Συνεχίζεται στο Μόνιμο Κακουργοδικείο της Λευκωσίας η δίκη για την τραγωδία με το αεροσκάφος της εταιρείας «Ήλιος».

Όπως κατέθεσε σήμερα ενώπιον του δικαστηρίου μάρτυρας που κλήθηκε από τη Μ. Βρετανία, τρεις μήνες πριν τη συντριβή του αεροσκάφους ο Γερμανός κυβερνήτης του, Χανς Γιούργκεν Μέρτεν, είχε απολυθεί από την αγγλική αεροπορική εταιρεία Channel Express Services λόγω προβλημάτων συμμόρφωσης με τις Τυποποιημένες Διαδικασίες Λειτουργίας της εταιρείας (SOPs).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως κατέθεσε ο Bρετανός Νίκολας Χέιτεν, ο οποίος εργαζόταν ως επιχειρηματικός σύμβουλος στην εταιρεία Channel Express Services, ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους είχε υποβληθεί σε σχολείο εδάφους, έλεγχο γραμμής, εξετάσεις LPC και OPC και είχε ολοκληρώσει με επιτυχία τον έλεγχο στον εξομοιωτή, με αποτέλεσμα στις 7 Απριλίου να πάρει άδεια για πτήσεις. Ωστόσο, σε λιγότερο από ένα μήνα, στις 20 Μαΐου, ο Χανς Μέρτεν ενημερώθηκε από τον ίδιο ότι διακόπτεται το συμβόλαιό του με την εταιρεία.
«Φτάσαμε στο σημείο όπου θεωρήθηκε ότι παρά το ότι του μίλησαν διάφοροι άνθρωποι από τις πτητικές επιχειρήσεις σε αρκετές περιπτώσεις, (ο Μέρτεν) δεν αποδέχθηκε τις συμβουλές μας ώστε να συμμορφώνεται με τα SOP και για αυτό πλέον δεν επιθυμούσαμε τις υπηρεσίες του», κατέθεσε ο κ. Χέιτερ.

Ερωτηθείς σχετικά από την Δικηγόρο της Δημοκρατίας, Έλενα Ζαχαριάδη, ο κ. Χέιτερ είπε ότι μετά την απόλυση του Μέρτεν και την εργοδότησή του από την «Ήλιος» κανείς δεν τους ζήτησε συστάσεις για το Γερμανό πιλότο.

Είπε ότι η Channel Express συνηθίζει να ενημερώνεται για πιλότους που προσλαμβάνει από εταιρείες στις οποίες είχαν προηγουμένως εργαστεί, ενώ σε ερώτηση αν η «Ήλιος» τους ζητούσε πληροφορίες για τον Μέρτεν, είπε ότι θα έδιναν δύο πληροφορίες, την ημερομηνία εργοδότησης, αλλά και το λόγο τερματισμού του συμβολαίου απασχόλησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην αντεξέτασή του από το συνήγορο των κατηγορουμένων Γιώργο Παπαϊωάννου, ο κ. Χέιτερ ανέφερε ότι δεν υπάρχει κανονισμός που να υποχρεώνει τις εταιρείες να ζητούν συστάσεις από εταιρείες όπου εργάζονταν προηγουμένως οι πιλότοι που εργοδοτεί, αλλά πρόσθεσε ότι αυτό είναι θέμα «καλής πρακτικής».

Σε ερώτηση γιατί δεν ζήτησαν συστάσεις από την προηγούμενη εταιρεία στην οποία εργαζόταν προηγουμένως ο Μέρτεν (Travel Service), ή και γιατί δεν ζητήθηκαν συστάσεις από τον Γιάνκο Στόιμενοφ που ήταν ο υπεύθυνος για τις συστάσεις (referee) του Μέρτεν, αφού ο Γερμανός κυβερνήτης είχε ξαναεργαστεί στην «Ήλιος», ο κ. Χέιτερ είπε ότι αυτό θα ήταν απλά μια χρονοβόρα διαδικασία λόγω ειδικών νομοθεσιών που έχει θεσπίσει το Ηνωμένο Βασίλειο λόγω τρομοκρατίας, εξηγώντας ότι δεν κατέστη δυνατό να γίνει διότι στο μεσοδιάστημα ο Μέρτεν είχε απολυθεί από την εταιρεία.

Πηγή: iKypros

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης