Του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι γνωστό ότι η υπομονή του Marc Marquez ως προς την απόδοση της Honda βρίσκεται σε οριακή κατάσταση και πολλές φήμες τον θέλουν να σπάει το μεταξύ τους ισχυρό συμβόλαιο πολλών εκατομμυρίων, το οποίο λήγει στο τέλος του 2024. Έτσι η Ιαπωνική εταιρία και το ειδικό της τμήμα Honda Racing Corporation πήρε θέση μέσω του Προέδρου που δήλωσε: «Είναι ο τρόπος να τον κάνουμε να μείνει μαζί μας. Βασιστήκαμε σε προηγούμενα επιτεύγματα, αλλά αυξάνουμε τον προϋπολογισμό και τους ανθρώπους μας. Η εφαρμογή παραχωρήσεων θα ήταν ευλογία για εμάς».

Όταν μια εταιρεία βρίσκεται σε κρίση, οι φήμες για αυτήν τείνουν να πληθαίνουν. Αυτό συμβαίνει στην Honda που περνά ίσως την πιο δύσκολη στιγμή της από την πλευρά του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τα αποτελέσματα δεν φτάνουν, οι αναβάτες είναι ανυπόμονοι και υπάρχουν κάποιοι παρατηρητές που υποστηρίζουν ότι ο Ιαπωνικός κολοσσός σκέφτεται ακόμη και να αποσυρθεί από το MotoGP.
Αυτό το συμπέρασμα διέψευσε κατηγορηματικά ο Koji Watanabe, πρόεδρος του HRC, ο οποίος έδωσε συνέντευξη στον Akira Nishimura στην ιστοσελίδα Shueisha Shinsho.

«Λοιπόν, το αρνούμαστε κατηγορηματικά. Δεν θα αποσυρθούμε ποτέ», ήταν τα ακριβή του λόγια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια άλλη φήμη από το #motogpworldpaddock είναι ότι ο Marquez είναι έτοιμος να φύγει από την Honda.
«Φήμες ότι μπορεί να έχει προσκληθεί από άλλες ομάδες για την επόμενη χρονιά, ακόμα κι αν δεν ισχύουν, το μέρος όπου βγαίνουν αυτές οι φήμες είναι η τωρινή Honda. Φαίνεται να συμβολίζει την κατάσταση – παραδέχτηκε ο πρόεδρος του HRC – Κάθε φορά που επισκέπτομαι την ιστοσελίδα του MotoGP, έχω πάντα μια μεγάλη συζήτηση με τον Marc. Πρέπει να κατασκευάσουμε και να παραδώσουμε την μοτοσυκλέτα που θέλει και θα το κάνουμε το συντομότερο δυνατό. Επίσης, δεδομένου ότι θα έχει το δικό του χρονοδιάγραμμα, εάν υπάρχει κάτι με το οποίο δεν συμφωνούμε, θα είναι δυνατό να λάβει κάθε απόφαση εκείνη τη στιγμή. Ωστόσο, τόσο αυτός όσο και εμείς έχουμε βρει έναν κοινό στόχο σε αυτό, αλλά ας δουλέψουμε μαζί και ας δουλέψουμε σκληρά χωρίς να τα παρατήσουμε μέχρι το τέλος».

Το σκεπτικό του Watanabe είναι απλό: για να κρατήσουμε τον Marquez «δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να κατασκευάσουμε γρήγορες μοτοσυκλέτες που μπορούν να κερδίσουν. Κάτι που τώρα λείπει. Πρέπει να το κάνουμε γρήγορα και να καταλάβουμε γιατί έχει προκύψει αυτή η κατάσταση, ώστε να μην επαναλάβουμε ορισμένα λάθη».

«Είναι δύσκολο να εντοπίσουμε την αιτία, αλλά νομίζω ότι ένας από τους λόγους είναι ότι δεν έχουμε κάνει δραστικές αλλαγές στις μεθόδους μας επειδή ήμασταν λίγο ανήσυχοι σχετικά με τις προηγούμενες επιδόσεις μας» ήταν η τοποθέτηση του προέδρου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πώς θα βγείτε από αυτή την κρίση; ρώτησε ο Ιάπωνας συνάδελφος μας.

«Ο προϋπολογισμός και οι άνθρωποι είναι τα πιο γρήγορα πράγματα που μπορούν να το αντιμετωπίσουν – ήταν η απάντησή του. Ενισχύουμε το αναπτυξιακό μας προσωπικό για να αντιμετωπίζουμε καλύτερα τους ανθρώπους. Πρόκειται για αύξηση του αριθμού των εργαζομένων που δεν έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια στο MotoGP. Πρέπει να βελτιώσουμε τη μοτοσυκλέτα αυτής της σεζόν και πρέπει να κάνουμε άλλα πράγματα από την επόμενη χρονιά, επομένως για να αποφευχθεί η σύγχυση μεταξύ αυτών που κάνουμε τώρα και αυτών που θα κάνουμε του χρόνου, θα αυξήσουμε τον αριθμό των ανθρώπων σε ξεχωριστές ομάδες».

Θα υπάρξουν επίσης αλλαγές από πλευράς μεθόδου εργασίας και ενοποίησης μεταξύ των διαφόρων τομέων της εταιρείας;

«Πιστεύω ότι θα έπρεπε να προωθούσαμε ενεργά την ανταλλαγή τεχνολογίας δίτροχων και τετράτροχων από το παρελθόν».

Ο Watanabe σχολίασε επίσης την πιθανότητα να υπάρξουν παραχωρήσεις από πλευράς του κανονισμού του MotoGP, για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη.

«Θα πρέπει να είναι αυτή η κατεύθυνση για να επιτευχθεί η συναίνεση όλων των συμμετεχόντων. Σε ό,τι μας αφορά, αν εφαρμοστεί η παραχώρηση, θα είναι ευλογία γιατί η ανάπτυξη θα προχωρήσει καλύτερα αν εφαρμοστεί», ήταν η απάντησή του. Βέβαια εδώ να σημειώσουμε ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν φαίνεται να συμφωνούν προς μια τέτοια κατεύθυνση παραχωρήσεων, η οποία δεν είναι σύμφωνη με τον υπάρχοντα κανονισμό. Και σε αυτό το θέμα θα χρειαστεί συναίνεση όλων στη σχετική Ένωση Κατασκευαστών για να συμβεί κάτι τέτοιο.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης