Του Περικλή Χαλάτση

Μετά από απουσία τριών ετών η VW κατάλαβε ότι βρίσκεται εκτός μιας κατηγορίας που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον. Η ιστορία των αυτοκινήτων που απευθύνονταν αποκλειστικά στους επαγγελματίες ξεκίνησε το 1952 με το Τ1. Η μεγάλη εξέλιξη στο χώρο των επαγγελματικών ήρθε το 2010 με το Amarok 1ης γενιάς. Τότε έγινε η μεγάλη ανατροπή και επαναπροσδιορίσθηκε ο όρος «επαγγελματικό όχημα».

Σήμερα αυτά τα αυτοκίνητα μπορεί να χαρακτηρίζονται «επαγγελματικά» η «αγροτικά» αλλά αν μπεις και περιεργαστείς το εσωτερικό τους μπερδεύεσαι.

Το ολοκαίνουργιο VW Amarok σε εντυπωσιάζει με τα πλούσια τεχνολογικά συστήματα που διαθέτει. Το σαλόνι, η οθόνη μπροστά στο ταμπλό, τα ηλεκτρονικά συστήματα οδήγησης σου αλλάζουν τη διάθεση.

Πριν ξεκινήσω να σας αναφέρω τα προτερήματα του «επαγγελματικού» Amarok θα σας εκμυστηρευτώ κάτι που έγινε. Τη διάρκεια που είχα το Amarok -πριν από δύο μήνες- παντρευόταν ένας καλός φίλος και θα πηγαίναμε στη δεξίωση τέσσερις συνάδελφοι -όχι από το χώρο του αυτοκινήτου αλλά από την τηλεόραση.

Όταν συναντηθήκαμε οι δύο ξεκίνησαν τη γκρίνια.

Μα είσαι σοβαρός;

Θα πάμε με αγροτικό στη δεξίωση.

Πω πω τι θα λένε όταν μας δουν να βγαίνουμε από το αγροτικό.

Μέχρι να φτάσουμε δεν σταμάτησαν να γκρινιάζουν.

Αφήσαμε το αυτοκίνητο στον παρκαδόρο και μπήκαμε στο κτήμα Βορρέ. Ήταν περισσότερα από 500 αυτοκίνητα στο χώρο του πάρκινγκ.

Επειδή οι δύο καλοί μου φίλοι, οι γκρινιάρηδες, δουλεύουν σε πρωινές εκπομπές και έπρεπε να είναι στο γραφείο στις τέσσερις το πρωί φύγαμε από τους πρώτους.

Και να η μεγάλη έκπληξη.

Το VW Amarok ήταν παρκαρισμένο στις δέκα πρώτες θέσεις ακριβώς έξω από την κεντρική είσοδο του κτιρίου. Ποια άλλα αυτοκίνητα ήταν δίπλα του δεν χρειάζεται να σας πω. Οι τιμές τους ξεκινούσαν από 100.000 ευρώ και πάνω.

Η επιστροφή ήταν πιο ευχάριστη. Και τα σχόλια δεν ήταν ούτε για τη νύφη, ούτε για τον γαμπρό ούτε για το γάμο.

Εκτίμησαν ότι ο παρκαδόρος που ήξερε από αυτοκίνητα το είχε βάλει ανάμεσα στα πολυτελή Ι.Χ

Σας ανέφερα αυτή την μικρή ιστορία γιατί πλέον αυτά τα αυτοκίνητα που έχουν την ταυτότητα του «επαγγελματικού» δεν έχουν καμιά σχέση με το παρελθόν. Ξεχάστε τα σπαρτιάτικα μονοκάμπινα αγροτικά. Τώρα στην αγορά κυκλοφορούν μόνο τα διπλοκάμπινα με πολυτελή σαλόνια και φορτωμένους πίνακες οργάνων, μεγάλες οθόνες και με τεχνολογικό εξοπλισμό που ζηλεύουν πολλά αυτοκίνητα της μεγάλης κατηγορίας.

Ας δούμε τώρα το «θηρίο» της δοκιμής μας. Οι ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας ειλικρινά δεν έφταναν για να βγούμε από τα τείχη της Αττικής. Για να «βάλουμε» το θηρίο στη «ζούγκλα» και να μετρήσουμε τις δυνατότητές του. Ούτε έβρεχε για να διασχίσουμε τα ποτάμια- δρόμους. Μια ημέρα μετά την επιστροφή του αυτοκινήτου στην αντιπροσωπεία άνοιξαν οι ουρανοί και πλημμύρισε ο Θεσσαλικός κάμπος. Θα είχαμε πάει εκεί.

Το νέο Amarok 2ης γενιάς που παράγεται στη Νότια Αφρική, είναι ένα καθαρόαιμο επαγγελματικό αυτοκίνητο με όλες τις ανέσεις που ζητάει ένας σύγχρονος οικογενειάρχης. Το διπλοκάμπινο Amarok δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε εξοπλισμό από ένα ακριβό Ι.Χ.

Σήμερα οι επαγγελματίες θέλουν ένα καλό αυτοκίνητο που να ανταποκρίνεται στις σκληρή χρήση αλλά ταυτόχρονα να είναι και το κύριο οικογενειακό τους αυτοκίνητο. Να κινούνται με άνεση, με απόλυτη ασφάλεια και να ταξιδεύουν σε ένα εσωτερικό χώρο πλούσιο εξοπλισμένο.

Το νέο  Αmarok 2ης γενιάς, είναι μακρύτερο κατά 96 χλστ από το «αδελφάκι» του της προηγούμενης γενιάς. Το μήκος είναι  5.350 χλστ. και το πλάτος είναι  1.910 χλστ. Οι κατασκευαστές στο νέο Amarok αύξησαν το χώρο για τους πίσω επιβάτες κατά 173 χλστ. ενώ το μεταξόνιο φθάνει τα 3.270 χλστ..

Αυξημένη είναι η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, που φτάνει μέχρι τα 237 χλστ.. Μπορεί χωρίς κανένα πρόβλημα να διασχίσει ένα ποτάμι βάθους 0.80 του μέτρου΄. Το προηγούμενο Amarok (1ης γενιάς) μπορούσε να διασχίσει ένα ποτάμι με το νερό να μην ξεπερνάει το μισό μέτρο. Ανάλογα με το συνδυασμό στις ζάντες και τα ελαστικά -είναι από 18 έως 21 ιντσών- το ύψος κυμαίνεται από 1.751-1.884 χλστ.

Απλά για να γνωρίζετε η πρώτη ανανέωση έγινε το 2017 και το 2021 αφού είχαν φθάσει τις 815.000 πωλήσεις Amarok, έκλεισε ο κύκλος και σταμάτησε η παραγωγή. Όταν αποφάσισαν να το επαναφέρουν στους δρόμους, η λογική ήταν διαφορετική. Παλαιότερα υπήρχε η λογική ότι τα καθαρόαιμα επαγγελματικά αυτοκίνητα  έπρεπε να ήταν των δυο η το πολύ τριών ατόμων. Σήμερα οι  ανάγκες είναι διαφορετικές.

Ο οικογενειάρχης θέλει το επαγγελματικό του αυτοκίνητο να είναι ταυτόχρονα και οικογενειακό. Άνετο και ασφαλές. Με τεχνολογικό εξοπλισμό στο εσωτερικό του που να μην υστερεί σε τίποτα από τα Ι.Χ. Όλες οι αλλαγές που έγιναν είναι εντυπωσιακές. Πλέον το νέο Amarok θα μπορούσε να λέγαμε -αν εξαιρέσουμε τις τεχνικές δυνατότητες που έχει- ότι είναι ένα πλήρως οικογενειακό SUV.

Στο εσωτερικό του όλα τα υλικά έχουν στιβαρή συναρμογή. Σε πολλά σημεία τα πλαστικά είναι μαλακά (κυρίως πάνω στο ταμπλό). Αν σας βάλουν στο εσωτερικό -χωρίς να βλέπετε που μπαίνετε- δύσκολα θα καταλάβετε ότι είστε σε «επαγγελματικό» αυτοκίνητο. Υπάρχουν περισσότερα από 25 συστήματα υποβοήθησης και ένας πρακτικός συνδυασμός ψηφιακών και αναλογικών χειριστηρίων και υψηλής ποιότητας υλικά. Ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, η κάθετη κεντρική οθόνη αφής 12 ιντσών και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα 10 κατευθύνσεων. Ανάλογα με τον οδηγό υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης ηχοσυστήματος Harman Kardon με ισχύ 640 Watt.

Φαντασθείτε ότι είναι ένα καθαρόαιμο off road με όλα τα πλεονεκτήματα ενός αυτοκινήτου on road που κατατάσσεται και στην κατηγορία Life Style με όλες τις ανέσεις ενός σύγχρονου οδηγού. Είναι ένα πολυεργαλείο.

Όταν διασχίσαμε το ακινητοποιημένο -από τις συγκεντρώσεις- Σύνταγμα, πιστέψτε με δεν δυσκολευτήκαμε. Το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο ακόμη και στους; Στενούς δρόμους.

Εκεί όμως που πραγματικά το ΑMAROK θεωρείται βασιλιάς είναι στα βουνά. Ο οδηγός ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου μπορεί να επιλέξει στο κιβώτιο την 2H (κυρίως όταν κινείται στην άσφαλτο η την 4L όταν οι καιρικές συνθήκες επιβάλουν την κίνηση 4Χ4. Όταν τα πράγματα δυσκολέψουν το Amarok κινείται άνετα με την επιλογή 4H. Τέλος για εξαιρετικά επικίνδυνες καταστάσεις υπάρχει η λύση της επιλογής 4A.

Χωρίς ο οδηγός να προβληματίζεται μπορεί μέσω του Drive Mode Control να επιλέξει ένα από τα έξι προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Mud/Ruts, Sand, Slippery, Load/Trailer).

Στο δρόμο On Road η Off Road το νέο Amarok υποστηρίζεται με πλούσια τεχνολογικά συστήματα όπως το Active Cruise Control, θέαση 360 μοιρών του οχήματος μέσω τεσσάρων καμερών, υποβοήθηση ελιγμού αποφυγής, υποβοήθηση κατάβασης σε βουνό, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, ανίχνευση «τυφλού» σημείου, Dynamic Light Assist, eCall, ESC, Front Assist, ρυθμιστή ταχύτητας, έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, φρένο πολλαπλών συγκρούσεων, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, υποβοήθηση παραμονής εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, έλεγχος πίεσης ελαστικών, auto hold, κάμερα οπισθοπορείας και υποβοήθηση παρκαρίσματος.

Το οδηγήσαμε, το ευχαριστηθήκαμε και θα το οδηγήσουμε και πάλι όταν ο καιρός χαλάσει. Όταν χιονίσει.

Όμως ξεχάσαμε τον επαγγελματία. Να πούμε και γι αυτόν δύο λόγια. Για κάτι που τον ενδιαφέρει.

Υπάρχει μεγάλος χώρος φόρτωσης και έως 1,19 τόνοι ωφέλιμο φορτίο. Η ευρυχωρία είναι επίσης εμφανής στο πίσω μέρος του διπλοκάμπινου, στον χώρο φόρτωσης. Ακριβώς όπως και για το προηγούμενο μοντέλο, η επιφάνεια φόρτωσης μεταξύ των θόλων τροχών με 1.227 mm προσφέρει επαρκή χώρο για μια ευρωπαλέτα που φορτώνεται εγκάρσια ή κατά μήκος. Το μήκος του με κλειστό πίσω καπό είναι 1.624 mm. Το φορτίο προσδένεται μέσω σταθερών κρίκων στην επιφάνεια φόρτωσης και στα πλαϊνά του χώρου αυτού. Επίσης το μέγιστο ύψος του παραπέτου φόρτωσης έχει αυξηθεί ανάλογα με τον εξοπλισμό έως 21 mm και τώρα είναι 529 mm.

Το νέο Amarok θα το ξεχωρίσετε εκτός από τις σχεδιαστικές αλλαγές, από τους κομψότερους στάνταρ Led εμπρός προβολείς η και τους προαιρετικά προβολείς IQ.LIGHT – LED Matrix. Το σχήμα “X” που επεκτείνεται στη μάσκα και στον προφυλακτήρα δεν περνάει απαρατήρητο. Οι ζάντες φθάνουν έως 21 ίντσες και δίνουν άλλη προσωπικότητα. Τα πίσω φωτιστικά – λεπτά κάθετα- είναι επίσης Led , τοποθετημένα σε σχήμα “C” .

Κινητήρες

Το Amaroc κάτω από το καπό του μπορεί να φιλοξενήσει δύο διαφορετικούς κινητήρες. Ο ιδιοκτήτης πριν το παραγγείλει- μπορεί να επιλέξει έναν από τους δύο υπερτροφοδοτούμενους πετρελαιοκινητήρες.

Μπορεί να ζητήσει τον τετρακύλινδρο δίλιτρο Βi-Turbo που αποδίδει  205 ίππους (3.750 σ.α.λ.) και 500 Nm ροπής (1.750-2.000 σ.α.λ.) η να επιλέξει κάτι πιο δυνατό. Και αυτή η επιλογή γίνεται με τον δίλιτρο V6 κινητήρα των 3.0 λίτρων, που αποδίδει 240 ίππους (3.250 σ.α.λ.)  με ροπή 600 Nm από 1.750-2.250 σ.α.λ.  Και οι δύο κινητήρες συνεργάζονται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και με το στάνταρ σύστημα τετρακίνησης 4Motion που προσφέρει τέσσερα προγράμματα μετάδοσης της κίνησης στους δυο άξονες.

Το νέο Amarok διατίθεται στην αγορά σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού. Το εισαγωγικό μοντέλο θα είναι η έκδοση «Life» και ακολουθεί το «Style». Ως κορυφαίες εκδόσεις ξεκινούν οι σειρές “PanAmericana” (έντονα Offroad χαρακτήρας) και “Aventura” (με ιδιαίτερο σχεδιασμό). Μπορείτε να επιλέξετε ένα από τα οκτώ χρώματα. Η γκάμα χρωμάτων ξεκινάει στον βασικό εξοπλισμό με τη μη μεταλλική βαφή “Clear White”.

Επιπλέον διατίθενται οι επτά μεταλλικές αποχρώσεις “Midnight Black”, “Bright Blue”, “Light Grey”, “Dark Grey”, “Deep Red”, “Bright Beige” και “Mid Blue”.

Οι τιμές ξεκινούν από 48.200 ευρώ και φθάνουν για την πιο πλούσια και ισχυρή έκδοση στις 62.500 ευρώ.