Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης
Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων έδωσε την υψηλότερη βαθμολογία (88,8%) στο νέο ευρωπαϊκών προδιαγραφών Subaru Outback. Οι βαθμολογίες που κατέγραψε το Outback και στους τέσσερις τομείς αξιολόγησης (Ενήλικος επιβάτης, Ανήλικος επιβάτης, Ευάλωτοι χρήστες δρόμου, Υποβοήθηση Ασφάλειας) ξεπερνούν άνετα το ελάχιστο όριο που απαιτείται για την απόκτηση της μέγιστης βαθμολογίας των πέντε αστέρων.
Το Outback «πατάει» πάνω στην Παγκόσμια Πλατφόρμα της Subaru ενώ η ποσότητα των υλικών του πλαισίου από χάλυβα υψηλής αντοχής έχει αυξηθεί, δίνοντας ένα ελαφρύτερο αμάξωμα, βελτιωμένη προστασία σε μετωπικές, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις κατά + 40%, και βελτιωμένη απορρόφηση της ενέργειας κρούσης και μεταφοράς φορτίου στην πρόσκρουση. Το αμάξωμα έχει ενισχυθεί σημαντικά με ένα νέο δομικό πλαίσιο (πλήρης δομή εσωτερικού πλαισίου) και μια προσθήκη δοκών και υποπλαισίων, ενισχύοντας περαιτέρω την κορυφαία επίδοση ασφάλειας σε σύγκρουση του Outback.
Η κατασκευή όλων των καινούριων οχημάτων Subaru γίνεται με βάση τη φιλοσοφία All-Around Safety. Κύριος στόχος των γιαπωνέζων είναι από τη μια τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και από την άλλη η επίτευξη μηδενικών θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων έως το 2030.
Το Euro NCAP σύμφωνα με το τελευταίο πρωτόκολλο αξιολόγησης δεν απονέμει τα πέντε κορυφαία αστέρια εάν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης δεν συμβάλλουν σημαντικά στην αποφυγή ατυχημάτων ή τουλάχιστον στη μείωση της σοβαρότητας ενός ατυχήματος.
Το Subaru Outback συγκέντρωσε το καλύτερο αποτέλεσμα που έχει πετύχει ποτέ όχημα Subaru στις δοκιμές σύγκρουσης χάρη στην τεχνολογία Υποβοήθησης Οδήγησης EyeSight που είναι και η τελευταία γενιά του συστήματος πρόληψης σύγκρουσης.
Η 4η γενιά Τεχνολογίας Υποβοήθησης Οδήγησης EyeSight ενσωματώνει όλη την τεχνολογία ασφάλειας που έχει εξελίξει η Subaru τα τελευταία 30 χρόνια ανάπτυξής της. Η πιο πρόσφατη έκδοση διαθέτει λογισμικό αναγνώρισης εικόνας με στερεοσκοπική κάμερα που προσφέρει σχεδόν διπλάσιο εύρος οπτικού πεδίου και διατίθεται με 11 βασικές λειτουργίες ασφάλειας.
Οι λειτουργίες που ξεχωρίζουν είναι :
*Advanced Adaptive Cruise Control με λειτουργία Lane Centering,
*Emergency Lane Keep Assist,
*Speed Sign Recognition με Έξυπνο Περιοριστή Ταχύτητας,
*Lane Departure Warning με Δόνηση του τιμονιού,
*Lane Departure Prevention (που αναγνωρίζει επίσης το γρασίδι και την άκρη του δρόμου ως διαχωριστική γραμμή)
* Pre-Collision Braking System με διευρυμένη υποστήριξη για αποφυγή σύγκρουσης στις διασταυρώσεις.
Tο πακέτο εξοπλισμού ασφάλειας του Outback περιλαμβάνει Reverse Automatic braking (RAB), Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD), Υπενθύμιση Πίσω Καθίσματος, και Κάμερες Πολλαπλών θέσεων: Εμπρός / Πίσω / Πλάι, για ασφαλέστερη οδήγηση που μειώνουν τις τυφλές γωνίες του οχήματος.
Στο Flashback 2021 report του Euro NCAP το Subaru Outback βρισκόταν ανάμεσα στους καλύτερους. Οι δοκιμές έδειξαν μεγάλες διαφορές στις βαθμολογίες ADAS. Από τις καλύτερες ήταν αυτές του Subaru Outback που διαθέτει το υπερσύγχρονο AEB (Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης), την υποστήριξη της λωρίδας και τα συστήματα υποβοήθησης ταχύτητας και προσοχής.
Η τελευταία δοκιμή Υποβοήθησης Ασφάλειας του Euro NCAP εισάγει την αξιολόγηση της κατάστασης επιβατών, την οποία το Outback πέρασε με επιτυχία χάρη στο Subaru Driver Monitoring System, την τεχνολογία Αναγνώρισης Προσώπου Οδηγού, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν αισθάνεται κούραση ή αποσπάται η προσοχή του κατά την οδήγηση.
Ένα πιο προηγμένο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας απαιτείται καθώς και αυτόνομες παρεμβάσεις για την αποφυγή οπίσθιων συγκρούσεων αυτοκινήτου με αυτοκίνητο – συνθήκες που επιτρέπει τόσο το Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (AEB) όσο και το Αυτόνομο Τιμόνι Έκτακτης Ανάγκης (AES) που ενεργοποιείται από τον οδηγό – και την αποφυγή συγκρούσεων αυτοκινήτου με αυτοκίνητο όταν επιχειρείται στροφή πάνω στην πορεία επερχόμενου οχήματος σε διασταύρωση.
Το Subaru Outback πέτυχε επίσης την υψηλότερη βαθμολογία στις δοκιμές Ευάλωτων Χρηστών Δρόμου σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, πάλι το καλύτερο αποτέλεσμα που δημοσιεύτηκε ποτέ από όχημα Subaru. Η τελευταία αξιολόγηση του Euro NCAP απαιτεί νέα σενάρια δοκιμών για το Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (AEB), ενισχύοντας τόσο την προστασία των πεζών (όταν στρίβετε στη διάβαση) όσο και την προστασία του ποδηλάτη (περιπτώσεις μεγαλύτερης ταχύτητας και περιπτώσεις εμποδίων).