Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Το Bulli της VW ήταν το αγαπημένο αυτοκίνητο των χίπηδων η παιδιών των λουλουδιών.Την εποχή του Woodstock τα περισσότερα van ήταν Bulli ζωγραφισμένα με λουλούδια και κιθάρες. Οι εποχές όμως άλλαξαν, ο άξονας της τεχνολογίας έγινε πιο απαιτητικός αλλά και πιο ακριβός. Το Bulli της VW ήταν το πιο ασφαλές αλλά και το φθηνό μέσο μεταφοράς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σήμερα το Bulli του 21ου αιώνα λέγεται ID.Buzz και η τιμή του ξεκινάει από 66.500 ευρώ ενώ στην έκδοση Plus για τους πιο απαιτητικούς αγγίζει τα 70.500 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση. Σήμερα το VW ID.Buzz είναι ένα premium αυτοκίνητο για trendy πελάτες.

Η Kosmocar που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της VW στην Ελλάδα παρουσίασε αυτό το όμορφο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο ιστορικό κτίριο της Αθήνας, στο Ωδείο Αθηνών, που κατασκευάστηκε από το μεγάλο αρχιτέκτονα Ιωάννη Δεσποτόπουλο. 
Στον τομέα της αυτοκίνησης όλα αλλάζουν με τόσο γρήγορους ρυθμούς που πολλές φορές δεν προλαβαίνουμε να προσαρμοστούμε στις εξελίξεις.

Το ID.Buzz, το νέο αυτοκίνητο της VW είναι το πρώτο αυτοκίνητο που παραδίδεται με ουδέτερο ισοζύγιο CO2 και μάλιστα με πιστοποίηση από τον ανεξάρτητο οργανισμό TUV Nord. Αναπτύχθηκε  πάνω στην πλατφόρμα του ομίλου ΜΕΒ με μπαταρία 82 kWh (καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh) με τον ηλεκτροκινητήρα των 150 kW (204 ίππων) που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος. Λογικό να έχει και κίνηση στους πίσω τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας συνεργάζεται με κιβώτιο αυτόματο μονής σχέσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ID. Buzz συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός πολυεργαλείου με ένα από τα πιο επιτυχημένα σχέδια όλων των εποχών. Το στυλ του μοντέλου είναι ξεκάθαρο και εξίσου δυναμικό όσο και φιλικό. Οι ακριβείς πρόβολοι του αεροδυναμικού αμαξώματος (Cd 0,29) αντιστοιχούν οπτικά με τα ευέλικτα δυναμικά χαρακτηριστικά  οδήγησης. 
Ο ηλεκτροκινητήρας 150 kW (204 PS) καθιστά άμεσα διαθέσιμη τη μέγιστη ροπή του των 310 Nm. Χάρη στην κίνηση στους πίσω τροχούς -όπως στο αυθεντικό T1 Bulli-  το σύστημα διεύθυνσης είναι επίσης απαλλαγμένο από οποιαδήποτε επιρροή από το σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Η μπαταρία 77 kWh (καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα) που είναι ενσωματωμένη βαθιά στο δάπεδο του οχήματος χαμηλώνει το κέντρο βάρους και παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα μειώνει τη στρέψη στο ελάχιστο. 

Το βάρος κατανέμεται κεντρικά μέσα στο όχημα, εξασφαλίζοντας έτσι ουδέτερη συμπεριφορά. Χάρη στους μεγάλους θόλους των τροχών, ο κύκλος στροφής είναι μικρός, μόλις 11,1 μέτρα.
Το ID. Buzz είναι πενταθέσιο, ευρύχωρο με τεράστιο χώρο για τις αποσκευές. Οι διαστάσεις είναι (μήκος 4,712 χλστ. πλάτος 1.985 χλστ. και ύψος αναλόγως των προδιαγραφών 1.927 και 1.951 χλστ. με μεταξόνιο 2.989 χλστ).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ζάντες στη στάνταρ έκδοση είναι 19 ιντσών αλουμινίου 19 ιντσών (στάνταρ), στο ID.Buzz Plus 20 ιντσών αλλά μπορεί να παραγγελθεί και  με ζάντες 21 ιντσών. 
Τα μπροστινά ελαστικά είναι πάντα πιο στενά από τα πίσω, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία του οχήματος. Το ID. Buzz μπροστά έχει δισκόφρενα με διάμετρο έως και 382 χλστ. και πίσω ταμπούρα ανθεκτικά στη φθορά.
Ο οδηγός και ο συνοδηγός στο μπροστινό κάθισμα κάθονται σε μεμονωμένα καθίσματα, εξοπλισμένα στάνταρ στο εσωτερικό με ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια. Στο πίσω μέρος χρησιμοποιείται ένα τριπλό κάθισμα πάγκου.

Είναι χωρισμένο 40:60 και οι πλάτες του μπορούν να αναδιπλωθούν. Για να δημιουργηθεί επιπλέον χώρος για τα πόδια ή επιπλέον χώρος αποσκευών, μπορούν επίσης να μετακινηθούν τα δύο μέρη του καθίσματος του πάγκου κατά μήκος κατά 150 χλστ. 
Οι δύο συρόμενες πόρτες του ID. Buzz διατίθενται στάνταρ. Αυτό που απλώνεται πέρα από τη μεγάλη πίσω πόρτα είναι – με πέντε επιβάτες – 1.121 λίτρα χώρου αποσκευών (φορτωμένο μέχρι το επάνω άκρο της πλάτης της δεύτερης σειράς καθισμάτων). Εάν η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 2.205 λίτρα.

Όπως παρατήρησε και ο κ. Κώστας Στάθης, υπεύθυνος προϊόντος  για το ID. Buzz, μπορεί άνετα να φιλοξενήσει ένα στρώμα και να χρησιμοποιηθεί ως κρεβάτι. Ότι ακριβώς γινόταν και στο Bulli το 1969, στη μεγαλύτερη ειρηνική συναυλία που δεν σταμάτησε να βρέχει. 
To ID. Buzz, made in Germany (κατασκευάζεται στο Ανόβερο) έχει καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης και θεωρείται από τα πιο προοδευτικά οχήματα της κατηγορίας του. Διαθέτει 15 ραντάρ μπροστά και 10 πίσω. Τα περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδηγού ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό.

Για παράδειγμα, Car2X (χρησιμοποιεί swarm data για να επιτρέψει την παροχή προειδοποιήσεων για κινδύνους σε άμεση γειτνίαση), Front Assist με παρακολούθηση πεζών και ποδηλάτων (σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου με λειτουργία πέδησης έκτακτης ανάγκης). Διαθέτει σύστημα προστασίας επιβατών PreCrash (συμπεριλαμβανομένου του τεντώματος των ζωνών ασφαλείας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης) και στην περίπτωση του ID. Buzz Pro, Dynamic Road Sign Display και Lane Assist. 

Προαιρετικά υπάρχουν δύο νεότερα συστήματα. Το Travel Assist με χρήση swarm data και υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας και το Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης για αυτοματοποιημένο παρκάρισμα. Είναι τόσα πολλά τα βοηθήματα που διαθέτει που είναι αδύνατον να τα περιγράψουμε.

Το 100%  ηλεκτρικό Van έχει αυτονομία από από 402-423 χιλιόμετρα, από 0-100 χρειάζεται 10.2’’ και η μέγιστη ταχύτητα είναι 145 χλμ. Από πλευράς «κατανάλωσης» και σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP κυμαίνεται από τα 21,7 έως τα 20,5 kWh/100 χλμ. Οι τρόποι φόρτισης είναι με οικιακό ρεύμα, από wallbox και με ταχυφορτιστή. Η φόρτιση είναι εύκολη μέσω του «Plug & Charge», που συντονίζεται βέλτιστα από τον σχεδιασμό e-route.

Στο εσωτερικό υπάρχει μια οθόνη 5.3 ιντσών που βρίσκεται μπροστά στον οδηγό και άλλη μία αφής που βρίσκεται στο μέσον του αυτοκινήτου 12 ιντσών. Περισσότερα για το ID.Buzz όταν το οδηγήσουμε.

Να διευκρινίσουμε πριν κλείσουμε ότι η κρατική επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ανέρχεται έως 8.000 ευρώ. 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης