Όλοι σας έχετε σίγουρα ακούσει για το πανέμορφο λουλούδι Edelweiss που φυτρώνει σε βουνά υψηλού υψομέτρου και θεωρείται εθνικό σύμβολο της Αυστρίας και της Ελβετίας. Από φέτος όταν ακούτε το όνομά του, το μυαλό σας θα πηγαίνει καρφί στην ομώνυμη ιαπωνική indie εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο από το 2005. Στον δυτικό κόσμο η Edelweiss έκανε αισθητή την παρουσία της το 2012 κυκλοφορώντας με διαφορά ενός μήνα δύο εξαιρετικές δημιουργίες.

Το πρώτο ονομάζεται Ether Vapor Remaster ένα τρισδιάστατο shoot ‘em up με καταιγιστική δράση που σας καλεί να εξολοθρεύσετε άπειρα εξωγήινα σκάφη με ένα πλήθος εντυπωσιακών όπλων. Το δεύτερο είναι το Fairy Bloom Freesia, ένα Platform που «γέρνει επικίνδυνα» προς το beat ‘em up genre, αφού η πρωταγωνίστριά του πλακώνει στις μπουνιές ότι πετά και ότι κινείται!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έχοντας τερματίσει αμφότερα τα παραπάνω games ενθουσιάστηκα με τον ερχομό του Astebreed, ενός shoot ‘em up με απίθανα high definition γραφικά και ιλιγγιώδεις ρυθμούς και έτσι έσπευσα να ασχοληθώ μαζί του. Δεν χρειάστηκα πολλή ώρα για να συνειδητοποιήσω ότι η Edelweiss εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς από τον ένα τίτλο στον άλλο, αγγίζοντας πλέον τα όρια της τελειότητας όσον αφορά την οπτική πλευρά και αφήνοντας παράλληλα μεγάλα περιθώρια βελτίωσης στο gameplay τους.

Ο Πόλεμος των Κόσμων
Ποιος ασχολείται με σενάρια σε ένα shoot ‘em up θα μου πείτε όταν η πρώτη και η τελευταία μας σκέψη ξεκινώντας το είναι να ανατινάξουμε ότι κινείται επί της οθόνης. To Astebreed έχει παραδόξως ένα συμπαθητικό σενάριο που σιγοντάρει το πάθος μας για ανελέητες διαστημικές μάχες. Το «Κακό» στο παιχνίδι έχει την μορφή των Filune, μιας ράτσας εξωγήινων που βασίζονται στις πανίσχυρες μηχανές τους για να ισοπεδώσουν ολόκληρους πλανήτες.


Οι Filune τσέκαραν την Γή και την θεώρησαν πρόσφορο έδαφος για να εισβάλλουν και να τα κάνουν όλα… λαμπόγυαλο στον γαλάζιο μας πλανήτη. Οι λαοί της Γης αντιλήφθηκαν γρήγορα ότι τα όπλα των Filune είναι μακράν ισχυρότερα των δικών τους συνεπώς ο αγώνας ήταν χαμένος από χέρι. Μοναδική ελπίδα των γήινων ήταν ένα πειραματικό οπλικό σύστημα ονόματι Lucis System. Το τελευταίο είναι μια πολεμική πλατφόρμα με την μορφή ενός τεράστιου ρομπότ mecha που έχει την εξής ιδιαιτερότητα: εντός του ρομπότ οι γήινοι κατόρθωσαν να μεταβιβάσουν την συνείδηση δύο προικισμένων νεαρών κοριτσιών, της Fiona και της Esto.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πριν προλάβει η ανθρωπότητα να ενσωματώσει πλήρως το επαναστατικό νέο όπλο, ο πατέρας των δύο αδερφών πεθαίνει στην μάχη και την ίδια ώρα η μία εκ των δύο, η Esto, εξαφανίζεται. Ο νεαρός Roy Beckett είναι ένας πολεμιστής γεμάτος μίσος για τους Filune διότι έχασε τον πατέρα του εξαιτίας τους. Ο κλήρος έλαχε σε αυτόν να πιλοτάρει το πρώτο mecha που ενσωματώνει το Lucis System και ονομάζεται Xbreed, παρέα με την δεύτερη αδερφή, την Fiona. Οι δυο τους φιλοδοξούν να συντρίψουν τα σκάφη των εισβολέων και να σώσουν την Esto στην πορεία.

Η ιστορία του Astebreed ξεδιπλώνεται από level σε level με διαδραστικά cutscenes ενσωματωμένα απόλυτα στο gameplay και στις συνομιλίες μεταξύ του Roy και της Fiona. Η αλληλεπίδρασή τους έχει μεγάλη φάση διότι η μικρή προσπαθεί να καθοδηγήσει τον πιλότο σχεδόν στα πάντα και εκείνος τσινάει με αποτέλεσμα αρκετούς ξεκαρδιστικούς διαλόγους.

Bullet Hell
Το Astebreed είναι ένα σκληροπυρηνικό shoot ‘em up όπου το avatar σας είναι ένα τεράστιο mecha, εξοπλισμένο με το πανίσχυρο Lucid System. Πολλές φορές εντός της πίστας στην οποία πολεμάτε θα παρατηρήσετε την οπτική σας γωνία να αλλάζει από κάθετο σε οριζόντιο scrolling ή ακόμα και σε πλήρη τρισδιάστατη μορφή ενός on-rail shooter στα πρότυπα του κλασικού Space Harrier. Η εναλλαγή οπτικής γωνίας δοκιμάζει την αντίληψη και τα αντανακλαστικά σας που πρέπει να προσαρμοστούν αυτόματα στο οπτικό πεδίο πριν σας μετατρέψουν σε σκόνη τα πυρά των εχθρών.

Εφόσον μιλάμε για το υπέρτατο οπλικό σύστημα του Γαλαξία, το Lucid System έπρεπε να προσφέρει στον χειριστή του mech πολλά είδη επίθεσης για να ανταπεξέλθει στις εξωγήινες ορδές, όπως και έγινε. Το Astebreed είναι κατά πάσα πιθανότητα το μοναδικό shoot ’em up που συναντάται μία τόσο μεγάλη ποικιλία επιθέσεων. Συνολικά συναντάμε ούτε μία, ούτε δύο, αλλά τέσσερις διαφορετικές επιθέσεις που με την σειρά τους χωρίζονται σε τουλάχιστον δύο ξεχωριστά modes.

Το Lucis Shot αποτελεί την αγαπημένη επίθεση όλων των φίλων των shoot ‘em up, τα κλασικά πυρά λέιζερ δηλαδή που δεν βαριέμαι ποτέ να χρησιμοποιώ για να εξαφανίζω εξωγήινους στόλους. Είτε κινείται οριζόντια, είτε κάθετα, το mecha μου θέριζε για πλάκα τους μικρότερους aliens χρησιμοποιώντας πυρά διασποράς όταν έρχονταν κατά κύματα και συγκεντρωτικά πυρά στις περιπτώσεις των… τροφαντών εξωγήινων και των bosses. Οι ριπές του Lucis Shot είναι τόσο πολλές και γρήγορες που θα σας δυσκολέψουν αρκετά στον εντοπισμό των εχθρικών πυρών αλλά δεν πειράζει, ο χαλασμός που σκορπούν αξίζει τον κόπο.

Στην επιλογή Gallery που φιγουράρει στο κεντρικό μενού ξέθαψα μπόλικους «θησαυρούς» γύρω από την δημιουργία του Astebreed. Τα λαχταριστά δεδομένα που με ανέμεναν εκεί κυμαίνονταν από την καταγραφή όλων των ανδραγαθημάτων μου in game και των steam achievements μέχρι το σεναριακό υπόβαθρο χαρακτήρων – κόσμων και το artwork που σχεδίασαν οι ταλαντούχοι προγραμματιστές του παιχνιδιού.

Κρατώντας πατημένα τα πλήκτρα των δύο παραλλαγών του Lucis Shot, το mecha «κλειδώνει» στους πλησιέστερους αντίπαλους. Τα πυρά διασποράς στοχεύουν κυκλικά σε όσους εχθρούς βρίσκονται εντός της εμβέλειας του ενώ τα συγκεντρωτικά πυρά καρφώνονται στον στόχο που βρίσκεται μπροστά στο σκάφος. Η αποτελεσματικότερη επίθεση για μένα είναι ο συνδυασμός του lock-on των συγκεντρωτικών πυρών με το πανίσχυρο σύστημα EX.

EX – terminate them!
Το EX ενεργοποιείται μόλις η κίτρινη μπάρα που βλέπετε κάτω από την ενεργειακή μπάρα του mecha φτάσει στο τέρμα. Η στάνταρ επίθεση του EX είναι η λιγότερο εντυπωσιακή, καθώς το mecha σας απλά ρίχνει μια ξεγυρισμένη σπαθιά σε ότι βρίσκεται δίπλα του. Η χρησιμότητά της αυξάνεται ραγδαία όταν η οθόνη έχει “πήξει” από βολές και εχθρούς. Με την normal EX επίθεση δημιουργείται για μερικά δευτερόλεπτα ένα είδος προστατευτικής ασπίδας γύρω από το ρομπότ σας καθιστώντας το άτρωτο σε βολές και ακτίνες.

Ενδιαφέρουσα βρήκα και την dash EX επίθεση που σπρώχνει το ρομπότ σαν βολίδα προς το σημείο που είναι στραμμένο, κόβοντας σαν βούτυρο ότι συναντήσει στο διάβα του. Καμία τους όμως δεν συγκρίνεται με την Wild EX επίθεση που χρησιμοποίησα κυρίως στα σκληροτράχηλα bosses. Κλειδώνοντας με το Lucis Shot πάνω σε ένα στόχο και πατώντας το EX, το mecha πέφτει με λύσσα πάνω του και αρχίζει να κόβει φέτες ότι βρει, όντας άτρωτο στα δευτερόλεπτα που διαρκεί το μακελειό. Μεγάλη απόλαυση να βλέπεις την μπάρα με τα χιλιάδες hit points ενός boss να κατεβαίνει σαν τον υδράργυρο σε θερμόμετρο πάνω σε παγόβουνο!

Συνυφασμένη με την κουλτούρα των mechs σε όλα τα manga style παιχνίδια και ταινίες είναι η απαραίτητη σπάθα. Το σπαθί του mecha διαμελίζει με απίστευτη ευκολία τους ταλαίπωρους εξωγήινους που θα βρεθούν στην τροχιά του, εκτελώντας το θανατηφόρο τριπλό combo του. Το πλεονέκτημα του ξίφους είναι ότι δεν ξεσχίζει μόνο το μέταλλο αλλά και όλες τις βολές πλην των λέιζερ, που θα εξαπολύσουν οι εχθροί σας. Highlight του Astebreed το σκηνικό όπου κόλλησα σαν βδέλλα στο πλευρό ενός ζόρικου σφαιροειδούς boss κοπανώντας τον με μανία με την λεπίδα μέχρι που τον έκανα βίδες!


