Του Περικλή Χαλάτση
Η υβριδική πρόταση των γιαπωνέζων σχεδιαστών της Toyota,στο ολοκαίνουργιο Yaris Cross φαίνεται ότι θα ξεπεράσει πολύ σύντομα τις επιθυμητές προβλέψεις των κατασκευαστών. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν με την προσθιοκίνητη έκδοση, τοποθετείται στην κατηγορία B-SUV και σύντομα όπως όλα δείχνουν θα είναι το best seller στην ελληνική αγορά.
Το Yaris Cross 1.5 Hybrid συγκριτικά με το Yaris που ξέρουμε υπερτερεί σε όλα τα σημεία.Έχει φυσικά υψηλότερη τιμή πώλησης αλλά είναι σαφώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις αλλά και αρκετά πιο οικονομικό στην κατανάλωση.
Είναι λάθος σ αυτούς που υποστηρίζουν ότι το Yaris Cross είναι μια «προέκταση» του Yaris. Εξωτερικά δεν έχει καμιά σχέση. Στο επισημαίνουν άλλωστε και τα διακριτικά «Yaris Cross» στην πίσω πόρτα ,αλλά και τα 20 εκατοστά που είναι μεγαλύτερο από το απλό Yaris.
Μια που αναφερόμαστε στις εργοστασιακές μετρήσεις να αναφέρουμε ότι η Toyota δίνει τελική 170 χλμ και για να φθάσεις από στάση στα 100 χλμ χρειάζεσαι 11.2 δευτερόλεπτα.
Οι γιαπωνέζοι πάντα υπερτερούν σε θέματα ασφαλείας. Το νέο Yaris Cross Hybrid είναι «στημένο» στην πλατφόρμα TNGA, με μεγαλύτερη ακαμψία. Διαθέτει το T-Mate που είναι μια ολοκληρωμένη γκάμα συστημάτων Toyota Safety Sense όπως το Advanced Driver Assistance και φυσικά το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης.
Ο οδηγός ρυθμίζει το κάθισμά του, την υποστήριξη στη μέση του, το τιμόνι του (τηλεσκοπικά) και ξεκινάει τη βόλτα του. Κάθεται ψηλά και έχει καλή ορατότητα. Στο δρόμο το αυτοκίνητο μας άρεσε ιδιαίτερα για την κύλιση και τη σταθερότητα. Στο εσωτερικό δεν φτάνουν εύκολα οι εξωτερικοί θόρυβοι. Όταν σταματάς στο φανάρι, καταλαβαίνεις ότι ο θερμικός κινητήρας είναι σβηστός. Στο δρόμο με τέσσερα άτομα κινείται αξιοπρεπέστατα ενώ η ροπή των 210 Nm είναι αρκετή για ένα γρήγορο και ασφαλές προσπέρασμα.
Η πλούσια έκδοση του Cross διαθέτει σύστημα πολυμέσων , σύστημα hands-free Bluetooth, Digital Audio Broadcast (DAB), 6 ηχεία, οθόνη πολυμέσων HD 9 “, ασύρματη ενσωμάτωση smartphone, υποδοχή USB και συνδεδεμένες υπηρεσίες MyT.
Το ηλεκτρικό τιμόνι είναι εύχρηστο ειδικά όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλές ταχύτητες. Το παρκάρισμα είναι πλέον μια απλή υπόθεση με τη βοήθεια της κάμερας που σου δείχνει ακόμη και τα τυφλά σημεία. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη η πίσω κάμερα που σου δείχνει με ευκρίνεια τον ελεύθερο χώρο ενώ υπάρχουν αισθητήρες φώτων και αισθητήρας βροχής. Τέλος οι καθρέφτες όταν ο οδηγός κλειδώσει το αυτοκίνητο κλείνουν αυτόματα.
Πριν φθάσουμε στις τιμές θα κάνουμε μια γενικότερη αναφορά στο θέμα των εκπομπών ρύπων. Γιατί ο κόσμος μπερδεύεται και δεν γνωρίζει ποιοι είναι οι ρύποι που επιτρέπουν την ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο.
* Yaris Cross 1.5P 125 hp Style Smart Connect με εκπομπές ρύπων 133γρ. Αυτή η έκδοση δεν μπαίνει στο δακτύλιο. Ενδεχομένως αν κάτι αλλάξει με τον τρόπο μέτρησης (WLTP) ίσως αργότερα να έχει και αυτό ελεύθερη πρόσβαση στον πράσινο δακτύλιο.
* Yaris Cross 1.5 Hybrid 116hp Style Smart Connect με εκπομπές ρύπων 102γρ. (Μπαίνει χωρίς περιορισμούς στο δακτύλιο καθώς είναι πολύ χαμηλότερα του ορίου για τον πράσινο δακτύλιο)
* Yaris Cross 1.5 Hybrid 116hp Style Smart Connect με εκπομπές ρύπων 107γρ. (Μπαίνει χωρίς περιορισμούς στο δακτύλιο καθώς είναι πολύ χαμηλότερα του ορίου για τον πράσινο δακτύλιο).
Θα αναφέρουμε και εδώ αναλυτικά τις εκδόσεις με τις τιμές που αφορούν το Yaris Cross Hybrid, το οποίο βγαίνει σε 4×2 και 4×4. Η έκδοση υφίσταται και στη βενζίνη 1.5Ρ 125hp.
Συνεπώς, έχουμε:
Yaris Cross 1.5P 125hp Style Smart Connect 21.270€ (αρχική έκδοση βενζίνης από 18.270€)
Yaris Cross 1.5 Hybrid 116hp Style Smart Connect 24.170€ ( αρχική έκδοση Hybrid 4×2 από 21.120€)
Yaris Cross 1.5 Hybrid 116hp Style Smart Connect 26.870€ (αρχική έκδοση Hybrid 4×4 από 26.270€)
Η Toyota Hellas δίνει για όλα τα μοντέλα της 6ετή εγγύηση.