Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Subaru είναι μία μάρκα που κατασκευάζει ξεχωριστά οχήματα που αντέχουν στο χρόνο.

Μπορεί σχεδιαστικά να μην είναι κραυγαλέα, ωστόσο εκεί που ο Ιάπωνας κατασκευαστής υπερέχει είναι στην αντοχή, την ασφάλεια και στην ποιότητα που πατούν στο δρόμο.

Τα νέα Subaru Forester και XV βρίσκονται ήδη στην Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία να τα οδηγήσουμε για να πάρουμε μία πρώτη γεύση...

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με υβριδική τεχνολογία

Ο κινητήρας των 2.0 λίτρων συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα…Η μάρκα σήμερα βρίσκεται στη συνείδηση όλων, ως αυτή που έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στο παγκόσμιο αγωνιστικό στερέωμα. Πλέον εκεί που επικεντρώνεται είναι στα ποιοτικά μοντέλα, και κυρίως σε οχήματα ελευθέρου χρόνου όπως είναι τα Forester και XV.

Δύο οχήματα που είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα με ένα νέο μηχανικό σύνολο χωρητκότητας 2.0 λίτρων το οποίο συνδυάζεται με υβριδική τεχνολογία προσφέροντας καλύτερες επιδόσεις, χαμηλότερη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To εσωτερικό του Forester...

Νέα πλατφόρμα

Τα δύο αυτά μοντέλα βρίσκονται στη χώρα μας και είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση σε διάφορες οδηγικές συνθήκες. Στην πόλη, στην εθνική οδό ακόμα και σε πίστα… motocross στη οποία Το ήπιο υβριδικό σύστημα μπορεί να κινήσει για λίγα χλμ. το όχημα μόνο με τις μπαταρίες… βρεθήκαμε και συγκεκριμένα σε αυτήν που βρίσκεται έξω από την πόλη του Άργους.

Σχεδιαστικά και όπως θα δείτε από τις σχετικές φωτογραφίες, τα μοντέλα της Subaru διατηρούν την χαρακτηριστική σχεδιαστική της φιλοσοφία και οι διαφορές συγκριτικά με αυτά που κυκλοφορούν είναι μικρές.

Οι μεγάλες διαφορές αφορούν στη νέα πλατφόρμα που φέρει την ονομασία subaru Global Platform αλλά και στο νέο μηχανικό σύνολο boxer που έχει χωρητικότητα 2.0 λίτρων και συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Η ιαπωνική φίρμα μπορεί να μην δίνει συνδυαστική ιπποδύναμη, ωστόσο ξεπερνά τα 1

Τα πίσω φωτιστικά σώματα αλλά και η πίσω σχεδίαση έχουν αλλάξει σημαντικά στο νέο Forester

Η τετρακίνηση κάνει τη διαφορά

Εκεί που η Subaru δίνει μεγάλη βαρύτητα και το διαπιστώσαμε στο δρόμο είναι στο σύστημα τετρακίνησης που ονομάζει Symmetrical AWD. Ξεκάθαρα το πάτημα είναι υποδειγματικό τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, Όταν οδηγείς ένα τετρακίνητο Subaru καταλαβαίνεις τι σημαίνει Symmetrical AWD…με τον οδηγό να αισθάνεσαι ασφάλεια αλλά και να αντιμετωπίζει δύσκολες καταστάσεις όταν οι συνθήκες δεν είναι και οι καλύτερες. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός έχει ενημέρωση για πολλά πράγματα που έχουν να κάνουν με το αυτοκίνητο και σε πραγματικό χρόνο.

Από την… κλίση που έχει πάρει το αμάξωμα (ιδίως σε εκτός δρόμου συνθήκες), την επαφή που έχει με το δρόμο μέσω καμερών ακόμα και συστήματα που αντιλαμβάνονται την κούραση του οδηγού! Φυσικά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και το ψηφιακό «μάτι» της Subaru (το ονομάζει EyeSight) που αναγνωρίζει τι γίνεται στο δρόμο και προσαρμόζει τις οδηγικές συνθήκες και ανάγκες με στόχο την μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

Τα μοντέλα της Subaru διαθέτουν ένα κορυφαίο σύστημα τετρακίνησης αλλά και ευκολίες για όσους κινούνται αρκετά συχνά εκτός δρόμου...

Καλό «πάτημα»

Στο δρόμο, η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου. Ωστόσο, στην περίπτωση που ο οδηγός βυθίσει το πόδι του γκαζιού στο πάτωμα η ταχύτητα θα ανέβει, μαζί και τα ντεσιμπέλ στην καμπίνα. Στο σύνολο πάντως H έλλειψη τριγμών σου δίνει δείχνει και την ποιότητα κατασκευής…το «πάτημα» είναι εξαιρετικό και μόνο τυχαία η Subaru δεν έχει χτίσει ένα τόσο δυνατό όνομα σε θέματα οδικής συμπεριφοράς.

Η καμπίνα έχει αναβαθμιστεί σε ποιότητα υλικών αλλά έχει κρατηθεί η κλασική ιαπωνική συνταγή στην σχεδίαση. Αυτό που μας άρεσε είναι η υψηλής ευκρίνειας ψηφιακή οθόνη στην κεντρική κονσόλα ενώ αυτό που πραγματικά μας έκανε εντύπωση ήταν η έλλειψη τριγμών (καθώς μιλάμε και για δημοσιογραφικά αυτοκίνητα που έχουν υποστεί καταπόνηση) γεγονός που μαρτυρά και την υψηλή ποιότητα των υλικών.

Τα δύο νέα Forester και XV κυκλοφορύν ήδη ανάμεσά μας...

Τιμές

Από πλευράς χώρων μία τετραμελής οικογένεια θα νοιώσει υπερβολικά άνετα τόσο στην καμπίνα όσο και στο χώρο αποσκευών. Να σημειώσουμε πως παρά τη χρήση μπαταριών η χωρητικότητα έχει αυξηθεί οριακά, αν και διαπιστώνουμε πως έχει μειωθεί η χωρητικότητα στο ντεπόζιτο καυσίμου.

Οι τιμές για το Forester ξεκινούν από τα 39.950 ευρώ ενώ για το XV από τα 37.500 ευρώ.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Subaru Forester  AWD Subaru XV 2.0 AWD
Κυβισμός (cc) 1.995 boxer 1.995 boxer
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 150/5.600-6.000 150/5.600-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 194/4.000 194/4.000
Ισχύς (ηλεκτροκινητήρα) 12,3 12,3
Ροπή (ηλεκτροκινητήρα) 66 66
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 11.8 δευτ. 10.7 δευτ.
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 188 193
Μέση Κατανάλωση 6.7 λτ./100 χλμ.* 6.5 λτ./100 χλμ.*
Εκπομπές Ρύπων CO2 154 γρ./χλμ* 149 γρ./χλμ*
Τέλη Κυκλοφορίας 284,9 ευρώ 275,65
Μήκος (μέτρα) 4.625 4.465
Πλάτος (μέτρα) 1.815 1.800
Ύψος (μέτρα) 1.730 1.595
Βάρος (κιλά) 1.656 1.553
Απόσταση από έδαφος 22 εκατοστά 22 εκατοστά
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 509 380
 Τιμή (από…) 39.950 ευρώ 37.500 ευρώ

*μέτρηση: NEDC

 

Οι ιδιοκτήτες του Forester είναι σίγουρο πως θα βγούνε αρκετά... εκτός δρόμου

Το δίλιτρο υβριδικό μηχανικό σύνολο δένει πολύ καλά με το αμάξωμα του XV

Έτοιμο για πολλές εξορμήσεις...

Το εσωτερικό του Subaru XV

To σύστημα EyeSight είναι τα... δεύτερα μάτια του οδηγού για τον δρόμο

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης