Ένας από τους λόγους για τους οποίους οι gamers αγοράζουν κονσόλα είναι τα exclusive racing που βρίσκουμε σε αυτές και που δεν γίνονται ποτέ port στα PC. Οι Nintendo, Sony και Microsoft έχουν δώσει μεγάλη βάση σε αυτό το genre, με την Sony να μην παραδίδει τα καλύτερα δυνατά Gran Turismo, τουλάχιστον σε σύγκριση με την ποιότητα του τρίτου και του τέταρτου μέρους.

Το PS4 εδώ κι ένα χρόνο δεν είχε exclusive racing, κάτι που ισχύει σε Xbox One και Wii U. Βέβαια επειδή το Mario Kart ανήκει στα combat racing, η κόντρα εστιάζεται κυρίως ανάμεσα σε Forza Motorsport και Gran Turismo. Με το Gran Turismo 7 να βρίσκεται υπό ανάπτυξη για το PS4 και η κυκλοφορία του να αργεί, η Sony δεν θα μπορούσε να αφήσει την Microsoft να “αλωνίζει” με τα Forza Motorsport 5 και Forza Horizon 2. Έτσι, φρόντισε να αναθέσει στην Evolution Studios, δημιουργό των WRC για το PS2 και MotorStorm για το PS3, να δημιουργήσει ένα exclusive racing που θα καλύψει τις ανάγκες των fans του είδους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Driveclub ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο του 2013 κατά την διάρκεια της PS4 press conference. Η Evolution Studios δεν είχε καταφέρει μέχρι σήμερα να δημιουργήσει ένα AAA racing, που να πλησιάζει τα επίπεδα των “μεγάλων”. Ακόμα και τα τελευταία MotorStorm είχαν τα προβλήματά τους. Κατά συνέπεια και πάντοτε με βάση τα όσα είχαμε δει, το Driveclub δεν αναμενόταν σε καμία περίπτωση να αποτελέσει “Forza killer”, παρά κυρίως να “χρυσώσει το χάπι” και να μπορέσει να προσφέρει μια αγωνιστική εμπειρία στους κατόχους της νέας κονσόλας της Sony. Πάμε λοιπόν να δούμε όσα έχει να μας προσφέρει.

Η τζάμπα έκδοση
Όσοι έχετε συνδρομή PlayStation Plus θα μπορέσετε να κατεβάσετε την free έκδοση του Driveclub στο PS4, η οποία περιλαμβάνει 11 κούρσες από την Ινδία και 10 αυτοκίνητα από 10 κατασκευαστές. Στην πλήρη έκδοση -την οποία και αναλύουμε στο παρόν review- θα συναντήσετε 55 κούρσες από πέντε τοποθεσίες (Σκωτία, Καναδάς, Νορβηγία, Χιλή και Ινδία). Μπορεί οι μόλις πέντε χώρες να ακούγονται λίγες αλλά οι 55 διαδρομές είναι αν μη τι άλλο ένας ικανοποιητικός αριθμός που δεν θα σας κάνει να βαρεθείτε.

Στο σύνολο των οχημάτων το Driveclub υστερεί σε μεγάλο βαθμό αφού τα μόλις 50 οχήματα θα απογοητεύσουν τους φανατικούς του είδους. Με τα δεδομένα των τελευταίων ετών, είναι τα λιγότερα που έχουμε δει σε console racing τέτοιου επιπέδου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάθε κούρσα που ολοκληρώνετε σας δίνει Fame points (xp) και κατ’ επέκταση από ένα σημείο κι έπειτα κάνετε level up, ξεκλειδώνοντας νέα αυτοκίνητα. Τα όποια customizations αφορούν μόνο την εμφάνιση του εκάστοτε αυτοκινήτου κι όχι την απόδοσή του. Για αρχή παίζουν πολλά Audi, όπως τα A1 Quattro, RS 5 Coupe, R8 V10 Coupe Plus, για να φτάσουμε σε Spyker C8, Mercendes-Benz CLA 45, Bentley, Marussia B2, Alfa Romeo 4C, Ruf CTR3 Clubsport ή ακόμη πιο επιβλητικά τύπου Ferrari California.

Δημιουργήστε το club σας
Το highlight του Driveclub είναι η δυνατότητα δημιουργίας ή ένταξης σε club. Τα clubs περιλαμβάνουν έως και οκτώ παίκτες και σας βάζουν στη διαδικασία να ανταγωνιστείτε άλλα clubs σε αγώνες κάθε είδους. Όπως το προφίλ κάθε χρήστη έχει level, έτσι και τα Clubs διαθέτουν levels, τα οποία αυξάνονται ανάλογα με τις επιδόσεις των μελών τους, σε Single-Player και Multiplayer challenges.

Κάθε ιδρυτής ενός club δημιουργεί το λογότυπό του, μέσα από περιορισμένες επιλογές εικονιδίων, ορίζει χρώμα στο εικονίδιο του λογότυπου και το περίγραμμά του και ακολούθως κάθε μέλος του club μπορεί να το “κολλήσει” στο όχημά του. Αυτό στα online matches δημιουργεί κατά κάποιο τρόπο έναν ομαδικό ανταγωνισμό, ειδικά όταν βλέπετε clubs με καλύτερα αυτοκίνητα. Το GameWorld έχει ήδη δικό του club, το οποίο συμπλήρωσε την εξάδα πριν ακόμη ανέβει το review από όσους τυχερούς από εσάς είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν το Driveclub σε καταστήματα που το έφεραν νωρίτερα.

Τα Clubs μπορούν να λαμβάνουν ή να στέλνουν Challenges μεταξύ τους. Όταν δημιουργείτε ένα Challenge ορίζετε την διαδρομή, τους γύρους, τους αντιπάλους ή ακόμη και τα οχήματα ή την χρονική διάρκεια της ημέρας. Από εκεί και πέρα, υπάρχει μια ημερομηνία λήξης για κάθε challenge, κατά την διάρκεια της οποίας κάθε Club προσπαθεί να έχει τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις για να κερδίσει τα Fame points του άλλου.

Που θα οδηγήσουμε;
Κύριο mode του Driveclub είναι το Tour που περιλαμβάνει αγωνιστικές προκλήσεις, με κούρσες που σας ανταμείβουν με 2-3 αστεράκια ή τουρνουά που σας αποφέρουν ακόμη περισσότερα ανάλογα με την τελική σας κατάταξη. Στο Tour επιλέγετε ελεύθερα που θα αγωνιστείτε, ενώ οι κούρσες χωρίζονται σε κατηγορίες και για να περάσετε από την μία κατηγορία στην άλλη θα πρέπει να συγκεντρώσετε συγκεκριμένο αριθμό από αστεράκια. Κάποιες φορές δηλαδή δεν θα αρκεί μόνο ένα αστεράκι απ’ τις κούρσες αλλά ενδέχεται να χρειαστεί να επιστρέψετε πίσω και να επιχειρήσετε να αγωνιστείτε και πάλι για καλύτερες επιδόσεις.

Πέραν του Tour, υπάρχει και η αδιάφορη επιλογή Single Event για μεμονωμένες κούρσες που σας δίνουν απλά Fame points. Οι κούρσες αυτές χωρίζονται σε Race, Time Trial και Drift Event, ότι έχει δηλαδή και κάθε level του βασικού Your mode.

Η τρίτη επιλογή οδήγησης είναι το Multiplayer mode. Σε αυτό οδηγάτε είτε μόνοι, είτε με τους φίλους απ’ το Club σας, δίνοντας τον καλύτερό σας εαυτό με στόχο το να ανεβείτε οι ίδιοι αλλά και το Club σας level το ταχύτερο δυνατό. Στο multiplayer αγωνίζεστε σε challenges έως και 12 παικτών, συγκεκριμένων προδιαγραφών. Αν δεν έχετε το απαιτούμενο όχημα που θέλει κάθε challenge τότε αγωνίζεστε με δανεικό, χωρίς να έχετε δικαίωμα για Fame points. Αξίζει να σημειωθεί πως το lag στην VDSL σύνδεση που έχουμε, παρατηρήσαμε πως είναι ελάχιστο αλλά υπαρκτό.

