Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Κάθε φορά που παίρνουμε στα χέρια μας ένα μοντέλο της κορεατικής φίρμας αναρωτιόμαστε πόσα άλματα προόδου θα κάνει ακόμη αυτή η εταιρεία. Όπως αποδεικνύεται, οι άνθρωποι της Hyundai έχουν βρει τον τρόπο για να μας εκπλήσσουν σε κάθε ευκαιρία.
Η σπορ έκδοση του μικρότερου μοντέλου της γκάμας με το λογότυπο N Line είναι τόσο απολαυστική από πλευράς οδηγικής συμπεριφοράς και τόσο ελκυστική από άποψη εμφάνισης που τοποθετείται απευθείας στην κορυφή της κατηγορίας.
Ο επιμένων νικά
Τολμούμε να το πούμε. Μικρό αυτοκίνητο πόλης με τέτοιον χαρακτήρα, εμφάνιση, ποιότητα, εξοπλισμό, κινητήρα και πάτημα στον δρόμο δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά.
Την ώρα που οι περισσότεροι κατασκευαστές καταργούν τα mini μοντέλα, η Hyundai επιμένει σε αυτά και δημιουργεί μια τετράτροχη κατασκευή που αξίζει τα συγχαρητήριά μας.
Το i10 Ν Line με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων είναι ιδανικό για κίνηση στην πόλη, σβέλτο, ευέλικτο και εύστροφο. Συγχρόνως, εξόχως διασκεδαστικό σε μια ορεινή διαδρομή και αξιοθαύμαστα σταθερό στον αυτοκινητόδρομο.
Με την υπογραφή «Ν»
Σε αντίθεση με το i30 N, το μικρό i10 δεν έχει λάβει τις περιποιήσεις του αγωνιστικού τμήματος N Performance. Διαθέτει όμως ένα δυναμικό πακέτο που έχει εμπνευστεί από τις σπορ κατασκευές της μάρκας, αναδεικνύοντας την ξεχωριστή σχεδίαση του αμαξώματος.
Εξοπλίζεται με ζάντες 16 ιντσών και φώτα LED Daytime, φέρει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, διαφορετική μάσκα με ενσωματωμένα διαγώνια φώτα ημέρας, το λογότυπο «Ν Line» και τα κόκκινα πτερύγια, αντίστοιχης απόχρωσης σήμα «i10» στις πίσω κολόνες, διαχύτη, διπλή απόληξη της εξάτμισης και κόκκινα διακοσμητικά.
Στο εσωτερικό συναντάμε σπορ τιμόνι με κόκκινες ραφές και το σήμα «N», νέες επενδύσεις, τον χαρακτηριστικό μοχλό ταχυτήτων «N», καθίσματα με κόκκινες ραφές, πιο μοντέρνους δακτυλίους εξαερισμού και όμορφα διακοσμητικά τύπου 3D στη δεξιά πλευρά του ταμπλό, μπροστά από τον συνοδηγό.
Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του οχήματος, οι χώροι στην καμπίνα είναι ικανοποιητικοί, φιλοξενώντας με άνεση τέσσερις επιβάτες. Το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής 8 ιντσών δεν θα μπορούσε να λείπει, ενσωματώνοντας πληθώρα λειτουργιών συνδεσιμότητας και εφαρμογών.
Όσο για το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας «Hyundai SmartSense», είναι το πιο πλήρες που υπάρχει με 10 τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού.
Χαμόγελα ευτυχίας
Ο τρικύλινδρος 1.0 turbo κινητήρας των 100 ίππων και 172 Nm ροπής ταιριάζει «γάντι» στο λιλιπούτειο κορεατικό μοντέλο. Από το πρώτο βύθισμα του ποδιού στο γκάζι αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι σπιρτόζικο, έχει ζωντάνια και σπορτίβ διάθεση.
Κατά τις επιταχύνσεις, σου δίνει την εντύπωση ότι είναι πιο γρήγορο από τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.
Το πεντάρι κιβώτιο έχει πολύ καλή αίσθηση και είναι ακριβές, ωστόσο τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά είναι το στιβαρό πλαίσιο και η πιο σφιχτή ανάρτηση.
Το i10 N Line επιδεικνύει άψογη σταθερότητα και κατευθυντικότητα. Δεν είναι τόσο το γκάζι του που ενθουσιάζει, αλλά το γεγονός ότι στρίβει τόσο χαλαρά και σου δίνει την αίσθηση ότι μπορεί να μπει στη στροφή με περισσότερα χιλιόμετρά από αυτά που πιστεύεις χωρίς να αντιδρά.
Για να επέμβουν τα ηλεκτρονικά, είναι η αλήθεια ότι πρέπει να το πιέσεις αρκετά. Οι τροχοί βρίσκουν πρόσφυση στο οδόστρωμα και η κλίση του αμαξώματος είναι περιορισμένη.
Στον ανοιχτό δρόμο και με 130 χλμ./ώρα στο κοντέρ δεν ενοχλείται από τους πλάγιους ανέμους, όπως τα περισσότερα μικρά. Διατηρεί σταθερή ταχύτητα, δεν κουράζεται στα ταξίδια, ούτε κουράζει οδηγό και επιβάτες. Τα καθίσματά του είναι άνετα και βολικά και η ηχομόνωση της καμπίνας βελτιωμένη.
Όσο για τη μέση κατανάλωση καυσίμου, σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται μεταξύ 6,5 και 7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Αν επιμείνεις στο γκάζι όμως σε μια ανηφορική διαδρομή, δεν αποκλείεται να δεις ακόμα και 9 λτ. στο trip computer.
Η άποψή μας
Είναι αυτοκίνητο πόλης, έχει σχεδιαστεί γι΄ αυτό. Αλλά εκεί που πραγματικά θα το ευχαριστηθείς είναι στις ορεινές διαδρομές. Πιστέψτε μας, η οδική του συμπεριφορά είναι πολύ καλύτερη από αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Εκπλήσσει τον οδηγό από το πρώτο χιλιόμετρο.Αν μας ρωτούσατε αν θα αγοράζαμε το i10 N Line, η απάντηση είναι ξεκάθαρα ναι. Το αυτοκίνητο έχει χαρακτήρα, είναι μοντέρνο, ευχάριστο, ασφαλές και πλούσια εξοπλισμένο.
Η τιμή των 15.490 ευρώ μπορεί να φαντάζει τσουχτερή για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, αλλά τα επιλεκτικά κομμάτια ποτέ δεν είναι φθηνά.
Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρεται και με τον ατμοσφαιρικό 1.2 λίτρου κινητήρα των 84 ίππων έναντι του ποσού των 14.790€. Εμείς όμως επιλέγουμε χωρίς δεύτερη σκέψη την ισχυρότερη με τους 100 ίππους.
Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις του i10
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Hyundai i10 N Line | |
Κυβισμός (cc) | 998 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 100/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 10,5 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 185 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 4,8 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 105 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 102,9€ |
Μήκος (μέτρα) | 3.675 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.680 |
Ύψος (μέτρα) | 1.483 |
Βάρος (κιλά) | 1.068 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 252 |
Τιμή (από…) |
15.490€ |