τελειώσατε!» Ο παίκτης που θέλει να ολοκληρώσει τον τίτλο στην ολότητα του, θα γυρίσει και θα ξαναγυρίσει σε αυτόν. Είτε για να κάνει τα side missions που δεν έκανε, είτε για να περιπλανηθεί στο χώρο, είτε απλά για να προκαλέσει zombiecide. H αντοχή του τίτλου στο χρόνο είναι δεδομένη. Αν επενδύσετε, δεν θα το μετανιώσετε από αυτήν την άποψη.

Για πες: Συμπέρασμα

To Dead Rising 2 κάνει την εξόντωση των zombies πιο διασκεδαστική από ποτέ. Εθιστικό gameplay, μεγάλη διάρκεια στο χρόνο και ευφάνταστοι τρόποι εξόντωσης που δεν έχουμε συναντήσει σε κανένα άλλο παιχνίδι του είδους. Βέβαια δεν λείπουν τα προβλήματα σε ορισμένους τομείς.

Κάποιος μπορεί να πει ότι η εξέλιξη σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι είναι μικρή. Όμως αυτό δεν είναι αποθαρρυντικός παράγοντας. Σαφώς και θα θέλαμε κάποια σημαντικά πράγματα να είναι διαφορετικά (βλ. save system, checkpoints, χρονικοί περιορισμοί), αλλά όλα τα παραπάνω δεν είναι ικανά ώστε να μειώσουν την εμπειρία. Ούτως ή άλλως το «ζουμί» σε τέτοιους τίτλους είναι η διασκέδαση. Και το Dead Rising 2 είναι, όσο διασκεδαστικό μπορεί να γίνει ένα παιχνίδι τέτοιου είδους.

Δημήτρης Μαυρογιάννης

games@zougla.gr

TRAILER:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης