Αποστολή στην Αιδηψό: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης, VW
Όταν ακούς το όνομα VW Passat αυτομάτως το μυαλό σου πηγαίνει σε ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο. Γερμανικό στην καταγωγή, γνωρίζεις πριν καν το… δεις ότι θα έχει καλή ποιότητα κατασκευής και γενικά στοιχεία που λατρεύουμε οι Έλληνες. Την άποψη αυτή έχουν υιοθετήσει σχεδόν 22 εκατομμύρια πελάτες σε όλο τον κόσμο κάτι που μαρτυρά πως πρόκειται και για ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Το νέο Passat παίζει… μπάλα πλέον στην premium κατηγορία Αλλάζει τα δεδομένα…
Εν έτη 2014 και ήδη η 8η γενιά του Passat έχει κάνει την εμφάνισή της με σκοπό να παίξει ένα διαφορετικό παιχνίδι απέναντι στον ανταγωνισμό που θα πρέπει να ψάξουμε να βρούμε ποιος τελικά είναι, εννοώντας την μεσαία ή πλέον, την premium κατηγορία; Το ολοκαίνουργιο μοντέλο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους στην πρώτη παρουσίαση που πραγματοποίησε η εισαγωγική εταιρεία Kosmocar AE, στην Αιδηψό. Αν και υπήρξαν διαθέσιμες για οδήγηση αρκετές εκδόσεις (βενζίνη – diesel) στα χέρια μας βρέθηκε μόνο η 1.4 με τους 150 ίππους και με χιλιόμετρα στον οδομετρητή που ονειρεύεται κάθε υποψήφιος πελάτης αυτοκινήτου (22 για την ακρίβεια!).
Εκ πρώτη όψεως, το Passat θυμίζει έντονα… Passat, καθώς αυτή είναι μία συνταγή που ακολουθεί σχεδόν όλο το group. Άλλωστε η επιτυχία αυτή δεν δίνει καν το δικαίωμα στους σχεδιαστές να… σκεφτούν εκκεντρικές αλλαγές που θα οδηγήσουν σε προβληματισμούς και πειραματισμούς. Με το μοτίβο της σιγουριάς, οι Γερμανοί δημιούργησαν ένα καινούργιο Passat με στοιχεία που αναζητά ο σύγχρονος πελάτης. Άνεση, ποιότητα, σχέση τιμής – αξίας, εξοπλισμό που σε κάνει να χάνεις την… μπάλα και συνδέσεις με τεχνολογίες και Internet, όπως αρμόζει στη σύγχρονη εποχή. Ένα χαρακτηριστικό του νέου Passat είναι και η μείωση του βάρους κατά 85 κιλά που μεταφράζεται σε καλύτερες επιδόσεις, χαμηλότερη κατανάλωση και φιλικότητα στο περιβάλλον.
Άνεση και… Οι κινητήρες ξεκινούν από τα 1.4 λίτρα με τους 125 ίππους ενω υπάρχαι και έκδοση 2.0 λίτρων με 280 ίππους τεχνολικός παροξυσμός
Από πλευράς χώρων, θα λέγαμε πως είναι περιττό ακόμα και να το αναφέρουμε, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τον χώρο των αποσκευών. Στα σημεία που θα επικεντρωθούμε και έχοντας καλύψει εκατοντάδες χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του είναι δύο. Η άνεση στην οδήγηση και η πληθώρα τεχνολογιών που εντυπωσιάζει. Στην πρώτη περίπτωση θα προσθέσουμε και την δυνατότητα στον οδηγό, και μάλιστα παρά τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου, να κινηθεί χωρίς να προβληματίσει, σε γρήγορους ρυθμούς (μπορούμε να φανταστούμε τι θα κάνουν οι πιο δυνατές εκδόσεις). Στην δεύτερη περίπτωση θα αναφέρουμε το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος ακόμα και με τρέιλερ, το Emergency Assist που πολύ απλά σε σώζει από πολύ δύσκολες συνθήκες ακόμα και εάν… κοιμηθείς, η υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης, η δικτύωση μέσω social media – internet και πολλά άλλα στα οποία θα αναφερθούμε ξεχωριστά για το καθένα τις επόμενες ημέρες. Εσωτερικά ξεχωρίζει η οθόνη αφής 12,3 ιντσών αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που αλλάζει ανάλογα με τις ορέξεις και την διάθεση του οδηγού.
Από 1.400 έως 2.000 κ.εκ.
Από πλευράς κινητήρων ο 1.4 με τους 150 ίππους είναι ιδανικός για τα ελληνικά δεδομένα. Αν και φαντάζει μικρός στην πράξη είναι μεγάλος προσφέροντας επιδόσεις και με την κατάλληλη οδήγηση, εξαιρετική οικονομία. Εναλλακτικά υπάρχουν κινητήρες βενζίνης 1.4 με 125 ίππους και 2.0 λίτρων με 220 και 280 ίππους. Από πλευράς diesel διατίθενται εκδόσεις 1.6 με 120 ίππους και 2.0 λίτρων με 150 και 240 ίππους. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα επιλογής κιβωτίου, μηχανικού ή αυτόματου τύπου DSG (διπλού συμπλέκτη). Από εκεί και πέρα και ανάλογα με τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη υπάρχει διαθέσιμη η έκδοση Variant γνωστή και ως Station Wagon ενώ διαθέσιμες είναι και οι τετρακίνητες έκδοσεις.
Το θέμα είναι τι αγοράζεις…
Αυτό που μας έμεινε από την 8η γενιά είναι η εντυπωσιακή εξέλιξη στο νέο μοντέλο που δείχνει πως δεν έχει να ζηλέψει και πολλά από αντίστοιχα των premium εταιρειών όπως είναι οι μάρκες, Audi, BMW και Mercedes. Με τη νέα γενιά φαίνεται ξεκάθαρα η τάση των ανθρώπων της VW να προσφέρουν πολλά και ποιοτικά πράγματα σε έναν πελάτη και να τον βάλουν σε σκέψη πως με λιγότερα χρήματα μπορεί να αποκτήσει το δικό του premium αυτοκίνητο.
Για όσους ήδη το… σκέφτονται να σημειώσουμε πως υπάρχει η δυνατότητα test drive σε όλους τους εξουσιοδοτημένους εμπόρους της μάρκας ανά την Ελλάδα.
Διαβάστε επίσης: Στην Ελλάδα η μεγαλύτερη παρουσίαση μοντέλου στην ιστορία της VW
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Βενζίνη 1.4 125Hp | Βενζίνη 1.4 150Hp | Diesel 1.6 120Hp | Diesel 1.6 150Hp |
Κυβισμός (cc) | 1.395 κ.εκ. | 1.395 | 1.598 | 1.598 |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 125/5.000-6.000 | 150/5.000-6.000 | 120/3.600-4.000 | 150/3.500-4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/1.400-4.000 | 250/1.500-3000 | 250/1.750-3.500 | 340/1.750-3000 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 9.9 | 8.6 | 10.8 | 8.7 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 206 | 218 | 208 | 220 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 5.4 | 5.1 | 4.1 | 4.1 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 125 γρ./χλμ. | 115 γρ./χλμ. | 105 γρ./χλμ. | 108 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 137.5 € | 103.5 € | 94.5 € | 97.2 € |
Μήκος (μέτρα) | 4.767 | 4.767 | 4.767 | 4.767 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.832 | 1.832 | 1.832 | 1.832 |
Ύψος (μέτρα) | 1,456 | 1.456 | 1.456 | 1.456 |
Βάρος (κιλά) | 1.292 | 1.387 | 1.369 | 1.475 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 586 | 586 | 586 | 586 |
ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ
ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΕΚΔΟΣΕΙΣ DIESEL