Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

Miss Violence (2013)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Αλέξανδρος Αβρανάς επιστρέφει μετά το πολυβραβευμένο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 2008, Without, και καταδύεται για μια ακόμη φορά στα μυστικά και ψέματα που ευδοκιμούν σε μια φαινομενικά τυπική ελληνική οικογένεια. Το Miss Violence καταπιάνεται με την άσκηση εξουσίας, τη σκληρή οικογενειακή βία, την αποσιώπηση. Η διεισδυτική ματιά του σκηνοθέτη φροντίζει να ξεσκεπάσει, τόσο αφηγηματικά όσο και αισθητικά, την απόγνωση που κρύβεται κάτω από την τακτοποιημένη εικόνα της κανονικότητας.

Την ημέρα των γενεθλίων της, η εντεκάχρονη Αγγελική πηδάει από το μπαλκόνι και πέφτει στο κενό με ένα χαμόγελο σχηματισμένο στα χείλη της. Η αστυνομία και η κοινωνική πρόνοια προσπαθούν να εξιχνιάσουν τον λόγο της πιθανής αυτοκτονίας. Η οικογένεια όμως υποστηρίζει σθεναρά πως ήταν ατύχημα. Ποιο μυστικό πήρε μαζί της η μικρή Αγγελική; Γιατί η οικογένεια επιμένει να την «ξεχάσει» και να συνεχίσει τη ζωή της; Αυτές είναι οι απαντήσεις που αναζητά η κοινωνική πρόνοια, όταν τους επισκέπτεται στο άψογα τακτοποιημένο τους σπίτι. Ο πατέρας έχει φροντίσει να μη λείπει τίποτα. Όλα βρίσκονται στη θέση τους. Φαίνεται ότι τίποτα δεν μπορεί να τους προδώσει. Όμως ο καλογυαλισμένος κόσμος της οικογένειας θα θρυμματιστεί σταδιακά και όλοι θα αναγκαστούν να έρθουν αντιμέτωποι με αυτό που για χρόνια έκρυβαν ή που δεν άντεχαν να δουν.

Έγραψαν

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκπληκτικά ελεγχόμενη αφήγηση, ερμηνείες κουρδισμένες με ακρίβεια, The Playlist/Indiewire
Ο τρόπος που χειρίζεται ο Αβρανάς τη σταδιακή αποκάλυψη και τον χώρο του διαμερίσματος είναι εξαιρετικός. Οπότε το θείο δώρο εδώ είναι ότι αναγνωρίζουμε μια ταινία που δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερες ερμηνείες και δομή για να επιτύχει τη ζοφερή του ένταση, British Film Institute.

Ο Αβρανάς διεκδικεί μια θέση στους κορυφαίους σκηνοθέτες διεθνώς, Indiewire

Τρομερός ηθοποιός ο Θέμης Πάνου… Δεν είναι μόνο η σχέση του αυτουργού με τα θύματα που έχει ενδιαφέρον, αλλά και η συνενοχή των θυμάτων που συναινούν, που , ανταγωνίζονται για την προσοχή και τη σκληρότητα του διώκτη τους. La Republica

Μια ιστορία φρικτής ενδοοικογενειακής βίας που διαδραματίζεται σε ένα εντυπωσιακά ελεγχόμενο αφηγηματικό πλαίσιο, Screen International

O Αβρανάς δεν επιστρατεύει την ειρωνεία και προσδίδει στις πιο λεπτομερείς σκηνές ενδοοικογενειακής και σεξουαλικής κακοποίησης μια συσσωρευτική δύναμη που μουδιάζει, Variety

Ένα σμιλεμένο με ακρίβεια πορτρέτο μιας ερμητικά κλειστής οικογένειας, The Hollywood Reporter

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Αβρανάς
Σενάριο: Αλέξανδρος Αβρανάς, Κώστας Περούλης
Executive Producer: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος
Παραγωγός: Βασίλης Χρυσανθόπουλος
Παίζουν: Θέμης Πάνου, Ρένη Πιττακή, Ελένη Ρουσσινου, Σίσσυ Τουμάση, Καλλιόπη Ζωντανού, Κωνσταντίνος Αθανασιάδης, Χλόη Μπολώτα, Μαρία Σκουλά, Νίκος Χατζόπουλος, Μηνας Χατζησάββας, Κώστας Ανταλόπουλος, Μαρία Καλλιμάνη, Βάσω Ιατροπούλου, Στέφανος Κοσμίδης, Χρήστος Λούλης, Αννα Κουτσαφτίκη, Γιώργος Συμεωνίδης, Bασίλης Kουκαλάνι, Γιώτα Φέστα, Μάρθα Μπουζιούρη

Gravity (2013)

Οι βραβευμένοι με Όσκαρ Σάντρα Μπούλοκ (“The Blind Side,” “The Proposal”) και Τζορτζ Κλούνεϊ (“Up in the Air,” “Syriana”) πρωταγωνιστούν στο “Gravity”, ένα αγωνιώδες θρίλερ που θα μεταφέρει τους θεατές στο άπειρο και ασυγχώρητο “βασίλειο” του σύμπαντος. Ο υποψήφιος για Όσκαρ Αλφόνσο Κουαρόν (“Children of Men”) υπογράφει την σκηνοθεσία της ταινίας, ενώ συνεργάζεται στο σενάριο με τον Χονάς Κουαρόν.

