Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Subaru Solterra -σύμφωνα με την τελευταία ισχύουσα δοκιμή- κατέλαβε την υψηλότερη βαθμολογία που έχει επιτύχει ποτέ ένα όχημα Subaru στην Υποβοήθηση Ασφάλειας στην κατηγορία Small Off-Road.
Κατέγραψε τους υψηλότερους βαθμούς στην επιτήρηση της κατάστασης των επιβατών και του οδηγού (συμπεριλαμβανομένης και της υπενθύμισης ζώνης ασφαλείας). Επιπλέον, πήρε πολύ υψηλή βαθμολογία για το AEB Car-to-Car (σύστημα πριν από τη σύγκρουση), ενώ έχει καλή απόδοση στα τμήματα Emergency Lane Keep Assist, Lane keep Assist και Human Machine Interface.
Για την περιοχή αξιολόγησης ευάλωτων χρηστών του δρόμου, το νέο Solterra πέτυχε πολύ υψηλή βαθμολογία στο AEB Cyclist (Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης για προστασία ποδηλάτη).
Η προστασία του κεφαλιού του χτυπημένου πεζού ήταν καλή ή επαρκής, ενώ ο προφυλακτήρας προσέφερε καλή προστασία στα πόδια των πεζών. Το σύστημα AEB έδειξε ότι μπορεί να ανταποκριθεί σε ευάλωτους χρήστες δρόμου καθώς και σε άλλα οχήματα. Απέδωσε καλά στις δοκιμές ανταπόκρισής του σε πεζούς και ποδηλάτες, με τις συγκρούσεις να αποφεύγονται στα περισσότερα σενάρια δοκιμών.
Οι δοκιμές έδειξαν ότι ενώ η καμπίνα επιβατών παρέμεινε σταθερή στη δοκιμή μετωπικής μετατόπισης, οι εικονικές μετρήσεις έδειξαν καλή προστασία γονάτων και μηριαίων οστών, τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού.
Ο έλεγχος μετατόπισης (ο βαθμός στον οποίο ένα σώμα πέφτει στην άλλη πλευρά του οχήματος όταν χτυπιέται από την μακρινή πλευρά) διαπιστώθηκε ότι ήταν καλός. Το Solterra έχει ένα αντίμετρο για μετριασμό των τραυματισμών από επιβάτες σε επιβάτες σε τέτοιες κρούσεις. Το σύστημα απέδωσε καλά στη δοκιμή του Euro NCAP, με καλή προστασία των κεφαλιών των επιβατών. Οι δοκιμές στα μπροστινά καθίσματα και τα προσκέφαλα έδειξαν καλή προστασία έναντι αυχενικών τραυματισμών σε περίπτωση σύγκρουσης από το πίσω μέρος.
Μια γεωμετρική ανάλυση των πίσω καθισμάτων έδειξε επίσης καλή προστασία του αυχένα. Ένα προηγμένο σύστημα eCall έχει τοποθετηθεί που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης καθώς και ένα σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα για να αποτρέψει δευτερεύουσες συγκρούσεις.
Για την αξιολόγηση ανήλικων επιβατών, το νέο Solterra πέτυχε τη μέγιστη βαθμολογία στις δοκιμές πρόσκρουσης (μετωπική και πλευρική πρόσκρουση) με βάση τα παιδιά ηλικίας 6 και 10 ετών, καθώς και την εγκατάσταση CRS.
Παρέχεται καλή ή επαρκής προστασία σε όλες τις κρίσιμες περιοχές του σώματος στις δοκιμές μετωπικής και πλευρικής σύγκρουσης, και οι μέγιστοι βαθμοί δόθηκαν σε αυτό το μέρος της αξιολόγησης. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτραπεί, σε αυτή τη θέση καθίσματος, η χρήση παιδικού καθίσματος που βλέπει προς τα πίσω.