Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

Προσαρμοσμένο να κινείται σε κάθε έδαφος, μεγαλύτερο σε διαστάσεις ώστε να καλύπτει τις ανάγκες του μέσου οικογενειάρχη και με έναν πετρελαιοκινητήρα που προσφέρει επιδόσεις αλλά και οικονομία, το νέο SX4 S-Cross της Suzuki αποτελεί πλέον μια από τις βασικές επιλογές στα μεσαία crossover, κοντράροντας στα ίσα το Qashqai.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανεβαίνει κατηγορία


Οι προστατευτικές ποδιές δίνουν ένα δυναμισμό στο αυτοκίνητο

Το 2006 η ιαπωνική φίρμα παρουσίασε για πρώτη φορά το SX4. Ένα μοντέλο που από την αρχή κέρδισε το καταναλωτικό κοινό και έκανε όσους οδηγούς το αγόρασαν να το λατρέψουν από την πρώτη στιγμή, χάρη στις μοναδικές δυνατότητές του εντός και εκτός δρόμου και τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Η νέα γενιά με την ονομασία S-Cross στοχεύει ακόμα ψηλότερα, καθώς λόγω των μεγαλύτερων διαστάσεων και των πλούσιων Αυξημένο κατά 16,5 εκ. το μήκος και 10 εκ. το μεταξόνιοεσωτερικών χώρων ανεβαίνει κατηγορία, ώστε να καλύψει τις απαιτήσεις όσων επιθυμούν ένα ολοκληρωμένο crossover.
Η εμφάνιση ενός αυτοκινήτου είναι, σαφώς, θέμα γούστου. Η σχεδίαση του νέου S-Cross δεν είναι ακραία, ούτε και συντηρητική και, κυρίως, όχι αδιάφορη. Το εμπρός τμήμα με τα επιθετικά φώτα και την προστατευτική ποδιά στον προφυλακτήρα προσδίδει δυναμισμό στην εικόνα του αμαξώματος, με τις απαλές γραμμές στο πλάι και το απλό πίσω μέρος να έχουν πιο «βατό» προφίλ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανώτερο σε όλα τα επίπεδα

Ποιοτικό, πρακτικό και εργονομικό το εσωτερικόΜπαίνοντας στο εσωτερικό, στέκεσαι αμέσως στην ευρυχωρία του θαλάμου. Το σαλόνι είναι εντελώς καινούργιο και δίνει μια αίσθηση καλοφτιαγμένου, παρότι υστερεί σε σχεδιαστική «έμπνευση». Είναι όμως κομψό, με έμφαση στην πρακτικότητα και την εργονομία, κάνοντας τη ζωή του οδηγού και των επιβατών πιο εύκολη. Οι χώροι του είναι κλάσεις ανώτεροι από του προκατόχου του, φιλοξενώντας με περίσσια άνεση τέσσερις εύσωμους άνδρες – ακόμα και πέμπτο – χωρίς να προβληματίζονται για τα πόδια και το κεφάλι τους. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 430 λίτρων και χωρά τις αποσκευές όλων των επιβατών, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος με υψηλές μεταφορικές δυνατότητες. Σημαντικό στοιχείο είναι και το γεγονός ότι περιλαμβάνει πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας από τη βασική έκδοση.

Βενζίνη ή diesel; Μάλλον το δεύτερο

Δυνατός και οικονομικός ο κινητήρας dieselΗ έκδοση που επιλέξαμε να οδηγήσουμε τροφοδοτούνταν από τον πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρου, απόδοσης 120 ίππων και 320 Nm ροπής. Το μοτέρ έχει χροιά ενός diesel και από την πρώτη στιγμή δείχνει την ισχύ του. Η ροπή έρχεται από χαμηλά και όσο ανεβαίνουν οι στροφές, νιώθεις όλο και μεγαλύτερο το τράβηγμα, με τη δύναμή του να είναι εμφανής στον ανοικτό δρόμο, όπου δεν χρειάζεται να καταφεύγεις συνεχώς στο κιβώτιο ταχυτήτων για κατεβάσματα, προκειμένου να κρατήσεις υψηλή ταχύτητα.

Δεν λέει όχι σε κανένα τερέν

Στο χιόνι και με κατάλληλα ελαστικά είναι απολαυστικόΑυτό που κάνει τη διαφορά στο νέο SX4 -όπως και στο προηγούμενο άλλωστε- είναι ο χαρακτήρας του στον δρόμο. Μπορεί να κινηθεί το ίδιο άνετα στην άσφαλτο, στο χώμα και στο χιόνι, με τους Ιάπωνες κυριολεκτικά να έχουν δώσει τον καλύτερο εαυτό τους σε αυτόν τον τομέα. Από τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώνεις τη στιβαρότητα και τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης. Μπορείς να κινηθείς άνετα και ευέλικτα μέσα στην πόλη, ταχύτατα και σταθερά στον ανοικτό δρόμο, να στρίψεις με λίγα παραπάνω χιλιόμετρα στις στροφές και να απολαύσεις τις δυνατότητές του στο χώμα. Επιλέγοντας τη λειτουργία «snow mode», η κίνηση στο χιόνι είναι πιο ασφαλής, ενώ αν επιθυμείς να μπεις πιο «βαθιά» στο βουνό, δεν έχεις παρά να πατήσεις το «Lock». Η μόνη ένσταση έρχεται από την ασάφεια του τιμονιού, με τις μεγάλες σχέσεις του εξατάχυτου κιβωτίου να καλύπτονται από την υψηλή ροπή. Όσο για τη μέση κατανάλωση καυσίμου, παρά την τετρακίνηση, κρατιέται σε πολύ καλά επίπεδα, με περίπου 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες.

Γοητεύει σε όλα, αλλά…


Πλέον κοιτάει στα μάτια την κορυφή της κατηγορίας

Το πρώτο SX4 ήταν ένα από αγαπημένα μου αυτοκίνητα, καθώς συνδύαζε τα πάντα και μπορούσε να κινηθεί σε κάθε τερέν. Η δεύτερη γενιά, ωστόσο, είναι πιο πληθωρική και καλύπτει τις όποιες ατέλειες. Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, πρακτικό και εργονομικό, με την οδική του συμπεριφορά να είναι από τις καλύτερες που μπορείς να συναντήσεις σε ένα crossover. Ο εξοπλισμός από τη βασική έκδοση είναι πλήρης, αλλά η τιμή των 24.270 ευρώ για το τετρακίνητο diesel είναι λίγο «αλμυρή».

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  Suzuki SX4 S-Cross 1.6 D 4WD   
Κυβισμός (cc) 1.598 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 120/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 320/1.750
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 13,0
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 175
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 4,6
Εκπομπές Ρύπων CO2 120 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 108 €
Μήκος (μέτρα) 4,300
Πλάτος (μέτρα) 1,765
Ύψος (μέτρα) 1,580
Βάρος (κιλά) 1.380
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 430
Τιμή (από…)* 24.270 ευρώ

* Συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης