Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     

Φωτογραφίες: Γιώργος Κοντάρας



Το όνομα Vitara για την Suzuki είναι κάτι ξεχωριστό. Κάτι το ιδιαίτερο θα μπορούσαμε να πουμε, τόσο Το Vitara εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1998 και έκτοτε σαρώνει στην κατηγορία του…για τους Ιάπωνες που το δημιούργησαν όσο και για τους χιλιάδες ιδιοκτήτες ανά τον κόσμο. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα όχημα ελευθέρου χρόνου με ικανότητες σε εκτός δρόμου συνθήκες αλλά πλέον με την τελευταία γενιά και αντίστοιχες ικανότητες στο δρόμο.

Όσο περνά όμως ο καιρός τόσο εξελίσσεται το δημοφιλές 4×4 καθώς ο στόχος παραμένει, στο να ικανοποιηθεί σε μέγιστο βαθμό το παλαιό αλλά και νέο αγοραστικό κοινό. Ήδη μία νέα έκδοση έχει προστεθεί στη γκάμα του Vitara το οποίο διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Την έκδοση αυτή που κυκλοφορεί εδώ και λίγες εβδομάδες στην Ελλάδα είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας…

Οδήγηση εντός και εκτός δρόμου…
Η διαφορά λοιπόν από τα υπόλοιπα Vitara έχει να κάνει πλέον με το κιβώτιο ταχυτήτων που είναι Για να αποκτήσει ο πελάτης την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη πρέπει να πληρώσει 2.000 ευρώ περισσότερα σε σχέση με το μηχανικό…αυτόματο. Αρκετά σύγχρονο που σε απλή γλώσσα, προσφέρει γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων και ταυτόχρονα συνδυάζει χαμηλή κατανάλωση και καλύτερες επιδόσεις. Αυτό ισχύει στα εντός αλλά και εκτός κομμάτια δρόμου. Στην πόλη για παράδειγμα, το αυτόματο κιβώτιο προσφέρει άνεση και αυτό το γνωρίζουν όσοι καθημερινά κάνουν χρήση μίας τέτοιας έκδοσης.

Στην εθνική σε συνδυασμό με τον αυτόματο πιλότο (cruise control) ο οδηγός απλά ρυθμίζει την ταχύτητα κύλισης και αυτός κρατά το τιμόνι. Άνεση όμως και σβέλτη οδήγηση συνδυάζονται και σε… φιδίσια κομμάτια, όπου και ο οδηγός επιλέγει να κινηθεί γρήγορα. Αν και το Vitara δεν ενδείκνυται για τέτοιου είδους οδήγηση λόγω χαρακτήρα και ιπποδύναμης, τα paddles πίσω από το τιμόνι σε βάζουν στην… πρίζα να πατήσει το γκάζι και να αλλάξεις γρήγορα ταχύτητες.

Άνεση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε και την οδήγηση εκτός δρόμου με το ολοκαίνουργιο Σε ένα 5θυρο Vitara θα θέλαμε μεγαλύτερο χώρο αποσκευών…κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Βούτυρο… στο ψωμί των φίλων της τετρακίνησης και της οδήγησης εκτός δρόμου θα χαρακτηρίζαμε αυτό τον συνδυασμό.

Είναι γνωστό άλλωστε πως όταν κινείσαι εκτός δρόμου και ιδίως σε πολύ σκληρά κομμάτια το αυτόματο κιβώτιο κάνει σημαντική δουλειά συγκριτικά με ένα μηχανικό κιβώτιο. Αυτός είναι και ο σκοπός της νέας αυτής έκδοσης. 

Αυτόματη τετρακίνηση
Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας ήταν εξοπλισμένη με το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης AllGrip, όπου δίνεται η δυνατότητα σε αυτόν που κάθεται πίσω από το τιμόνι να επιλέξει τον τρόπο οδήγησης.

Από εκεί και πέρα όλα γίνονται αυτόματα και το σύστημα αναγνωρίζει το έδαφος, τις συνθήκες ενώ μοιράζει τη ροπή που χρειάζεται στους τροχούς.

Στο δια… ταύτα
Tο ιαπωνικό μοντέλο το οδηγήσαμε σε δύσκολα κομμάτια εκτός δρόμου χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Το δημοφιλές SUV προσφέρεται με 5 χρόνια εγγύηση…Μπορεί τα ασφάλτινα ελαστικά να μην ήταν ό,τι καλύτερο αλλά όπως αποδείχτηκε δεν αποτέλεσαν μεγάλη σπαζοκεφαλιά (εκτός και αν θέλαμε να οδηγήσουμε σε συνθήκες trial).

Γενικά, κινηθήκαμε εύκολα στο χώμα και στη λάσπη και συνδυάσαμε το αυτόματο κιβώτιο με… παιχνίδι, κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε με τέτοιου είδους οχήματα, τα οποία προσφέρουν περισσότερα από ένα κανονικό επιβατικό αυτοκίνητο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Suzuki Vitara 1.6Diesel 6TCSS
Κυβισμός (cc) 1.598
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 120/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 320/1.750
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 12.4
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180
Μέση Κατανάλωση 4.5
Εκπομπές Ρύπων CO2 118
Τέλη Κυκλοφορίας 115.64
Μήκος (μέτρα) 4.175
Πλάτος (μέτρα) 1.775
Ύψος (μέτρα) 1.610
Βάρος (κιλά) 1.325
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 375-1.120
 Τιμή (από…) 29.940



Δείτε αναλυτικές πληροφορίες για το Suzuki Vitara πατώντας ΕΔΩ