Οφείλω να ομολογήσω, πως ένα από τα αγαπημένα μου franchises στην παρούσα γενιά του gaming που διανύουμε, είναι το Assassin’s Creed. Αυτό έχει γίνει για πολλούς λόγους. Ένας από τους πολλούς αυτούς λόγους, ήταν ο σεβασμός που επέδειξε η Ubisoft στην single player εμπειρία. Και τα δύο Assassin’s Creed ήταν (και είναι) μια ωδή στο single player.
Διαβάζοντας λοιπόν την είδηση ότι το επερχόμενο Assassin’s Creed: Brotherhood θα διαθέτει multiplayer mode, δυσανασχέτησα, νομίζοντας ότι η σειρά ακολουθεί τα σημεία των καιρών. Όμως επειδή έχω εμπιστοσύνη στην Ubisoft, περίμενα να παραλάβω τον κωδικό για την Beta προτού κρίνω. Μόλις η CD–Media απέστειλε τον κωδικό, άφησα τις προκαταλήψεις μου στην άκρη και ξεκίνησα την Beta.
Πως θα μπορούσε να χωρέσει το multiplayer mode σε έναν τίτλο με τόσο βαθύ σενάριο; Τα πράγματα είναι απλά. Όλοι οι παίκτες είμαστε υπάλληλοι της ABSTERGO σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Animus. Πρέπει να μάθουμε να δολοφονούμε αλλά και να αποφεύγουμε τους διώκτες μας, με σκοπό να επιλεγούν οι καλύτεροι.
Η Beta διαθέτει 2 modes το Wanted και Alliance. Επίσης υπάρχει και ένα μικρό Introductory mode, το οποίο ουσιαστικά είναι ένα tutorial.
Στο Wanted Mode εμείς είμαστε οι κυνηγοί, αλλά και το θήραμα ταυτόχρονα. Θα αναλάβουμε να «βγάλουμε» από την μέση έναν στόχο που θα μας ανατεθεί. Ταυτόχρονα εμείς είμαστε ο στόχος για κάποιον άλλο παίκτη μέσα στον χάρτη. Στο συγκεκριμένο mode συμμετέχουν από 3 έως 8 παίκτες και κάθε round διαρκεί 10 λεπτά. Τον στόχο μας προσπαθούμε να τον εντοπίσουμε μέσα από την πυξίδα που διαθέτουμε. Όσο πλησιάζουμε στον στόχο, η πυξίδα παίρνει ένα έντονο χρωματικό τόνο, ο οποίος μας δηλώνει, όσο γίνεται ποιο έντονος, ότι ο στόχος είναι κοντά μας. Παράλληλα ενημερωνόμαστε και για τον παίκτη που μας καταδιώκει. Εμείς έχουμε εικόνα για τον χαρακτήρα που έχουμε στο συμβόλαιο θανάτου, αλλά θέλει τέχνη για την προσέγγιση και τον εντοπισμό. Αυτό γιατί όλοι οι NPC είναι οι ίδιοι με εμάς τους παίκτες. Σκοτώνοντας έναν NPC αυτόματα το συμβόλαιο μας χάνετε και εμείς προδίδουμε την θέση μας, κάνοντας εύκολο στον κυνηγό μας να μας εντοπίσει και να μας «ξεκάνει».
Με κάθε επιτυχημένο συμβόλαιο κερδίζουμε πόντους. 300 πόντους για ένα incognito kill 200 πόντους για ένα silent kill, 100 πόντους αν προλάβουμε να σκοτώσουμε τον στόχο μας πριν το threat meter τελειώσει και ούτω καθεξής. Πόντους κερδίζουμε και για άλλες πράξεις μας. Για παράδειγμα αν ξεφύγουμε από τους διώκτες μας επιτυχώς, κάνοντας stun έναν διώκτη, ή κάνοντας chain killing κερδίζουμε επιπλέον πόντους. Κάθε πόντος είναι ουσιαστικά ένας πόντος exp και με αυτούς ανεβαίνουμε level. Στην Beta το level cap είναι 20. Με κάθε level που ανεβαίνουμε, αποκτούμε καινούριες δυνατότητες.
Πριν λίγες ώρες άνοιξε και το Alliance Mode. To Alliance Mode είναι ένα co–operative mode, στο οποίο συμμετέχουν 6 παίκτες, χωρισμένοι σε 3 ομάδες των 2 παικτών. Το mode διαδραματίζεται στους χάρτες του Castel Gandolfo και Siena (τουλάχιστον όσο έπαιξα) και αποτελείται από δύο γύρους των 5 λεπτών. Μας ανατίθενται οι 2 στόχοι μας και εμείς με τον συμπαίκτη μας μπορούμε να συνεργαστούμε ώστε να κερδίσουμε πόντους. Το Game Session τελειώνει στο τέλος του δεύτερου γύρου. Όλα τα υπόλοιπα είναι ίδια όπως στο Wanted Mode.
Το gameplay της Beta είναι straight forward. Όσοι έχετε ασχοληθεί με το Assassin’s Creed 2 θα μπείτε αμέσως στο κλίμα του τίτλου χωρίς κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα. Τρέξιμο, σκαρφάλωμα, free running στοιχεία και ότι έχουμε γνωρίσει (και αγαπήσει) στην σειρά είναι εδώ. Μπορούμε να έχουμε μια ποιο stealth προσέγγιση ως προς την επιλογή που θα εκτελέσουμε τις ενέργειές μας, ή απλά να μην είμαστε τόσο διακριτικοί. Βέβαια το ίδιο το παιχνίδι ουσιαστικά ωθεί τον παίκτη προς την Stealth προσέγγιση και γενικά με αυτήν την φιλοσοφία το Multiplayer αποκτά έναν γοητευτικό χαρακτήρα στρατηγικής.
Στην Beta έχουμε στην διάθεση μας εννιά διαφορετικούς χαρακτήρες: The Prowler, The Barber, The Doctor, The Priest, The Courtesan, The Noble, The Engineer, The Executioner και The Smuggler. Να συμπληρώσουμε πως έχουν ανακοινωθεί επιπλέον χαρακτήρες για την τελική έκδοση του παιχνιδιού. Ο καθένας έχει ουσιαστικά διαφορετική εμφάνιση, διαφορετικό όπλο και διαφορετικό animation όταν σκοτώνει έναν αντίπαλο. Κατά τα άλλα δεν διαφέρουν σε τίποτα άλλο μεταξύ τους.
H δράση διαδραματίζεται σε 3 χάρτες: Στην Ρώμη, το Castel Gandolfo (κατοικία του Πάπα) και στην Σιένα. Κάθε χάρτης έχει τα δικά του μοναδικά χαρακτηριστικά. Από την υπέροχη Ρώμη μέχρι τους εσωτερικούς χώρους του Gandolfo, o σχεδιασμός κυμαίνεται στα ποιοτικά standards που μας έχει συνηθίσει η σειρά. Η Ρώμη είναι πραγματικά τεράστια και μερικές φορές ο παίκτης μπορεί να ψάχνει αρκετό χρόνο τον στόχο του, χάνοντας σημαντικό χρόνο από τον δεκάλεπτο γύρο. Η Σιένα, στο οποίο ο χάρτης είναι μικρότερος και είμαστε μέσα σε ένα καρναβάλι, είναι περισσότερο λειτουργικός για αυτό του είδους τo Multiplayer.
Γενικά, οι όποιες φοβίες είχα για το Multiplayer, στην Beta εξανεμίστηκαν. Ο λόγος είναι ότι το όλο concept γίνεται εθιστικό χωρίς να το καταλάβεις. Τα δεκάλεπτα περνάνε γρήγορα το ένα μετά το άλλο. Η αίσθηση του να είσαι ο κυνηγός αλλά και το θήραμα ταυτόχρονα, έχει μια ιδιαίτερη γοητεία, ειδικά σε μία περιοχή της Ιταλίας του 1500. Όλα αυτά δοσμένα μέσα από την υψηλή αισθητική της σειράς Assassin’s Creed.
Όσον αφορά την Beta αυτή κάθε αυτή: Υπήρχαν κάποια πράγματα που χρήζουν βελτίωσης και ελπίζω ότι στην τελική έκδοση του παιχνιδιού θα έχουν απαλειφθεί. Για παράδειγμα πρέπει να βελτιωθεί η στόχευση. Στην Beta χάθηκαν αρκετά kills όταν κατά λάθος σκότωνα τον δίπλα χαρακτήρα από αυτόν που στόχευα. Αυτό το glitch παρατηρήθηκε αρκετές φορές και τις περισσότερες ήταν –το λιγότερο- εκνευριστικό. Επίσης πολλές φορές όταν εμφανιζόταν το πλήκτρο εκτέλεσης, παρά την προσπάθεια μας δεν υπήρχε ανταπόκριση. Το lag μερικές φορές γινόταν επίσης ενοχλητικό, ευτυχώς όμως δεν παρατηρήθηκε συχνά. Κάποια παράξενα glitches όταν κάποιος έκανε quit το παιχνίδι με αποτέλεσμα μερικές φορές να «πετάει» όλους τους παίκτες εκτός. Τέλος, η απίστευτη χρονική αναμονή μέχρι να βρεις ματς να παίξεις… Ενδεικτικά να αναφέρω ότι για ένα ματς, περίμενα 52 λεπτά μέχρι να συγκροτηθεί ομάδα. Όμως μιλάμε για Beta και είμαι σίγουρος ότι στην τελική έκδοση δεν θα υπάρχει τίποτα από τα προαναφερθέντα.
Όσον αφορά το Gameplay, δεν έχουμε να πούμε και πολλά. Ίσως οι χαρακτήρες να χρειάζονται μερικές κινήσεις οι οποίες να είναι original για τον καθένα ξεχωριστά, ίσως ένα καλύτερο σύστημα στόχευσης και ένας ευσεβής πόθος: Aν γίνεται να δούμε και hand to hand combat, στο multiplayer θα υπάρχει ο πλουραλισμός που απαιτείται.
Όμως για μια Beta η οποία δεν εμπεριέχει ιδιαίτερα μεγάλο υλικό, γίνεται επικίνδυνα εθιστική. Όλοι μας θα αγοράσουμε το Assassin’s Creed: Brotherhood για το single player. Όμως να είστε σίγουροι πως οι συγκινήσεις που θα προσφέρει το Multiplayer θα είναι μεγάλες. Ειδικά αν λυθούν τα όποια προβλήματα. Και το πιο σημαντικό: Δεν αλλοιώνει τον χαρακτήρα της σειράς, όπως την έχουμε αγαπήσει.
Δημήτρης Μαυρογιάννης
games@zougla.gr