Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτογραφίζει ο Γιώργος Παππάς

Κρατώντας αναλλοίωτα όλα τα χαρακτηριστικά ενός Mini, το Countryman προσφέρει περισσότερους χώρους και πρακτικότητα, με την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την κορυφαία αίσθηση στο δρόμο να κλέβουν την «καρδιά» του οδηγού.

Νωρίς το πρωί, με τα σύννεφα να σκεπάζουν τον ουρανό και τη θερμοκρασία να βρίσκεται λίγο πάνω από τους 0 βαθμούς Κελσίου, ξεκινήσαμε το ταξίδι μας για την κοσμοπολίτικη Αράχωβα και το χιονισμένο Παρνασσό. Το Countryman S ήταν ο συνοδός μας σε αυτή τη σχετικά κοντινή απόδραση από την Αθήνα. Κατευθυνόμενοι προς την Βοιωτία, στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, το Countryman κινείται με άνεση στα 140 χλμ./ώρα, διατηρώντας χωρίς κανένα κόπο υψηλές ταχύτητες χάρη στους 184 ίππους. Παρά την έντονη βροχόπτωση δίνει μια αίσθηση σιγουριάς, έχοντας πολύ καλή πρόσφυση και κατευθυντικότητα. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και το μηχανικό εξάρι κιβώτιο αποδεικνύονται οι καλύτεροι συνεργάτες, κάνοντας το ταξίδι μας άνετο και ευχάριστο, με την κατανάλωση να κυμαίνεται περίπου στα 7,5 λίτρα.

Στο δρόμο για Αράχωβα

Βγαίνοντας στον επαρχιακό δρόμο, από την έξοδο του Κάστρου, μετά από 1 ώρα περίπου στην εθνική οδό, η καταρρακτώδης βροχή συνεχιζόταν, αναγκάζοντας μας να κόψουμε ταχύτητα. Μετά την τρίτη έξοδο Λιβαδειάς και έχοντας διανύσει περίπου 120 χιλιόμετρα, η βελόνα του καυσίμου θαρρείς και είχε σταματήσει. Ωστόσο, στην ανηφορική διαδρομή προς Αράχωβα και με την πίεση του ποδιού στο γκάζι να γίνεται πιο έντονη η μέση κατανάλωση εκτινάχθηκε στα 10 περίπου λίτρα.
Το Countryman S παρότι δεν διαθέτει τετρακίνηση (στην έκδοση που είχαμε), στρίβει με απόλυτη ακρίβεια, δίνοντας την αίσθηση ότι κινείται όλο και πιο γρήγορα, με το κιβώτιο και το τιμόνι να εντυπωσιάζουν με την αμεσότητα τους. Το αυξημένο πλάτος βελτιώνει το πάτημα, με την επιμήκυνση του μεταξονίου να δημιουργεί καλύτερο ζύγισμα στο αμάξωμα, παρότι φορτωμένο. Και αφού μιλάμε για χώρους, στο Countryman σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα υπόλοιπα Mini, οι πίσω επιβάτες δεν πρόκειται να παραπονεθούν για το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους. Επίσης, για πρώτη φορά δεν χρειάζεται να ανησυχούν και για το πού θα χωρέσουν οι βαλίτσες τους, αφού ο χώρος αποσκευών ξεκινά από 350 λίτρα και φθάνει με την αναδίπλωση των καθισμάτων στα 1.170 λίτρα.

Παιχνίδι στο χιόνι

Φθάνοντας στην Αράχωβα, το κίτρινο χρώμα του αμαξώματος σε συνδυασμό με τη μαύρη οροφή, τραβούν τα βλέμματα σα μαγνήτης. Μια στάση για καφέ και ξεκούραση είναι επιβεβλημένη. Αρκεί να βρεις να παρκάρεις. Η έλλειψη πάρκινγκ είναι ίσως το μοναδικό αρνητικό που μπορείς να βρεις σε αυτό το χωριό.
Ξεκινάμε και πάλι με το φίλο και φωτογράφο Γιώργο, αυτή τη φορά για Παρνασσό. Λίγα χιλιόμετρα πιο πάνω, στο Λιβάδι, η χιονόπτωση γίνεται όλο και πιο έντονη. Οι αλυσίδες είναι απαραίτητες. Ακόμα και το Countryman με τέτοιο χιόνι δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα. Αν και λίγο πριν σε ένα χωματόδρομο, μας έκανε να αναρωτηθούμε «βρε μπας και είναι τετρακίνητο», αφού τα έβγαλε πέρα με ευκολία στη λάσπη, όπως και σε ένα ανάχωμα που συναντήσαμε λίγο μετά.
Στρίβοντας δεξιά για το χιονοδρομικό, το πυκνό χιόνι έχει καλύψει τα πάντα. Χάρη στις αντιολισθητικές αλυσίδες, το Mini μας ανεβαίνει χωρίς πρόβλημα. 20 λεπτά αργότερα βρισκόμαστε έξω από τη θέση Κελάρια στον Παρνασσό. Κατεβάζουμε τα πέδιλα του σκι και τις χιονοσανίδες από το πορτμπαγκάζ, αλλά ο καιρός δεν είναι μαζί μας. Χιονόπτωση και αέρας δεν επιτρέπουν στο χιονοδρομικό να λειτουργήσει. Ας είναι καλά το Countryman και η ευχάριστη διάθεση μας. Παιχνίδια στο χιόνι με το αυτοκίνητο, πολλές φωτογραφίες και επιστροφή στην Αράχωβα για ζεστό ρόφημα και φαγητό.


To Countryman S στα χιόνια..με το Γιώργο να περνά δίπλα του με άλμα!

Ολοκληρωμένο Mini

Κοντεύει απόγευμα, αποφασίζουμε να γυρίσουμε πίσω, με το Countryman S να απαιτεί καύσιμο έπειτα από 400 και πλέον χιλιόμετρα κίνησης στην εθνική οδό, πίεσης στις ανηφορικές διαδρομές και με αντιολισθητικές αλυσίδες για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τελικά, παρά τους 184 ίππους και το φορτωμένο πορτμπαγκάζ η κατανάλωση κυμάνθηκε σε λογικά επίπεδα, χωρίς να ξεπερνά τα 9 λτ./100 χλμ. Το μοτέρ, ενσωματώνει το σύστημα αυτόματης διακοπής και επανεκκίνησης για μειωμένη κατανάλωση και ρύπους, ενώ διαθέτει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα (Brake Energy Regeneration).
Το Mini Countryman S είναι ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Κάνει τη διαφορά, τόσο αισθητικά, όσο και στο δρόμο, παρέχοντας επιπλέον άνεση και χώρους.  Είναι ιδανικό για ταξίδι, ωστόσο η σφιχτή του ανάρτηση σε πιο μακρινές διαδρομές ίσως κουράσει. Η βασική τιμή των 30.450 ευρώ είναι αλμυρή για την εποχή που ζούμε, αλλά αν θες ποιότητα, εμφάνιση, οδική συμπεριφορά και επιδόσεις, είσαι λάτρεις των αυτοκινήτων Mini και φυσικά έχεις να διαθέσεις το ποσό, δεν θα το πολυσκεφτείς. 

 Τεχνικά Χαρακτηριστικά  
 Κυβισμός (cc)  1.598
 Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.)  184/5.000
 Ροπή  (Nm/σ.α.λ.)  240/1.600-5.000
 Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα)  7,6
 Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)  215
 Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.)  6,1
 Εκπομπές Ρύπων CO2  143
 Τέλη Κυκλοφορίας  243
 Μήκος (μέτρα)  4.097
 Πλάτος (μέτρα)  1.789
 Ύψος (μέτρα)  1.561
 Βάρος (κιλά)  1.310
 Χώρος Αποσκευών (λίτρα)  350
 Τιμή (από…)  30.450

Δείτε εδώ φωτογραφίες απο το Countryman S