Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η αλήθεια είναι πως η νέα πραγματικότητα της αυτοκίνησης είναι η ηλεκτροκίνηση, οι over the air ενημερώσεις και οι δυνατότητες που προσφέρει η συνεχής σύνδεση των οχημάτων στο διαδίκτυο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπάρχουν ήδη εταιρίες που λένε στον ιδιοκτήτη «Χρειάζεσαι παραπάνω άλογα για αυτό το Σαββατοκύριακο; Μπορεί να πληρώσεις ένα ποσό και να έχεις +100 άλογα ιπποδύναμη για 48 ώρες». Κάτι που πολλοί υποστηρίζουν πως είναι μία δυνατότητα που ανεβάζει επίπεδο το αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα οι εταιρίες αποκομίζουν τεράστια κέρδη.

Όταν όμως πριν περίπου ένα χρόνο η BMW προσπάθησε να προσφέρει θερμαινόμενα καθίσματα (μία λειτουργία που ουσιαστικά μέχρι τώρα προσφερόταν στην αρχική τιμή), μέσω μηνιαίας συνδρομής, οι αντιδράσεις ήταν τόσο μεγάλες που η γερμανική εταιρία απέσυρε το μέτρο.

Η Tesla

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Tesla ενδέχεται να προσθέσει χαρακτηριστικά συνδρομής στα επερχόμενα οχήματά της. Ένας χάκερ με το όνομα GreenTheOnly έψαξε στην επερχόμενη ενημέρωση λογισμικού οχήματος 2023.38.8 της Tesla και ανακάλυψε ότι τα θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα και θερμαινόμενοι υαλοκαθαριστήρες παρμπρίζ, θα ξεκλειδώνουν μέσω μηνιαίας συνδρομής. Παράλληλα, ανακάλυψε πως ενδέχεται κάτι παραπλήσιο να ισχύει και για την αυτονομία του Model Y, καθώς φαίνεται πως η μπαταρία θα είναι ικανή να προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία, η οποία θα ξεκλειδώνει μόνο έπειτα από πληρωμή. Βέβαια η εταιρία δεν έχει επιβεβαιώσει κάτι τέτοιο μέχρι τώρα. Αυτή δεν θα είναι η πρώτη φορά που η Tesla προσφέρει premium χαρακτηριστικά επί πληρωμή. Στο παρελθόν, η εταιρεία έχει χρεώσει για τα φώτα στο χώρο των ποδιών του Model 3 αλλά και για την πρόσθετη αυτονομία για τα παλαιότερα οχήματα Model S και X.

Η Tesla πιθανότατα θέλει να διατηρήσει χαμηλές τις τιμές των μοντέλων της ώστε να δικαιούνται τις φορολογικές ελαφρύνσεις οι ιδιοκτήτες τους και να καλύπτει την «χασούρα» με μετέπειτα συνδρομές.

Τί λέει ο κόσμος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να δυσκολευτούν να πείσουν τους καταναλωτές να εγγραφούν σε ορισμένες λειτουργίες-συνδρομές. Μια μελέτη της Cox Automotive διαπίστωσε ότι 1 στους 2 ερωτηθέντες (σε δείγμα 2.000 ιδιοκτητών) δήλωσαν ότι οι συνδρομές αποτελούν πλεονέκτημα, μόνο εάν μειώνουν την αρχική τιμή του οχήματος.  Οι υπηρεσίες συνδρομής που κάποτε προορίζονταν για τη μουσική, τις ταινίες και τις εφαρμογές smartphone έχουν περάσει στο αυτοκίνητο και θα είναι ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να περιηγούνται σε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Η προσθήκη χαρακτηριστικών μετά την αγορά ενός οχήματος είναι ελκυστική, μόνο όταν οι καταναλωτές θεωρούν ότι προσθέτει αξία.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης