Νικόλας Αρώνης

Ο Θεός Αγαπάει το Χαβιάρι (2012)
Μεταφρασμένος Τίτλος: God Loves Caviar

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μία ταινία του Γιάννη Σμαραγδή

Μετά την μεγάλη καλλιτεχνική κι εμπορική επιτυχία της ταινίας El Greco, ο Γιάννης Σμαραγδής μας παρουσιάζει τη συγκλονιστική ιστορία του μεγάλου εθνικού ευεργέτη κι ευπατρίδη Ιωάννη Βαρβάκη με μια ακόμα υπερπαραγωγή που γυρίστηκε σε 6 χώρες με τη συμμετοχή ενός εντυπωσιακού διεθνούς cast.

Η ταινία καταπιάνεται με την ταραχώδη ζωή του δαιμόνιου Έλληνα που από πειρατής του Αιγαίου έφτασε στην αυλή της Μεγάλης Αικατερίνης της Ρωσίας για να απλωθεί στις ακτές της Κασπίας Θάλασσας και να καταλήξει στη διχασμένη Ελλάδα της επανάστασης του 1821.
Το teaser μας δελεάζει με μια πρώτη γεύση από τις περιπέτειες του Ιωάννη Βαρβάκη που υποδύεται ο εξαιρετικός Sebastian Κoch («Οι Ζωές των Άλλων»)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διεύθυνση Φωτογραφίας Άρης Σταύρου
Σκηνικά Νίκος Πετρόπουλος
Κοστούμια Lala Huete
Μοντάζ Γιώργος Μαυροψαρίδης
Μουσική Μίνως Μάτσας

Ηθοποιοί
Sebastian Κoch
Catherine Deneuve
John Cleese
Juan Diego Botto
Nick Ashdon
Evgeny Stychkin
Olga Sutulova.
Λάκης Λαζόπουλο
Άκης Σακελλαρίου
Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου
Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου
Παύλος Κοντογιαννίδης
Αλέξανδρος Μυλωνάς
Μάνος Βακούσης
Γιώργος Κοτανίδης
Φωτεινή Μπαξεβάνη
Γιάννης Βούρος
Ειρήνη Μπαλτά
Kris Radanov
Γιώργος Μακρής
Λάμπρος Κτεναβός
Μιχάλης Ιατρόπουλος
Δημήτρης Μαύρος
Peter Rundle
Αλέξης Αντωνόπουλος
Iryna Bagdassarova
Γιώργος Χαραλαμπίδης
Κώστας Σόμερ
Κώστας Δελακούρας
Κωστάντζα Κωνσταντακοπούλου
Μελίνα Ζαχαροπούλου
Χριστόφορος Παπακαλιάτης

The Campaign (2012)
Μεταφρασμένος Τίτλος: Οι Υποψήφιοι

Όταν ο Καμ Μπρέιντι (Γουίλ Φέρελ), για πολλά χρόνια μέλος του Κογκρέσου διαπράττει μια μεγάλη δημόσια γκάφα πριν τις επερχόμενες εκλογές, ένα ζευγάρι αδίστακτων συμβούλων βάζει απέναντί του έναν αντίπαλο υποψήφιο, ο οποίος διεκδικεί και αυτός την προτίμηση του εκλογικού σώματος στην Βόρεια Καρολίνα. Ο άνθρωπος τους: ο αφελής Μάρτι Χάγκινς (Ζακ Γαλιφιανάκης), διευθυντής του τοπικού γραφείου τουρισμού. Στην αρχή, ο Μάρτι φαίνεται να είναι η χειρότερη δυνατή επιλογή, αλλά, με τη βοήθεια της υποστήριξης των νέων χορηγών του και του αδίστακτου υπεύθυνου της προεκλογικής του καμπάνιας, γρήγορα μετατρέπεται σε έναν ικανό υποψήφιο που θέτει σε αμφιβολία τη φαινομενικά σίγουρη εκλογή του χαρισματικό Καμ. Καθώς η ημέρα των εκλογών πλησιάζει και οι δύο αντίπαλοι βρίσκονται πολύ κοντά στις δημοσκοπήσεις, οι λεκτικές ύβρεις κλιμακώνονται σε τραυματισμούς, και η μοναδική έγνοια τους είναι πως θα εξαφανίσουν από προσώπου γης ο ένας τον άλλο. Η ταινία «ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ» είναι μία κωμωδία λασπολογίας και πισώπλατων μαχαιρωμάτων από τον σκηνοθέτη του “Meet the Parents”, Τζέι Ρόουτς, ο οποίος προσπαθεί να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το πολιτικό τσίρκο των καιρών μας, πηγαίνοντάς το ένα βήμα παραπέρα… διότι, ακόμα και αν είστε από αυτούς που πιστεύουν ότι η ηθική των προεκλογικών εκστρατειών έχει πιάσει πάτο … η ταινία αυτή έρχεται για να αποδείξει πως υπάρχει περιθώριο και για χειρότερα!

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο σκηνοθέτης της ταινίας Τζέι Ρόουτς καταπιάνεται με τα «μελανά» σημεία του πολιτικού συστήματος. Στις επιτυχημένες σειρές του HBO «Recount» και «Game Change» είχε ασχοληθεί με το θέμα, μέσα από μία πιο σοβαρή σκοπιά. Ωστόσο, θεωρεί ότι και το χιούμορ είναι ένας πολύ καλός τρόπος να προσεγγίζεις ένα θέμα.

Οι παραγωγοί πίστευαν από την αρχή ότι η ταινία θα βγει ακατάλληλη (R), οπότε εκμεταλλεύτηκαν αυτή την πιθανότητα, για να τραβήξουν το σχοινί όσο μπορούσαν, αλλά και για να δώσουν την ευκαιρία στο κοινό να ταυτιστεί, άσχετα με το κόμμα που ψηφίζει.

Η ταινία «ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ» σατιρίζει και «παίζει» πολύ με ένα από τα αγαπημένα εργαλεία δημοσίων σχέσεων του Ρόουτς: τα σλόγκαν που υιοθετούν και αναπαράγουν σε κάθε λόγο τους προεκλογικά, οι πολιτικοί υποψήφιοι. Το μότο του Καμ ήταν το «Αμερική, Ιησούς, Ελευθερία». Εύληπτο και ικανό να «αγγίζει» το λαό.

Κατά την προεργασία και παραγωγή της ταινίας, όλοι όσοι συμμετείχαν εξεπλάγησαν για το ότι πολλές από τις σκηνές που ήθελαν να συμπεριληφθούν στο σενάριο, για πλάκα, τις έβλεπαν αργότερα στα ειδησεογραφικά δελτία: παράνομες σχέσεις, σκάνδαλα, ψέματα, ατυχήματα στο κυνήγι, ηθικολογίες, εξάρσεις εθνικής υπερηφάνειας. Κατά τον Μακ Κέι, εκείνο που κάνει την ταινία τόσο αστεία είναι ακριβώς το γεγονός ότι όλα αυτά που περιγράφει συμβαίνουν και στην πραγματικότητα.

Taken 2 (2012)
Μεταφρασμένος Τίτλος: Η Αρπαγή 2

Μετά την παγκόσμια επιτυχία της ταινίας δράσης «Taken», οι πρωταγωνιστές Λίαμ Νίσον, Φάμκε Γιάνσεν και Μάγκι Γκρέις επιστρέφουν για ακόμα ένα πιο ιλιγγιώδες sequel, με φόντο την Κωνσταντινούπολη. Πίσω από την κάμερα βρίσκεται αυτήν τη φορά ο Ολιβιέ Μεγκατόν («Colombiana»).

Όταν ο Μπράιαν Μιλς ανακαλύπτει πως η πρώην σύζυγός του, Λενόρ, ετοιμάζεται να ζητήσει διαζύγιο, την καλεί μαζί με την κόρη τους, Κιμ, σε ένα ειδυλλιακό Σαββατοκύριακο στην Κωνσταντινούπολη, με την ελπίδα να κερδίσει ξανά την καρδιά της. Στο παρελθόν όμως, ο Μπράιαν έχει σκοτώσει για να σώσει την κόρη του και τώρα αυτός και η οικογένειά του θα πρέπει να πληρώσουν. Ο Μπράιαν και η Λενόρ απάγονται, αλλά η Κιμ καταφέρνει να αποδράσει…

Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Μεγκατόν
Σενάριο: Λικ Μπεσόν, Ρόμπερτ Μακ Κέιμεν
Παραγωγή: Λικ Μπεσόν
Ηθοποιοί: Λίαμ Νίσον, Φάμκε Γιάνσεν, Μάγκι Γκρέις
Μοντάζ: Καμίλ Ντελαμέρ, Βενσάν Ταμπαϊγιόν
Φωτογραφία: Ρομέν Λακουρμπάς
Σκηνικά: Σεμπαστιάν Ινιζάν
Κοστούμια: Πάμελα Λι Ινκαρντονά
Μουσική: Ναθάνιελ Μεσαλί
Διάρκεια: 94’

V/H/S (2012)

Το νήμα ξετυλίγεται αργά, όταν ένας άγνωστος προσλαμβάνει μια συμμορία για να διαρρήξει ένα έρημο σπίτι στην εξοχή και να βρει μια βιντεοκασέτα. Η φαινομενικά εύκολη αποστολή αποκτά βαθμό δυσκολίας όταν οι διαρρήκτες ανακαλύπτουν πως το σπίτι δεν ακριβώς εγκαταλελειμμένο. Στη συνέχεια, τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο, καθώς η σπάνια κασέτα που χρειάζονται βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε εκατοντάδες home-tape που στοιβάζονται στα δωμάτια. Όταν η περιέργεια τούς ωθήσει να προβάλουν κάποιες από αυτές στην οθόνη, τότε αυθεντικές εικόνες φρίκης, μυστικές σέχτες, φαντάσματα και πίδακες αίματος ξεπροβάλλουν και τους αλλάζουν τη ζωή.

The General (1926)
Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Στρατηγός

Ο Τζόνι είναι μηχανοδηγός τραίνου και αρραβωνιαστικός της Άναμπελ. Το τραίνο του (που έχει το όνομα «Στρατηγός») και η Άναμπελ είναι οι δύο μεγάλες αγάπες του. Όταν ξεσπά ο Αμερικανικός Εμφύλιος, ο Τζόνι πηγαίνει να καταταγεί αλλά δεν τον δέχονται για στρατιώτη (παρά τις επίμονες προσπάθειες του ιδίου) αλλά σαν μηχανοδηγό. Η Άναμπελ τον αποφεύγει, θεωρώντας ότι από δειλία απέφυγε την στράτευση. Ο Τζόνι είναι απελπισμένος, αλλά όλα θα αλλάξουν όταν μια ομάδα κατασκόπων του εχθρού κλέβει το τραίνο, μέσα στο οποίο βρίσκεται και η Άναμπελ. Ο Τζόνι είναι αποφασισμένος να τους κυνηγήσει, ώστε να ξαναπάρει πίσω την ατμομηχανή του, αλλά και να σώσει την αγαπημένη του. Στο τέλος ο επίμονος μηχανοδηγός θα φτάσει να γίνει ήρωας πολέμου… Όλα αυτά λαμβάνουν χώρα μέσα σε ένα απολύτως ανατρεπτικό και κωμικό σκηνικό που έχει στήσει ο ιδιοφυής Μπάστερ Κίτον, με τα ευρηματικά γκάγκ να διαδέχονται το ένα το άλλο.

(Βωβός κινηματογράφος)

Σκηνοθεσία: Μπάστερ Κίτον & Κλάιντ Μπρούκμαν Σενάριο: Τσάρλς Σμίθ & Άλ Μπόουσμπεργκ Πρωταγωνιστούν: Μπάστερ Κίτον, Μάριον Μάκ, Γκλέν Κάβεντερ, Τσάρλς Σμίθ.

Chaharshanbe-soori (2006)
Μεταφρασμένος Τίτλος: Πυροτεχνήματα την Τετάρτη
Γνωστό επίσης ως: Fireworks Wednesday

Την τελευταία Τετάρτη πριν το νέο περσικό έτος, ο λαός του Ιράν γιορτάζει με πυροτεχνήματα, όπως προβλέπει μια παλιά ζωροαστρική παράδοση. Η Ρούχι, περνάει τη μέρα της στην πρώτη της δουλειά, ανάμεσα σε άλλου είδους πυροτεχνήματα- το νέο της αφεντικό και τη γυναίκα του. Η Ρούχι εργάζεται προσωρινά ως καθαρίστρια, για να εξοικονομήσει χρήματα για τον επερχόμενο γάμο της. Την πρώτη κιόλας ημέρα στη νέα της δουλειά, γίνεται μάρτυρας σε έναν τεράστιο καβγά ανάμεσα στο ζευγάρι που έχει το διαμέρισμα η σύζυγος πιστεύει ότι ο άντρας της την απατά. Κατά τη διάρκεια της μέρας, η νεαρή γυναίκα, το ζευγάρι, το παιδί τους και η ερωμένη, μπλέκονται σε μια σειρά αποκαλύψεων και αντιπαραθέσεων καθώς ξετυλίγεται η αλήθεια.

Σκηνοθεσία: Asghar Farhadi
Σενάριο: Asghar Farhadi, Mani Haghighi
Cast: Taraneh Alidoosti (Roohi), Hamid Farokhnezhad (Morteza)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης