Του Περικλή Χαλάτση
Όταν οι Κινέζοι πήραν από τους Άγγλους την MG με τα εμβληματικά μοντέλα, υποσχέθηκαν ότι θα την απογειώσουν στη παγκόσμια αγορά. Κάποιοι βιάστηκαν να πουν ότι είναι υποσχέσεις του αέρα. Όμως σε λιγότερο από δύο χρόνια ο κινεζικός γίγαντας SAIC διέψευσε τους επικριτές του.
Δεν έχει σημασία αν το MG3 Hybrid+ ανακηρύχθηκε από τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» για το 2025. Σημασία έχει ότι όποιο μοντέλο της MG και αν επιλέξετε θα διαπιστώσετε ότι εκτός από την καλή τιμή και το value for money, έχει κάτι διαφορετικό από τον ανταγωνισμό.
Πριν ξεκινήσουμε τη μεγάλη μας βόλτα στα χιονισμένα βουνά της Ευρυτανίας θα κάνουμε μια παρένθεση. Και αυτό γιατί ένας καλός συνάδελφος που βρέθηκε μαζί μας, αφού περιεργάστηκε αρκετά το αυτοκίνητο μας είπε:
« Μου φαίνεται ότι το MG ZS Max Hybrid+ είναι το καλύτερο C-SUV που έχω δει μέχρι σήμερα. Έχω τρία παιδιά και θεωρώ ότι είναι άνετο για μια πενταμελή οικογένεια. Έχει αυτό που ζητάει ένας οδηγός. Με 197 άλογα το αυτοκίνητο είναι παραπάνω από ζωντανό, μου εμπνέει ασφάλεια που όλοι τη θέλουμε και το βασικότερο η τιμή του ….είναι εκπληκτική».
Από την παρένθεση που κάναμε και γράψαμε την άποψη του συναδέλφου, διαγράψαμε την τιμή του αυτοκινήτου. Για να διαβάσετε και αυτά που θα σας πούμε και εμείς. Γιατί ο καλός φίλος σε λίγες γραμμές τα είπε όλα.
Θα ξεκινήσουμε με τα τυπικά που όμως από εκεί αρχίζουν οι περισσότερες ερωτήσεις. Και πρώτα από όλα με τις διαστάσεις του ZS Max Hybrid+.
Το μήκος είναι 4.430mm, το πλάτος 1.818mm και το ύψος 1.635mm. Αν ξέρετε από διαστάσεις είναι αυτές που λέμε «οικογενειακές». Το MG ZS Max Hybrid+ ανήκει στην κατηγορία των C-SUV. Κάτω από το καπό του «κρύβεται» ένας τετρακύλινδρος, ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1,5 L( 1.498 cc) που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο πρώτος (βενζινοκινητήρας) αποδίδει 102 PS στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή του είναι 128/4.500 rpm.
Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει ακόμη 136 PS (στις 4.500 rpm) έχοντας ροπή 250 Nm / 0-1.400 rpm. Συνδυαστικά η απόδοση του ZS Max Hybrid+ φθάνει τους 197 ίππους ( 425 Nm).
Σίγουρα οι αριθμοί μπερδεύουν τον κόσμο. Για αυτό θα σας το πούμε πιο απλά. Και αυτό κρατήστε. Το MG ZS Max Hybrid+ αποδίδει 197 ίππους που είναι υπεραρκετοί για έναν οικογενειάρχη και οι εκπομπές CO2 είναι 113 gr/km.Διαθέτει ένα κορυφαίο υβριδικό σύστημα και είναι μια καλή πρόταση αφού τοποθετείται ανάμεσα στο νέο MG ZS και στο μεγαλύτερο HS.
Αρχικά τοποθετήσαμε τις αποσκευές στο μεγάλο πόρτ μπαγκάζ των 443 λίτρων (με κατεβασμένα τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυξάνεται σε 1.457 λίτρα) και ξεκινήσαμε από την Αθήνα με λιακάδα. Λίγο πριν φθάσουμε στη Λαμία είδαμε τους υαλοκαθαριστήρες να κάνουν την πρώτη τους κίνηση. Ο αισθητήρας λειτούργησε πριν αποφασίσουμε να κάνουμε χειροκίνητα την κίνηση. Τα περίπου 200 χιλιόμετρα ούτε που τα καταλάβαμε. Καλή κύλιση με πολύ καλή κατανάλωση. Η τεχνολογία HybridPlus (την συναντήσαμε για πρώτη φορά στο νέο MG3) έδειξε τις δυνατότητές της.
Σίγουρα όποιος αγοράζει ένα οικογενειακό αυτοκίνητο εκτός από τους χώρους ψάχνει περισσότερο την κατανάλωση παρά τις επιταχύνσεις. Και το λέμε αυτό γιατί η επιτάχυνση του μεγάλου αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακή. Τα 8.7’’ για 0-100 χλμ αγγίζουν το άριστο. Αλλά αυτό δεν μας αφορά και τόσο. Αυτό που θεωρούμε σημαντικό είναι το αθόρυβο ταξίδι και τα καλά κρατήματα που έχει το αυτοκίνητο.
Θεωρούμε σημαντικό ακόμη ότι οι δύο πίσω επιβάτες βρίσκονταν στο μικρό τους σαλόνι χωρίς στριμώγματα και χωρίς να ακουμπούν τα γόνατα τους στα μπροστινά καθίσματα. Σ αυτό βοηθάει το μεγάλο μεταξόνιο του που είναι 2.610 mm.
Η κατανάλωση καυσίμου στην εθνική οδό με σταθερή ταχύτητα ήταν λίγο πάνω από την εργοστασιακή μέτρηση (5.1 λ στα 100 χιλιόμετρα) και οι εκπομπές CO2 είναι 113 gr/km. Σημαντικό ρόλο στην οικονομία παίζει η μπαταρία υψηλής τάσης 1,83 kWh.
Η λογική για να πάμε στο Καρπενήσι ήταν να ακολουθήσουμε το σύντομο δρόμο. Όμως προτιμήσαμε να κάνουμε έναν αρκετά μεγάλο κύκλο ακολουθώντας τον καινούργιο Ε65 που κάποια στιγμή (μέχρι τα μέσα της επόμενης χρονιάς) θα φθάνει μέχρι την Εγνατία οδό. Ο δρόμος που έχει τελειώσει και έχει παραδοθεί φθάνει μέχρι έξω από τα Μετέωρα.
Εμείς κατευθυνθήκαμε προς την Καρδίτσα. Στον κόμβο οι αγρότες της Θεσσαλίας είχαν στήσει το μπλόκο για αυτό ακολουθήσαμε της επαρχιακή οδό από Ανάβρα για Καρδίτσα. Μόνο όταν κινείσαι στους επαρχιακούς δρόμους καταλαβαίνεις γιατί γίνονται τόσα τροχαία ατυχήματα. Χωρίς διαχωριστικές νησίδες, με στενούς δρόμους και ειδικά όταν βρέχει το λάθος δεν αργεί να γίνει.
Κάναμε ξεκούραστα μια αρκετά μεγάλη διαδρομή. Το αυτοκίνητο κινείται αξιοπρεπέστατα σε όλα τα είδη του δρόμου. Δυστυχώς στη διαδρομή από την Καρδίτσα προς την Ευρυτανία περνώντας μέσα από τα χωριά Ραχούλα , Αμάραντος, Σαραντάπορο, Νεραΐδα, Κλειστός και Φουρνά, είδαμε σε αρκετά σημεία μια εικόνα εγκατάλειψης.
Η Νομαρχία έχει αφήσει αρκετά κατεστραμμένα κομμάτια μετά τη νεροποντή του Ιανού. Να σας θυμίσουμε ότι το καταστροφικό πέρασμα του Ιανού έγινε το 2020. Σίγουρα έχουν γίνει έργα αλλά αυτά τα κομμάτια που σας δείχνουμε εγκυμονούν κινδύνους.

Αν παρατηρήσετε δεν υπάρχει διπλός δρόμοσ. Η μία λωρίδα βρίσκεται στο ποτάμι

Η φωτογραφία τε λέει όλα κύριοι καρεκλοκένταυροι

Παρατηρείστε ότι ο δρόμος έχει «κατέβει» μισό περίπου ένα μέτρο

Δεν νομίζω να χρειάζονται σχόλια
Να μην περιμένουμε να γίνει το κακό. Γιατί τότε ακούμε τις στερεότυπες φράσεις: «Θα διεξαχθεί επείγουσα ΕΔΕ» ή «Θα τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι». Η πολιτεία θα πρέπει να κάνει τις επισκευές πριν σκοτωθούν άνθρωποι.
Μπορεί το χιόνι να μην ήταν αρκετό αλλά όταν η θερμοκρασία είναι κάτω από το μηδέν τα σημεία που δεν τα βλέπει ο ήλιος παγώνουν και μετατρέπονται σε παγίδες όταν οι οδηγοί δεν γνωρίζουν αυτή τη λεπτομέρεια. Με προσοχή αλλά χωρίς κανένα πρόβλημα μετά από μερικές ώρες μέσα στα χιονισμένα δάση φθάσαμε στο Καρπενήσι. Ευτυχώς δεν έβρεχε και η βόλτα ήταν πιο χαλαρή. Το μοντέλο που δοκιμάζουμε κοντράρει στα ίσια τα καλύτερα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Δεν χρειάζεται να είσαι εξπέρ για να το καταλάβεις. Έχει διαφορετική σχεδίαση, άλλες αισθητικές αντιλήψεις και είναι αναβαθμισμένο από πλευράς τεχνολογίας. Όσο και αν δεν θέλετε να το πιστέψετε, αλλά αυτή είναι η μαύρη αλήθεια, οι Κινέζοι σε θέματα τεχνολογίας και εξέλιξης, έχουν αφήσει αρκετά πίσω τους ευρωπαίους κατασκευαστές. Όταν εξελίσσεις ένα μοντέλο και κάνεις οικονομίες και περικοπές ενώ βλέπεις τα άλματα που κάνουν οι αντίπαλοί σου και δεν αντιδράς, είναι μοιραίο να βρεθείς πίσω και να χρειάζεσαι κιάλια για να δεις τον ανταγωνισμό. Δεν αναφερόμαστε σε όλους τους ευρωπαίους κατασκευαστές αλλά λίγοι είναι αυτοί που διαφέρουν.
Το MG ZS Max Hybrid+ είναι ενα εμτελώς καινούργιο αυτοκίνητο, με μια ομορφη μάσκα στο μπροστινό τμήμα που προσδίδει δυναμισμό. Δεν ξέρω αν οι Κινέζοι είδαν τα μάτια της λεοπάρδαλης και εμπνεύστηκαν από αυτό για να σχεδιάσουν τα φωτιστικά σώματα. Πάντως είναι σε κωνικό σχήμα και μοιάζουν με τα μάτια λεοπάρδαλης. Όλα τα φώτα πάνω στο Max Hybrid+ είναι Led.
Στο εσωτερικό έγιναν αρκετές παρεμβάσεις. Από τα μαλακά αλλά καλής ποιότητας υλικά, το ευχάριστο διακοσμημένο σαλόνι μέχρι την άρτια πληροφόρηση. Μπροστά στο ταμπλό υπάρχουν δύο ψηφιακές οθόνες.
Η μία με το σύστημα πολυμέσων είναι 12,3 ιντσών και η άλλη που είναι στην ουσία ο πίνακας οργάνων είναι 7 ιντσών. Το να σας πω ότι έχει φοβερή ανάλυση με τέλεια γραφικά μάλλον περιττό είναι. Για κινέζικη τεχνολογία μιλάμε. Το σύστημα infotainment και συνδεσιμότητας MG iSMART Lite, είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android.
Πρέπει να ξέρετε ότι οι Κινέζοι που δεν βάζουν παρωπίδες χρησιμοποίησαν στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου ευρωπαίους που γνωρίζουν τις απαιτήσεις των δύσκολων αγοραστών. Συνδύασαν την προηγμένη τεχνολογία που αυτοί προσφέρουν και πάντρεψαν δύο διαφορετικούς κόσμους.
Το γεγονός ότι σχεδιαστικά υπάρχει ευρωπαϊκή υπογραφή φαίνεται από τη θέση οδήγησης. Ο οδηγός ελέγξει όποια θέση και αν επιλέξει (μπροστά-πίσω, χαμηλά- ψηλά) περιμετρικά το χώρο γύρω από το αυτοκίνητο, οδηγεί ξεκούραστα και κάθεται αναπαυτικά, όπως αναπαυτικά κάθονται και όλοι οι άλλοι επιβάτες.
Πολύ καλό είναι το σύστημα θέρμανσης ψύξης, αρκετές θύρες φόρτισης για USB και δεκάδες θήκες για μικροαντικείμενα. Στο πορτ μπαγκάζ το δάπεδο είναι διπλό ενώ υπάρχουν και γάντζοι για να συγκρατούν τα διάφορα αντικείμενα.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα τρία προγράμματα λειτουργίας. Ανάλογα πως θέλει να κινηθεί και τις απαιτήσεις του δρόμου. Υπάρχουν οι επιλογές Eco, Normal και Sport. Στην εθνική οδό χρησιμοποιήσαμε την επιλέξαμε την λειτουργία ECO ενώ στα βουνά ταίριαζε περισσότερο η επιλογή Sport. Παρά το γεγονός ότι η λειτουργία Sport δεν είναι η οικονομικότερη επιλογή, ο μέσος όρος κατανάλωσης δεν πέρασε τα 6,5 λίτρα, δηλαδή είμαστε σχετικά κοντά με τα νούμερα που δίνει το εργοστάσιο.
Επειδή κάναμε αρκετά χιλιόμετρα στα βουνά με συνεχόμενες στροφές άλλοτε αναφορικές και άλλοτε κατηφορικές θα πρέπει να επισημάνουμε ότι μας άρεσε ιδιαίτερα η ανάρτηση. Οι Κινέζοι με το πολύ καλά μελετημένο πλαίσιο έκαναν σωστό συνδυασμό με τις αναρτήσεις. Οι ανωμαλίες του εδάφους δεν μεταφέρονται στο εσωτερικό αλλά απορροφούνται πριν ενοχλήσουν τους επιβάτες ενώ το αμάξωμα στις στροφές δεν παίρνει κλίσεις. Θα έλεγα ότι η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά χωρίς να γίνεται αισθητή. Χωρίς να κουράζει. Αν και προτιμώ από τη χαλαρή, τη σκληρή ανάρτηση για καλύτερα κρατήματα.
Πολύ γρήγορα θα σας αναφέρω ότι και το σύστημα διεύθυνσης μας ικανοποίησε αλλά και τα φρένα είναι αποτελεσματικά και θεωρούνται από τα ατού του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε ελαστικά της KUMHO διαστάσεων 215/ R17/ 98V. Επειδή οδηγήσαμε για αρκετά χιλιόμετρα και στη βροχή αλλά και στο χιόνι, θεωρώ ότι τα KUMHO δεν μας προβλημάτισαν και είναι μια πολύ καλή επιλογή.
Τι παρέχει στο στάνταρ εξοπλισμό από πλευράς ασφάλειας το MG ZS MAX Hybrid+
Διαθέτει σύστημα υποβοήθησης οδηγού MG Pilot, το οποίο περιλαμβάνει δώδεκα βοηθήματα. Αυτά περιλαμβάνουν προσαρμοζόμενο cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και παρακολούθηση τυφλού σημείου. Έχει κάμερα 360° για ασφαλείς ελιγμούς στάθμευσης και κάμερα παρκαρίσματος 360° που εξασφαλίζει απρόσκοπτη ορατότητα ακόμα και στις πιο στενές θέσεις στάθμευσης. Η εκκίνηση γίνεται χωρίς κλειδί, υπάρχει σύστημα autohold που διευκολύνει αυτούς που έχουν πρόβλημα να ξεκινήσουν από στάση στην ανηφόρα, αισθητήρας για την πίεση των ελαστικών και έξι αερόσακους.
ΤοMG ZS Max Hybrid+ διαθέτει τρεις εκδόσεις (Excite, Exclusive και Luxury). Και οι τρείς συνοδεύονται από 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης ή 150.000 χιλιομέτρων, 7 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 7 χρόνια δωρεάν έλεγχος οχήματος. Η τιμή του μοντέλου της δοκιμής που σας «κρύψαμε» στην αρχή, ξεκινάει από 23.500 ευρώ.