Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτογραφίζει ο Γιώργος Παππάς
Με περισσότερες από 22,5 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1938, οπότε και λανσαρίστηκε για πρώτη φορά και έχοντας κατακτήσει την κορυφή στη λίστα των τεσσάρων πιο αναγνωρίσιμων προϊόντων στην ιστορία, μαζί με την Coca Cola, τα γυαλιά Ray Ban και το iphone, το Beetle δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί «σύμβολο της αυτοκίνησης». Η νέα γενιά του γερμανικού μοντέλου, παρά το γεγονός ότι υιοθετεί την κλασική σχεδιαστική φιλοσοφία του αυθεντικού, είναι ένα εντελώς καινούριο και πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο.
Με κλασικό στιλ και coupe καταβολές
Το νέο Beetle παρά το χαρακτηριστικό σχήμα του, έχει κάτι το διαφορετικό. Όσες φορές και να το κοιτάξεις, όποια λεπτομέρεια και να παρατηρήσεις δύσκολα θα βρεις ομοιότητες με το μοντέλο του 1998. Αυτό το «σκαθάρι» είναι πιο μυώδες, δυναμικό, με το αμάξωμα να θυμίζει περισσότερο coupe. Το εσωτερικό συνδυάζει το ρετρό στιλ με το μοντέρνο. Τα τρία στρογγυλά όργανα να δεσπόζουν στον πίνακα οργάνων, όπως και το κλασικό ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό. Οι χώροι είναι αρκετά μεγαλύτεροι, τόσο στο πίσω κάθισμα όσο και στο πορτμπαγκάζ, με την ποιότητα κατασκευής να βρίσκεται στα γνωστά υψηλά στάνταρ της VW. Για όσους επιζητούν το κάτι παραπάνω, υπάρχει στη λίστα και η ηλεκτρική πανοραμική γυάλινη οροφή, με την παλέτα των χρωμάτων να περιλαμβάνει 12 αποχρώσεις, καλύπτοντας όλα τα γούστα.
Στην κορυφή των δρόμων… με TSI
Η δυναμική αίσθηση του Beetle, ολοκληρώνεται από τον 1,2 TSI κινητήρα των 105 ίππων. Κινεί το αμάξωμα των 1.300 σχεδόν κιλών, με μοναδική άνεση, το κιβώτιο έχει τη βέλτιστη αίσθηση, προσφέροντας εκτός από πολύ καλές επιδόσεις και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, με τη μέση όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής να είναι λίγο από τα 6,5 λίτρα (εργοστασιακή 5,9 λτ./100 χλμ.). Οι εκπομπές ρύπων από την άλλη, είναι στα 137 γρ./χλμ. κάτι που μεταφράζεται και σε αντίστοιχα τέλη κυκλοφορίας. Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, μέσα στην πόλη κινείται με άνεση, είναι ευέλικτο και γρήγορο, ενώ στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες και δύσκολα εμφανίζει κλίση στις στροφές, παρά μόνο σε περιπτώσεις υψηλής πίεσης.
Ολοκληρωμένο και με ανταγωνιστική τιμή
Η σχεδιαστική ομάδα της VW έκανε το θαύμα της. Εκμοντέρνισε στο βαθμό που επιτρεπόταν το αυτοκίνητο, χωρίς να μειώσει στο ελάχιστο τον κλασικό χαρακτήρα του. Το Beetle, μετά από πολλά χρόνια έχει και πάλι «πάθος», είναι στιλάτο, με την ποιότητα κατασκευής του να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και την οδική συμπεριφορά να είναι όμοια των αντίστοιχων μοντέλων της φίρμας. Η τιμή των 17.560 ευρώ, σε συνδυασμό με τον ικανοποιητικό εξοπλισμό κρίνεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (cc) | 1.197 |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 105/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 175/1.450-4.100 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 10,9 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 5,9 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 137 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 150,7 |
Μήκος (μέτρα) | 4,27 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,80 |
Ύψος (μέτρα) | 1,48 |
Βάρος (κιλά) | 1.274 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 310 |
Τιμή (από…) | 17.560 |
Δείτε εδώ περισσότερες φωτογραφίες του νέου Beetle