Τον περασμένο Δεκέμβριο, στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης του XC40 στη Βαρκελώνη, είχαμε χαρακτηρίσει το αυτοκίνητο της σουηδικής φίρμας ως το πιο φρέσκο και αντισυμβατικό compact SUV. Τώρα, έπειτα από την πρώτη οδηγική επαφή μας στην Ελλάδα, είμαστε βέβαιοι πως μπορεί να γίνει το επόμενο best seller της αγοράς.
Οδεύει για την κορυφή
Η επιτυχία της Volvo με τη σειρά XC δεν είναι ότι έχει φτιάξει πιο ποιοτικά, πολυτελή ή ασφαλή αυτοκίνητα. Αυτό που την έχει «εκτοξεύσει» εμπορικά και την έχει κάνει να κερδίσει τον σεβασμό ακόμη και των αυτάρεσκων Γερμανών, είναι η τόλμη που έχει επιδείξει. Το γεγονός ότι ξέφυγε από τα συνηθισμένα, δημιούργησε ελκυστικά σχεδιαστικά μοντέλα, έδωσε έμφαση στην πρακτικότητα, στην κομψότητα, στο lifestyle και στις τάσεις της εποχής.
Βασίζεται στην ολοκαίνουργια σπονδυλωτή αρχιτεκτονική – CMA (Compact Modular Architecture), η οποία θα αποτελέσει τη βάση και για τις άλλες εκδόσεις που θα συμπληρώσουν τη Σειρά 40, ανάμεσά τους και πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα. To αμάξωμα έχει μήκος 4.425 χλστ., πλάτος 1.863 χλστ. και ύψος 1.652 χλστ. Το μεταξόνιο είναι στα 2.702 χλστ., με το βάρος να κυμαίνεται από 1.684 έως 1.733 κιλά, ανάλογα την έκδοση.
Αυτοκίνητο της Χρονιάς
Η κατάκτηση του πολυπόθητου τίτλου «Car of the Year 2018» για πρώτη φορά στην ιστορία της, έκλεισε οριστικά την κουβέντα για το αν η Volvo μπορεί να ανταγωνιστεί τις BMW και Mercedes, τουλάχιστον στην κατηγορία των SUV.
Το XC40 είναι ισάξιο των γερμανικών προτάσεων και μάλιστα, χαρακτηρίζεται ως το μοναδικό της κατηγορίας με πραγματικά off-road χαρακτηριστικά, λόγω της αυξημένης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος και των γωνιών προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας.
Trendy, νεανικό και πρακτικό
Στο εσωτερικό συνδυάζονται η κομψότητα και το σκανδιναβικό design. Τα υψηλής ποιότητας δέρματα, τα φιλέτα αλουμινίου και οι επενδύσεις στις επιφάνειες της καμπίνας, δίνουν μία νότα πολυτέλειας, ενώ τα ανακυκλώσιμα υλικά στο πλάι των θυρών και στις μοκέτες είναι προσεγμένα.
Το πορτμπαγκάζ είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίαςΤο σαλόνι του είναι τόσο ευρύχωρο που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ενήλικες με ύψος άνω του 1.85. Οι Σουηδοί έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην πρακτικότητα και τη λειτουργικότητα της καμπίνας. Το XC40 διαθέτει θήκες για tablet, ειδικό χώρο για κινητά τηλέφωνα, συμπεριλαμβανομένης παροχής ασύρματης φόρτισης, έναν πτυσσόμενο γάντζο για μικρές τσάντες και ένα αφαιρούμενο καλαθάκι άχρηστων αντικειμένων στην κονσόλα του τούνελ.
Το πορτμπαγκάζ είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας με τη χωρητικότητα να ξεκινά από τα 460 λίτρα. Η έξυπνη διαμόρφωσή του, με τους κρυφούς χώρους και την αποθήκευση της εταζιέρας αναμένεται να ενθουσιάσει τους ιδιοκτήτες και ειδικά το γυναικείο φύλο.
Ευχαριστιέσαι να το οδηγείς
Τα άνετα καθίσματα, ο εσωτερικός φωτισμός LED, o ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών που προσαρμόζεται αυτόματα στο φωτισμό του περιβάλλοντος, η μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, το προηγμένο ηχοσύστημα, οι υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας και τα δεκάδες συστήματα άνεσης και ασφάλειας, κάνουν τη ζωή του οδηγού και των επιβατών πιο εύκολη και αρμονική.
Το XC40 είναι πραγματικά ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα στην οδήγηση. Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις, την κάμερα 360 μοιρών με πανοραμική απεικόνιση και τα έξυπνα συστήματα, σου δίνει την εντύπωση ότι έχεις πάντοτε τον απόλυτο έλεγχο.
Με 190 ίππους και κατανάλωση 7 λίτρα
Το XC40 έφθασε στην Ελλάδα και εμείς είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε την έκδοση D4 με τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 2.0 λίτρων. Οι 190 ίπποι και τα 400 Nm ροπής είναι αρκετά για να κινήσουν ταχύτατα το αμάξωμα στον αυτοκινητόδρομο, διατηρώντας σταθερά υψηλή ταχύτητα.
Εμφανίζει δύναμη από τις 1.750 σ.α.λ., με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων να ανταποκρίνεται εξαιρετικά στις απαιτήσεις του οδηγού. Η μέση κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, όπως διαπιστώσαμε έπειτα από 700 χιλιόμετρα στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Το XC40 είναι πραγματικά ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα στην οδήγησηΠροσωπικά, μας έκανε εντύπωση το «κοφτερό» τιμόνι, η ηχομόνωση της καμπίνας και η ποιότητα κύλισης. Παρά τα φαρδιά ελαστικά, ο θόρυβος που περνά στο εσωτερικό είναι ελάχιστος. Η ανάρτηση ισορροπεί μεταξύ άνεσης και σπορ συμπεριφοράς, το πλαίσιο είναι άψογο και το αυτοκίνητο πατάει σταθερά στην άσφαλτο.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα λειτουργίας (Eco, Comfort, Off Road και Dynamic). Σε κίνηση στην πόλη η πρώτη επιλογή είναι ιδανικότερη, ενώ σε πιο απαιτητικές διαδρομές δεν έχεις παρά να επιλέξεις το τελευταίο.
Πάει παντού
Στον δρόμο βγάζει μία φινέτσα, μπορεί να μεταφέρει με ασφάλεια μία οικογένεια ή μία παρέα φίλων σε οποιονδήποτε προορισμό και ανεξάρτητα από τη διαδρομή. Δεν έχει τον σπορτίφ χαρακτήρα της X1, αλλά είναι ολοκληρωμένο στο σύνολο, κάτι που θα αντιληφθεί ο οδηγός από τα πρώτα χιλιόμετρα. Βέβαια, εκεί που κάνει τη διαφορά είναι σε off-road καταστάσεις. Χάρη στην απόσταση των 21 πόντων και την τετρακίνηση, περνάει από μονοπάτια που δεν φαντάζεσαι.
Στην πόλη κινείται με τη χάρη ενός supermini, είναι εκπληκτικά ευέλικτο και παρκάρει εύκολα, γεγονός που θα εκτιμήσουν δεόντως οι πιο άπειροι οδηγοί.
Αξίζει να το αγοράσεις;
Η απάντησή μας είναι ξεκάθαρα ναι. Πρόκειται, για ένα από τα πιο στιλάτα compact SUV. Διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, είναι μοντέρνο και ευρύχωρο. Απολαυστικό στην οδήγηση και με υψηλές δυνατότητες σε κάθε επιφάνεια. Η δίλιτρη diesel έκδοση ξεκινά από 49.511 ευρώ, οπότε, αν θέλετε κάτι πιο οικονομικό, προτείνουμε τις D3 και T3 εκδόσεις που αναμένονται σύντομα στη χώρα μας και κοστίζουν 35.194 και 30.713 ευρώ, αντίστοιχα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Volvo XC40 D4 AWD |
|
Κυβισμός (cc) | 1.969 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 190/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 400/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 7,9 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 210 |
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) | 5 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 133 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 159,60 € |
Μήκος (μέτρα) | 4.425 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.863 |
Ύψος (μέτρα) | 1.652 |
Βάρος (κιλά) | 1.733 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 460 |
Τιμή (από…) | 49.511€ |