Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Το Suzuki Jimny είναι ένα από τα πιο διαχρονικά καθαρόαιμα 4×4. Μικρό σε διαστάσεις, χωρίς να μεταδίδει… φόβο στον ιδιοκτήτη εξαιτίας των φόρων (!), αποτελεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια μία από τις καλύτερες προτάσεις – λύσεις σε όσους αναζητούν ένα σκληροτράχηλο τετρακίνητο, που να μη… Αν δεν οδηγήσεις το Jimny εκτός δρόμου δεν καταλαβαίνεις τις δυνατότητες που έχει μασάει.
Έχοντας δεχτεί πρόσφατα το απαραίτητο facelift, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, βρέθηκε στα χέρια μας για μία δοκιμή, που αν το ίδιο είχε… στόμα να σου μιλήσει θα σου έλεγε να κάνεις αυτό που ο κάθε λάτρης των 4×4 ονειρεύεται.
Έτσι λοιπόν, πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Jimny, καταλαβαίνεις πως η άνεση δεν είναι ένα από τα σημεία αναφοράς, καθώς οι ανωμαλίες του εδάφους περνούν στην καμπίνα των επιβατών και το… κούνημα καλά κρατεί. Γνωρίζοντας τι να περιμένουμε, αποφασίσαμε να το δούμε σε εκτός δρόμου κομμάτια, εκεί που θεωρείται και το φυσικό περιβάλλον του αυτοκινήτου.
Στο φυσικό του περιβάλλον
Χωρίς δεύτερη σκέψη επισκεφτήκαμε το πάρκο τετρακίνητων οχημάτων, Attart Off Road Park στην Κερατέα και με την βοήθεια του εκπαιδευτή Στέφανου Αττάρτ ακολουθήσαμε μία σειρά από δοκιμασίες. Καλύψαμε εύκολα αλλά και δύσκολα κομμάτια, με τον βαθμό δυσκολίας να είναι αυξημένος λόγω της βροχής. Το βάλαμε στο χώμα και στη λάσπη και διαπιστώσαμε πως με την επιλογή “κάρο” (κλειδωμένο 4×4) το Jimny είναι απλά ένα όχημα που δεν θα μασήσει πουθενά. Αξίζει να αναφέρουμε τις γωνίες προσέγγισης και εξόδου (34 και 46 μοίρες αντίστοιχα) που σε βοηθούν να κάνεις πράγματα που δεν θα περίμενες ότι μπορείς. Όπως προαναφέραμε σε πολλά δύσκολα κομμάτια βοηθά η αργή τετρακίνηση, ωστόσο υπάρχουν επιλογές (με το πάτημα ενός κουμπιού) που αφορούν κίνηση σε δύο ή σε τέσσερις τροχούς (όχι αργό).
Όχι… φρου φρου και αρώματα
Κάτω από το καπό του ιαπωνικού μοντέλου, ο ανανεωμένος κινητήρας των 1.3 λίτρων αποδίδει 85 ίππους και καταναλώνει κοντά στα 8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Οι επιδόσεις που προσφέρει δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο αλλά αυτό δεν είναι και το ζητούμενο για όσους αγοράζουν Jimny. Εσωτερικά, δεν κυριαρχεί η… χλιδή και η άνεση, αλλά και πάλι σε ένα Jimny αυτό δεν είναι το ζητούμενο!
Και το γράφουμε αυτό καθώς οι πελάτες του εν λόγω μοντέλου το θέλουν για τις δυνατότητές του σε εκτός δρόμου κομμάτια. Έτσι επιλέξαμε να το παρουσιάσουμε σε εικόνες μέσα από το φυσικό του περιβάλλον. Όπως θα δείτε τίποτα δεν δείχνει ικανό να σταματήσει το Suzuki Jimny, οπότε αυτός είναι και ο λόγος που οι πωλήσεις του δε λένε να πέσουν όσο και να περνούν τα χρόνια…
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Suzuki Jimny |
Κυβισμός (cc) | 1.328 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 85/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 110/4.100 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 14.1 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 140 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 7.1 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 162 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 364.5 |
Μήκος (μέτρα) | 3.665 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.600 |
Ύψος (μέτρα) | 1.705 |
Βάρος (κιλά) | 1.070 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 115 |
Τιμή (από…) | 12.990* |
* με όφελος απόσυρσης