Αποστολή στην Ισπανία: Λουκάς Παπαλάμπρος
Ριζικά αναβαθμισμένο αισθητικά και τεχνολογικά, με σπορτίφ σχεδίαση, εξαιρετικούς χώρους, μοντέρνα εικόνα, μια οθόνη 8 ιντσών που εκπλήσσει με τις δυνατότητές της, άψογο πάτημα στον δρόμο και ορισμένους από τους καλύτερους κινητήρες της αγοράς. Το νέο Ibiza πλησιάζει σε απόσταση αναπνοής στην κορυφή των supermini.
Ένα όνομα, μία ιστορία
Με 5,4 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1984, οπότε παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το Ibiza θεωρείται από τη Seat το «βαρύ πυροβολικό». Είναι το πιο σημαντικό μοντέλο για την ισπανική εταιρεία και αυτό που γεμίζει με χρήματα τα ταμεία της.
Έχει το πιο ισχυρό όνομα στην γκάμα της Seat και δεν είναι τυχαίο ότι κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας παρουσίασης της νέας γενιάς του μοντέλου, στη Βαρκελώνη, όπου είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για πρώτη φορά, έδωσαν το παρών όλα τα ανώτερα στελέχη της φίρμας.
Το μεγαλύτερο κέρδος της μάρκας και κατ’ επέκταση του Ibiza είναι το γεγονός ότι η εταιρεία κατάφερε να πείσει τη «μαμά» VW να επενδύσει πάνω του και να της δώσει τη δυνατότητα να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο σχεδόν ισάξιο του Polo. Μάλιστα, είναι το πρώτο του γερμανικού ομίλου που κάνει χρήση της ολοκαίνουργιας πλατφόρμας MQB A0, εκμεταλλευόμενο όλα τα οφέλη της.
Άλμα προς τα εμπρός
Το εμβληματικό μοντέλο της ισπανικής μάρκας, στην 5η γενιά του, είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, με δυναμικό στιλ που αναδεικνύει τον νεανικό του χαρακτήρα, έντονες ακμές και αεροδυναμική σχεδίαση. Σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι ελαφρώς πιο κοντό σε μήκος, πιο πλατύ και χαμηλό. Οι διαστάσεις του είναι στα 4.059 χλστ., 1.780 χλστ. και 1.444 χλστ., αντίστοιχα.
Παράλληλα, έχει πλατύτερο μετατρόχιο, δείχνοντας ακόμα πιο αθλητικό. Το αυξημένο μεταξόνιο ευνοεί τους χώρους στο εσωτερικό, οι οποίοι είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Το πορτμπαγκάζ έχει 355 λίτρα χωρητικότητας, φιλοξενώντας με άνεση τις βαλίτσες τεσσάρων επιβατών.
Η ποιότητα κατασκευής της καμπίνας είναι σημαντικά βελτιωμένη, με τις επενδύσεις και τα διακοσμητικά να καλύπτουν την ύπαρξη σκληρών πλαστικών σε ταμπλό και πόρτες. Τη διαφορά, φυσικά, κάνει η εξαίσια οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα. Πρόκειται για ένα από τα πιο προηγμένα infotainment, με απεριόριστες δυνατότητες συνδεσιμότητας, πληθώρα εφαρμογών και λειτουργιών, που θα εκτιμήσουν δεόντως οι φίλοι των gadget και όχι μόνο. Αξίζει να σημειώσουμε ότι από τον Ιανουάριο του 2018 το Ibiza θα προσφέρεται και με ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Η τεχνολογική φαρέτρα είναι φυσικά υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας από ασύρματη φόρτιση του κινητού έως αισθητήρα κόπωσης, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και εσωτερικό φωτισμό LED.
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στη βενζίνη
Κάτω από το καπό του νέου Ibiza βρίσκονται οι νέοι κινητήρες του ομίλου VW, όλοι προδιαγραφών Euro6. Στη βάση της γκάμας είναι ο τρικύλινδρος 1.0 MPI των 75 ίππων, ακολουθεί ο 1.0 TSI με 95 και 115 ίππους και στην κορυφή βρίσκεται ο 1.5 TSI Evo απόδοσης 150 ίππων, ο οποίος όμως θα είναι διαθέσιμος αργότερα. Στους diesel συναντάμε τον 1.6 TDI των 80, 90 και 115 ίππων, ενώ υπάρχει και έκδοση φυσικού αερίου CNG με 90 ίππους.
Όλα τα βλέμματα στρέφονται φυσικά στους βενζινοκινητήρες 1.0 TSI με τους 115 ίππους και 1.5 TSI Evo. Τα δύο αυτά μοτέρ αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον, καθώς προσφέρουν επιδόσεις και υψηλή απόδοση σε όλες τις συνθήκες, όπως διαπιστώσαμε στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρεμιέρας στη Βαρκελώνη. Τα μοτέρ έχουν ραφιναρισμένη λειτουργία, ανεβάζουν στροφές γραμμικά και δίνουν την εντύπωση ότι είναι πιο ισχυρά. Συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο DSG προαιρετικά.
Το μεγάλο προσόν
Τα Seat και ειδικά το Leon έχουν καθιερωθεί ως τα πιο σπορ και ευχάριστα οδηγικά αυτοκίνητα. Το καινούργιο Ibiza ακολουθεί πιστά την πεπατημένη οδό, με τον συνδυασμό πλαισίου, ανάρτησης, συστήματος διεύθυνσης, κιβωτίου και κινητήρα να εξασφαλίζει άριστη συμπεριφορά στον δρόμο. Το ισπανικό supermini έχει έντονο ταπεραμέντο, όπως ακριβώς οι αυθεντικοί μεσόγειοι, είναι σωστά στημένο και αντεπεξέρχεται σε κάθε απαίτηση του οδηγού.
Μπορεί να μεταμορφωθεί από ένα ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης σε ένα sport hatch σε φιδίσιες διαδρομές, ειδικά στην έκδοση FR. Η τελευταία έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους, πιο βαρύ τιμόνι και σφιχτή ανάρτηση. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στα καθίσματα του αυτοκινήτου. Παρέχουν τη βέλτιστη άνεση, αγκαλιάζουν το σώμα και έχουν τη σωστή θέση. Τέλος, διαθέτει «Drive Profile» με τέσσερα προγράμματα (Eco, Normal, Sport και Individual) και ακόμη καλύτερη απόκριση σε όλες τις συνθήκες.
Πότε θα το δούμε Ελλάδα;
Το νέο Ibiza θα έρθει στη χώρα μας τον επόμενο μήνα, με τις τιμές να ξεκινούν κάτω από τα 12.000 ευρώ. Η έκδοση 1.0 TSI θα κοστίζει περίπου 13.000 ευρώ. Αναλυτικά στοιχεία για τα επίπεδα εξοπλισμού και τις τιμές θα δοθούν από την επίσημη εισαγωγική εταιρεία το επόμενο διάστημα.