Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
H Subaru επέστρεψε και πλέον τα μοντέλα της είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά μετά από.. πολύ καιρό. Στη γκάμα με τα ιαπωνικά αυτοκίνητα ξεχωρίζει ένα πολύ ιδιαίτερο SUV το οποίο στη χώρα μας έχει καταφέρει να κερδίσει χιλιάδες αγοραστές που το έχουν συνδυάσει με τη λογική του “δε σπάει, δε χαλάει”. Ο λόγος για το Forester το οποίο κυκλοφορεί στην 4η του γενιά με καινούργια χαρακτηριστικά που το καθιστούν ως κάτι πολύ ξεχωριστό.
Το Subaru Forester στην 4η γενιά…
Άνεση και χώροι…
Τη νέα γενιά είχαμε πρόσφατα στα χέρια και συγκεκριμένα στην έκδοση με τον δίλιτρο boxer diesel κινητήρα, οπότε από τη δοκιμή και τη συμβίωση μαζί του καταλάβαμε γιατί οι Ιάπωνες όταν βάζουν σκοπούς τους πετυχαίνουν. Εξωτερικά το Forester διακρίνεται για την επιθετική του σχεδίαση κυρίως όσον αφορά το εμπρός τμήμα με κύριο χαρακτηριστικό την μάσκα και το τεράστιο λογότυπο της φίρμας. Σε αυτή τη γενιά ο όγκος του αμαξώματος φαίνεται τόσο εξωτερικά (πάνω από 4,5 μέτρα) όσο και εσωτερικά (μταξόνιο 2,64 μέτρα) με τους επιβάτες να κάνουν… πάρτι και τους οικογενειάρχες να βολεύουν ακόμα και την… πεθερά μέσα σε αυτό. Χωρίς υπερβολή η καμπίνα φιλοξενεί πέντε επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους.
Το μαθαίνες εύκολα…
Στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας ο εξοπλισμός περιλάμβανε σχεδόν τα πάντα. Αν και η καμπίνα δεν προκαλεί με την σχεδίαση της εκεί που έχει δοθεί έμφαση είναι στην λειτουργικότητα και στην ουσία του πράγματος. Χαρακτηριστικό το γεγονός της άμεσης εξοικείωσης του οδηγού με τα… πάντα κάτι που στα σημερινά αυτοκίνητα με τα αμέτρητα σύγχρονα συστήματα θέλεις.. εβδομάδες για να τα συνηθίσεις. Μάς άρεσαν οι χώροι για τα μικροαντικείμενα ενώ οι ρυθμίσεις της πίσω σειράς καθισμάτων μπορεί να εξυπηρετήσει διάφορες ανάγκες.
Οδηγική πολυτέλεια…
Στο δρόμο το Forester παραδίδει μαθήματα καλής και σωστής συμπεριφοράς!!! Ο δίλιτρος boxer πετρελαιοκινητήρας μπορεί να αποδίδει 147 ίππους αλλά δίνει την αίσθηση για… 180 και αυτό μπορεί να το καταλάβει κανείς μόνο αν καθίσει στη θέση του οδηγού. Από εκεί και πέρα σημαντικά υψηλό και το νούμερο της ροπής των 35 σχεδόν κιλών. Με τέτοια νούμερα είναι δύσκολο να πιστέψεις την κατανάλωση που μπορεί να κυμανθεί εντός πόλης κάτω από τα 8 λίτρα ενώ σε ταξίδι κάτω από τα 7. Εκεί όμως που ποντάρει ένα Subaru δεν είναι, ούτε στη σχεδίαση, ούτε στα… φρου φρου. Είναι στα κρατήματα, που οφείλονται στο εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης της μάρκας με την ονομασία Symmetrical AWD. Το εν λόγω καταφέρνει να πετύχει την τέλεια ποιότητα κύλισης ακόμα και σε ψηλές ταχύτητες χωρίς ο οδηγός να χρειαστεί να κάνει απολύτως τίποτα…. Η εξάλειψη επίσης των αεροδυναμικών θορύβων βοηθούν στην καλύτερη άνεση. Σε εκτός δρόμου διαδρομές το Forester δείχνει να βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον και με ένα ελαστικό εκτός δρόμου έχει απεριόριστες δυνατότητες…
Σε γενικές γραμμές το Forester αποδεικνύει πως τίποτα στη ζωή δεν είναι τυχαίο. Απευθύνεται σε αυτούς που ξέρουν τι θέλουν και αναζητούν ένα αυτοκίνητο που θα τους βγάλει ασπροπρόσωπους για πολλά χρόνια. Η τιμή των 31.750 ευρώ στην έκδοση diesel ίσως προβληματίσει αλλά σε κάθε περίπτωση η σιγουριά της μάρκας παίζει το ρόλο της και επηρεάζει την τελική απόφαση.
Τέλος να σημειώσουμε πως ήδη στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες να δραστηριοποιείται η νέα εισαγωγική εταιρεία (Πλειάδες Motors) που ανήκει στην Όμιλο Agripan. Το γεγονός αυτό δίνει πλέον τη σιγουριά στο after sales και στην γενικότερη υποστήριξη του πελάτη ενώ αφήνει στο παρελθόν τις άσχημες στιγμές που υπήρξαν για την μάρκα.
Δείτε το video με το τελευταίας γενιάς Subaru Forester
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Subaru Forester 2.0 diesel |
Κυβισμός (cc) | 1.998 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 147/3.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 350/1.600-2.400 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 10,2 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 190 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 57 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 150 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 255 € |
Μήκος (μέτρα) | 4,595 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,795 |
Ύψος (μέτρα) | 1,735 |
Βάρος (κιλά) | 1.566 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 1.573* |
Τιμή (από…)* | 31.750 ευρώ** |
*Με πεσμένα τα πίσω καθίσματα
** Συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης
Αγριεμένο…
Κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων…
Σε αυτή την οθόνη ο οδηγός λαμβάνει σημαντικές πληροφορίες…
Μεγάλο αποθηκευτικό χώρο στο μπράτσο του οδηγού…
Χώροι για του καφέδες…
Θήκες για ποτήρια στην πίσω σειρά καθισμάτων…
Χώρος αποσκευών που φτάνει τα 1.573 λίτρα…
Χώρος για αποσκευές σε κρυφό σημείο κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ…
Η πόρτα του οδηγού…