Τα online modes περιλαμβάνουν Sprint Races (κούρσες ενός γύρου), αγώνες με laps, Performance tracks όπου ζητείται Drift και η υψηλότερη ταχύτητα, καθώς και Team Races στους οποίους έχει σημασία να κερδίσει η ομάδα σας. Χωρίζεστε σε μπλε και κόκκινες ομάδες maximum 6 παικτών η καθεμία με στόχο τις καλύτερες επιδόσεις όλων των οδηγών. Προσωπικά δεν σας συστήνω να πάτε σε Team Race χωρίς το Club σας, γιατί με τυχαίους χρήστες θα πέσετε αρκετές φορές σε κάποιους που θα σας βγάζουν εκτός δρόμου, ακόμα κι αν είστε στον ίδιο σύλλογο με αυτούς! Τι να κάνουμε, πάνω απ’ όλα οι προσωπικές φιλοδοξίες για κάποιους.

Γκάζια, “παντηλίκια”…και μπινελίκια!
Ο χειρισμός του Driveclub είναι ιδιαίτερα απλός, με δυνατότητα ορισμού των buttons εκεί που επιθυμείτε. Οι έξι κάμερες θα καλύψουν όλα τα γούστα στο θέμα οπτικής, ενώ η οδήγηση στο Driveclub έχει κυρίως Arcade χαρακτήρα, καθώς το φρενάρισμα πιάνει άμεσα και μοιάζει λες και κάθε αμάξι έχει τακάκια δύο εβδομάδων! Είναι ότι πιο εύκολο να πάρετε τις στροφές, αν και σε προχωρημένες κούρσες θα χρειαστείτε και λίγο drift, ειδικά σε όσες πλησιάζουν τις 180 μοίρες. Στα συν το ότι το όχημά σας επανέρχεται στην κούρσα αν βγει εκτός για τρία δεύτερα. Βέβαια αν γίνει κάτι τέτοιο στον τελευταίο γύρο, μάλλον θα πρέπει να ξεχάσετε τις όποιες πιθανότητες νίκης.

Το A.I. είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, με τους αντίπαλους οδηγούς να κάνουν ότι περνάει απ’ το χέρι τους για να σας προσπεράσουν ή να σας πετάξουν εκτός δρόμου. Όσο περνάτε από την μία κούρσα στην άλλη, τόσο η δυσκολία θα ανεβαίνει, ειδικά αν δεν έχετε ξεκλειδώσει το καλύτερο δυνατό όχημα για την εκάστοτε κούρσα. Η εμπειρία που σας δίνει η ένταση κοντραρίσματος μεταξύ οδηγών είναι πραγματικά το κάτι άλλο και στον τομέα αυτό το Driveclub τα καταφέρνει περίφημα.

Ότι κι αν κάνετε σας ανταμείβει με πόντους. Αν δεν σας κοντράρει κανείς και προποπορεύεστε παίρνετε πόντους. Ο χρόνος που θα διανύσετε το τμήμα μιας κούρσας σας δίνει πόντους. Το προσπέρασμα σας επιβραβεύει με 500 Fame points κ.ο.κ. Αντίθετα, αν συγκρουστείτε με άλλα οχήματα ή αν βγείτε εκτός κούρσας ή προσκρούσετε σε αντικείμενο, τότε χάνετε πόντους απ’ το σύνολο των Fame points.

Το drifting λειτουργεί σωστά αν έχετε μεγάλη εμπειρία στο να το χειρίζεστε, αλλά τόσο ορισμένα οχήματα όπου σας ζητείται να κάνετε drift, όσο και οι στροφές σε συνδυασμό με ορισμένες κατηφόρες/ανηφόρες των διαδρομών, καθιστούν ορισμένα challenges πολύ δύσκολα. Σε πιο εξελιγμένα οχήματα που θα αποκτήσετε και που κάνουν ευκολότερα drifts θα έχετε μεγαλύτερη άνεση στο να επιτύχετε κάποιο σεβαστό σκορ.

Racing with the stars
Όπως προαναφέραμε, κάθε κούρσα σας ανταμείβει με 2-3 αστεράκια ανάλογα με τα challenges που θα ολοκληρώσετε. Το αν θα τα αποκτήσετε ή όχι εξαρτάται στο πόσο καλοί είστε σε ότι σας ζητείται. Συνήθως το συχνότερο challenge είναι να τερματίσετε σε μία από τις πρώτες θέσεις. Από εκεί και πέρα υπάρχουν challenges του στυλ “Πιάσε αυτή την ταχύτητα”, “Ξεπέρασε τον μέσο όρο ταχύτητας των άλλων χρηστών”, “Ολοκλήρωσε έναν απ’ τους γύρους σε αυτό τον χρόνο” κ.ο.κ. Ανά διαστήματα εμφανίζονται κάποια έκτακτα (προαιρετικά) challenges που βασίζονται σε επιδόσεις άλλων χρηστών. Αυτά σας ζητούν για παράδειγμα να κάνετε καλύτερο drift score από άλλο χρήστη σε ένα κομμάτι της πίστας, να πιάσετε περισσότερους πόντους σε άλλο, να αποκτήσετε ανώτερο μέσο όρο ταχύτητας επίσης σε συγκεκριμένο κομμάτι και πάει λέγοντας.

Το gameplay σας στερεί την εμπειρία διασκέδασης σε μεγάλο βαθμό, μέσω διαφόρων penalties τα οποία μειώνουν την ταχύτητα του οχήματός σας! Υπάρχει penalty όταν συγκρούεστε πολύ δυνατά με άλλα οχήματα ή αντίστοιχα αν επιχειρήσετε να βγείτε εκτός δρόμου σε συγκεκριμένα σημεία της πίστας, σε κάποια μάλιστα ακόμα και για ένα μέτρο! Οι κανόνες θυμίζουν…Formula One ή αν προτιμάτε WRC, σε αντίθεση με το τι δείχνει το παιχνίδι. Κι η εικόνα του παρουσιάζει αγώνες οδήγησης ανάμεσα σε clubs -υποτίθεται- χωρίς κανόνες. Το να μειώνεται η ταχύτητα του οχήματος για τόσους μικρούς λόγους είναι ότι χειρότερο κι ελπίζω αν σας συμβεί στα κρίσιμα σημεία να μην…πετάξετε το DualShock 4 στην οθόνη απ’ τα νεύρα σας. Το ίδιο κι όποτε ακινητοποιείται το όχημά σας, καθώς στην περίπτωση αυτή, αν χρειαστεί να στρίψετε τότε ενδέχεται η κάμερα να μετατοπιστεί στο πλάι, ενώ θα προσπαθείτε απεγνωσμένα να ισιώσετε το όχημά σας στο οδόστρωμα χωρίς να έχετε οπτική μπροστά σας. Επίσης ότι χειρότερο έχουμε δει σε racing!

Οφείλω να παραδεχτώ ότι τα μόνα κίνητρα για να συνεχίσετε το Tour είναι το αίσθημα ικανοποίησης της ολοκλήρωσής τους, το levelling up, καθώς και οι μικρές καθημερινές νίκες στα έκτακτα challenges, έναντί άλλων χρηστών. Συχνά βέβαια, ειδικά αφού συλλέξετε περί τα 100 αστεράκια, θα καταλήξετε να επαναλαμβάνετε ξανά και ξανά τις ίδιες κούρσες ώστε να φτάσετε στα 166 αστεράκια που απαιτούνται για το πολυπόθητο Legend Trophy. Η συνολική εμπειρία του Tour θα σας κρατήσει για τουλάχιστον 12-14 ώρες μέχρι να αποκτήσετε το Legend Trophy, πολύ περισσότερες δε για να συλλέξετε και τα 225 αστεράκια. Από εκεί και πέρα τα Club Events θα σας απασχολήσουν αρκετά, καθώς θα προσπαθείτε να ανεβάσετε επίπεδο τόσο το προφίλ σας όσο και τον σύλλογο για να μοστράρετε τις επιδόσεις σας στα social networks. Αν αναλογιστούμε ότι το Forza Motorsport μπορεί να σας κρατήσει για πάνω από 100 ώρες αντιλαμβάνεστε ότι η Evolution όφειλε να παρουσιάσει μια πολύ καλύτερη εμπειρία.

7,5 gen
Οπτικά το Driveclub αφήνει θετικές εντυπώσεις στο σχεδιασμό των οχημάτων, με εξαίρεση τα physics στις στροφές, καθώς αν παρατηρήσετε προσεκτικά θα τα δείτε να στρίβουν κάπως περίεργα. Πάντως, για μια κονσόλα όγδοης γενιάς όπως είναι το PS4 περιμέναμε περισσότερα όσον αφορά στο περιβάλλον. Τα textures της βλάστησης δεν έχουν την απαιτούμενη ποιότητα, το ελάχιστο κοινό που σας παρακολουθεί έχει περιορισμένες κινήσεις και τα shadows αποδεικνύονται μέτρια.

Ορισμένες διαδρομές που περιλαμβάνουν θάλασσα ή πάγους αντί για βλάστηση τυχαίνουν καλύτερης μοίρας. Κατά την διάρκεια μιας κούρσας το επίσης εντυπωσιακό είναι η εναλλαγή ημέρας-νύχτας, καθώς μπορεί να ξεκινάτε οδήγηση την ημέρα και να τερματίζετε…την νύχτα. Οι ακτίνες απ’ το φως του ήλιου διαχέονται με πολύ μεγαλύτερη λεπτομέρεια, καθώς παρατηρήσαμε μέχρι και σημεία όπου μας τύφλωναν λόγω της θέσης του.

Στον ηχητικό τομέα του Driveclub συναντάμε αρκετές διαφοροποιήσεις στους ήχους των μηχανών, των εξατμίσεων αλλά και τις αλλαγές ταχυτήτων. Για παράδειγμα ο ήχος μιας Bentley είναι χαρακτηριστικός σε σχέση με αυτόν μιας Ferrari. Δυστυχώς δεν συναντάμε κάποιο in-game soundtrack, κάτι που μας εξέπληξε δυσάρεστα.

Αγωνιστικό ντεμπούτο…με το αριστερό
Παρά το όποιο hype προσπάθησε να δημιουργήσει, η Sony το Driveclub δεν αποτελεί ένα racing πρώτης γραμμής, τουλάχιστον στο βαθμό που το φαντάζονταν οι fans του είδους. Ορισμένοι περιορισμοί στον τεχνικό τομέα, αλλά κυρίως στο gameplay, όπως ορισμένα υπερβολικά penalties και η έλλειψη split-screen multiplayer στην ίδια κονσόλα, αποδεικνύουν ότι η Evolution Studios στάθηκε απρόσεκτη. Η δε απουσία του customization στα parts του οχήματος (παρά μόνο στα visuals) θα αισθανθείτε ότι σας περιορίζει αρκετά. Στα θετικά σίγουρα θα σας αρέσει η ένταξη σε κάποιο club και ο ανταγωνισμός που προσφέρει τόσο η A.I. όσο και τα challenges μεταξύ χρηστών.

Εν κατακλείδι, το μόνο που μένει είναι να κατεβάσετε το Driveclub με το αυριανό PS Store Update (εφόσον έχετε συνδρομή PlayStation Plus), να το δοκιμάσετε και να αποφασίσετε οι ίδιοι αν αξίζει να επενδύσετε σε αυτό προκειμένου να έχετε πρόσβαση στο πλήρες περιεχόμενό του.

Θετικά:
– “Προκλητικό” A.I.
– Η αλληλεπίδραση μεταξύ των Clubs
– Τα challenges κατά την διάρκεια του αγώνα
– Δημιουργήστε και αποδεχτείτε challenges
– Η ύπαρξη free-to-play έκδοσης αν έχετε PS Plus

Αρνητικά:
– Δεν υποστηρίζει split-screen
– Penalties που μειώνουν την ταχύτητα του οχήματος
– Απουσία in-game soundtrack
– Έλλειψη σοβαρού customization
– Ελάχιστα οχήματα
– Όφειλε να διαρκεί περισσότερο

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7.5
Gameplay: 6
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7

Φτιάξτε Club…αλλά παίξτε με τους αυστηρούς κανόνες της “Ομοσπονδίας”.

Μάνος Γρυπάρης

Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης