Αποστολή στη Βαρκελώνη

Λουκάς Παπαλάμπρος

Το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία των μίνι αυτοκίνητων πόλης, επέστρεψε δυναμικά στην αγορά, έχοντας βελτιωθεί σε όλα τα σημεία. Ταξιδέψαμε ως τη Βαρκελώνη στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις από το νέο Fortwo.  

Μποέμ ζωή

Στους δρόμους της κοσμοπολίτικης ισπανικής πόλης, με τη μοναδική αρχιτεκτονική, τα ιστορικά μνημεία και τις ζωντανές γειτονιές, έχουμε την πρώτη επαφή με το λιλιπούτειο μοντέλο.

Αυτό το Fortwo σε αντίθεση με τους προκατόχους του, μπορεί να χαρακτηριστεί «κανονικό» αυτοκίνητο. Από την αρχική επαφή σου δίνει να καταλάβεις ότι έχουν διορθωθεί τα όποια προβλήματα με την ανάρτηση, τη συμπεριφορά στο δρόμο και το σύστημα μετάδοσης. Οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Smart εργάστηκαν 5 χρόνια πάνω στη νέα γενιά και κατασκεύασαν ένα έξυπνο μικρό με ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Η εικόνα του είναι αναμφίβολα πιο μοντέρνα και νεανική, το εσωτερικό ποιοτικότερο, πρακτικότερο και πιο ευρύχωρο.

Μεγάλωσε και ομόρφυνε

Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις του αμαξώματος, το μήκος παρέμεινε στα 2,69 μέτρα, με το πλάτος να έχει αυξηθεί κατά 10 εκατοστά και το ύψος να είναι στο 1.55μ. Ανοίγοντας τις πόρτες, διαπιστώνεις την καλύτερη ποιότητα κατασκευής και συναρμογή των υλικών, με τους έντονους χρωματικούς συνδυασμούς, το μεγάλο πίνακα οργάνων, τους κυκλικούς αεραγωγούς και το τιμόνι να δίνουν μια φρεσκάδα.

Τα καθίσματα είναι πιο αναπαυτικά και άνετα, η θέση οδήγησης βελτιωμένη και πλέον μπορεί επιτέλους να φιλοξενήσει δύο εύσωμους επιβάτες στην καμπίνα, έχοντας αρκετό αέρα για τους ώμους και τα κεφάλια τους. Το πορτμπαγκάζ των 260 λίτρων ανοίγει σε δύο τμήματα (πάνω και κάτω), διευκολύνοντας την φόρτωση και εκφόρτωση σε στενούς χώρους, ενώ χωρά δύο μικρές βαλίτσες.  


Τρικύλινδα μοτέρ και μηχανικό κιβώτιο

Αρχικά είναι διαθέσιμο με δύο τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες, τον ατμοσφαιρικό 1.000αρη με τους 71 ίππους και τα 91 Nm ροπής και τον ισχυρότερο turbo των 898 κ.εκ. απόδοσης 90 ίππων και 135 Nm ροπής. Ο πρώτος είναι ιδανικός για κίνηση μέσα στην πόλη, όπου δεν απαιτείται μεγάλη δύναμη, ενώ ο δεύτερος είναι πιο ικανός σε κάθε περίσταση. Τη διαφορά όμως, κάνει το μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Πρόκειται για ένα πραγματικό σύστημα μετάδοσης, ακριβώς το αντίθετο δηλαδή από το αυτοματοποιημένο 5αρι του προηγούμενου Fortwo. Το 2015 θα βρίσκεται στην αγορά και το καινούργιο αυτόματο διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις. Να σημειώσουμε, ότι τα μοτέρ εκπέμπουν κάτω από 100 γρ./χλμ., απαλλάσσοντας τον ιδιοκτήτη από τα τέλη κυκλοφορίας.

Συμπεριφορά στο δρόμο

Στην πράξη, το νέο Fortwo είναι αναμφίβολα πιο σταθερό και σίγουρο, ευχάριστο στην οδήγηση μέσα στην πόλη και ιδιαίτερα ευέλικτο. Έχει κύκλο στροφής μόλις 6,95 μέτρα, το μικρότερο δηλαδή από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο, περνάει με άνεση ακόμα και από τους πιο στενούς δρόμους και παρκάρει με χαρακτηριστική ευκολία. Τα φαρδύτερα μετατρόχια παίζουν σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά, με το τιμόνι να είναι πιο ακριβές και άμεσο και την ανάρτηση να έχει πιο ήπιες αντιδράσεις στις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Δυστυχώς, δεν οδηγήσαμε σε ανοικτό δρόμο ώστε να δούμε πως συμπεριφέρεται στις υψηλές ταχύτητες.

Από 11.450 ευρώ

Στην Ελλάδα είναι ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία, με τις τιμές να ξεκινούν από 11.450 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης για τον κινητήρα 1.0 λίτρου με τους 71 ίππους και από 12.427 ευρώ για τον 900αρι turbo. Προσφέρεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, με τις πλουσιότερες εκδόσεις να περιλαμβάνουν οθόνη αφής, δερμάτινες επενδύσεις, ακόμα και θερμαινόμενα καθίσματα. Η μικρότερη και πιο οικονομική έκδοση με τους 60 ίππους θα έρθει αργότερα στη χώρα μας.