Του Περικλή Χαλάτση
Τη Χαλκιδική διάλεξε η Volvo Ελλάς για να παρουσιάσει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο,το πολυσυζητημένο Volvo XC40 Recharge. Με το που βγήκαν τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το εργοστάσιο στη Γάνδη φορτώθηκαν στις νταλίκες και ήρθαν στην Ελλάδα για να τα οδηγήσουμε.Για αυτό τα XC40 Recharge P8 AWD που δοκιμάσαμε είχαν όλα σουηδικές πινακίδες. Το γράμμα P σημαίνει «Pure» και ο αριθμός 8 σημαίνει ότι έχει 8 μπαταρίες.
Το αυτοκίνητο τόσο στην εθνική οδό όσο και στους βουνίσιους δρόμους γεμάτο στροφές κινείται σαν τρένο. Ανεβαίνοντας προς τα χωριά της Χαλκιδικής τα σύννεφα μας έστελναν το μήνυμα της βροχής. Αυτό ήταν υπέρ μας γιατί στο βρεγμένο δρόμο καταλαβαίνεις πόσο καλά στημένο είναι ένα αυτοκίνητο.
1.Η Volvo έχει στόχο έως το 2022 να παρουσιάσει το δεύτερο 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα είναι C40 Crossover και λίγο αργότερα το τρίτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα είναι το XC 30 BSUV.
2. Έχει στόχο έως το 2025 να μειώσει κατά 40% το ανθρακικό της αποτύπωμα.
3. Έχει στόχο έως το 2025 να κυκλοφορούν 50% ηλεκτρικά αυτοκίνητα και άλλα 50% υβριδικά ενώ το 2030 η παραγωγή θα είναι μόνο για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Από τα πρώτα δείγματα της ευρωπαϊκής αγοράς το πλήρως ηλεκτρικό XC40 Recharge έχει μεγάλη ζήτηση. Μάλιστα σύμφωνα με τους επικεφαλής της Volvo Ευρώπης, όλα τα αυτοκίνητα που θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής έχουν ήδη πουληθεί.
Όπως αναφέραμε τα πρώτα αυτοκίνητα που θα εκτελωνισθούν στην Ελλάδα θα είναι τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου. Αν και δεν μάθαμε πόσες προπαραγγελίες έχουν ήδη γίνει, το επιτελείο της Volvo δείχνει ότι είναι ικανοποιημένο από την ανταπόκριση των υποψηφίων αγοραστών.
Δοκιμή
Δεν είναι μια τιμή που μπορεί να πλησιάσει ο καθένας.Ωστόσο το αυτοκίνητο ανήκει στην Premium κατηγορία και τα συστήματα που έχει ακόμη και στον στάνταρ εξοπλισμό ξεπερνούν κάθε απαίτηση του σύγχρονου οδηγού.
*Οι εκπληκτικές επιταχύνσεις που έχουν αγωνιστικά αυτοκίνητα
*Τα υποδειγματικά κρατήματα στο δρόμο
* Η εξελιγμένη ανάκτηση ενέργειας πέδησης (One Pedal Drive ) που αποδίδει κυρίως στις χαμηλές ταχύτητες
Για να ξεκινήσει το Volvo XC 40 Recharge δεν χρειάζεται ούτε κλειδί ούτε κάποιο τηλεκοντρόλ.
Αρκεί ο οδηγός να καθίσει στη θέση του και να δεθεί. Κατεβάζει το μικρό μοχλό από τη θέση Parking στη θέση Drive, πατάει το γκάζι και ξεκινάει. Τόσο απλά όσο και αθόρυβα.
Σε μια μικτή διαδρομή 40 χιλιομέτρων χρειάσθηκε να πατήσω το φρένο μόνο τέσσερις φορές. Και αυτό γιατί λειτούργησα ενστικτωδώς. Θα μπορούσα να μην είχα ακουμπήσει το φρένο και να έστριβα με ασφάλεια και χωρίς κανένα πρόβλημα.
Αυτό το σύστημα που λέγεται One Pedal Drive χαρακτηρίζει ακόμη περισσότερο τη Volvo που έχει συνδέσει το όνομά της με την ασφάλεια.
Σήμερα υπάρχουν εκδόσεις μόνο με κίνηση στους τέσσερις τροχούς ενώ είναι άγνωστο αν και πότε θα βγουν δικίνητητες εκδόσεις.
Το αυτοκίνητο έχει 408 ίππους ιπποδύναμη και δύο ηλεκτρογεννήτριες (330Χ2) που αποδίδουν 660 Nm ροπής.Η αυτονομία του είναι 418 χιλιόμετρα (με το πρότυπο WLTP)
Και εδώ κρατηθείτε. Από 0-100 χιλιόμετρα παρά τα 2.150 κιλά (τα 500 είναι οι μπαταρίες) , χρειάζεται μόλις 4.9 δευτερόλεπτα. Τέτοια επιτάχυνση συναντάμε μόνο σε καλά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Βέβαια η τελική ταχύτητα για λόγους εξοικονόμησης ισχύος στις μπαταρίες περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα .
Τι γίνεται αν με ένα τόσο καλό αυτοκίνητο θέλεις να κάνεις το γύρο της Ευρώπης. Τα πράγματα είναι απλά. Μπορείς να φτάσεις στη Σουηδία χωρίς κανένα πρόβλημα αρκεί να μην σε πιέζει ο χρόνος.Κάθε 400 χιλιόμετρα χρειάζεται μια στάση για 40 λεπτών. Με τη χρήση συστήματος ταχείας φόρτισης σε DC 150 kW, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο 80% .
Αν πάλι θέλει κάποιος να φορτίσει τις μπαταρίες του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας απλά το οικιακό τριφασικό ρεύμα, τότε θα χρειασθεί τουλάχιστον 18 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.
Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του αυτοκινήτου.Το χαμηλό κέντρο βάρους δίνει στο XC40 μεγαλύτερη ευστάθεια και καλύτερα κρατήματα στο δρόμο. Οι μπαταρίες προστατεύονται από έναν κλωβό ασφαλείας.
Αυτό που σου κάνει εντύπωση από την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο,είναι η εκπληκτική πρόσφυση ακόμη και όταν οδηγείς στο όριο σε γρήγορες καμπές.
Οι αναρτήσεις του όπως και τα φρένα του είναι εκπληκτικά. Μπροστά έχει γόνατα ΜακΦέρσον και πολλαπλών συνδέσμων πίσω.Στο εσωτερικό δεν περνούν οι κραδασμοί από το δρόμο.Το αυτοκίνητο έχει εξαιρετική ηχομόνωση. Τα καθίσματα είναι άνετα με δέρμα Nappa.
Το αυτοκίνητο στη βασική του έκδοση είναι εξοπλισμένο με 27 συστήματα υποβοήθησης.Στο εσωτερικό θα σας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση το σύστημα τηλεματικής και συνδεσιμότητας.Υπάρχει νέο σύστημα infotainment , πακέτο ψηφιακών υπηρεσιών της Volvo που είναι δωρεάν για τέσσερα έτη. Η τεχνολογία είναι της Google ( Google Assistant, Google Maps και Google Play Store) .
Μέσω των συστημάτων υποβοήθησης ο οδηγός ελέγχει 100% τις κινήσεις του.Σημαντικό ακόμη είναι ότι όλες οι αναβαθμίσεις του λογισμικού μπορούν να γίνουν ασύρματα.