Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Η ιστορία της GLE ξεκινά από την M-Class με την οποία η Mercedes-Benz καθιέρωσε την κατηγορία των premium SUV το 1997. Η παγκόσμια επιτυχία συνεχίστηκε με την GLE που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2015, την οποία ακολούθησε το σημερινό το μοντέλο το 2018. Οι GLE και GLE Coupé παράγονται στο εργοστάσιο της Τασκαλούζα στις ΗΠΑ.

Σήμερα στις νέες εκδόσεις η Mercedes-Benz αναβάθμισε το εξωτερικό, το εσωτερικό, την τεχνολογία αλλά και τον εξοπλισμό.

Σύμφωνα με την εταιρία τα ανανεωμένα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα στις εκθέσεις αυτοκινήτων το τελευταίο 3μηνο του 2023.

Φυσικά δεν πρόκειται για αυτοκίνητα της σειράς με το σήμα το αστέρι. Για να πάρετε μια γεύση πριν σας αναφέρουμε όλες τις τιμές θα σας πούμε ότι η φθηνότερη Mercedes GLE 350de 4Matic κοστίζει 103.900 ευρώ και η ακριβότερη AMG GLE 63 S Matic+ φθάνει τα 213.410 ευρώ.

Η φθηνότερη coupe GLE κοστίζει 113.450 ευρώ ενώ η πιο ακριβή AMG GLE 63 SMatic+ φθάνει τα 217.650 ευρώ. Σίγουρα είναι αυτοκίνητα που απευθύνονται σε συγκεκριμένους αγοραστές.  Δεν είναι φθηνά μοντέλα αλλά αν υπολογίσουμε τα συστήματα ασφαλείας και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό που διαθέτουν τότε μπορούμε να πούμε ότι οι τιμές είναι λογικές για τούς απαιτητικούς ιδιοκτήτες.

Η τετρακίνηση 4MATIC, στο βασικό εξοπλισμό για την Ευρώπη, περιλαμβάνει το σύστημα  που επιτρέπει την οδήγηση ακόμη και σε συνθήκες κακής πρόσφυσης ή εκτός δρόμου σε κλίσεις έως και 100%. Επίσης στο βασικό εξοπλισμό της GLE 63 S 4MATIC+ Coupé υπάρχει και η νέα σφυρήλατη ζάντα 22 ιντσών σχεδίασης δέκα διπλών ακτίνων

Ολόκληρη η γκάμα των κινητήρων είναι πλέον εξηλεκτρισμένη. Περιλαμβάνει ήπια υβριδικά μηχανικά σύνολα και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) καθώς και plug-in υβριδικά τέταρτης γενιάς.

Τα περισσότερα μοντέλα διαθέτουν μεγαλύτερη ισχύ από τις προηγούμενες εκδόσεις. Η GLE 400 e 4MATIC διαθέτει επιπλέον 30 kW διαθέτει .Τα εξηλεκτρισμένα νέα πετρελαιοκίνητα μοντέλα είναι εφοδιασμένα με ηλεκτρικό σύστημα οχήματος 48 Volt και νέες plug-in υβριδικές εκδόσεις.

 

Σημαντικό είναι ότι το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) γίνεται ακόμη πιο ευφυές.

Το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει ακόμη περισσότερες εξελιγμένες λειτουργίες. Για παράδειγμα στο ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC, στο ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης και το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας. Το πακέτο στάθμευσης με κάμερα 360°  υποστηρίζει τον οδηγό κατά την είσοδο και έξοδο από κάθετες και παράλληλες θέσεις στάθμευσης. Άλλο ένα νέο χαρακτηριστικό είναι η λειτουργία «διαφανές καπό». Όταν είναι ενεργοποιημένο το πρόγραμμα οδήγησης off-road, η κεντρική οθόνη δείχνει μια εικονική άποψη κάτω από το μπροστινό τμήμα του οχήματος – διευκολύνοντας σημαντικά την οδήγηση σε απότομες κλίσεις του εδάφους. Χρήσιμα χαρακτηριστικά για τη ρυμούλκηση είναι μεταξύ άλλων η υποβοήθηση ελιγμών ρυμουλκούμενου, το μενού «Trailer» στην κεντρική οθόνη και ο προγραμματισμός διαδρομής με ρυμουλκούμενο, που σας βοηθά να βρίσκετε καλύτερες διαδρομές όταν ταξιδεύετε με ρυμουλκούμενο.

Οι περισσότεροι οδηγοί κινούνται με την GLE κυρίως σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους ή σε εύκολα έως μέτρια εκτός δρόμου εδάφη. Συνεπώς, η Mercedes-Benz έχει αναδιαμορφώσει το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Off-road, ώστε να μπορεί να το προσφέρει σε πολύ χαμηλότερη τιμή για τα μοντέλα GLE με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στα χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται το προστατευτικό αντισφήνωσης και, σε συνδυασμό με την αερανάρτηση AIRMATIC (προαιρετικός εξοπλισμός), η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 30 χιλιοστά.

Το «πρόγραμμα Off-Road» στην τρέχουσα γενιά MBUX προσφέρει μια ιδιαίτερη οπτική εμπειρία προβάλλοντας ειδικές πληροφορίες όπως κλίση εδάφους, γωνία κύλισης, πυξίδα και γωνία διεύθυνσης. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό Πακέτο στάθμευσης με κάμερα 360°, προσφέρει επίσης τη λειτουργία «διαφανές καπό». Όταν είναι ενεργό το πρόγραμμα Off-Road, η κεντρική οθόνη δείχνει μια εικονική άποψη κάτω από το μπροστινό τμήμα του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των μπροστινών τροχών και της γωνίας τους. Η προβολή συντίθεται από τις εικόνες που καταγράφει η κάμερα 360°. Το «διαφανές καπό» είναι εξαιρετικά χρήσιμο αφού επιτρέπει στον οδηγό να αναγνωρίζει πολύ έγκαιρα πιθανά εμπόδια, όπως μεγάλες πέτρες ή βαθιές λακκούβες, στην πορεία του. Η λειτουργία αυτή προσφέρει επίσης πλεονεκτήματα όταν οδηγείτε πάνω από ράμπες ή βουνοκορφές.

Η τετρακίνηση και η ειδικά σχεδιασμένη σχέση μετάδοσης επιτρέπουν υψηλό φορτίο ρυμούλκησης έως 3,5 τόνους  και φορτίο στο σημείο σύνδεσης έως 140 κιλά. Ο πλήρως ηλεκτρικός σύνδεσμος ρυμουλκούμενου είναι ιδιαίτερα πρακτικός, αφού με το πάτημα ενός κουμπιού στο πίσω καπό ή ενός εικονιδίου στην κεντρική οθόνη, η σφαιρική κεφαλή κοτσαδόρου μαζί με την πρίζα για το ρυμουλκούμενο εκτείνονται από το κάτω μέρους του αυτοκινήτου και στερεώνονται αυτόματα στη θέση λειτουργίας. Μετά τη χρήση, επιστρέφει εξίσου απλά στη θέση του πίσω από τον προφυλακτήρα. Για όσους δεν χρησιμοποιούν τον σύνδεσμο για ρυμουλκούμενο, αλλά για να μεταφέρουν ποδήλατα για παράδειγμα, προσφέρεται ένα ειδικό χαρακτηριστικό: ο σύνδεσμος του ρυμουλκούμενου διαθέτει δύο επιπλέον πείρους στη σφαιρική κεφαλή, ώστε να στερεώνεται με ασφάλεια η σχάρα ποδηλάτων. Η φέρουσα ικανότητα φορτίου είναι 100 κιλά, ώστε να μπορείτε να μεταφέρετε και ηλεκτρικά ποδήλατα.

Μία νέα λειτουργία στις GLE και GLE Coupé είναι ο προγραμματισμός διαδρομής με ρυμουλκούμενο για το σύστημα πλοήγησης: στην κεντρική οθόνη, οι επιβάτες μπορούν να προγραμματίζουν διαδρομές κατάλληλες για οδήγηση με ρυμουλκούμενο, το οποίο έχει προκαθοριστεί, χωρίς μεγάλες παρακάμψεις ή καθυστερήσεις. Κατά τον προγραμματισμό λαμβάνονται υπόψη, μεταξύ άλλων, τα επιτρεπόμενα πλάτη και ύψη διέλευσης κατά το μήκος της διαδρομής.

Mercedes-Benz GLE Coupé | 2023

Χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμη καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς. Έχοντας ενσωματωθεί στο MBUX, ο χειρισμός τους είναι πιο διαισθητικός και άμεσος. Σε αντίθεση με το προηγούμενο μοντέλο, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης παραμένει πλέον ενεργοποιημένο στη λειτουργία ρυμούλκησης. Το σύστημα βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα αυτόματα, ακόμη και όταν αλλάζει κατεύθυνση.

Εξωτερικά ο νέος μπροστινός προφυλακτήρας τονίζει εμφατικά την παρουσία του μοντέλου. Δύο οριζόντιες γρίλιες με διακοσμητικά ένθετα χρωμίου διατρέχουν τη μάσκα ψυγείου της GLE. Το πλέγμα των εξωτερικών αεραγωγών έχει αποκτήσει ένα οριζόντιο πτερύγιο χρωμίου.

Η λάμψη των προβολέων είναι πολύ χαρακτηριστική στη Mercedes-Benz. Με τα LED High Performance, δύο φωτεινά σημεία συμπληρώνουν τα εμβληματικά φώτα πορείας ημέρας, ενώ με το προαιρετικό MULTIBEAM LED υπάρχουν τέσσερα φωτεινά σημεία. Οι σχεδιαστές έχουν επίσης επιμεληθεί το εσωτερικό των πίσω φώτων: στην GLE, ο φωτισμός διαμορφώνεται από δύο οριζόντια μπλοκ, ενώ στην GLE Coupé από δύο λωρίδες.


Mercedes-Benz GLE SUV | 2023

Η AMG Line αποτελεί πλέον βασικό εξοπλισμό για το εξωτερικό της GLE Coupé. Τα στοιχεία αυτής της γραμμής περιλαμβάνουν τη μάσκα ψυγείου diamond με μοτίβο αστεριών της Mercedes-Benz, την μπροστινή ποδιά AMG με διακοσμητικό στοιχείο χρωμίου, τα πλαϊνά μαρσπιέ AMG και την επένδυση των θόλων τροχών στο χρώμα του οχήματος, καθώς και την πίσω ποδιά AMG με ένθεμα που παραπέμπει οπτικά σε διαχύτη.

Στις GLE και GLE Coupé τοποθετείται το τιμόνι τελευταίας γενιάς με επιφάνειες αισθητήρων στις οριζόντιες ακτίνες. Με αυτά τα χειριστήρια αφής δεξιά και αριστερά, ο οδηγός μπορεί να χειρίζεται την οθόνη οδηγού και την κεντρική οθόνη από το τιμόνι.

Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC SUV

Το κορυφαίο ηχοσύστημα surround Burmester προσφέρει πλέον δυνατότητα προσωπικής ρύθμισης ήχου, καθώς και τη συναρπαστική εμπειρία ήχου Dolby Atmos. Με την υπηρεσία «Online Music , η Mercedes-Benz έχει συμπεριλάβει πολλούς παρόχους streaming μουσικής στο σύστημα infotainment MBUX. Μερικά ακόμη χαρακτηριστικά του ηχοσυστήματος surround Burmester® είναι 13 ηχεία, 13 ξεχωριστά κανάλια ενισχυτή και απόδοση ισχύος 590 watt.

Άλλο ένα νέο στοιχείο προαιρετικού εξοπλισμού είναι το σύστημα ENERGIZING AIR CONTROL, το οποίο παρακολουθεί την ποιότητα του αέρα χρησιμοποιώντας αισθητήρες ποιότητας αέρα και λεπτών σωματιδίων. Ένα φίλτρο δύο σταδίων μειώνει τα λεπτά σωματίδια σκόνης και μεγάλο ποσοστό άλλων ρύπων. Ανάλογα με την τιμή μέτρησης, το όχημα επιλέγει έξυπνα μεταξύ της λειτουργίας καθαρού αέρα και της λειτουργίας ανακύκλωσης αέρα.

Με τη δεύτερη γενιά του συστήματος infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), η GLE και η GLE Coupé είναι πλέον απολύτως ενημερωμένες. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς το υλικό (hardware) και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου: πολυάριθμες λειτουργίες οχήματος και ανέσεων μπορούν να ελέγχονται από τις οθόνες LCD όπου προβάλλονται με υψηλή ανάλυση. Το μέγεθος της οθόνης οδηγού και της κεντρικής οθόνης έχει διατηρηθεί στις 12,3 ίντσες. Η κεντρική οθόνη λειτουργεί πολύ βολικά ως οθόνη αφής για τον χειρισμό της. Τα Apple Car Play και Android Auto διατίθενται πλέον και με ασύρματη σύνδεση.

Η οθόνη οδηγού και η κεντρική οθόνη μέσων προσφέρουν μια ολιστική εμπειρία για τις αισθήσεις, προβάλλοντας τις πληροφορίες με δομημένο και σαφή τρόπο. Η εμφάνιση μπορεί να εξατομικευτεί με συνολικά τρία στυλ (κλασικό, σπορ, διακριτικό) και τέσσερις τρόπους λειτουργίας (πλοήγηση, βοήθεια, service, off-road).

Σύστημα μετάδοσης κίνησης

 

Χάρη στα ήπια υβριδικά οχήματα με τεχνολογία 48 Volt και την ενσωματωμένη μίζα-δυναμό, καθώς και τα plug-in υβριδικά οχήματα, οι GLE SUV και GLE Coupé έχουν εξηλεκτριστεί πλήρως. Τα plug-in υβριδικά μοντέλα έχουν αναβαθμιστεί στην τελευταία, τέταρτη γενιά.

Τα plug-in υβριδικά μοντέλα διαθέτουν σύγχρονο κινητήρα 100 kW και αποδίδουν ισχύ συστήματος έως 280 kW, καθώς και ροπή συστήματος έως 750 Nm. Με ελαφρώς αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία έως 109 χιλιόμετρα  κατά WLTP, οι περισσότερες καθημερινές διαδρομές μπορούν να καλύπτονται αμιγώς ηλεκτρικά. Το βελτιωμένο υβριδικό πρόγραμμα οδήγησης παρέχει τη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης στα τμήματα της διαδρομής που ενδείκνυνται περισσότερο. Στις διαδρομές εντός αστικών περιοχών, για παράδειγμα, η GLE δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική οδήγηση.

Χάρη στο πρόγραμμα οδήγησης Off-Road, τα plug-in υβριδικά μοντέλα μπορούν πλέον να κινούνται ηλεκτρικά και εκτός δρόμου.

Για τη φόρτιση στο οικιακό δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος ή στο τριφασικό wallbox περιλαμβάνεται ένας φορτιστής 11 kW ως βασικός εξοπλισμός, ενώ, προαιρετικά, προσφέρεται ένας ταχυφορτιστής συνεχούς ρεύματος 60 kW.

Η GLE 53 4MATIC+ συνδυάζει τον σπορ χαρακτήρα με την καθημερινή πρακτικότητα. Το εξωτερικό αποπνέει περισσότερη αίσθηση AMG από ποτέ.

Η σπορ οδηγική εμπειρία βασίζεται στον γνωστό 3λιτρο εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα ισχύος 320 kW (435 hp) με δύο στροβιλοσυμπιεστές καυσαερίων. Με τη βοήθεια μιας ενημέρωσης λογισμικού και ενός μεγαλύτερου στροβιλοσυμπιεστή, το τμήμα ανάπτυξης της AMG αύξησε τη μέγιστη ροπή από 520 Nm σε 560 Nm. Επιπλέον, ο κινητήρας ανταποκρίνεται πλέον πιο αυθόρμητα και άμεσα.

Η επιτάχυνση από μηδέν στα 100 χλμ. έγινε επίσης πιο δυναμική στα 5,0 δευτερόλεπτα (προηγουμένως 5,3 δευτερόλεπτα).

Στα μοντέλα «63», ο δοκιμασμένος 4λιτρος κινητήρας AMG V8 biturbo με ισχύ 450 kW (612 hp) προσφέρει ισχυρή πρόωση. Προαιρετικά, οι πελάτες των μοντέλων «53» μπορούν επίσης να παραγγείλουν την ανάρτηση της GLE 63 S 4MATIC+. Η βελτίωση του λογισμικού για τη διαμόρφωση του ESP®, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης του πίσω άξονα, η πλήρως μεταβλητή τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+ και το σύστημα ελέγχου ανάρτησης προσφέρουν μια δυναμική και κορυφαία οδηγική εμπειρία σε όλα τα μοντέλα.

Όλα τα μοντέλα AMG GLE εξοπλίζονται με την πλήρως μεταβλητή τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+ και την αερανάρτηση AMG RIDE CONTROL+ με προσαρμοζόμενη ρυθμιζόμενη απόσβεση. Η ενεργή αντιστρεπτική σταθεροποίηση AMG ACTIVE RIDE CONTROL τοποθετείται ως βασικός εξοπλισμός στα μοντέλα «63» και διατίθεται προαιρετικά για τα μοντέλα «53». Το σύστημα λειτουργεί με δύο ηλεκτρομηχανικούς ενεργοποιητές στον μπροστινό και πίσω άξονα, μειώνοντας τις στρέψεις του αμαξώματος κατά την οδήγηση σε στροφές και επιτρέποντας ακριβέστερη συμπεριφορά κατά την αλλαγή κατεύθυνσης και τη μεταβολή φορτίου. Βελτιωμένη είναι και η άνεση ανάρτησης κατά την οδήγηση σε ευθεία πορεία, καθώς αντισταθμίζονται τυχόν ανωμαλίες του οδοστρώματος που προκύπτουν στη μία πλευρά. Στο πλαίσιο του βελτίωσης μοντέλου, η αντιστρεπτική σταθεροποίηση και η αερανάρτηση απέκτησαν επίσης ενημέρωση λογισμικού και μια νέα ρύθμιση. Αυτά τα μέτρα αυξάνουν το εύρος μεταξύ δυναμικής οδήγησης και άνεσης.

Ας δούμε αναλυτικά της τιμές: