Αποστολή στην Ισπανία: Λουκάς Παπαλάμπρος
Δυναμικό, ισχυρό, γρήγορο, με σπορ φιλοσοφία και χαρακτηριστικά που συνδυάζουν άψογα την πρακτικότητα με την οδηγική απόλαυση, το hot SUV της ανεξάρτητης πλέον μάρκας της Seat, είναι ικανό να αποπλανήσει και τον πιο ήρεμο οδηγό.
Ταξιδέψαμε ως το Βαρκελώνη στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του Cupra Ateca, κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα με το ισπανικό SUV υψηλών επιδόσεων.
Αγριεμένο
Το Cupra Ateca σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τη νεοσύστατη φίρμα Cupra. Είναι το μοντέλο που ανοίγει τον δρόμο για τα επόμενα σπορ δημιουργήματα της εταιρείας και απευθύνεται στους λάτρεις των αυθεντικών σπορ τετράτροχων.
Την εξέλιξή του ανέλαβαν εξειδικευμένοι μηχανικοί με εμπειρία από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η εικόνα του αυτοκινήτου είναι άγρια και μυώδης, χωρίς υπερβολές.
Οι ευμεγέθεις προφυλακτήρες, οι μαύρες γαυλιστερές λεπτομέρειες, ο διαχύτης με τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης, η πίσω πτέρυγα και οι 19άρες ζάντες αποκλειστικού σχεδιασμού, δίνουν το στίγμα για τη συνέχεια.
Το φωτεινό σήμα που προβάλλει το λογότυπο στο έδαφος μόλις πατήσεις το κουμπί για να ανοίξουν οι πόρτες, είναι ένα ακόμα στοιχείο της προσωπικότητας του οχήματος. Επιλεγμένα προσεκτικά είναι και τα έξι μεταλλικά χρώματα του αμαξώματος (Energy Blue, Velvet Red, Brilliant Silver, Rodium Gray, Magic Black και Nevada White).
Σπορτίφ και πρακτικό
Στην καμπίνα το λογότυπο Cupra πρωταγωνιστεί. Κοσμεί το τιμόνι, τα προσκέφαλα των καθισμάτων, τα πατάκια και την οθόνη. To alcantara, οι γκρι ραφές, η επίστρωση από carbon, τα γυαλιστερά διακοσμητικά και το αλουμίνιο, καλύπτουν τις επιφάνειες του σαλονιού.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής 8 ιντσών προβάλουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός. Το στροφόμετρο και ορισμένες ακόμη λειτουργίες εμφανίζονται με μεγαλύτερη σαφήνεια.
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα πολυμέσων, η πλοήγηση, η κάμερα 360 μοιρών, ο ασύρματος φορτιστής, ο ενισχυτής σήματος GSM, η είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί, το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος και πολλά ακόμη.
Για όποιον επιζητεί την αποκλειστικότητα, υπάρχει το πακέτο «Performance Pack» με τα φρένα Brembo και το Carbon Fibre Pack. Οι χώροι είναι ιδανικοί για τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους, ωστόσο, αυτό που θα εκτιμήσει δεόντως ο κάτοχος είναι τα εκπληκτικά σπορ καθίσματα.
Οργώνει την άσφαλτο
Κάτω από το καπό του Cupra Ateca έχει τοποθετηθεί ο δίλιτρος TSI κινητήρας απόδοσης 300 ίππων και 400 Nm ροπής. Το μοτέρ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης 4Drive. Οι επιδόσεις είναι ισάξιες ενός sportcar, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 5,2 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 247 χλμ./ώρα. Το launch control φροντίζει για την άριστη επιτάχυνση, Ευχαριστιέσαι κάθε στιγμή μαζί του και ειδικά σε στριφτερές διαδρομέςενώ το Dynamic Chassis Control για την αψεγάδιαστη οδηγική συμπεριφορά.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έξι προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Sport, Cupra, Individual, Οff-Road και Snow). Όταν επιλέγεται το τρίτο προφίλ, ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα, o ήχος των εξατμίσεων γίνεται πιο μπάσος και το σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου παρεμβαίνει στην ανάρτηση, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο.
Στο όριο
Στους περιφερειακούς δρόμους έξω από τη Βαρκελώνη, πήραμε μία γενναία δόση από τις αρετές του «καυτού» SUV. Η ισπανική εταιρεία είχε κλείσει σε συνεργασία με την τοπική αστυνομία μία διαδρομή λίγων χιλιομέτρων προκειμένου να κινηθούμε γρήγορα και με ασφάλεια.
Το Cupra Ateca αποδείχθηκε απόλυτα ικανό στο απαιτητικό κομμάτι με τις απότομες καμπές. Το αυτοκίνητο στεκόταν ακλόνητο παρά την πίεση στις στροφές, τα φρένα της Brembo εντυπωσίαζαν με την αντοχή και την αποτελεσματικότητα και ο κινητήρας «ούρλιαζε» σε κάθε απότομο βύθισμα του γκαζιού, με τα χιλιόμετρα στο κοντέρ να ανεβαίνουν με καταιγιστικούς ρυθμούς.
Το πλαίσιο και η τετρακίνηση συνδυάζονται υποδειγματικά, ο ήχος της εξάτμισης προκαλεί να πιέσεις περισσότερο, με τους τροχούς να παραμένουν βιδωμένοι στην άσφαλτο, θαρρείς και έχεις στα χέρια σου κάποιο sport hatchback.
Πότε έρχεται και με πόσο
Η εμπορική πορεία του μοντέλου στις ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο. Οι παραγγελίες αναμένεται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, με την τιμή εκκίνησης στη χώρα μας να ορίζεται μεταξύ 45.000 – 50.000 ευρώ.