Fire and Forget

Με τέσσερα κουμπιά στο gamepad να αντιστοιχούν στις επιθέσεις του mecha ο χειρισμός γίνεται ολοένα και πιο απαιτητικός. Το Astebreed επιτρέπει μάλιστα την ταυτόχρονη χρησιμοποίηση των Lucis Shot και Blade για μεγιστοποίηση της ζημιάς στα εξωγήινα απολειφάδια αλλά για να το πράξετε ομαλά θα πρέπει το gamepad να είναι… καρφωμένο κάπου ή να παίξετε με keyboard. Η ανυπέρβλητη ταχύτητα του mecha και η άμεση ανταπόκριση στις εντολές του χειριστηρίου καθιστούν τον χειρισμό του ρομπότ σας μια διαρκή ευχαρίστηση. Ανάμεσα στους Roy – Fiona και στην αποπεράτωση της αποστολής τους είναι παρατεταγμένες όλες οι πολεμικές μηχανές των Filune, κάτι δεκάδες χιλιάδες διαστημόπλοια δηλαδή.

Εκτός από τις ριπές που ρίχνουν ακατάπαυστα, τα περισσότερα σκάφη των Filune διανύουν την οθόνη και την εγκαταλείπουν αστραπιαία σαν διάττοντες αστέρες. Το γεγονός αυτό είναι μεν εντυπωσιακό από εικαστικής πλευράς αλλά εμένα με εκνεύρισε διότι διαφεύγουν πάρα πολλοί στόχοι έτσι! Οι επικινδυνότερες στιγμές για το mecha σας στο Astebreed είναι τα bosses και άλλα μεγάλα εξωγήινα σκάφη που υποστηρίζονται από μικρότερα. Είναι σκέτη τρέλα και απαιτεί επιδεξιότητα αιλουροειδούς η προσπάθεια αποφυγής των ριπών ενός διαστημοπλοίου που «αγκαλιάζει» το ένα τρίτο της οθόνης, την ώρα που σου ρίχνουν ακτίνες ύπουλα στημένα διαστημόπλοια στις γωνίες.

Ενώ το «πακέτο» Astebreed περιλαμβάνει οτιδήποτε θα μπορούσε να ζητήσει ένας θιασώτης του shoot ‘em up είδους, στερείται ενός απαραίτητου πλεονεκτήματος που θα του εξασφάλιζε τον χαρακτηρισμό «αριστούργημα». Αναφέρομαι στην διάρκειά του που είναι αηδιαστικά μικρή. Θα μου πείτε βέβαια ότι όλα τα κλασικά shoot ‘em up δεν είχαν αμέτρητα επίπεδα αλλά περιορισμένα, έτσι τα έξι κεφάλαια του Astebreed φαντάζουν αρκετά. Σε αντίθεση με τα λατρεμένα shoot ‘em up που σκίσαμε στα coin-ops, το επίπεδο δυσκολίας του Astebreed είναι επιεικώς αστείο.

Στο Easy επίπεδο δυσκολίας μπορείτε να το τερματίσετε εντός μισής ώρας οπότε μετά… πάπαλα. Αντίθετα στο Normal θα δυσκολευτείτε λίγο παραπάνω στα πρώτα κεφάλαια και θα φάτε αρκετή ώρα στο τελικό boss, αλλά και πάλι το playthrough σας δεν πρόκειται να ξεπεράσει τις 2-3 ώρες. Μετά την υπέροχη εκτόνωση που προσφέρει μέχρι το φινάλε του, δεν υπάρχει δυστυχώς κανένας λόγος να το ξαναπαίξετε. Υπάρχει και Ηard difficulty που «ξεκλειδώνει» μετά το normal αλλά δεν βλέπω τον λόγο να ξαναπαίξεις τις ίδιες πίστες. Καταλογίζω ως λάθος των προγραμματιστών και τα checkpoints εντός των επιπέδων. Αφού στοχεύατε σε μια old school εμπειρία κύριοι της Edelweiss γιατί δεν αφήνατε τον παίκτη να ξαναπαίζει όλο το σκηνικό από την αρχή, αυξάνοντας την συνολική διάρκεια και προκαλώντας τον να βελτιώσει τα skills του;


High definition shoot ‘em up; Check!
Οι δημιουργοί του Astebreed έριξαν όλο το βάρος της προσπάθειας τους στην παραγωγή, λησμονώντας δυστυχώς το replayability και την διάρκειά του. Τα μοντέλα των mecha και της μεγάλης ποικιλίας σκαφών που θα παρελάσουν μπροστά στα μάτια σας είναι τόσο όμορφα που θα εύχεστε να υπήρχε κανένα slow motion option για να χαζεύετε το animation και τις φιγούρες τους. Τα πάντα απεικονίζονται σε full high definition ασχέτως αν παρακολουθείτε την δράση σε δισδιάστατη ή τρισδιάστατη οπτική γωνία, κάθε λεπτό του παιχνιδιού δηλαδή είναι πραγματικό eye candy που δεν το έχουμε συνηθίσει στο συγκεκριμένο είδος. Επίσης, πανέμορφα είναι και τα cutscenes με στατικές εικόνες σκιτσαρισμένες σε άψογο manga στυλ.

Η ηχητική μπάντα παρουσιάζει τον χαβαλέ της, ιδίως όταν ακούτε τις συνομιλίες μεταξύ των ηρώων που εκστομίζονται στην μητρική τους γλώσσα, τα ιαπωνικά. Έριξα μπόλικο γέλιο με τις θυμωμένες κραυγές του Ryo που εκπέμπει μόνιμα μια… τσαντίλα και την παιδική φωνούλα της Fiona που παραπέμπει σε μαθητριούλα. Το soundtrack είναι μια τυπική instrumental μουσική με τις απαραίτητες εξάρσεις όταν το επιβάλλει η δράση, εκεί που έχει γίνει σπουδαία δουλειά είναι στα ηχητικά εφέ. Οι εκρήξεις, οι ακτίνες και τα βλήματα που σφυρίζουν διαρκώς δίπλα στο ρομπότ σας έχουν αποτυπωθεί με ρεαλιστικό τρόπο, δημιουργώντας τον πιο ευχάριστο ορυμαγδό που μπορείτε να ακούσετε σε shoot ‘em up.


The shooting of your life!
Η ομορφιά του Astebreed και το old school gameplay του δεν πρόκειται να αφήσει ασυγκίνητους όσους από εσάς έχουν εμπειρία στο shoot ‘em up είδος. Σε αντίθεση με τα περισσότερα σύγχρονα video games που μοιάζουν περισσότερο με interactive ταινίες, το Astebreed μοιάζει με ψηφιακή ένεση αδρεναλίνης που σε τσιτώνει και σε πωρώνει από το πρώτο του δευτερόλεπτο και σε όλη την διάρκεια που ασχολείσαι μαζί του. Δυστυχώς η διάρκεια αυτή είναι τόσο μικρή που δεν αρκεί για να το χορτάσεις και δεν δικαιολογεί την τιμή των 15 ευρώ. Αν ψάχνετε για μια έντονη αλλά βραχύβια ψηφιακή συγκίνηση τότε το Astebreed θα σας ικανοποιήσει, αν τώρα θέλετε ένα video game με περισσότερο βάθος τότε δεν θα πιάσει τόπο στην συλλογή σας.

Θετικά:
– State of the art γραφικά, τα καλύτερα που έχω δει σε παιχνίδι της κατηγορίας του
– Ακαταμάχητα γοητευτικό old school gameplay
– Καταπληκτική δράση
– Μεγάλη ποικιλία σε επιθέσεις και αντιπάλους
– Ιαπωνικό voice-acting και έντονη anime αισθητική

Αρνητικά:
– Μηδαμινή διάρκεια
– Χαμηλό επίπεδο δυσκολίας
– Ελάχιστο replayability

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 3.5
Γενικά: 8

Ευελπιστώ να αποτελέσει το πρώτο βήμα για μια αθρόα παραγωγή παλαιομοδίτικων shoot ‘em up με σύγχρονα production values.

Γιάννης Μοσχονάς  

Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης