Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Έχει γράψει τη δική του ιστορία στον χώρο της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Οι παλαιότεροι το έχουν συνδυάσει με τις εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητες, την αξιοπιστία και την αντοχή. Ωστόσο στη νεότερη του εκδοχή το Suzuki Vitara είναι ένα all-around αυτοκίνητο που προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της εποχής.
Αξία ανεκτίμητη
Χωρίς να προβάλλει κάτι ρηξικέλευθο, το ανανεωμένο ιαπωνικό SUV έχει ένα μοναδικό χάρισμα: σου δίνει κάθε στιγμή την αίσθηση ότι μπορεί να συνεχίσει να κινείται αδιάκοπα και να μαζεύει χιλιόμετρα με μια εξαιρετική άνεση. Το κυριότερο, δεν καίει πολύ καύσιμο και μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Tροφοδοτείται από τον 1.4 Boosterjet με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt, καλύπτοντας πλήρως τα αυστηρότερα στάνταρ σχετικά με τις εκπομπές ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το μεγάλο ατού είναι πως το συγκεκριμένο υβριδικό σύνολο προσφέρεται σε δικίνητη έκδοση αλλά και σε τετρακίνητη, ικανοποιώντας τόσο αυτούς που μένουν στις μεγαλουπόλεις και θέλουν ένα αξιόπιστο SUV όσο και τους κατοίκους των ορεινών περιοχών που επιζητούν ένα ικανό 4Χ4.
Θετική αύρα
Το Vitara διατηρεί τα γνώριμα αισθητικά χαρακτηριστικά του, έχοντας πλέον φώτα LED εμπρός πίσω από τη βασική έκδοση, πιο μοντέρνα χρώματα για το εξωτερικό αμάξωμα και νέου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου στις δύο πιο πλούσιες εκδόσεις.
Το εμπρός τμήμα με τις κάθετες γρίλιες στη μάσκα και τον μεγάλο προφυλακτήρα αναδεικνύει έναν δυναμισμό, στο πλάι διαγράφονται οι έντονες γραμμές, ενώ το πίσω κομμάτι προβάλλει με κομψότητα.
Πρακτικό και πλούσιο
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου συναντάμε αφρώδη υλικά κυρίως στο ταμπλό, νέες επενδύσεις και διακοσμητικά. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, γεγονός που του επιτρέπει να έχει τον πλήρη έλεγχο περιμετρικά του αμαξώματος, ενώ στα πίσω καθίσματα χωράνε άνετα δύο ενήλικες επιβάτες.
Το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 375 λίτρων θα μπορούσε να είναι λίγο μεγαλύτερο, καθώς οριακά φιλοξενεί όλα τα μπαγκάζια μιας παρέας τεσσάρων ατόμων και κυρίως ενός ανδρόγυνου με δύο παιδιά.
Εργονομία και πρακτικότητα βρίσκονται στα καλύτερά τους, με την ποιότητα κατασκευής και τη συναρμογή να εκφράζουν απόλυτα τη made in Japan καταγωγή του Vitara.
Από τον βασικό εξοπλισμό (GL) συναντάμε αυτόματο κλιματισμό, προβολείς ομίχλης, Adaptive Cruise Control, έγχρωμη οθόνη LCD 4,2’’ στον πίνακα οργάνων και το σύστημα αυτόνομης πέδησης. Η δεύτερη έκδοση (GL+) είναι αυτή που έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, περιλαμβάνοντας πλειάδα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, ενώ για όσους θέλουν κάτι παραπάνω υπάρχει το τρίτο και κορυφαίο επίπεδο GLX.
Πόσο καίει;
O 1.4 Boosterjet με τεχνολογία Hybrid 48V μπορεί να αποδίδει λιγότερους ίππους σε σχέση με αυτόν που αντικαθιστά (129 έναντι 140), αλλά έχει περισσότερη ροπή, είναι πιο πρόθυμος και ελαστικός, κάτι το οποίο αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα χιλιόμετρα.
