Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Το εμβληματικό SUV της ιαπωνικής μάρκας ακολούθησε τις τάσεις της εποχής, χωρίς να ξεχνάει τις παραδόσεις που το κατέστησαν διάσημο σε όλο τον κόσμο, κάνοντας δυναμική επανεμφάνιση στην αγορά.
Ένα όνομα, μία ιστορία
Έπειτα από 27 χρόνια και περίπου 1,8 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως, το Vitara μπορεί να περηφανεύεται ότι είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Ουσιαστικά, αυτό είναι το μοντέλο που άλλαξε τα δεδομένα στα τετρακίνητα SUV το 1988, αποκτώντας χαρακτηριστικά πιο προσιτά προς το ευρύ καταναλωτικό κοινό, αλλά με έντονα off-road στοιχεία.
Με τα compact crossover να έχουν κατακλύσει την αγορά, η Suzuki έπρεπε να αντιδράσει ώστε να παραμείνει στο προσκήνιο. Αποφάσισε, λοιπόν, να σχεδιάσει από την αρχή το Vitara και να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι από τις σύγχρονες προτάσεις, τόσο σε αισθητικό επίπεδο όσο και σε μηχανικό. Παράλληλα όμως, θέλησε να διατηρήσει τις αξίες της και ως έναν βαθμό τα κατάφερε.
Το καινούργιο Vitara μπορεί να πατάει πάνω στην πλατφόρμα του γνωστού SX4 S-Cross, αλλά έχει σαφώς διαφορετική φιλοσοφία. Είναι μικρότερο σε μήκος, όμως χάρη στο πλάτος και το ύψος του φαίνεται μεγαλύτερο, η σχεδίασή του είναι πιο ελκυστική και νεανική, με τον ασφάλτινο χαρακτήρα του να πλησιάζει τα θέλω των σύγχρονων οδηγών. Ειδικά τα έντονα χρώματα του αμαξώματος και οι συνδυασμοί αποχρώσεων του δίνουν επιπλέον πόντους σε ό,τι αφορά στην εμφάνιση.
Ούριος άνεμος
Ανάλογη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, έχοντας ευχάριστο διάκοσμο και αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης, ώστε ο ενδιαφερόμενος πελάτης να προσθέσει χρωματιστά «φιλέτα» στο ταμπλό και ταπετσαρίες. Η οθόνη 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα με το αναλογικό ρολόι από πάνω αναδεικνύει την αισθητική, όχι όμως και τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό. Η ποιότητα των υλικών κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα αντέξουν στον χρόνο ή δεν έχουν καλή συναρμογή.
Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι εύκολο στον χειρισμό του, θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα υπάρχουν παντού, κάτι που θα εκτιμήσουν οι επιβάτες, ενώ το κάθισμα του οδηγού είναι σωστά ρυθμισμένο και άνετο. Οι χώροι του είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία, αν και θα θέλαμε το πορτμπαγκάζ να είναι λίγο μεγαλύτερο, καθώς έχει χωρητικότητα 375 λίτρων.
Diesel και 4Χ4
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1.598 κ.εκ., απόδοσης 120 ίππων και 320 Nm ροπής. Το μοτέρ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, έχει δύναμη από τις χαμηλές στροφές και κινεί με άνεση το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα σε κάθε περίπτωση. Οι επιδόσεις του σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν, αλλά αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι πως δεν κουράζει τον οδηγό στην καθημερινή επαφή.
Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip περιλαμβάνει τέσσερις λειτουργίες (AUTO, SPORT, SNOW και LOCK), δίνοντας τη δυνατότητα στον χειριστή να επιλέξει αυτός την κίνηση, ανάλογα με τις συνθήκες. Στην πρώτη θέση η ροπή μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς, αλλά, αν υπάρξει απώλεια πρόσφυσης, εμπλέκονται αυτόματα και οι πίσω. Η θέση Sport είναι για πιο γρήγορη οδήγηση σε στριφτερές διαδρομές, στη Snow το αυτοκίνητο είναι πιο σταθερό σε γλιστερές επιφάνειες στέλνοντας συνεχώς κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ στη Lock κλειδώνει η τετρακίνηση, κάνοντας παιχνιδάκι την κίνηση σε κακοτράχαλα μονοπάτια.
Εντός και εκτός
Το νέο Vitara δεν είναι το σκληροτράχηλο off-road του παρελθόντος, αλλά μπορεί να κινηθεί σε κάθε έδαφος, είναι πιο φιλικό μέσα στην πόλη, σαφώς πιο ευέλικτο λόγω των compact διαστάσεων και έχει πιο μαλακή ανάρτηση, κάτι που θα εκτιμηθεί δεόντως στους κακοφτιαγμένους ελληνικούς δρόμους. Παράλληλα, είναι πιο σταθερό στην εθνική οδό και με ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα, η κλίση του αμαξώματος έχει περιοριστεί και ο κινητήρας συνδυάζεται εξαιρετικά με το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση εξάρι κιβώτιο.
Χάρη στα 18,5 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος και την τετρακίνηση, δεν θα δυσκολευτεί σε πιο απαιτητικές συνθήκες, όπως χιόνι, λάσπη και χώμα, με τη μέση κατανάλωση καυσίμου να κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής.
Γενικά, η οδική του συμπεριφορά είναι πιο πολιτισμένη, η ανάρτηση δεν ταλαιπωρεί, με την ηχομόνωση της καμπίνας να υπολείπεται ωστόσο, καθώς όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, τόσο αυξάνονται και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι.
Κερδίζει τις εντυπώσεις
Η Suzuki κατάφερε και δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να σταθεί επάξια σε μια κατηγορία που μεγαλώνει συνεχώς και γίνεται όλο και πιο απαιτητική. Το νέο Vitara έχει πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα, καλύτερη ποιότητας κύλισης, μοντέρνα εμφάνιση, άνετους χώρους για compact crossover, έναν αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα, καθώς και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD |
Κυβισμός (cc) | 1.598 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 120/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 320/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 12,4 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 4,2 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 111 |
Τέλη Κυκλοφορίας (ευρώ) | 99,9 |
Μήκος (μέτρα) | 4.175 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.775 |
Ύψος (μέτρα) | 1.610 |
Βάρος (κιλά) | 1.295 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 375 |
Τιμή (από…) | 22.360* |
* με το όφελος της απόσυρσης