Η παρουσία του diesel κινητήρα 2.0 λίτρων με την υψηλή αποδοτικότητα και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, τα πρωτοποριακά συστήματα ασφαλείας και η ανταγωνιστική τιμή…
Newsroom
23.01.2014 | 14:56
UPD:23.01.2014, 15:07
Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Η παρουσία του diesel κινητήρα 2.0 λίτρων με την υψηλή αποδοτικότητα και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, τα πρωτοποριακά συστήματα ασφαλείας και η ανταγωνιστική τιμή επαναφέρουν στο προσκήνιο το πολυτελές crossover/SUV της σουηδικής φίρμας, έπειτα από τη ριζική ανανέωσή του.
Αλλάζουν οι καιροί
Επιβάλλεται με το αρχοντικό του στιλ
Πριν από λίγα χρόνια τα premium SUV είχαν κυριεύσει τους ελληνικούς δρόμους. Πλέον, έχουν σχεδόν «εξαφανιστεί» από την αγορά, λόγω της οικονομικής κρίσης και των δυσβάσταχτων φόρων που έχει ορίσει το κράτος. Οι εταιρείες και ειδικά αυτές που πρωταγωνιστούσαν στη συγκεκριμένη κατηγορία αλλάζουν στρατηγική, προκειμένου να μπουν και πάλι στο παιχνίδι, τοποθετώντας στα μοντέλα τους πιο χαμηλούς σε κυβισμό diesel κινητήρες, μειώνοντας παράλληλα τις τιμές.
Η Volvo διαθέτει στην γκάμα της ένα από τα πιο δημοφιλή μεσαία premium crossover, το XC60. Στη μετά facelift εποχή του, είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, προσαρμοσμένο πλήρως στο πνεύμα των καιρών και με τονισμένα τα πολυτελή χαρακτηριστικά του. Η εικόνα του αποπνέει έναν σεβασμό, μια αρχοντιά. Οι σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός τμήμα, με τη φαρδιά μάσκα και τα φώτα ημέρας, προσδίδουν επιπλέον επιβλητικότητα.
Διακριτική κομψότητα
Ανοίγοντας τις πόρτες του XC60, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η πολυτέλεια των χώρων και η κομψότητα. Όλα έχουν σχεδιαστεί με προσοχή, από τα νέα καθίσματα, τον σύγχρονο ψηφιακό πίνακα οργάνων, που είδαμε πρώτη φορά στο V40, έως την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα. Στα πίσω καθίσματα οι επιβάτες δεν πρόκειται να παραπονεθούν, καθώς έχουν αρκετό «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι τους. Το πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 495 λίτρα χωρητικότητας και φθάνει έως τα 1.450 λτ. με την αναδίπλωση των καθισμάτων, καλύπτοντας τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Επενδύει στην ασφάλεια
Η Volvo, πρωτοπόρος στον τομέα της ασφάλειας, έχει εξοπλίσει το ανανεωμένο XC60 με όλα τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, κάνοντας τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη. Το αυτοκίνητο που είχαμε για την απαραίτητη δοκιμή έφερε όλες σχεδόν τις τεχνολογίες, όπως το Active High Beam που ρυθμίζει αυτόματα τη δέσμη των φώτων, ώστε ακόμα και όταν είναι ενεργοποιημένη η μεγάλη σκάλα να μην ενοχλεί τους διερχόμενους οδηγούς. Το City Safety που φρενάρει το αυτοκίνητο σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα., γλυτώνοντάς σας από πιθανή πρόσκρουση, το σύστημα ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών, την τεχνολογία Επιτήρησης Τυφλών Σημείων που λειτουργεί μέσω ραντάρ και ενημερώνει τον οδηγό για τα «τυφλά» σημεία, το σύστημα Ελέγχου Κυκλοφορίας για να ξεπαρκάρετε εύκολα και χωρίς να κοιτάτε συνεχώς τους καθρέπτες. Επίσης, το σύστημα Road Sign Information που ενημερώνει για τα οδικά σήματα και τα εμφανίζει στην οθόνη και, τέλος, το Sensus Connected Touch που συνδυάζεται με οθόνη 7 ιντσών και προσφέρει λειτουργίες πλοήγησης, σύνδεσης στο internet μέσω 3G/4G και πολλές πολλές εφαρμογές.
Μέση κατανάλωση μόλις 5,3 λίτρα και τέλη στα 152.9 ευρώ
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του XC60 με την ονομασία D3 έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Μπορεί η χωρητικότητα του κινητήρα να είναι στα 1.984 κ.εκ., ωστόσο προσφέρει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε ελάχιστες επισκέψεις στα πρατήρια καυσίμων και σε χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. Οι 136 ίπποι με την πρώτη σκέψη ακούγονται λίγοι, αλλά στην πράξη είναι ικανοί να κινήσουν με άνεση το αμάξωμα των 1.816 κιλών, με την υψηλή ροπή των 350 Nm να παίζει τον κυριότερο ρόλο. Το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων είναι η καλύτερη επιλογή, καθώς είναι άμεσο, γρήγορο και συμβάλλει σημαντικά στην οικονομία. Η ελαστικότητα και η απόκριση στο γκάζι είναι δεδομένη, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να επιταχύνει δυναμικά και η κατανάλωση να διατηρείται σε πραγματικές συνθήκες σε περίπου 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (ο κατασκευαστής δίνει 5,3 λτ.).
Προσθιοκίνητο αλλά πάει και στο χώμα
H πρώτη διαπίστωση έπειτα από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσεις με το XC60 D3 είναι το γεγονός ότι οι θόρυβοι και κραδασμοί του μοτέρ δεν καταλήγουν στην καμπίνα. Έπειτα, ότι έχει δύναμη από χαμηλά και τέλος ότι κινείται απροβλημάτιστα στον ανοικτό δρόμο, με τα ταξίδια να είναι «βούτυρο στο ψωμί του». Ακόμα και έπειτα από πολύωρες διαδρομές, οι επιβάτες θα βγουν «ατσαλάκωτοι» από τα καθίσματα. Αντιθέτως, μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα δείχνει να δυσκολεύεται λόγω των διαστάσεων και του βάρους του, με τις αντιδράσεις στο επαρχιακό δίκτυο και με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ να είναι οριακές. Επίσης, λόγω του ύψους κινείται ανεμπόδιστα σε χωματόδρομους, παρά την απουσία τετρακίνησης.
Αξίζει τα λεφτά του
Ένα από τα τρία κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτήν τη στιγμή
Το ανανεωμένο XC60 D3 με τον πετρελαιοκινητήρα των 136 ίππων αξίζει μέχρι δεκάρας τα 37.430 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση. Είναι ένα αρχοντικό crossover/SUV, που περιβάλλεται από κομψότητα και πολυτέλεια, έχει άπλετους χώρους στο εσωτερικό, κινείται άνετα και οικονομικά στον δρόμο και δεν χρειάζεται να ξοδέψεις μια περιουσία για τα τέλη κυκλοφορίας. Εμείς, ωστόσο, συνιστούμε την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αν και θα πρέπει να βγάλετε από τον λογαριασμό σας αλλά 2.200 ευρώ περίπου.