Ανησυχία στους εμπλεκόμενους φορείς για υπηρεσίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της οδικής ασφάλειας στην Κύπρο προκαλεί η αύξηση των νεκρών κατά το 2015 σε σύγκριση με το 2014.

Ο εκπρόσωπος του Αρχηγού Αστυνομίας, στην παρέμβασή του στη 2η Εθνική Σύνοδο Φορέων Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από το μη κερδοσκοπικό οργανισμό REACTION Youth for the Prevention, ανέφερε ότι το τελευταίο εξάμηνο του 2015 παρουσιάστηκε σημαντική αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία με 57 θανάτους σε σχέση με 45 τον προηγούμενο χρόνο και αυτοί οι θάνατοι την ώρα που η δράση της Αστυνομίας για πρόληψη και πάταξη των παραβάσεων έχει αυξηθεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι θανατηφόρες συγκρούσεις του 2015 είχαν κατά 95% αιτία τον ανθρώπινο παράγοντα, εξήγησε προσθέτοντας μόνο ένα δυστύχημα οφειλόταν σε παράγοντα πέραν του ανθρώπινου. Είπε ακόμα πως αυτά σημειώθηκαν σε ένα καλό οδικό δίκτυο με εξαιρετικές καιρικές συνθήκες.

Παραθέτοντας τα στοιχεία, ανέφερε ότι το 2015 έγιναν 165.000 καταγγελίες σε σχέση με 142.000 το 2014. Πρόσθεσε πως λόγω κρίσης και λόγω μια πιο σύγχρονης πολιτικής αυξήθηκαν οι παρατηρήσεις από 32.000 το 2014, σε 48.000 το 2015, ενώ η 3.500 προειδοποιήσεις το 2014 αυξήθηκαν σε 6.500.

Ο Εκπρόσωπος του Αρχηγού Αστυνομίας διατύπωσε τη θέση ότι αυτό που απαιτείται για ελαχιστοποίηση των τροχαίων συγκρούσεων είναι η αλλαγή νοοτροπίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Μάριος Δημητριάδης ανέφερε ότι το νέο Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας της Κυπριακής Δημοκρατίας για την περίοδο μέχρι το 2020, με τον ευρωπαϊκό στόχο της μείωσης των νεκρών και τραυματιών σε οδικές συγκρούσεις, κατά 50%, βρίσκεται σε εφαρμογή.
Είπε ακόμα ότι το Τμήμα Δημοσίων Έργων ετοιμάζει έκθεση με τα μελανά σημεία του οδικού δικτύου ανά τριετία και προχωρεί στη βελτίωσή τους. Πρόσθεσε ότι, κατά την τριετία 2010-2012, εντοπίστηκαν μόνο 7 μελανά σημεία, ενώ κατά τις τριετίες 2004-2006 και 2007-2009, είχαν εντοπιστεί 59 και 19 μελανά σημεία, αντίστοιχα.

Τέλος ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι εντός του 2016, προγραμματίζεται η εγκατάσταση συστήματος φωτοεπισήμανσης στους κυπριακούς δρόμους.

Ο Υπουργός Δικαιοσύνης σε χαιρετισμό του τον οποίο διάβασε λειτουργός του Υπουργείου Δικαιοσύνης ανέφερε ότι η οδική ασφάλεια βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Σύμφωνα με τον Υπουργό, το 27% αύξηση στην απώλεια ζωής το 2015 είναι ανησυχητικός αριθμός και απαιτεί λήψη περαιτέρω μέτρων. Σημείωσε επίσης την τροποποίηση του ποινικού κώδικα για πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου, που βρίσκεται ενώπιον της Βουλής στην οποία προβλέπεται ποινή φυλάκισης μέχρι 10 χρόνια. Ο Υπουργός Δικαιοσύνης είπε τέλος ότι μελετάται η φόρμουλα εφαρμογής του νάρκοτεστ.

Ο Υπουργός Υγείας Γιώργος Παμπορίδης σε χαιρετισμό, τον οποίο ανέγνωσε λειτουργός του Υπουργείου Υγείας, είπε ότι τα τροχαία δυστυχήματα συνιστούν μείζων θέμα δημόσια υγείας.

Σημείωσε ότι τα τροχαία αποτελούν πρώτη αιτία θανάτου σε νεαρούς κάτω των 35 ετών και ανέφερε ότι το Υπουργείο Υγείας στο πεδίο της πρόληψης δραστηριοποιείται μέσω της σχολιατρικής.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του REACTION και Αντιπροέδρου του Πανευρωπαϊκού Φόρουμ Νέων Οδικής Ασφάλειας Μάριο Σταύρου, το 1997 είχαμε 115 νεκρούς στους κυπριακούς δρόμους ενώ το 2015 είχαμε 57, δηλαδή επιτεύχθηκε μείωση πέραν του 50%.

Ο Πρόεδρος του REACTION παρατήρησε ακόμα ότι τη δεκαετία 2001-2010 οι 242 νεκροί ή ποσοστό 53% οδηγοί και επιβάτες οχημάτων δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας, ενώ ο αριθμός στους νεκρούς που δεν έφεραν κράνος το ποσοστό ανεβαίνει στο 65% ή 160 νεκρούς.

Ο κ. Σταύρου ανέφερε ότι τα τρία Ε της Οδικής Ασφάλειας είναι Ενημέρωση, Ευαισθητοποίηση και Εκπαίδευση.

Στις εργασίες της Συνόδου συμμετείχαν πέραν των 60 εκπροσώπων οργανισμών από την Κύπρο, την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Πηγή: ΚΥΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης