Η σειρά Legacy of Kain έχει να μας απασχολήσει αρκετά χρόνια, συγκεκριμένα από το μακρινό πλέον 2003 και το Legacy of Kain: Defiance. Οι εν λόγω τίτλοι αν και… δεν πολέμησαν στην πρώτη γραμμή των χαρακωμάτων του gaming έχουν πετύχει έναν σεβαστό αριθμό συνολικών πωλήσεων, ενώ -ακόμα πιο σημαντικό- έχουν μείνει στη μνήμη των gamers για το ψαγμένο gothic lore, τους “Σεξπηρικούς” αντιήρωες και το γενικότερο στόρι που αποπνέει έναν αέρα αρχαίας τραγωδίας.

Ωστόσο, όλα αυτά τα games, αν θέλετε ακόμη και λόγω θεματολογίας, κινούνταν σε Action/Αdventure single-player μονοπάτια αποτελώντας μια πιο “προσωπική” εμπειρία. Έτσι, η απόφαση της Psyonix να επαναφέρει την σειρά μέσω ενός αμιγώς multiplayer Action, αρχικά αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία. Το Nosgoth (που δανείζεται το όνομά του από τον φανταστικό κόσμο του Legacy of Kain) προσφέρει PvP δράση ντυμένη με την ατμόσφαιρα της σειράς και αυτή την περίοδο βρίσκεται σε closed beta στάδιο, το οποίο και δοκιμάσαμε και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας. Τελικά μας πειράζει που η Psyonix ξέφυγε από την δοκιμασμένη συνταγή και τι μπορεί να μας προσφέρει ακόμα ένα free-to-play Τhird-Person Action;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

nosgoth-1

Παιδί της νύχτας είμαι εγώ
Το Nosgoth δεν διαθέτει κάποιο συγκεκριμένο στόρι, αλλά αξιοποιεί την γενικότερη μυθολογία μεταφέροντας μας στην καρδιά της αιώνιας μάχης ανάμεσα στους ανθρώπους και τους βρικόλακες που θα κρίνει τις τύχες του ομώνυμου κόσμου. Ουσιαστικά η σύνδεση με τα γεγονότα του Legacy of Kain είναι ενδεχομένως κάπως ανύπαρκτη, αλλά για όσους έχουν παίξει τα παλιά games η γενικότερη ατμόσφαιρα του lore θεωρώ πως έχει αποδοθεί σωστά, δίνοντας ήδη μια μεγάλη ώθηση “συμπάθειας” στην δημιουργία της Psyonix. Δεν ξέρω αν εκμεταλλεύονται λίγο το brand name οι developers, αλλά σίγουρα το κάνουν με σωστό, σκοτεινό και γοτθικό τρόπο!

Όλα αυτά αποτελούν στην πραγματικότητα ένα σκηνικό για τις μάχες μας, καθώς το παιχνίδι είναι στην βάση του ένα multiplayer Τhird-Person Action με matches 4vs4. Οι δύο αντιμαχόμενες πλευρές είναι όπως έχετε καταλάβει οι άνθρωποι και τα βαμπίρ και κάθε ομάδα ελέγχει εναλλάξ μία τους πρώτους και μία τους δεύτερους, σε αγώνες των δύο γύρων. Ο νικητής κρίνεται από το συνολικό σκορ των δύο γύρων καθώς πχ. και να χάσετε στο πρώτο match, μπορείτε να κερδίσετε το game τελικά εάν πετύχετε καλύτερο σκορ στο δεύτερο. Οι μηχανισμοί του παιχνιδιού ακολουθούν μια Shooter/ Hack ‘n’ Slash/Melee λογική, ανάλογα και με το faction που ελέγχετε, δεν έχουμε να κάνουμε δηλαδή με ένα τυπικό Τhird-Person shooter αλλά με ένα game κάπως πιο έξυπνα στημένο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

nosgoth-2

Κυνήγι για αίμα
Στην closed beta βρήκαμε δύο διαθέσιμα modes τα οποία σαφώς και είναι λίγα για να απολαύσουμε το παιχνίδι σε βάθος, αλλά σίγουρα θα προστεθούν περισσότερα και προφανώς σε αυτό στάδιο δεν μπορούμε να κρίνουμε το περιεχόμενο παρά να πάρουμε μια πρώτη γεύση του gameplay και των τεχνικών χαρακτηριστικών. Αυτή η πρώτη γεύση λοιπόν ομολογώ ότι είναι εξαιρετική. Το Nosgoth είναι ένα game που ίσως στην αρχή να μην σας γεμίσει το μάτι, όμως οι πολύ σωστά στημένοι μηχανισμοί του θα σας κάνουν σιγά-σιγά να το εκτιμήσετε περισσότερο και στο τέλος να κολλήσετε μαζί του ελαφρώς (τουλάχιστον αυτό έπαθα εγώ)!

Όπως είπαμε λοιπόν, τα δύο modes είναι το Team Deathmatch και το Siege. Τίποτα που δεν ξέρετε δηλαδή και τίποτα που να τα διαφοροποιεί ιδιαίτερα μεταξύ τους. Το πρώτο όλοι γνωρίζετε περί τίνος πρόκειται, κυνήγι μέχρι τελικής πτώσης με νικήτρια την ομάδα που φτάνει πρώτη στα 30 kills ή εκείνη που έχει σκοτώσει περισσότερους αντιπάλους στο τέλος του χρόνου (10 λεπτά). Το Siege ακολουθεί ουσιαστικά την ίδια λογική, με την διαφορά ότι έχουν προστεθεί κάποια υποτυπώδη objectives, όπως σημεία για capture. Σύμφωνα και με τους ίδιους τους developers θα προστεθούν σταδιακά νέα modes, κάτι που σίγουρα είναι απαραίτητο για ξεδιπλωθούν περεταίρω οι αρετές του παιχνιδιού και να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Βαν… Χέλσινγκ-δες
Ας περάσουμε τώρα στο ζουμί της υπόθεσης που δεν είναι άλλο από το gameplay. Το Nosgoth σε γενικές γραμμές στηρίζεται σχεδόν εξολοκλήρου στην συνεργασία των μελών της κάθε ομάδας. Καλό και χρήσιμο το μεμονωμένο skill των παικτών, αλλά εάν την δείτε “μοναχικός καβαλάρης” θα έχετε την ευκαιρία να μελετήσετε τα ραδίκια ανάποδα σε χρόνο dt, ειδικά εάν είστε άνθρωπος. Οι humans λοιπόν για να επιβιώσουν και να σκοτώσουν θα πρέπει να πηγαίνουν ακριβώς όπως… οι Χιώτες, να καταλαμβάνουν σχηματισμό “ταμπούρι” σε στρατηγικά σημεία της πίστας, να αλληλοκαλύπτονται πάντα και να φυλάνε τα νώτα τους. Εάν τηρούν τους παραπάνω κανόνες μετατρέπονται από αδύναμες μονάδες (σε σχέση με τους υπεράνθρωπα δυνατούς βρικόλακες) σε μια φονική πολεμική μηχανή.

Η gameplay λογική των ανθρώπων ακολουθεί πιο shooter μονοπάτια καθώς βασίζεται σε ranged όπλα και άλλα “καλούδια”. Όπως και για τα βαμπίρ, υπάρχουν τέσσερις διαθέσιμες classes με διαφορετικό εξοπλισμό και τρόπο παιξίματος, οι Scout, Alchemist, Hunter και Prophet. Ουσιαστικά μιλάμε για ranged μάχη με χρήση όπλων (πχ. crossbows, τόξα κτλ.) αλλά και διαφόρων gadgets (χειροβομβίδες, επίθεση με βέλη από ψηλά, βόμβες με φωτιά) που έρχονται με την μορφή special attacks με το απαραίτητο cooldown, όταν η κατάσταση γίνει… στριμόκωλη!

Οι ειδικές επιθέσεις σε συνδυασμό με την συνεργασία των παικτών είναι το κλειδί της νίκης απέναντι στα πιο ισχυρά βαμπίρ και παρόλο που είναι κάπως πιο… κλασικό το παίξιμο των humans, ο παράγοντας της συνεργασίας και η αίσθηση της συνεχούς απειλής μου χάρισαν μεγαλύτερες συγκινήσεις από τα ομολογουμένως πιο “fun” στον χειρισμό απέθαντα πλάσματα.

Μου φαίνεσαι λίγο χλωμός
Από την άλλη πλευρά υπάρχουν τα βαμπίρ που μάλλον θα αποτελέσουν την ατραξιόν του Nosgoth. Χωρίς να αλλάζει και πάλι η λογική της συνεργασίας, καθώς εάν εφορμήσετε μόνος απέναντι σε μια οργανωμένη τετράδα ανθρώπων θα σας κάνουν κιμά εύκολα, αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο κινείστε και επιτίθεστε εφόσον εδώ μιλάμε για hack-n-slash/melee μηχανισμούς.

Τα βαμπίρ διαθέτουν μια τεράστια ελευθερία κίνησης καθώς σκαρφαλώνουν σε κάθε επιφάνεια και τοίχο κινούμενα σαν αρπακτικά σε κάθε γωνία του χάρτη, κάτι που δημιουργεί μια μοναδική αίσθηση θύτη-θηράματος. Ωστόσο, το “πέσιμο” στους ανθρώπους θα πρέπει να είναι συντονισμένο για να σπάσει η αμυντική τους γραμμή και να εξαπολύσετε τις λυσσαλέες melee επιθέσεις των ανίερων πλασμάτων. Όπως και στους humans υπάρχουν και εδώ τέσσερις classes, με ενδεχομένως πιο διακριτούς ρόλους: Reavers (πιο all-around), Tyrants (ντούκια-tanks), Sentinels (ιπτάμενοι παρακαλώ!) και Deceivers (πιο ύπουλης λογικής).

nosgoth-3

Όπως είπαμε και προηγουμένως οι classes καλό είναι να συνεργάζονται-συνδυάζονται, χωρίς να υπάρχει κάποια συνταγή επιτυχίας στην σύσταση της ομάδας. Περισσότερο είναι οι περιστάσεις σε κάθε match αυτές που θα καθορίζουν την επιλογή σας, πέρα από τα προσωπικά σας γούστα. Να πούμε βεβαίως πως in-game έχετε την δυνατότητα να αλλάζετε class σε κάθε respawn. Επίσης, να σημειώσουμε πως οι βρικόλακες μπορούν να heal-άρουν πίνοντας το αίμα των πεσμένων εχθρών τους, ενώ οι άνθρωποι γενικώς κάνουν heal και ανεφοδιασμό σε ειδικά σημεία (shrines) σε κάθε χάρτη, μια διαδικασία που αφήνει τον χαρακτήρα σας και στις δύο περιπτώσεις εκτεθειμένο για λίγα δευτερόλεπτα.

Σε γενικές γραμμές το Nosgoth είναι μια συνεχής προσπάθεια των βαμπίρ να μακελέψουν τους ανθρώπους παίζοντας την γάτα με το ποντίκι και των ανθρώπων από την άλλη να θωρακιστούν στρατηγικά για να αποτελέσουν έναν ανίκητο αμυντικό “βράχο”. Η Psyonix έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στο να αποδώσει αυτήν την αίσθηση, κάνοντας τους βρικόλακες πολύ διασκεδαστικούς στην κίνηση, εξοπλίζοντας τους ανθρώπους με τα απαραίτητα “καλούδια” και προσφέροντάς μας ένα πολύ ψαγμένο και εθιστικό αποτέλεσμα.

Τον όβολό σας
Όπως κάθε free-to-play τίτλος φυσικά, έτσι και το Nosgoth θα περιλαμβάνει microtransactions για να εμπλουτίσετε τον εξοπλισμό σας. Μπορείτε σταδιακά να αγοράσετε όπλα και ενδιαφέροντα πραγματάκια, όπως και διάφορα νέα abilities και percs, ενώ επίσης ανεβαίνετε level όσο παίζετε. Αν και δεν μπορώ να πω ότι συνάντησα μεγάλες ανισορροπίες στον πιο προχωρημένο εξοπλισμό, σίγουρα κρίνεται αρνητικό το γεγονός ότι μάλλον είναι αρκετά αργό το progression και το in-game gold πέφτει με το σταγονόμετρο.

nosgoth-4

Ωστόσο όλα αυτά θα περιμένουμε να τα κρίνουμε ασφαλέστερα στην τελική έκδοση, όπως και τα διάφορα άλλα θεματάκια που παρατηρήσαμε όπως το κάπως προβληματικό matchmaking, το φτωχό περιεχόμενο από πλευράς modes ή τα διάφορα μικρό-bugs. Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα το Nosgoth αξιοποιεί την Unreal Engine 3 και το αποτέλεσμα χωρίς να εντυπωσιάζει, κρίνεται αρτιότατο για τα δεδομένα μάλιστα ενός free-to-play. Οι αρένες είναι μεσαίου μεγέθους σε γενικές γραμμές και αποπνέουν μια σωστή γοτθική και “βαμπιρική” αισθητική. Τα ίδια πάνω-κάτω ισχύουν και για τα του ήχου.

Η εποχή των free-to-play είναι εδώ
Το Nosgoth δείχνει πως δεν θα είναι ένα ακόμα ένα κλασικό δωρεάν multiplayer Action, υπό την έννοια ότι ήδη στην closed beta μας παρουσίασε ένα προσεγμένο και εθιστικό σύνολο. Διαθέτει ένα κάπως πιο βαθύ gameplay που στηρίζεται στην συνεργασία και αναδεικνύει τα προτερήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε χαρακτήρα, οι οποίοι δεν αποτελούν μόνο ορισμένα διαφορετικά skins. Σαφώς και μας άνοιξε η όρεξη πλέον για να δούμε το τελικό παιχνίδι, το οποίο υπόσχεται να ανεβάσει λίγο ακόμα με τη σειρά του τον πήχη των free-to-play games που παίζουμε στα PC μας!

Το Nosgoth αναμένεται να κυκλοφορήσει κάποια στιγμή στο μέλλον για PC.

Προς το παρόν μπορείτε να επιχειρήσετε να εγγραφείτε στην closed beta κάνοντας κλικ εδώ και να μας πείτε την άποψή σας στο σχετικό topic του forum του GameWorld.

Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης