Αποστολή στη Σικελία: Λουκάς Παπαλάμπρος
Το Karoq είναι το τελευταίο βέλος στην φαρέτρα της Skoda και ίσως, ένα από τα πιο ισχυρά που Πόλεμο… στην κατηγορία των SUV ετοιμάζει η Skodaετοιμάζεται να εξαπολύσει στην ευρωπαϊκή αγορά η τσεχική φίρμα.
Ένα εξαιρετικό crossover, που δεν διστάζει να τα βάλει ακόμη και με τον ηγέτη της κατηγορίας. Το οδηγούμε στη γοητευτική Σικελία και σας μεταφέρουμε τις πρώτες – υπέρθετικές μας εντυπώσεις.
Ανήκει και επίσημα στις top μάρκες
Όταν ολόκληρη VW εκφράζει τον προβληματισμό για τον εσωτερικό ανταγωνισμό που έχει ξεσπάσει στο Βόλσφμπουργκ και πιο συγκεκριμένα για τη δυναμική που εκφράζει η Skoda σε όλα τα επίπεδα, Το Karoq είναι ποιοτικό, προσεγμένο και εφοδιάζεται με τεχνολογία…ετότε δεν έχουμε παρά να βγάλουμε το καπέλο στους Τσέχους.
Η Skoda έχτισε βήμα προς βήμα το brand name της και πλέον, ανήκει και με τη βούλα στις top class μάρκες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, εξαργυρώνοντας όλα τα πλεονεκτήματα από τότε που πέρασε στα χέρια του γερμανικού group. Η γκάμα της αποτελείται από μία σειρά άκρως ανταγωνιστικών μοντέλων, με το Karoq να αποτελεί σύμφωνα με την ταπεινή γνώμη μας το πιο δυνατό χαρτί στα χέρια των ανθρώπων της φίρμας.
Ένα αυτοκίνητο ισάξιο των γερμανικών προτάσεων από πλευράς ποιότητας και τεχνολογίας, ιδιαίτερα ενδιαφέρον οδηγικά και φυσικά, απόλυτα οικονομικό. Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του στους δρόμους γύρω από το Παλέρμο, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης και τονίζουμε με πάσα βεβαιότητα ότι στη Skoda ξέρουν να δημιουργούν τετράτροχα που ταιριάζουν απόλυτα στον σύγχρονο καταναλωτή.
Από την Αλάσκα στην Ευρώπη
H ονομασία Karoq προέρχεται από μια τοπική διάλεκτο της φυλής Alutiiq, η οποία βρίσκεται σε ένα νησί Το όνομα προέρχεται από την… Αλάσκατης Αλάσκας. Το νέο μοντέλο ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV και τοποθετείται απέναντι από το best seller Nissan Qashqai, το «αδερφό» Seat Ateca και το VW T-Roc που θα έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την επόμενη εβδομάδα.
Διακρίνεται για τις κόμπακτ γραμμές, το δυναμικό προφίλ και την ελκυστική ταυτότητά του, προβάλλοντας παράλληλα με τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της μάρκας, τη σχεδιαστική γλώσσα που είδαμε για πρώτη φορά στο Kodiaq.
Διαθέτει τα πάντα
Ανοίγοντας την πόρτα Karoq, αρκεί μια ματιά στα καθίσματα και στο ταμπλό για να αντιληφθείς τη δουλειά που έχει γίνει στο αυτοκίνητο. Τα μαλακά στην υφή υλικά, η συναρμογή και ο πλούσιος Ο εξοπλισμός είναι τέτοιος που διαπιστώνεις πόσα βήματα εμπρός έχει πάει η Skodaεξοπλισμός, δίνουν μια αίσθηση πολυτέλειας.
Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής, η οποία προέρχεται από το VW Golf. Με απλές κινήσεις των δακτύλων του χεριού, μπορείς να ελέγξεις εύκολα και γρήγορα κάθε λειτουργία και εφαρμογή, όπως ακριβώς σε ένα tablet. Επίσης, για πρώτη φορά, ένα μοντέλο της Skoda διατίθεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, ανεβάζοντας περαιτέρω το επίπεδο του Karoq.
Για τους πιο απαιτητικούς, υπάρχουν θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω, εξατομικευμένο κλειδί, LED εσωτερικός φωτισμός σε 10 αποχρώσεις, ηλεκτρικό πορτμπαγκάζ, ηλεκτρικός κοτσαδόρος, ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων και 20 ακόμη «Simply Clever» στοιχεία εξοπλισμού. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι υπηρεσίες διασύνδεσης, το Wi-Fi hotspot, το σύστημα έκτακτης ανάγκης και η δυνατότητα σύζευξης με το smartphone του κατόχου.
Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως η αυτόματη στάθμευση (Park Assist), η υποβοήθηση λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), η υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης (Traffic Jam Assist), ανίχνευσης τυφλού σημείου (Blind Spot Detect), υποβοήθησης αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης με προληπτική προστασία πεζών (Front Assist with predictive pedestrian protection) και υποβοήθησης έκτακτης ανάγκης (Emergency), παρέχουν σε οδηγό και επιβάτες το μέγιστο επίπεδο ασφάλειας.
Εκμεταλλεύεται άριστα τους χώρους
Στο σαλόνι του Karoq μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις επιβάτες άνω του μετρίου Οι χώροι είναι αρκετοί για μία οικογένειααναστήματος. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 521 λίτρων με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες μίας οικογένειας ή παρέας που ταξιδεύει. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.630 λίτρα, ενώ σε συνδυασμό με τα VarioFlex, η χωρητικότητα μεταβάλλεται.
Το σύστημα VarioFlex αποτελείται από τρία ανεξάρτητα καθίσματα, που μπορούν να ρυθμιστούν ή και να αφαιρεθούν πλήρως τα καθένα μεμονωμένα -στην περίπτωση αυτή το SUV μετατρέπεται σε πολυμορφικό με μέγιστη χωρητικότητα 1.810 λίτρων.
Πέντε κινητήρες turbo
Σε ό,τι αφορά στα μηχανικά σύνολα, οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν να επιλέξουν μεταξύ πέντε άκρως Διαθέσιμο από… 999 κ.εκ.αποδοτικών κινητήρων βενζίνης και diesel, απόδοσης από 115 έως 190 ίππους. Όλα τα μοτέρ φέρουν σύστημα start/stop, ανάκτησης ενέργειας και συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο 7άρι DSG
Στη βάση της γκάμας είναι ο 1.0 TSI με τους 115 ίππους και τα 200 Nm ροπής. Καταναλώνει σύμφωνα με την εταιρεία 5,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 117 γρ./χλ,. CO2, με τα 0-100 να έρχονται σε 10,6 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 187 χλμ./ώρα.
Οι υπόλοιπες εκδόσεις
Ακολουθεί ο 1.5 TSI των 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Φέρει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, επιταχύνει στα 0-100 σε 8,4 δευτερόλεπτα και έχει τελική 204 χλμ./ώρα, με τη μέση κατανάλωση να είναι στα 5,4 λίτρα και οι εκπομπές ρύπων στα 122 γρ./χλμ.
Στους diesel συναντάμε τον 1.6 TDI απόδοσης 115 ίππων και 250 Nm ροπής με κατανάλωση μόλις 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ. και τον 2.0 TDI ο οποίος προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 150 ίππους και 340 Nm ροπής, καθώς και με 190 ίππους και 400 Nm ροπής. Ο τελευταίος έχει στάνταρ τετρακίνηση και κιβώτιο DSG7.
Ποια έκδοση αξίζει
Κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου στη Σικελία, καλύψαμε περισσότερα από 150 χιλιόμετρα στην εθνική οδό και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Ο κινητήρας που μας έκανε μεγαλύτερη Ιδανικός κινητήρας ο 1.5 με τους 150 ίππουςεντύπωση και συνιστούμε ανεπιφύλακτα είναι ο 1.5 TSI των 150 ίππων. Ταιριάζει γάντι στο αυτοκίνητο, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και δεν κομπιάζει σε περιπτώσεις πίεσης. Έχει αποδοτική λειτουργία και καταναλώνει γύρω στα 6 λίτρα καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες, όπως έδειξε το trip computer.
Καλή επιλογή είναι και ο 1.600άρης diesel, καταναλώνοντας πραγματικά ελάχιστο πετρέλαιο, ενώ για όποιον θέλει δύναμη και ρεπρίζ σε όλες τις συνθήκες, ο δίλιτρος TDI δεν έχει αντίπαλο.
Η συμπεριφορά του Karoq στον δρόμο θυμίζει έντονα το Tiguan, κερδίζοντας από την πρώτη στιγμή τον οδηγό με την ποιότητα κύλισης και το σταθερό πάτημά του. Η ανάρτηση έχει ιδανική ρύθμιση, όπως κάθε μοντέλο του γερμανικού ομίλου, με το τιμόνι να είναι πιο βαρύ από ότι περιμέναμε, ειδικά στη σπορ λειτουργία. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε στα καθίσματα, τα οποία προσφέρουν εξαιρετική άνεση και στηρίζουν άριστα το σώμα.
Πόσο κοστίζει;
Το Karoq θα βρίσκεται στην Ελλάδα στις αρχές του επόμενου έτους, με τα βιβλία παραγγελιών να Οι τιμές ξεκινούν από 19.900 ευρώανοίγουν σύντομα. Οι τιμές είναι άκρως ανταγωνιστικές, με τον 1.0 TSI να ξεκινά από 19.900 ευρώ και τους 1.5 TSI και 1.6 TDI από 21.900 ευρώ.
Το κιβώτιο DSG κοστίζει επιπλέον 2.000 ευρώ, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι στη χώρα μας θα προσφέρεται στα ανώτερα επίπεδα εξοπλισμού Ambition και Style, περιλαμβάνοντας κυριολεκτικά τα πάντα.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Skoda Karoq πατήστε ΕΔΩ