H Turtle Rock Studios αποτελεί έναν developer με μεγάλη εμπειρία στην ανάπτυξη τίτλων που δίνουν έμφαση στο multiplayer κομμάτι. Από το port του Counter-Strike για το Xbox, μέχρι και το Left 4 Dead η αμερικανική εταιρεία συνεργάστηκε στενά με την Valve Corporation διαμορφώνοντας και εξελίσσοντας παράλληλα την online gaming εμπειρία που απολαμβάνουμε σήμερα. Κακά τα ψέμματα το Counter-Strike έθεσε νέα στάνταρ στο ανταγωνιστικό multiplayer, ενώ το Left 4 Dead ακόμη και σήμερα επτά περίπου χρόνια μετά την κυκλοφορία του παραμένει ένα εξαιρετικά εθιστικό co-op shooter.

Τα τελευταία χρόνια και συγκεκριμένα αφού ολοκλήρωσαν τις υποχρεώσεις τους στο Sacrifice DLC του Left 4 Dead 2 τα στελέχη της Turtle Rock Studios αποφάσισαν να απογαλακτιστούν από την Valve Corporation και να κυνηγήσουν μόνοι τους το όραμά τους. Χωρίς να σπαταλήσουν πολύτιμο χρόνο ξεκίνησαν αμέσως να εργάζονται σε ένα καινούργιο project, το Evolve. H νέα δημιουργία της Turtle Rock Studios αρχικά ήταν να κυκλοφορήσει από την THQ, αλλά η επικείμενη χρεωκοπία της, άφησε την αμερικανική εταιρεία και αρκετούς ακόμη developers όπως την Relic και την Volition ξεκρέμαστους. Ευτυχώς όμως η 2K Games πείθεται από το όραμα των δημιουργών του Left 4 Dead και αποφασίζει να αποκτήσει τα πνευματικά δικαιώματα του Evolve.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πριν από δύο περίπου χρόνια το Evolve αποκαλύπτεται για πρώτη φορά επίσημα στο περιοδικό Game Informer και στην συνέχεια ακολουθούν αρκετές ακόμη παρουσιάσεις στις μεγάλες εκθέσεις την gaming βιομηχανίας (Ε3 και Gamescom). Τους τελευταίους μήνες μάλιστα αρκετοί παίκτες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την δημιουργία της Turtle Rock Studios μέσα από μια closed alpha έκδοση για όλα τα format, αλλά και από μία open beta που διεξήχθη αποκλειστικά στο Xbox One. Οι πρώτες εντυπώσεις που μας άφησε το Evolve ήταν αν μη τι άλλο θετικές, ειδικότερα στην open beta όπου και οι servers έδειξαν ότι μπορούν να ανταποκριθούν σε έναν μεγάλο όγκο παικτών. Παρόλα αυτά υπήρξαν αρκετά ερωτηματικά σχετικά με τον ακριβή αριθμό των modes της τελικής έκδοσης και όπως είναι φυσικό υπάρχει κάποια ανησυχία για το αν το συνολικό περιεχόμενο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μας.

Abandon Shear
To βασικό concept του Evolve είναι ιδιαίτερα απλό, καθώς τέσσερις κυνηγοί (Hunters) θα πρέπει να σκοτώσουν ένα τέρας (Monster). Αυτό που θα πρέπει να τονίσουμε είναι ότι η δημιουργία της Turtle Rock Studios σαφώς και δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο multiplayer. Βέβαια στην όλη εμπειρία συναντάμε τόσο ανταγωνιστικά, όσο και συνεργατικά στοιχεία. Από την μία πλευρά λοιπόν έχουμε μια ομάδα τεσσάρων παικτών που αντιπροσωπεύουν τους Hunters και από την άλλη έναν άλλο παίκτη που αναλαμβάνει τον έλεγχο του Monster.

http://www.youtube.com/watch?v=SV8MN0GkF1s

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αντίστοιχα απλοϊκό και υποτυπώδες είναι και το σενάριο. Βρισκόμαστε στον πλανήτη Shear, ο οποίος βρίσκεται στα πέρατα του γαλαξία. Ο Shear έχει αποικιστεί από την ανθρωπότητα, αλλά τους τελευταίους μήνες τα πλάσματα του πλανήτη έχουν γίνει ιδιαίτερα επικίνδυνα και όπως είναι φυσικό οι ανθρώπινοι κάτοικοί του αρχίζουν να ανησυχούν. Η μόνη λύση είναι η εκκένωση του Shear και γι’ αυτό τον σκοπό οι κάτοικοι ζητούν την βοήθεια του William Cabot. O τελευταίος στρατολογεί μια επίλεκτη ομάδα κυνηγών και έχει μόλις πέντε μέρες στην διάθεσή του για να εξασφαλίσει την ασφαλή εκκένωση του Shear από το ανθρώπινο γένος. Το αν θα τα καταφέρει ή όχι είναι στο χέρι σας. Για να είμαστε ειλικρινείς δεν περιμέναμε από το Evolve κάτι παραπάνω στο σεναριακό κομμάτι, παρόλα αυτά θα μπορούσε να είχε δοθεί λίγη παραπάνω προσοχή στο lore.

Το κυνήγι ξεκινά
Η ιστορία του Evolve εξελίσσεται μέσα από ένα ιδιόμορφο campaign, το οποίο ονομάζεται Evacuation. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Evacuation μπορεί να παιχθεί solo, co-op ή PvP. Στην πρώτη περίπτωση επιλέγετε έναν από τους τέσσερις διαθέσιμους Hunters ή το Monster και οι υπόλοιποι χαρακτήρες ελέγχονται από την CPU. Στο co-op αντίστοιχα 2-4 παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο των Hunters και θα πρέπει να σκοτώσουν το Monster που ελέγχεται από την CPU, ενώ στο PvP το τέρας ελέγχεται από έναν πέμπτο παίκτη. Να προσθέσουμε σε αυτό το σημείο ότι το A.I τόσο του Monster, όσο και συμμάχων σας είναι υψηλό, κάτι που έχει αναμφισβήτητα θετικό αντίκτυπο στον συνολικό βαθμό πρόκλησης.

Στο Evacuation έχετε πέντε μέρες στην διάθεσή σας για να σώσετε όσο το δυνατόν περισσότερους κατοίκους του Shear. Κάθε μέρα αναλαμβάνετε και από μία διαφορετική αποστολή, της οποίας η φύση καθορίζεται από τα τέσσερα διαφορετικά modes του Evolve. Τα modes αυτά ονομάζονται Hunt, Rescue, Nest και Defend. To Hunt προσφέρει την τυπική Evolve εμπειρία όπου τέσσερις Hunters προσπαθούν να εξοντώσουν το Monster πριν αυτό τους εξολοθρεύσει ή καταστρέψει το Power Relay (ένα κτήριο με μεγάλη στρατηγική σημασία). Στο Nest τώρα υπάρχουν έξι αβγά, τα οποία είναι διασκορπισμένα σε τυχαίες περιοχές του χάρτη. Ο σκοπός σας εδώ είναι καταστρέψετε όλα τα αβγά μέσα σε 10 λεπτά, αλλά απαιτείται προσοχή καθώς το Monster μπορεί να εκκολάψει ένα από αυτά για να αποκτήσει ένα πανίσχυρο minion.

H περίπτωση του Rescue είναι λίγο πιο ιδιάζουσα, καθώς θα πρέπει να κάνετε revive διάφορους αποίκους του Shear και να τους οδηγήσετε με ασφάλεια στο αεροσκάφος σας. Το Monster από την άλλη πλευρά προσπαθεί να σκοτώσει τους αποίκους. Όποια πλευρά σκοτώσει ή σώσει πρώτη πέντε αποίκους κερδίζει και το match. Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι colonists δεν μεταφέρονται αυτόματα στο σκάφος σας όταν τους κάνετε revive, αλλά καλείστε να τους οδηγήσετε με ασφάλεια μέσα από την αφιλόξενη ζούγκλα του Shear. Συν τις άλλοις, το Monster μπορεί να σας επιτεθεί ανά πάσα στιγμή και όπως γίνεται αντιληπτό είναι εξαιρετικά δύσκολο να κρατήσετε ταυτόχρονα ζωντανή την ομάδα σας και τους αποίκους.

