Αποστολή στο Γαλαξίδι: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Το όνομα της μάρκας Subaru, στην Ελλάδα τουλάχιστον, έχει συνδυαστεί με δύο μοντέλα. Με το θρυλικό WRX και φυσικά το Forester, ένα σκληροτράχηλο SUV που έχουν αποκτήσει χιλιάδες οδηγοί.
Το Levorg αποτελεί μία εναλλακτική ποιοτική πρόταση σε όσους αναζητούν ένα σπορ και με οικογενειακό χαρακτηριστικά αυτοκίνητο…Εκτός όμως από αυτά τα δύο μοντέλα, στη γκάμα της ιαπωνικής φίρμας συναντούμε και τα όχι τόσο γνωστά, τουλάχιστον στο ευρύ κοινό, Outback και XV. Υπερυψωμένο πολυτελές τύπου crossover το πρώτο, μικρό SUV το δεύτερο, με κινητήρα 1.6 λίτρων.
Πριν από λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στην έκθεση αυτοκινήτου της Αθήνας παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό το πέμπτο μέλος της οικογένειας. Το… Levorg, που με όνομα που θυμίζει Ευρώπη, στοχεύει σε ένα κοινό που ξέρει της ζητά. Πριν καλά, καλά έρθουν στην χώρα μας τα πρώτα αυτοκίνητα η ελληνική εισαγωγική εταιρεία Πλειάδες Motors φρόντισε να φέρει τα πρώτα με… ιταλικές πινακίδες προκειμένου να τα οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους και να πάρουμε μία πρώτη γεύση. Μόλις… τρία στον αριθμό, το zougla.gr βρέθηκε σήμερα (Τετάρτη 25 Νοεμβρίου) ανάμεσα στα Μέσα που πήραν την πρώτη γεύση και γι αυτό το λόγο ταξιδέψαμε μέχρι το Γαλαξίδι…
Δοκιμή σε όλες τις συνθήκες…
Το οδηγικό μενού περιλάμβανε οδήγηση στην πόλη, στην εθνική, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, με καλές και όπως αποδείχτηκε και με πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες. Με συνοδηγό τον Πάρι Ποντίκα από το «Πρώτο Πρόγραμμα», ξεκινήσαμε από την Αθήνα, φτάσαμε στο πολύ όμορφο Γαλαξίδι και
Σε βρόχινο οδόστρωμα το τετρακίνητο Subaru όχι μόνο κρατάει αλλά σε… τσιγκλάει να πατήσεις παραπάμνω το γκάζι για να δεις τις δυνατότητές τουεπιστρέψαμε. Τα χιλιόμετρα που καλύψαμε ήταν αρκετά και για να πούμε την αλήθεια το ευχαριστηθήκαμε καθώς μόνο κουραστικό δεν αποδείχτηκε το ταξίδι, ασχέτως αν βρισκόμασταν σχεδόν τη… μισή μέρα μέσα στο αυτοκίνητο.
Τι είναι όμως το Levorg; Οπτικά, θυμίζει το WRX σε πιο… light μορφή. Επιβλητική εμπρός σχεδίαση με κλασικό αεραγωγό στο καπό και ένα αμάξωμα τύπου station με γενικά σπορ γραμμές. Το νέο Levorg, βγαίνει από το συνδυασμό των λέξεων “legacy”, “revolution” and “touring”… Λόγω αμαξώματος ο καθένας μπορεί να καταλάβει πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με πολλούς χώρους. Αρκετούς που να μπορούν να φιλοξενήσουν ακόμα και πέντε επιβάτες, φυσικά με τις αποσκευές τους καθώς ο χώρος πίσω από την δεύτερη σειρά καθισμάτων αγγίζει τα 522 λίτρα με την εταζέρα στη θέση της. Από εκεί και πέρα, η ποιότητα στη καμπίνα είναι ορατή, η εργονομία κορυφαία ενώ διακρίνονται οι δύο οθόνες στην κεντρική κονσόλα με πληροφορίες για το αυτοκίνητο. Πολύ καλή αίσθηση έχει το τιμόνι που σε προδιαθέτει να το.. στρίψεις και όπως διαπιστώσαμε “ακούει” σε ό,τι και να του… πεις.
Κινητήρας στα δεδομένα της εποχής…
Η καρδιά όμως του Levorg βρίσκεται στα σημεία που δεν φαίνονται. Ο λόγος για τον κινητήρα των 1.6 λίτρων με τους 170 ίππους και φυσικά το γνωστό συμμετρικό σύστημα τετρακίνησης της Subaru που σου περνά την αίσθηση πως οδηγείς ένα αυτοκίνητο πάνω σε ράγες. Να σημειώσουμε πως η Με τέτοιο κινητήρα καμία… εφορία δεν θα σε κυνηγήσει! κατανομή της ροπής μεταφέρεται σε εμπρός και πίσω τροχούς 60-40 ανάλογα με τις συνθήκες.
Οι συνδυασμός γίνεται με ένα αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT, ωστόσο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και αλλαγές από τα paddles με 6 ταχύτητες. Στην επιλογή (με κουμπιά) που βρίσκεται πάνω στο τιμόνι, ο οδηγός διαλέγει και την χαρτογράφηση του κινητήρα που επιθυμεί για νορμάλ και σπορ οδήγηση. Στα παραπάνω να συμπληρώσουμε και τα αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και πίσω…
Φουλ συστήματα ασφαλείας…
Αυτό που παρατηρήσαμε στο νέο Levorg ήταν τα συστήματα με τα οποία εφοδιάζεται και έχουν να κάνουν την ασφάλεια. Σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, τυφλού σημείου, αλλαγής λωρίδας κ.ά. Το Subaru Levorg κατασκευάζεται στην Ιαπωνία περιλαμβάνονται στο εξοπλισμό του μοντέλου που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.
Επιπλέον μας άρεσε και το αυτόματο σύστημα με την ορατότητα των φώτων τη νύχτα, καθώς ανάβουν και σβήνουν μόνα τους χωρίς να απαιτείται από τον οδηγό οποιαδήποτε κίνηση για αλλαγή από μεγάλη σε μικρή σκάλα και αντίστροφα.
Ό,τι πληρώνεις παίρνεις…
Στο δρόμο το Levorg, θυμίζει… Subaru. Κράτημα που δεν θα αφήσει κανέναν αδιάφορο και θα κάνει ακόμα και τον… ξενέρωτο οδηγό να στρίψει λίγο παραπάνω για να δει πως έχει ακόμα και αγωνιστικές ικανότητες. Σε γενικές γραμμές και απ την οδηγική επαφή που είχαμε με το ολοκαίνουργιο Levorg διαπιστώσαμε πως δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο στο κοινό που δεν ψάχνει κάτι της… σειράς.
Η τιμή του που αγγίζει τα 31.970 ευρώ είναι σίγουρα ψηλή όμως στο σύνολο, το Levorg έχει στοιχεία όπως για παράδειγμα η τετρακίνηση, που για να τα αποκτήσεις και να σε ικανοποιήσουν πρέπει να τα πληρώσεις.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | 1.6 βενζίνη 4WD |
Κυβισμός | 1.600 κ.εκ. |
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 170/4.800-5.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 250/1.800-4.800 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 8.9 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 210 |
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) | 6.9 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 159 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 294.15** |
Μήκος (μέτρα) | 4.690 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.780 |
Ύψος (μέτρα) | 1.485 |
Βάρος (κιλά) | 1.531 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 522 (1.446) |
Τιμή (από…) | 31.970 ευρώ |
*με όφελος απόσυρσης
**σύμφωνα με τα νέα τέλη του 2016