Αποστολή στις Βρυξέλλες
Λουκάς Παπαλάμπρος
Η Toyota ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback, αναβαθμίζοντας το Auris τόσο σε αισθητικό επίπεδο, όσο και σε μηχανικό, προσφέροντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα. Ταξιδέψαμε έως τις Βρυξέλλες και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.
Η Ελλάδα σε πρώτο πλάνο
Στο διοικητικό κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκεί όπου τους τελευταίους μήνες είναι στραμμένα τα βλέμματα όλων των Ελλήνων, έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου Auris. Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης δεν γύρισαν πίσω με συμφωνία, ωστόσο η Toyota έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο το deal, βάζοντας δύσκολα στους ανταγωνιστές.
Οι Ιάπωνες παρότι δεν φημίζονται για τις ριζικές αλλαγές σε ό,τι αφορά τα facelift μοντέλα, αποφάσισαν να αλλάξουν ρότα για χάρη του Auris. Δεν υπήρχε άλλωστε και διαφορετικός τρόπος, καθώς οι αντίστοιχες προτάσεις (Ford Focus, VW Golf, Opel Astra, Peugeot 308), έχουν ανέβει επίπεδο και ο ανταγωνισμός πλέον είναι τόσο σκληρός, ώστε κάθε λεπτομέρεια στην συγκεκριμένη κατηγορία μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Με premium χαρακτηριστικά
Το Auris έχει την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία, ωστόσο οι επεμβάσεις σε προφυλακτήρες, φώτα, μάσκα και φτερά, προσδίδουν στο αυτοκίνητο πιο σύγχρονη και νεανική εικόνα, κάτι που φαίνεται από την πρώτη ματιά. Το εσωτερικό από την άλλη, είναι πιο πολυτελές και προσεγμένο, χάρη στα υψηλότερης ποιότητας υλικά, τις δίχρωμες επενδύσεις και την καλύτερη συναρμογή. Την παράσταση όμως, κλέβει η οθόνης αφής 7 ιντσών τύπου tablet στην κεντρική κονσόλα.
Σε αυτή ενσωματώνεται το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch II, το οποίο διαθέτει απεριόριστες λειτουργίες, αντικαθιστά τα περισσότερα κουμπιά και διακόπτες και είναι στο βασικό εξοπλισμό της μεσαίας και πιο ενδιαφέρουσας έκδοσης Active. Επίσης, στον πίνακα οργάνων υπάρχει μια ακόμα οθόνη TFT 4,2 ιντσών, προσφέροντας τη δυνατότητα στον οδηγό να χειρίζεται τα πάντα, εύκολα και γρήγορα, χωρίς να αποσπάται σε καμία περίπτωση η προσοχή του από τον δρόμο.
Από πλευράς χώρων δεν υπάρχει καμία αλλαγή, με τέσσερις ενήλικες να βολεύονται άνετα στην καμπίνα, έχοντας στη διάθεσή τους επιπλέον θήκες για την αποθήκευση μικρών αντικειμένων και ένα πορτμπαγκάζ (360 λίτρων) που ικανοποιεί τις μεταφορικές ανάγκες.
Με κινητήρα 1.2 Turbo
Αυτό που έλειπε πάντα από το Auris, ήταν ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας μικρής χωρητικότητας. Οι Ιάπωνες επέμεναν στους ατμοσφαιρικούς, αλλά τελικά πήγαν με το ρεύμα της εποχής, κατασκευάζοντας ένα εξαιρετικό μοτέρ. Ο νέος 1.200άρης turbo των 116 ίππων και 185 Nm ροπής, ταιριάζει απόλυτα στο αυτοκίνητο, έχοντας δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών και πολιτισμένη λειτουργία. Συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο και προαιρετικά με το αυτόματο Multidrive S, είναι σχεδόν αθόρυβος και καταναλώνει σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις 4,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Στην γκάμα υπάρχει και ο diesel 1.4 D-4D με τους 90 ίππους και εκπομπές ρύπων μόλις στα 89 γρ./χλμ., καθώς και η υβριδική έκδοση απόδοσης 136 ίππων, με μέση κατανάλωση 3,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές 79 γρ./χλμ. CO2. Αντίθετα, ο καινούργιος 1.6 D-4D των 112 ίππων και 270 Nm ροπής που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την BMW, δεν θα είναι διαθέσιμος στην ελληνική αγορά, τουλάχιστον σε πρώτη φάση.
Πιο άνετο, ήσυχο και ασφαλές
Όπως διαπιστώσαμε στους δρόμους γύρω από τις Βρυξέλλες, το Auris έχει βελτιωθεί και σε θέμα οδικής συμπεριφοράς. Πατάει καλύτερα στην άσφαλτο, είναι πιο σταθερό στα πολλά χιλιόμετρα και στις στροφές, στην καμπίνα δεν περνούν πλέον οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, ενώ και το κιβώτιο έχει θετικό κούμπωμα και αίσθηση.
Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο σύστημα ασφάλειας Toyota Safety Sense, που βρίσκεται στον εξοπλισμό επίσης από τη μεσαία έκδοση Active. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα τεχνολογικό πακέτο που ενσωματώνει τέσσερα υπο-συστήματα. Μέσω κάμερας και ραντάρ σκανάρει όλο τον δρόμο, φρενάροντας αυτόματα το όχημα σε ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα. αν διαπιστώσει κίνδυνο σύγκρουσης και μετριάζοντας τις επιπτώσεις της πρόσκρουσης στα 80 χλμ./ώρα. Επίσης, διαβάζει τις πινακίδες κυκλοφορίας, ειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση ακούσιας αλλαγής λωρίδας και ενεργοποιεί-απενεργοποιεί αυτόματα τη μεγάλη σκάλα των φώτων.
Από 15.200 ευρώ στην Ελλάδα
Το ανανεωμένο Auris είναι άμεσα διαθέσιμο στην αγορά, με τις τιμές να ξεκινούν από 15.200 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης και την προσφορά της εταιρείας. Η τιμή αυτή ισχύει για την βασική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.33 λίτρου. Η πιο ενδιαφέρουσα και πλήρης εξοπλιστικά έκδοση 1.2 Turbo Active, κοστίζει 17.800 ευρώ, ενώ το υβριδικό Auris είναι λίγο πάνω από τα 20.000 ευρώ, με το κόστος του να έχει μειωθεί κατά 2.500 ευρώ! σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και τις μπαταρίες να καλύπτονται από εγγύηση 10 ετών.