Περνάμε τώρα και στο τελευταίο mode, το Defend. Εδώ μιλάμε ουσιαστικά για ένα τυπικό horde mode, στο οποίο θα πρέπει να προστατεύσετε την βάση σας από διάφορα κύματα εχθρών. Από την άλλη πλευρά ο παίκτης που ελέγχει το Monster προσπαθεί να την καταστρέψει. Να σημειωθεί ότι πέρα από το Monster επιτίθενται συνεχώς στην βάση σας δύο επιπλέον minions και για να πούμε την αλήθεια το έργο σας είναι εξαιρετικά δύσκολο. Στην βάση σας πάντως υπάρχουν ορισμένα turrets για να σας βοηθήσουν, αλλά η ζημιά που προκαλούν δεν επαρκεί για την αποτελεσματική άμυνά της.

To στοιχείο που κάνει το Evacuation να ξεχωρίζει δεν είναι άλλο από τον dynamic τρόπο εξέλιξης του. Για παράδειγμα αν στην Day 1 καταφέρατε να σκοτώσετε το Monster στην Day 2 ενδεχομένως να υπάρχουν περισσότερα πτηνά στο χάρτη (προδίδουν την θέση του Monster καθώς κινείται). Σε ένα άλλο πάλι σενάριο είναι πιθανό να σας βοηθήσουν στρατιώτες από τον Shear. Από την άλλη πλευρά αν το Monster νικήσει μπορεί να αποκτήσει την δυνατότητα τηλεμεταφοράς μέσα από συγκεκριμένα portals στον χάρτη. Αυτοί είναι μερικοί μόνοι ενδεικτικοί τρόποι εξέλιξης του Evacuation, καθώς οι developers κάνουν λόγο για 800.000 πιθανά σενάρια. Το γεγονός αυτό δρα σημαντικά στο replayability, προσθέτοντας κάποιους πόντους στην συνολική αντοχή του Evolve στον χρόνο. Ευτυχώς δηλαδή γιατί η διάρκεια του Evacuation είναι πραγματικά μικρή. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι θα χρειαστείτε 45-60 λεπτά για να ολοκληρώσετε ένα playthrough.


Ακολούθησε τα ίχνη
Όπως προαναφέραμε το βασικό concept γύρω από το οποίο λαμβάνει χώρα το Evolve είναι σχετικά απλοϊκό. Στο βασικό mode που είναι το Hunt, η ομάδα των κυνηγών θα πρέπει να εντοπίσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το τέρας και να το εξολοθρεύσει. Η λογική αυτή δεν αλλάζει και στα υπόλοιπα τρία modes, καθώς αν καταφέρετε να σκοτώσετε το Monster θα νικήσετε. Απλά όπως είναι φυσικό είναι εξαιρετικά δύσκολο να νικήσετε τον αντίπαλο στο Defend mode, όπου υπάρχουν και τα εξτρά minions που επιτίθενται στην βάση σας ή στο Rescue όπου καλείστε να προστατεύσετε παράλληλα την ομάδα σας και τους αποίκους.

Το gunplay είναι στιβαρό, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο FPS και το μοντέλο χειρισμού είναι ακριβέστατο όταν ελέγχετε κάποιον Hunter. Δεν θα λέγαμε ότι ισχύει κάτι αντίστοιχο στην περίπτωση που έχετε τον έλεγχο ενός Monster, καθώς είναι πιο δύσκολο να βρείτε τον στόχο σας με τις melee επιθέσεις σας ή με τα abilities σας. Να σημειωθεί εδώ ότι όταν παίζετε ως Monster η κάμερα μεταβαίνει σε οπτική τρίτου προσώπου και το αυξημένο μέγεθός σας κάνει τους Hunters να μοιάζουν με μυρμήγκια πάνω στον χάρτη. Το γεγονός αυτό προκαλεί πρόβλημα, καθότι σε αρκετές περιπτώσεις είναι δύσκολο να αναγνωρίσετε τον ρόλο του εκάστοτε Hunter και όπως είναι φυσικό οι πρωταρχικοί σας στόχοι είναι να εξολοθρεύσετε τον Medic και το Support.

Συνεργαστείτε αρμονικά με την ομάδα σας και σκοτώστε το πανίσχυρο Monster όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.

Οι αναμετρήσεις λαμβάνουν χώρα σε μία ποικιλία από διαφορετικά maps (γύρω στα 15) που στην πλειοψηφία τους θυμίζουν τροπικές ζούγκλες. Ο Shear γενικά διαθέτει ένα πλούσιο οικοσύστημα και μια “θανατηφόρα” πανίδα. Αρκεί να αναφέρουμε ότι ο κίνδυνος καραδοκεί σε κάθε σας βήμα, καθώς ακόμη και τα πιο αδύναμα σαυροειδή πλάσματα είναι ικανά να σας προκαλέσουν μεγάλη ζημιά. Επιπλέον, υπάρχουν πανίσχυρα κτήνη όπως το Megamouth ή ο Tyrant που μπορούν να σας κατασπαράξουν αν δεν σας βοηθήσουν εγκαίρως οι συμπαίκτες σας. Να προσθέσουμε εδώ ότι υπάρχουν και κάποια πλάσματα, τα οποία σας δίνουν διάφορα buffs (δηλητηριώδεις σφαίρες, αυξημένο damage ή movement speed κ.ο.κ.) αν τα εξολοθρεύσετε. Απαιτείται προσοχή πάντως καθώς και το Monster έχει την δυνατότητα να σκοτώσει αυτά τα πλάσματα και να αποκτήσει αντίστοιχα buffs.

To level design είναι εξαιρετικό σε γενικές γραμμές, καθώς υπάρχει μεγάλη ποικιλία στον σχεδιασμό των χαρτών. Σε καθέναν μάλιστα από αυτούς υπάρχει τεράστιο verticality και καλείστε να χρησιμοποιήσετε τα jetpacks με τα οποία είναι εφοδιασμένοι οι Hunters για να φτάσετε στα υψηλότερα σημεία και να έχετε όσο το δυνατόν καλύτερο οπτικό πεδίο. Με τα jetpacks έχετε και ορισμένες κινήσεις αποφυγής των επιθέσεων μέσα στην μάχη, το λεγόμενο jetpack dodge. Κάτι αντίστοιχο είδαμε πρόσφατα και στο Call of Duty: Advanced Warfare.

Στην περίπτωση που ελέγχετε το Monster πάντως το gameplay είναι αρκετά διαφορετικό. Στην αρχή του session ξεκινάτε ως ένα Stage 1 Monster και θα πρέπει να τραφείτε από τα πλάσματα του Shear για να γίνετε πιο ισχυρός. Φυσικά η διαδικασία αυτή θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο αθόρυβα, καθώς αν οι Hunters σας εντοπίσουν πολύ γρήγορα είναι δύσκολο να καταφέρετε να επιβιώσετε. Αντίθετα αν καταφέρετε να φτάσετε στο Stage 3 θα είστε σχεδόν άτρωτοι από τους Hunters και επιπλέον θα αποκτήσετε πρόσβαση σε ένα ακόμη winning condition. Συγκεκριμένα αν καταστρέψετε το Power Relay των Hunters (μία εγκατάσταση στην βάση τους) θα κερδίσετε αυτόματα, ακόμα κι αν όλοι οι αντίπαλοί σας είναι ζωντανοί.


Οι Hunters και τα Monsters

Συνολικά στο Evolve συναντάμε τέσσερις διαφορετικές classes για τους Hunters. Κάθε class έχει συγκεκριμένο ρόλο μέσα στην μάχη και φυσικά εξυπακούεται ότι απαιτείται συνεργασία μεταξύ των μελών μιας ομάδας για να ρίξουν το Monster. O Trapper είναι ή έστω θα πρέπει να είναι ο αρχηγός της ομάδας, καθώς αυτός είναι ουσιαστικά υπεύθυνος για τον εντοπισμό του τέρατος με βάση το kit του. Ο βασικός DPS χαρακτήρας της ομάδας είναι ο Assault, ενώ ο Medic όπως υποδηλώνει και το όνομά του είναι ο healer του party. Εάν ο Medic πεθάνει είναι μαθηματικά εξακριβωμένο, ότι σύντομα θα ακολουθήσει και το υπόλοιπο party. Τέλος, έχουμε και τον Support, ο οποίος παρέχει πολύτιμα buffs στην ομάδα.

Σε κάθε class τώρα υπάρχουν τρεις ξεχωριστοί Hunters, αλλά το πρόβλημα είναι ότι δεν είναι όλοι διαθέσιμοι εξαρχής. Για να ξεκλειδώσετε τους επιπλέον Hunters θα πρέπει να ολοκληρώσετε συγκεκριμένα grinding objectives του τύπου “κάνε 12.000 damage με το Lightning Gun”. H διαδικασία αυτή ισχύει και για τα Monsters. Πέρα από το βασικό Monster που ονομάζεται Goliath, έχουμε δύο ακόμη το Kraken και το Wraith. Για να ξεκλειδώσετε όλους τους χαρακτήρες θα πρέπει να αφιερώσετε 8-10 περίπου ώρες. Ο πιο γρήγορος τρόπος είναι να κάνετε 10-15 solo playthroughs στο Evacuation.

Μόλις αποκτήσετε πρόσβαση σε όλους του Hunters και σε όλα τα Monsters, τότε είναι που το Evolve αρχίζει να ξεδιπλώνει τις αρετές του. Αυτό συμβαίνει γιατί όλοι οι χαρακτήρες είναι πραγματικά ξεχωριστοί και με διακριτό ρόλο μέσα στην μάχη. Για παράδειγμα, ο Bucket αν και φαινομενικά λειτουργεί ως Support μπορεί να στείλει ένα τηλεκατευθηνόμενο drone για να εντοπίσει το Monster. Φυσικά το drone δεν μπορεί να παγιδεύσει το πλάσμα, όπως θα συνέβαινε στην περίπτωση του Trapper, αλλά παρόλα αυτά η διαδικασία εντοπισμού του γίνεται πολύ πιο εύκολα, από ότι λόγου χάρη με την Daisy της Maggie (ένα σαυροειδές λαγωνικό που εντοπίζει τα χνάρια του τέρατος). Στα Monsters πάντως το Wraith είναι ελαφρώς overpowered ακόμη και μετά το Day One patch του Evolve.

Σαν τη γάτα με τα… ποντίκια
Από τις πρώτες ώρες ενασχόλησής μας με το Evolve στην closed alpha του μέχρι και τον τελικό review κώδικα διαπιστώσαμε ότι το Monster βρίσκεται σε σαφώς πλεονεκτική θέση έναντι των Hunters. Ακόμη και στην περίπτωση που παίζετε solo ή co-op, κοινώς όταν το πλάσμα αυτό ελέγχεται από την CPU θα διαπιστώσετε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να το ρίξετε. Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη όταν αντιμετωπίζετε το Wraith, το οποίο μπορεί να τηλεμεταφερθεί σε κοντινές αποστάσεις. Το συγκεκριμένο πλάσμα, όπως προαναφέραμε εξακολουθεί να είναι overpowered και είναι δεδομένο ότι η Turtle Rock Studios θα πρέπει να το nerfάρει ακόμη περισσότερο στο επόμενο patch.

Στο PvP τώρα το Monster έχει το πλεονέκτημα ότι ελέγχεται από έναν παίκτη, ενώ αντίθετα οι Hunters θα πρέπει να λειτουργήσουν ως ομάδα. Κάτι που είναι μάλλον δύσκολο να συμβεί με τις συνθήκες του random matchmaking που επικρατούν. Εάν για παράδειγμα στην ομάδα δεν υπάρχει ένας αξιόμαχος Trapper για να παγιδεύσει το πλάσμα ή ένας έμπειρος Medic η κατάσταση μπορεί πολύ εύκολα να ξεφύγει από τον έλεγχό σας. Επίσης, πολλά από τα abilities των Hunters είναι σχεδιασμένα για να λειτουργούν σε αλληλουχία. Για παράδειγμα, το Orbital Strike του Hunk είναι απίθανο να βρει τον στόχο του, εάν προηγουμένως ο Trapper δεν έχει φροντίσει να ακινητοποιήσει το πλάσμα. Πόσο μάλλον στην περίπτωση που το τέρας που αντιμετωπίζετε είναι το Kraken, το οποίο πετάει ή το Wraith που τηλεμεταφέρεται.

Σε γενικές γραμμές οι Hunters έχουν πλεονέκτημα μόνο όταν το Monster βρίσκεται στο Stage 1, καθώς έχει πιο λίγα hit points και μικρότερο armor. Ακόμη κι αν εντοπίσετε όμως το πλάσμα πολύ νωρίς, είναι δύσκολο να το ακινητοποιήσετε λόγω του αυξημένου mobility του. Συν τις άλλοις, το Monster μπορεί εύκολα να διαφύγει, να περιπλανηθεί στον χάρτη τρώγοντας mobs για να αναπληρώσει το armor του και όταν το συναντήσετε ξανά να είναι και πάλι πανίσχυρο. Θα λέγαμε λοιπόν ότι υπάρχουν κάποια εμφανή προβλήματα με το balancing, ειδικότερα σε ότι αφορά τα Kraken και Wraith. To Goliath είναι μεν πιο ανθεκτικό από τα άλλα δύο, αλλά ως επί τω πλείστον πέφτει πολύ πιο εύκολα.


Φτωχό περιεχόμενο
Το πραγματικό πρόβλημα του Evolve πάντως δεν είναι η έλλειψη του balancing, όσο το ελάχιστο περιεχόμενό του. Από την στιγμή που ξεκλειδώσετε όλους τους χαρακτήρες, το μόνο κίνητρο που έχετε για να συνεχίσετε να παίζετε είναι να αυξήσετε το mastery σας σε αυτούς. Η διαδικασία αυτή δεν απαιτεί ιδιαίτερο skill, καθώς μπορείτε να βάλετε το επίπεδο δυσκολίας στο Easy, να παίξετε συνεχόμενα solo playthroughs στο Evacuation (κοινώς να ελαχιστοποιήσετε τον βαθμό πρόκλησης) και να κάνετε grinding. Ακολουθώντας την ίδια διαδικασία δύναται να φτάσετε πολύ εύκολα το level cap (40). Οι developers έχουν αναφέρει ότι στο μέλλον ενδεχομένως με κάποιο update να αυξηθεί το level cap, αλλά και πάλι η συνολική εμπειρία δύσκολα θα αλλάξει. Να προσθέσουμε εδώ ότι καθώς ανεβαίνετε level ξεκλειδώνετε νέα perks, όπως για παράδειγμα αυξημένο damage, πιο γρήγορο reload κ.ο.κ.

Εντέλει, το γενικότερο συμπέρασμα είναι ότι όσοι από εσάς είχαν αφιερώσει έναν σεβαστό χρόνο (20-25 ώρες) στην open beta του Evolve δεν έχουν κάποιον ιδιαίτερο λόγο για να ασχοληθούν περαιτέρω με την ολοκληρωμένη έκδοση του παιχνιδιού. Το μόνο παραπάνω περιεχόμενο που έχει προστεθεί εδώ είναι τρεις παραπάνω Hunters και ένα Monster, ακόμη κι αυτοί οι χαρακτήρες όμως ήταν διαθέσιμοι σε όσους είχαν προβεί σε προπαραγγελία του Evolve.


H CryEngine εξακολουθεί ένα εντυπωσιάζει
To Evolve χρησιμοποιεί την CryEngine, μία μηχανή γραφικών που μας έχει δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής στο Ryse: Son of Rome και γενικά το συνολικό οπτικό αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικότατο. Ο σχεδιασμός των τεράτων, των Hunters και γενικότερα του κόσμου του Shear είναι φανερά εμπνευσμένος. Το level design διακρίνεται για την ποικιλία του και για το τεράστιο verticality, όπως αναφέραμε προηγουμένως. Στο κομμάτι του performance το Evolve τρέχει στο Xbox One στα 900p και στα 30fps, εντούτοις σε κάποια levels συναντήσαμε κάποιες μικρές πτώσεις του frame rate, οι οποίες πάντως δεν επηρεάζουν σημαντικά το συνολικό αποτέλεσμα ή την απόκριση του χειρισμού.

Σε ότι έχει να κάνει με την σταθερότητα των servers της 2K, τουλάχιστον στο Xbox One δεν συναντήσαμε κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα, όπως άλλωστε είχαμε παρατηρήσει και στην beta του Evolve. Σε ορισμένες περιπτώσεις (PvP στο Evacuation) πάντως το matchmaking καθυστερεί χαρακτηριστικά. Στον ηχητικό τομέα τώρα έχουμε ένα πομπώδες ambient/sci-fi sountrack που ταιριάζει απόλυτα με το κλίμα της όλης δημιουργίας. Η δουλειά στο κομμάτι των ηχητικών εφέ είναι πραγματικά εξαιρετική, καθώς πλάσμα βγάζει ξεχωριστές κραυγές και βρυχηθμούς. Στον αντίποδα το voice acting κρίνεται ικανοποιητικό, αν και είναι γεγονός πως οι ατάκες των Hunters μετά από ένα σύντομο χρονικό διάστημα καταντούν επαναλαμβανόμενες.


Χαμένη ευκαιρία
Το Evolve θα μπορούσε να αποτελέσει έναν από τους triple A τίτλους της χρονιάς, αν είχε δοθεί λίγη παραπάνω προσοχή σε κάποιους νευραλγικούς τομείς. Το Evacuation ναι μεν εξελίσσεται με εκατοντάδες διαφορετικούς τρόπους, αλλά η συνολική εμπειρία δεν αλλάζει σημαντικά. Πιθανόν η ύπαρξη ενός dedicated single-player mode να δρούσε ευεργετικά, εντούτοις με υποθέσεις δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το υπάρχον περιεχόμενο του Evolve κρίνεται ελλιπές και η όποια σύγκριση με το Left 4 Dead, όπου και η Turtle Rock Studios είχε καθοριστική συμβολή, απλά εκθέτει τη νέο πόνημα της αμερικανικής εταιρείας.

Θετικά:
– Άρτιος τεχνικός τομέας
– Ποικιλία στα διαθέσιμα classes και στους χαρακτήρες
– Αξιόλογο soundtrack και ηχητικά εφέ
– Υψηλό Α.Ι.
– Μεγάλος βαθμός δυσκολίας
– Πολλαπλά πιθανά σενάρια στο Evacuation

Αρνητικά:
– Υποτυπώδες σενάριο
– Ελάχιστα modes
– Ορισμένα προβλήματα στο balancing
– Απαιτεί μπόλικο grinding

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7.7

Διαθέτει αρκετές πρωτότυπες ιδέες, αλλά δύσκολα θα σας κρατήσει συντροφιά για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Παντελής Δασκαλέλος

Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης