Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ο ερχομός της ηλεκτροκίνησης έφερε τα πάνω κάτω στην αυτοκινητοβιομηχανία. Νέοι τρόποι σχεδίασης, ακραίες ιπποδυνάμεις, αυτόνομη οδήγηση αλλά και εκμετάλλευση κάθε δυνατού τρόπου για αύξηση της αυτονομίας. Αν και σύμφωνα με έρευνες, ολοένα και περισσότεροι θέλουν να μεταβούν στον κόσμο των ηλεκτρικών, η σκληρή πραγματικότητα παραμένει ότι πολλές περιοχές μαστίζονται από ανεπαρκείς υποδομές φόρτισης, γεγονός που αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για τους ιδιοκτήτες.

Το Stella Terra είναι το πρώτο off-road ηλεκτρικό με κανονική άδεια κυκλοφορίας για το δρόμο, το οποίο ολοκλήρωσε ταξίδι 1.000 χιλιομέτρων στο δύσκολο έδαφος της Βόρειας Αφρικής, αποκλειστικά βασιζόμενο στη δύναμη του ήλιου.

Αναπτύχθηκε από φοιτητές του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Αϊντχόβεν στην Ολλανδία και αναδεικνύει τις δυνατότητες των μικρότερων και ελαφρύτερων μπαταριών, σε συνδυασμό με την ηλιακή τεχνολογία, στην επέκταση της αυτονομίας και των δυνατοτήτων των ηλεκτρικών οχημάτων, ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες εκτός δρόμου.

Το Stella Terra, παντρεύει μια ελαφριά δομή με απίστευτα αποδοτικούς ηλιακούς συλλέκτες.

Ξεκινώντας από τη βόρεια ακτή του Μαρόκου, η ομάδα οδήγησε το SUV πάνω από βουνά και μέχρι την έρημο Σαχάρα, όπου τελείωσε το ταξίδι της. Καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, το SUV αποδείχθηκε αξιόπιστο, μόνο το σύστημα διεύθυνσης έσπασε κατά τη διάρκεια της διαδρομής (επιδιορθώθηκε με τη βοήθεια ενός τοπικού καταστήματος).

Το νόμιμο για το δρόμο SUV έχει τελική ταχύτητα 140χλμ./ώρα, και χάρη στη μικρή μπαταρία του, ζυγίζει μόλις 1.200 κιλά. Πριν από τη δοκιμαστική διαδρομή, περίμεναν ότι το EV θα μπορούσε να διανύσει μόλις 630 χλμ. Ωστόσο, σε ηλιόλουστες ημέρες, αποδείχθηκε ότι είχε εμβέλεια έως και 710 χλμ. στο δρόμο και 550 χλμ. εκτός δρόμου. Εν τω μεταξύ, σε λιγότερο ηλιόλουστες ημέρες, το όχημα μπορεί να διανύσει περίπου 670 χλμ.

Η εντυπωσιακή αυτονομία του Stella Terra το καθιστούν ιδανικά κατάλληλο για απομακρυσμένες περιοχές με υποανάπτυκτους δρόμους και αναξιόπιστα ενεργειακά δίκτυα.