Του Περικλή Χαλάτση

Εδώ και αρκετούς μήνες περιμέναμε να έρθει στην Ελλάδα το ολοκαίνουργιο Fabia 4ης γενιάς.Το ένα εμπόδιο μετά το άλλο. Αρχικά τα προβλήματα με τους ημιαγωγούς σε παγκόσμιο επίπεδο, μετά η αναστάτωση με τον πόλεμο στην Ουκρανία, όπου σταμάτησε η παραγωγή ανταλλακτικών, ανάγκασε τους Γερμανούς του Group της VW να καθυστερήσουν την παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Fabia που θέτει νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από το 1999 μέχρι σήμερα, στις τρείς προηγούμενες γενιές η Skoda πούλησε περισσότερα από 4,5 εκατομμύρια FABIA. Οι Γερμανοί γνωρίζοντας ότι τα προηγούμενα μοντέλα ήταν πετυχημένα και αξιόπιστα, έχοντας θετικά σχόλια από τους ιδιοκτήτες τους, ζήτησαν από σχεδιαστές και μηχανικούς να δουλέψουν ελεύθερα με κύριο στόχο το νέο Fabia να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

Είναι το πρώτο FABIA που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Ομίλου Volkswagen. Διαθέτει βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης και πληθώρα νέων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης και ίσως είναι και το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην κατηγορία του. 

Το μήκος του νέου Fabia είναι 4.108 mm ( 111 mm πιο μακρύ) , το πλάτος 1.780 mm (+48 mm) , το ύψος 1.479 mm ενώ το μεταξόνιο είναι 2.552 mm (+ 82 mm). Με την αύξηση του μεταξονίου οι πίσω επιβάτες έχουν μεγαλύτερη ευρυχωρία και ταξιδεύουν πιο άνετα. Ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε άλλα 50 λίτρα και έφθασε στα 380 λίτρα ενώ με κατεβασμένα τα πίσω καθίσματα φθάνει τα 1.119 λίτρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα Active, Ambition και Style ενώ αναμένεται να ακολουθήσει η σπορ έκδοση MONTE CARLO. Οι διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες είναι πέντε από την τρέχουσα γενιά EVO του Volkswagen Group και αποδίδουν ισχύ από 48 kW (65 PS) έως 110 kW (150 PS). Καλύτερος είναι και ο συντελεστής οπισθέλκουσας (cd = 0,28).

Το νέο FABIA διαθέτει εξαιρετικά υψηλό επίπεδο στρεπτικής ακαμψίας, το οποίο αυξάνει την ασφάλεια, βελτιώνει το χειρισμό και εξασφαλίζει εξαιρετική αντοχή. Οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν ατσάλινα εξαρτήματα  πιο θερμής μορφής και υψηλής αντοχής από ότι στο προηγούμενο μοντέλο. 

Το εσωτερικό του νέου SKODA FABIA είναι πιο ευρύχωρο και διαθέτει επιπλέον χαρακτηριστικά άνεσης, επιτυγχάνοντας μια τέλεια ισορροπία μεταξύ συναισθηματικής σχεδίασης και εργονομίας. Υπάρχει μια ανεξάρτητη οθόνη του συστήματος Infotainment με διαστάσεις έως 9,2 ίντσες. Το ντεμπούτο τους στο νέο αυτοκίνητο κάνουν το θερμαινόμενο παρμπρίζ και το τιμόνι. Συμμετρικός είναι ο πίνακας οργάνων. Κάτω από τη μεγάλη οθόνη του συστήματος Infotainment ξεχωρίζουν οι μεγάλοι κυκλικοί αεραγωγοί δεξιά και αριστερά. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημαντικό είναι ότι τα συστήματα infotainment είναι πάντα online. Με μια ενσωματωμένη eSIM, όλα έχουν αλλάξει. Το Amundsen, το κορυφαίο σύστημα, μπορεί να λειτουργήσει με αναγνώριση χειρονομιών (Gesture Control) και μέσω του ψηφιακού φωνητικού βοηθού Laura.

Ο νέος φωτισμός εσωτερικού περιβάλλοντος LED (στάνταρ στην Style) επιτρέπει στον οδηγό να φωτίζει το ταμπλό σε λευκό ή κόκκινο χρώμα. Η κεντρική κονσόλα και οι χειρολαβές της μπροστινής πόρτας μπορούν επίσης να φωτιστούν. Επιπλέον, ο φωτισμός εσωτερικού περιβάλλοντος περιλαμβάνει φώτα ανάγνωσης LED μπροστά και πίσω.

Τα καθίσματα, τα οποία για πρώτη φορά διαθέτουν ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη, έχουν γκρι υφασμάτινη ταπετσαρία στο επίπεδο Active και έχουν επιπλέον γκρι ραφές στο FABIA Ambition. Στο επίπεδο εξοπλισμού Style η επένδυση των καθισμάτων είναι σε διχρωμία γκρι και μαύρο.

Το FABIA διαθέτει καλά ισορροπημένες αναλογίες, έντονα σχεδιασμένους προβολείς και πίσω φώτα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας LED. Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων – ψηφιακός στον προαιρετικό εξοπλισμό – και η οθόνη του συστήματος Infotainment τραβούν τα βλέμματα των επιβατών. Η ψυχαγωγία και η συνδεσιμότητα είναι τελευταίας τεχνολογίας. 

Το μπροστινό μέρος του νέου FABIA χαρακτηρίζεται από αιχμηρούς, στενούς προβολείς που εκτείνονται σε μια εντυπωσιακή, εξαγωνική μάσκα.Τα φώτα μεσαίας και μεγάλης σκάλας και τα φώτα ημέρας διαθέτουν στάνταρ τεχνολογία LED, ενώ οι προαιρετικοί προβολείς full LED παρέχουν και προσαρμοζόμενες λειτουργίες φωτισμού. Τα σχεδίασης Crystal line πίσω φώτα διατίθενται επίσης σε έκδοση full LED, προαιρετικά.

Υπάρχει μια επιλογή από εννέα χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων των νέων μεταλλικών βαφών Phoenix Orange και Graphite Grey. Ως μέρος του Color Concept, το μεταλλικό Graphite Grey και το περλέ Magic Black μπορούν επίσης να επιλεγούν ως αντίθεση βαφής για την οροφή, τα καλύμματα των καθρεπτών και τις ζάντες αλουμινίου. Επίσης υπάρχει διαθέσιμη η γρίλια SKODA σε γκρι χρώμα. Η πανοραμική γυάλινη οροφή είναι ένα άλλο προαιρετικό χαρακτηριστικό.

Οδηγήσαμε για λίγα χιλιόμετρα το νέο Fabia με το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα. Η φιλοσοφία  της Skoda «Modern to feel» δεν περνάει απαρατήρητη. Τόσο το τιμόνι όσο και οι αναρτήσεις ξεχωρίζουν από τα πρώτα χιλιόμετρα που κάναμε. Εντυπωσιακές διαφορές με το απερχόμενο μοντέλο. Σίγουρα μέσα σε δύο ώρες δεν μπορείς να έχεις σφαιρική άποψη ωστόσο η πρώτη γεύση δείχνει ότι το αυτοκίνητο με τα σπορ χαρακτηριστικά είναι λειτουργικό και εύκολο στη χρήση.

Δεν θα αναφερθούμε σήμερα στις λεπτομέρειες του νέου Fabia. Θα έχουμε την ευκαιρία στη 2η γνωριμία μας να πούμε πολλά περισσότερα για το αυτοκίνητο του Group της VW που η ίδια η κατασκευάστρια εταιρία έχει επενδύσει αρκετά. 

Οπτικά ξεχωρίζει.Οι επιλογές των τροχών περιλαμβάνουν χαλύβδινες ζάντες 14 ιντσών, ζάντες αλουμινίου Proxima και Procyon ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορείτε να βρείτε ζάντες αλουμινίου Libra 18 ιντσών σε μαύρο χρώμα είναι η κορυφαία έκδοση.

Κινητήρες
Ο νέος κινητήρας στην κορυφή της γκάμας είναι ο 1.5 TSI με ισχύ 110 kW (150 PS) και 7-τάχυτο DSG στάνταρ. Το FABIA με τα 95 PS,συνοδεύεται από χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Για τον 1.0 TSI που παράγει 81 kW (110 PS), υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και DSG 7 σχέσεων.

Οι τρικύλινδροι κινητήρες MPI του FABIA με κυβισμό ενός λίτρου προέρχονται από τη γενιά EVO και είναι 4 kW ισχυρότεροι από τις προηγούμενες μονάδες ενώ επιτυγχάνουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Τα νέο Fabia διαθέτει έως εννέα αερόσακους ενώ επτά συστήματα υποβοήθησης κάνουν το ντεμπούτο τους στην 4η γενιά.Τα νέα συστήματα είναι :Travel Assist, Park Assist, Lane Assist, Traffic Sign Recognition, Side Assist, Front Assist με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών και Maneuver Assist.

Ανάλογα με τις προδιαγραφές, το νέο SKODA FABIA προσφέρει έως και 43 πρακτικές δυνατότητες που κάνουν την καθημερινότητα λίγο πιο εύκολη – περισσότερες από ποτέ. Στο εσωτερικό του νέου Fabia θα βρείτε την ξύστρα πάγου στο πτερύγιο πλήρωσης καυσίμου (χρήσιμο εργαλείο όταν χιονίζει), τον μετρητή  βάθους πέλματος ελαστικών (ελάχιστοι ξέρουν πως χρησιμοποιείται) και την ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού (πάντα χρειάζεται).

Εκδόσεις και τιμές

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης