Του Περικλή Χαλάτση
Έφτασε στην Ελλάδα το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo C40 Recharge και πήραμε μια μικρή γεύση από τις εκρηκτικές του επιταχύνσεις. Με αρκετή προσοχή γιατί χιόνιζε στο Διόνυσο οδηγήσαμε το C40 Recharge P8 AWD που αποδίδει 408 ίππους. Πριν όμως σας πούμε τις εντυπώσεις μας ας δούμε τι σημαίνει για την Volvo το C40 Recharge. Η γενικότερη στρατηγική της είναι ο συνδυασμός της βιωσιμότητας με την ηλεκτροκίνηση.
Φυσικά η ασφάλεια ήταν είναι και θα είναι για τη Volvo ο πρωταρχικός στόχος. Μόνο που τώρα δίπλα στη λέξη ασφάλεια πρόσθεσε και τη λέξη βιωσιμότητα.Οι στόχοι της εταιρίας είναι γνωστοί.Μέχρι το 2040 θα έχει πετύχει το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας και δεν θα βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων της κανένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο πρώτος στόχος είναι μέχρι το 2025 να χρησιμοποιεί εξαρτήματα που το 25% να είναι απο ανακυκλώσιμα πλαστικά.
Στην παρουσίαση του ολοκαίνουργιου C40 το βασικό μήνυμα του Ομίλου ήταν: Το μέλλον παίρνει μορφή. Σίγουρα με το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το coupe crossover C40 Recharge,η Volvo δείχνει την κατεύθυνσή της και τηρεί τη δέσμευσή της για ένα μέλλον με μηδενικές εκπομπές ρύπων.Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volvo Cars, στη Γάνδη, στο Βέλγιο και βασίζεται στην πλατφόρμα CMA.Το εργοστάσιο της Γάνδης είναι ένα από τα μεγαλύτερα της εταιρείας και πρωτοπορεί προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό.
Στην ίδια μονάδα παράγεται επίσης το XC40 Recharge, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του πολυβραβευμένου compact SUV, το οποίο αποτέλεσε και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volvo. Το C40 Recharge, είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της σουηδικής εταιρίας που σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό αλλά αναπτύχθηκε στην ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα. Για αυτό άλλωστε έχει το τούνελ που μειώνει τον πίσω χώρο για τον πέμπτο επιβάτη.
Στο C40 Recharge η εμπρός σχεδίαση λανσάρει ένα νέο πρόσωπο για τα ηλεκτρικά Volvo και περιλαμβάνει προβολείς με state-of-the-art τεχνολογία pixel ενώ το πίσω μέρος του διαθέτει μία εντυπωσιακή σχεδίαση με χαμηλή γραμμή οροφής.Το εσωτερικό είναι μοντέρνο με υψηλή θέση οδήγησης για τέλεια ορατότητα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 2ης γενιάς με αρίστης ποιότητας γραφικών.
Υπάρχει μια σειρά επιλογών που είναι αποκλειστικές για το συγκεκριμένο μοντέλο. Θα σας κάνει εντύπωση και θα αναρωτηθείτε γιατί σε ένα τόσο λουσάτο και ακριβό αυτοκίνητο απουσιάζει το δέρμα. Αυτό είναι ένα ακόμη κομμάτι της στρατηγικής της Volvo και η εφαρμογή του ξεκίνησε με το C40 Recharge στο οποίο δεν γίνεται καθόλου χρήση δέρματος.Το ίδια θα ισχύει και για όλα τα επόμενα μοντέλα της Volvo.
Όπως το XC40 Recharge (παρουσιάσθηκε πέρσι στη Χαλκιδική) έτσι και το C40 Recharge διαθέτει ένα από τα καλύτερα συστήματα infotainment που είναι εξελιγμένο σε συνεργασία με την Google και βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Android. Προσφέρει εφαρμογές Google και ενσωματωμένες υπηρεσίες όπως το Google Maps, το Google Assistant και το Google Play Store.Σημαντικό είναι ότι έχει απεριόριστα δεδομένα που παρέχουν εξαιρετική συνδεσιμότητα και έτσι το C40 Recharge θα λαμβάνει ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού και θα είναι πάντα ενημερωμένο με όλες τις νέες εξελίξεις του εργοστασίου.
Ας δούμε τώρα πώς συμπεριφέρεται οδηγικά το αυτοκίνητο. Μπήκαμε στο εσωτερικό του μάθαμε τις βασικές λειτουργίες και ξεκινήσαμε …αθόρυβα.Το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες. Έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα, που τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 78kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί έως το 80% σε περίπου 40 λεπτά. Θα πρέπει να ξέρετε γενικά ,για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ότι οι χρόνοι φόρτισης εξαρτώνται από παράγοντες όπως η εξωτερική θερμοκρασία, η τρέχουσα θερμοκρασία της μπαταρίας, ο εξοπλισμός φόρτισης, η κατάσταση της μπαταρίας και η κατάσταση του οχήματος. Η Volvo με ταχυφορτιστή δίνει 40 λεπτά φόρτιση και μπορεί να καλυφθούν περίπου 420 χιλιόμετρα.
Για το Pure Electric C40 Recharge P8 AWD οι επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις αναφέρουν ιπποδύναμη (συνδυασμός των δύο κινητήρων) 408 ίππους, ροπή 600 Nm, 4.7’’ επιτάχυνση από 0-100 , αυτονομία 444 χιλιόμετρα, κιβώτιο μονής σχέσης και φυσικά επιλογή «one pedal» για ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η Launch Edition.
Στο δρόμο μας εντυπωσίασε. Παρά το γεγονός ότι η άσφαλτος ήταν βρεγμένη και γλιστρούσε ιδιαίτερα στα κατηφορικά κομμάτια του βουνού στο δρόμο προς τη Νέα Μάκρη, το αυτοκίνητο διόρθωνε γρήγορα και κρατιόταν στο δρόμο. Φυσικά χρειάζεται πείρα για να κινηθείς με 400 ίππους. Μη νομίζετε ότι επειδή διαθέτει 26 υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας (ακόμη και στη βασική έκδοση) μπορείτε να κινείστε αλόγιστα.
Με τη χρήση του One Pedal Drive ελάχιστες φορές χρειάσθηκε να πατήσω το φρένο. Πηγαίνοντας στο «Farmamoo»,που βρίσκεται σε μια αγροτική περιοχή λίγα χιλιόμετρα πριν από τη Νέα Μάκρη, στα στενά κατηφορικά κομμάτια το αυτοκίνητο είχε απίστευτο κράτημα. Σ αυτό βοηθάει εκτός από το άριστο στήσιμο και η συνεχόμενη τετρακίνηση. Όμως για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχουμε να πούμε αρκετά όταν θα το οδηγήσουμε για αρκετές ημέρες και θα το μάθουμε ακόμη καλύτερα.
Οι τιμές