Η Μπούλοκ πρωταγωνιστεί ως η Δρ Ράιαν Στόουν, μια λαμπρή ιατρική μηχανικός στο πρώτο της διαστημικό ταξίδι, συνοδευόμενη από τον βετεράνο αστροναύτη Ματ Κοβάλσκι (Κλούνεϊ), στο τιμόνι της τελευταίας του πτήσης, πριν τη συνταξιοδότηση. Αλλά σ’ ένα φαινομενικά συνηθισμένο διαστημικό περίπατο, επέρχεται η καταστροφή. Το διαστημικό λεωφορείο καταστρέφεται, αφήνοντας τους Στόουν και Κοβάλσκι ολομόναχους – δεμένους μόνο μεταξύ τους, να στροβιλίζονται στο απέραντο σκοτάδι του διαστήματος.

Η εκκωφαντική σιωπή τους δείχνει πως έχουν χάσει κάθε επαφή με την Γη… και μαζί κάθε πιθανότητα διάσωσης. Καθώς ο φόβος μετατρέπεται σε πανικό, κάθε ανάσα τους, κατατρώει το λιγοστό οξυγόνο που τους έχει απομείνει. Ο μόνος δρόμος της σωτηρίας ίσως να σημαίνει πως πρέπει να πάνε ακόμη παραπέρα, στην τρομακτική απεραντοσύνη του σύμπαντος…

Io e Te (2012)
Μεταφρασμένος Τίτλος: Εγώ κι Εσύ

Η νέα ταινία του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι (“The Last Tango In Paris”, “The Last Emperor”) βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του γνωστού ιταλού συγγραφέα Νικολό Αμανίτι – άλλα δύο βιβλία του οποίου έχουν μεταφερθεί στον κινηματογράφο από τον Γκαμπριέλε Σαλβατόρες.

Ο Λορέντζο είναι ένας εσωστρεφής έφηβος που δυσκολεύεται να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους γύρω του, καθώς και με την οικογένειά του. Ανακοινώνει στους γονείς τους ότι θα ταξιδέψει στο βουνό για να κάνει σκι, αντ’ αυτού όμως κρύβεται στο υπόγειο του σπιτιού του, απομονωμένος από τους πάντες. Η ηρεμία του διαταράσσεται όταν η μεγαλύτερη ετεροθαλής αδελφή του, η ατίθαση Ολίβια, τον ανακαλύπτει και μένει μαζί του.

Το μυθιστόρημα «Εγώ κι εσύ» του Νικολό Αμανίτι κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Καστανιώτη.

All Is Lost (2013)
Μεταφρασμένος Τίτλος: Ολα Χάθηκαν

Ο βραβευμένος με Όσκαρ Ρόμπερτ Ρέντφορντ πρωταγωνιστεί σε μια ταινία που πραγματεύεται τη μάχη για την επιβίωση ενός ανθρώπου απέναντι στα στοιχεία της φύσης μετά την καταστροφή του ιστιοπλοϊκού του στη μέση του ωκεανού.

Το σενάριο και η σκηνοθεσία ανήκουν στον υποψήφιο για Όσκαρ Τζέι Σι Τσάντορ (Margin Call) και η μουσική επένδυση στον Άλεξ Έμπερτ (Edward Sharpe and the Magnetic Zeros). Μια καθηλωτική, ενστικτώδης και έντονα συγκινησιακή ταινία, ύμνος στην ανθρώπινη προσαρμοστικότητα και εφευρετικότητα.

Βαθιά στον Ινδικό Ωκεανό σε ένα μοναχικό ταξίδι, ένας ιστιοπλόος μεγάλης ηλικίας, αλλά εξαιρετικής φυσικής κατάστασης, ξυπνάει για να ανακαλύψει ότι το 12 μέτρων κότερό του έχει παρασυρθεί πλέοντας έρμαιο στη μέση του ωκεανού έπειτα από σύγκρουση με κοντέινερ πλοίου.

Με τα όργανα πλοήγησης και τον ασύρματο να είναι χαλασμένα, ο άνδρας πλέει, άθελά του, προς το μάτι μια βίαιης καταιγίδας. Παρά την επιτυχία του να μπαλώσει το ρήγμα στο σκαρί, το ναυτικό του ένστικτο και τη δύναμη που ξεπερνά την ηλικία του, ο άνδρας μόλις και μετά βίας επιβιώνει της τρικυμίας.

Χρησιμοποιώντας μόνο έναν εξάντα και ναυτικούς χάρτες για να χαρτογραφήσει τη διαδρομή του, αναγκάζεται να αφεθεί στα ρεύματα του ωκεανού για να τον μεταφέρουν σε έναν θαλάσσιο δρόμο, ελπίζοντας να συναντήσει ένα διερχόμενο σκάφος. Μα με τον ανελέητο ήλιο, τους καρχαρίες γύρω του και τις πενιχρές προμήθειές του να τελειώνουν, ο πάντα επινοητικός ναύτης σύντομα θα βρεθεί αντιμέτωπος με τη θνητότητά του.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης