Του Περικλή Χαλάτση

Με τρείς απλές λέξεις, βιωσιμότητα, καινοτομία και συνδεσιμότητα, η Audi βαδίζει ολοταχώς στην μεταμόρφωσή της σε μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα που αυτό θα γίνει 100% το 2030. Πριν από μερικές ώρες η Audi στην Ελλάδα παρουσίασε τρία νέα μοντέλα. Το A5, το Q5 SUV και το εντυπωσιακό Q6 e-tron. Μερικά στοιχεία για τα τρία μοντέλα θα σας δώσουμε σήμερα και φυσικά όταν θα τα οδηγήσουμε θα ακολουθήσουν αναλυτικές πληροφορίες.

Πριν πούμε όμως για τα μοντέλα ας δούμε ποιοι είναι οι στόχοι της Audi. Από το 2027 και μετά ότι παρουσιάζει η Audi θα είναι ηλεκτρικό. Πιο απλά το τελευταίο μοντέλο που θα παρουσιασθεί με θερμικό η υβριδικό κινητήρα θα είναι μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2026. Μέχρι εκείνη την ημερομηνία θα γίνει το τελευταίο λανσάρισμα αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης η πετρελαίου.

Η Audi έχει ξεκινήσει μια τεράστια επένδυση που μεταφράζεται σε 12 δις ευρώ για να καλύπτει πλήρως ότι έχει σχέση με τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα. Αν υπήρχε η συγκεκριμένη δορυφορική κάλυψη  σήμερα θα κυκλοφορούσαν αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Οι επενδύσεις που κάνουν οι Γερμανοί είναι τεράστιες. Από την τεχνολογία, τη συνδεσιμότητα, την ασφάλεια, τις μπαταρίες η ακόμη και τη φόρτιση με νέου τύπου οικιακούς φορτιστές. Μέχρι το 2033 η Audi θα παρουσιάσει 30 καινούργια μοντέλα που θα είναι πλήρως ηλεκτρικά.

Ας δούμε όμως τι παρουσίασε η ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει τα Audi στη χώρα μας.

Audi A5

Αυτό το μοντέλο κατάφερε να το φέρει στην Ελλάδα λίγο πριν το επίσημο λανσάρισμα. Τα Audi A5 και Audi S5 Sedan και Avant θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο. Ωστόσο η εταιρία από τα τέλη Οκτωβρίου έχει ξεκινήσει να δέχεται παραγγελίες για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην επιτυχημένη ιστορία της στη μεσαία κατηγορία. Με αυτό το μοντέλο επαναπροσδιορίζονται οι εκδόσεις αμαξώματος Sedan και Avant και γίνονται ακόμα πιο ελκυστικές. Η τεχνολογία συναντά την άνεση στο εσωτερικό με τη νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική ενώ οι εξηλεκτρισμένοι κινητήρες εσωτερικής καύσης τεχνολογίας MHEV plus παίρνουν άριστα. Ο Gernot Döllner, Διευθύνων Σύμβουλος της Audi είχε δηλώσει : “Το νέο A5 ξεχωρίζει με τη σπορ σχεδίασή του, το νέο εσωτερικό και τη μοντέρνα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική. Σηματοδοτεί επίσης την έναρξη της νέας μας γενιάς ενεργειακά αποδοτικών κινητήρων εσωτερικής καύσης”.

Η δυναμική σχεδιαστική γραμμή της τελευταίας γενιάς, που τώρα ονομάζεται Audi A5, κυκλοφορεί 30 χρόνια μετά το πρώτο Audi A4 και γοητεύει με το premium DNA και τις αναλογίες του.

Οι αποδοτικοί κινητήρες της οικογένειας Audi A5 Sedan & Avant καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα επιλογών: κινητήρες βενζίνης, κινητήρες πετρελαίου με τεχνολογία Mild Hybrid Plus και Sport κινητήρες. Οι συνδυασμοί κινητήρων με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ο βαθμός εξηλεκτρισμού και ο τύπος του κινητήριου συστήματος είναι προσανατολισμένος στο να καλύψει τις προσδοκίες των πελατών μας.

Ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης TFSI στο Audi A5 Sedan με ισχύ 204 hp και ροπή 340 Nm είναι εξοπλισμένος με υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και λειτουργεί με μια τροποποιημένη διαδικασία καύσης που είναι ιδιαίτερα αποδοτική ως προς την κατανάλωση καυσίμου υπό μερικό φορτίο. Η τεχνολογία VTG επιτρέπει τη σταθερή και ευέλικτη ανάπτυξη ροπής ακόμα και σε χαμηλές στροφές κινητήρα σε βενζινοκινητήρες. Ο τετρακύλινδρος τούρμπο κινητήρας διατίθεται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και σύστημα κίνησης στους εμπρόσθιους τροχούς.

 

Audi Q5

Αυτό είναι το απόλυτο επιτυχημένο SUV στην 3η γενιά του. Το νέο Audi Q5 έχει δυναμική σχεδίαση, επιλογές εξατομίκευσης, νέο σύστημα infotainment και μοντέρνα φιλοσοφία λειτουργίας. Είναι το πρώτο SUV μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC) με αποδοτικούς, εξηλεκτρισμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Τρεις κινητήρες στο λανσάρισμα στην αγορά

Στο λανσάρισμα του νέου Audi Q5 SUV στην ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες ενώ όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro.

Οι κινητήρες

Ο 2.0 TFSI κινητήρας αποδίδει 150 kW (204 PS), με μέγιστη ροπή 340 Nm (Μικτή κατανάλωση – WLTP:  7,6-6,8 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος – WLTP: 174 – 154 g/km / CO2 class: F-E).

Ο 2.0 TDI γενιάς EA288 evo αποδίδει 150 kW(204 PS) και 400 Nm ροπής (Μικτή κατανάλωση – WLTP:  6,6-5,9 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος – WLTP : 174 – 154 g/km / CO2 class: F-E).

To νέο Audi SQ5 τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας κατά την κυκλοφορία στην αγορά. Ο V6 TFSI με κυβισμό τριών λίτρων είναι ισχύος 270 kW (367 PS) και έχει μέγιστη ροπή 550 Nm (Μικτή κατανάλωση – WLTP:  8,6-8,0 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος – WLTP : 196 – 182 g/km / CO2 class: G).

Το νέο Q5 θα πωλείται στην χώρα μας σε τρεις εκδόσεις. Η Q5 Progressive TFSI Hybrid Quattro S-Tronic των 204 ίππων θα ξεκινά από τις 69.908 ευρώ.

 

 

Audi Q6 e-tron

Αυτό το μοντέλο που είναι και το πιο ακριβό μας άρεσε περισσότερο. Βλέπετε το μάτι καρφώνεται στο όμορφο, το εντυπωσιακό και το πλέον δυναμικό. Το νέο Audi Q6 e-tron θέτει νέα στάνταρ όσον αφορά τις επιδόσεις, την αυτονομία, τη φόρτιση, τα οδηγικά χαρακτηριστικά και τη σχεδίαση. Είναι βασισμένο στη νέα πλατφόρμα PPE και αποτελεί το επόμενο τεχνολογικό άλμα στην premium ηλεκτρική κινητικότητα της Audi. Το νέο μοντέλο αναβαθμίζει την ψηφιακή εμπειρία της Audi σε νέο επίπεδο.

Το Audi Q6 e-tron ενσαρκώνει το στυλ των SUV της Audi με την περαιτέρω εκλεπτυσμένη σχεδιαστική γλώσσα της οικογένειας e-tron. Παράλληλα υπάρχει νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στο εσωτερικό και πρωτοποριακές τεχνολογίες που κάνουν το ντεμπούτο τους.

Πάρτε μια γεύση από τις τιμές του εντυπωσιακού Audi Q6 e-tron

 

Η παρουσίαση έγινε στον Αστέρα της Βουλιαγμένης παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου του Ομίλου της Kosmocar, Γιάννη Εμιρζά και του διευθυντή της Audi Αντρέα Χαλμπέ. Η αναλυτική παρουσίαση έγινε από τον πάντα εμπεριστατωμένο τεχνικό διευθυντή Κώστα Μανούσο. Πανταχού παρούσα ήταν η Μαρίζα Πετράκου που έχει επιφορτισθεί τον πολύ απαιτητικό ρόλο του μάρκετινγκ για όλα τα brand της Kosmocar. Επίσης στην εκδήλωση ήταν ο νέος διευθυντής επικοινωνίας Ηλίας Τσούνης και η Βίκυ Καραδήμου, η ήρεμη δύναμη του γραφείου Τύπου που διαχειρίζεται τέλεια και με επαγγελματισμό το στόλο των δημοσιογραφικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών ολόκληρου του Ομίλου (Volkswagen, Skoda, Bentley, Audi, Ducati, Επαγγελματικά Volkswagen, Microlino) .