Το μοτέρ συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο, με την ηλεκτρογεννήτρια να βοηθά σημαντικά κατά την επιτάχυνση και να προσφέρει αυτή τη σπιρτάδα που απαιτεί ο οδηγός. Ο κινητήρας ανεβάζει με εντυπωσιακό τρόπο ρυθμούς, διατηρεί υψηλή ταχύτητα χωρίς να πιέζεται ακόμη και με μια σχέση κάτω στο κιβώτιο και εμφανίζει σημαντικά μειωμένους θορύβους.
Η κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται λίγο κάτω από τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή εξαιρετική για επιβατικό όχημα της κατηγορίας B-SUV και μάλιστα για τετρακίνητο, όπως αυτό που είχαμε στη διάθεσή μας για τη δοκιμή.
Αυτό που έκανε θετική εντύπωση ήταν η λειτουργία του συστήματος start/stop. Έσβηνε και ακινητοποιούσε το όχημα τόσο γρήγορα και τόσο ομαλά στο φανάρι που δεν το έπαιρνες χαμπάρι.
Γεννημένο για χιλιόμετρα
Σε όποιους αρέσει να κάνουν ταξίδια και να γράφουν χιλιόμετρα, το Vitara είναι το επόμενο αυτοκίνητό τους. Μπορεί να σε μεταφέρει παντού ξεκούραστα, επιδεικνύει άριστη προσαρμοστικότητα σε όλες τις συνθήκες, πατάει σταθερά στο οδόστρωμα, η ανάρτηση είναι τόσο σφιχτή όσο πρέπει προκειμένου να μη γέρνει στις στροφές και το τιμόνι άμεσο.
Ακόμα κι αν επιχειρήσεις να το πιέσεις λίγο παραπάνω σε μια ορεινή διαδρομή, διατηρεί την ισορροπία του. Μέσα στην πόλη είναι ευέλικτο χάρη στις compact διαστάσεις και εύκολο στον χειρισμό του, γεγονός που θα εκτιμήσουν δεόντως οι πιο άπειροι οδηγοί. Η κατανάλωση είναι κάτω από 7 λτ./100 χλμ.
Σε διαδρομές με χώμα, άμμο και χιόνι, η τετρακίνηση AllGrip με τα τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (AUTO, SPORT, SNOW και LOCK) και τα 18,5 εκατοστά του αμαξώματος από το έδαφος θα σε βγάλουν ασπροπρόσωπο. Ειδικά αν φοράς ένα καλό χειμερινό ελαστικό, δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα.
Τέλος, το πλήρες πακέτο ενεργητικής ασφάλειας στις εκδόσεις GL+ και GLX, με τα συστήματα προειδοποίησης εκτροπής, αναγνώρισης τυφλού σημείου, αυτόματου φρεναρίσματος, υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας και αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, συμβάλλει στην ασφαλή μετακίνηση.
Ιδανικό
To Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 48V διαθέτει όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός από ένα συμπαγές SUV. Πρόκειται για μια εξαιρετική πρόταση, με την καλύτερη σχέση αξίας-τιμής. Ένα πολυεργαλείο, ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις, για μίνι αποδράσεις και για πολύωρα ταξίδια από την Κρήτη έως τα βουνά της βόρειας Ελλάδας. Το τετρακίνητο Vitara κοστίζει 22.170 ευρώ, αλλά, αν θέλετε κάτι πιο οικονομικό, υπάρχει και το δικίνητο με το ίδιο ακριβώς υβριδικό σύνολο και τιμή 18.570 ευρώ.
Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις του Vitara
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Suzuki Vitara Hybrid 48V AllGrip | |
Κυβισμός (cc) | 1.373 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 129/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 235/2.000 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 10,2 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 190 |
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) | 5,9 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 111 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 108.78 € |
Μήκος (μέτρα) | 4.175 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.775 |
Ύψος (μέτρα) | 1.610 |
Βάρος (κιλά) | 1.245 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 375 |
Τιμή (από…) |
22.170€ |