Αποστολή στην Ισπανία: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Το κορυφαίο μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ το ισπανικό εργοστάσιο είναι το ανανεωμένο SEAT Σε λίγες εβδομάδες θα βρίσκεται στην Ελλάδα το ταχύτερο SEAT που έχει παραχθεί ποτέ…Leon Cupra. Με 300 άλογα και 380Nm ροπής, τα λόγια και οι λέξεις γίνονται περιττά για όσους ξέρουν τι σημαίνουν τα παραπάνω, όσον αφορά αυτοκίνητο δρόμου.
Στην πράξη μιλάμε για ένα υπερβολικά γρήγορο μοντέλο που σε κάνει να βγάζεις από μέσα σου τις άγριες διαθέσεις που έχει μία μεγάλη μερίδια Ελλήνων οδηγών.
Ήδη το Leon Cupra είναι διαθέσιμο για παραγγελίες στη χώρα μας, ωστόσο οι πρώτες μονάδες θα ξεκινήσουν να παραδίδονται σε δύο περίπου μήνες… Ποιος όμως περιμένει τόσο καιρό;
Πάμε… Ισπανία
Λίγο πριν κυκλοφορήσει στους δρόμους, ταξιδέψαμε στην Ισπανία για να πάρουμε μία πρώτη οδηγική… γεύση και μάλιστα στο σωστό περιβάλλον. Από την Αθήνα.. πετάξαμε μέχρι την Βαρκελώνη όπου αυτό Γράφοντας γύρους στην πίστα καταλαβαίνεις και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου… το διάστημα πραγματοποιείται η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του σπορ μοντέλου.
Επτά δημοσιογράφοι από την Ελλάδα (Βασίλης Σαρημπαλίδης, Μάνος Στεφανής, Τάκης ουρναράκης, Παντελής Πατέλος, Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης, Βαγγέλης Πετράκης και Αργλυρης Τούντας) μαζί με τον εμπορικό διευθυντή της SEAT Χάρη Δάνδουρα, γίναμε οι πρώτοι που βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του πιο γρήγορου SEAT στην ιστορία της μάρκας για να το οδηγήσουμε τόσο σε… νορμάλ συνθήκες (δηλαδή σε κανονικούς δρόμους) όσο και στην πίστα.
Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της οδηγικής μας εμπειρίας ήταν αυτό που είχε να κάνει με την οδήγησή μας στην σύγχρονη πίστα Castolleli (κατασκευάστηκε το 2009) μήκους 4.144 μέτρων. Η συγκεκριμένη βρίσκεται σχεδόν 50 χιλιόμετρα έξω από την Βαρκελώνη και οι άνθρωποι της ισπανικής φίρμας την χρησιμοποιούν αρκετά συχνά για τις δοκιμές τους.
Ζεις αυτό που θες…
Μαζί με καταξιωμένους οδηγούς αγώνων, Jordi Gene, Nil Montserrat, αλλά και εκπαιδευτές της SEAT Άλλο να οδηγείς στο δρόμο και άλλο στην πίστα…ζήσαμε αυτό που θα ήθελε να ζήσει κάθε ιδιοκτήτης σπορ αυτοκινήτου. Να οδηγήσει με το πόδι τέρμα το γκάζι, να πατήσει με όση δύναμη μπορεί τα φρένα και να στρίψει νοιώθοντας τα G να τον κυριεύουν.
Φτάνοντας στην πίστα, αρχικά παρακολουθήσαμε την ενημέρωση για το αυτοκίνητο και ακολούθησε μία αντίστοιχη από τον οδηγό Jordi Gene ο οποίος μας είπε για τους κανόνες που έπρεπε να ακολουθήσουμε όταν βρεθούμε μέσα στην πίστα.
Έτοιμος για όλα!
Δεν πέρασε πολύς χρόνος και η ώρα της οδήγησης φτάνει. Μπαίνεις στο σπορ μοντέλο, βάζεις τη ζώνη, κάνεις τις ρυθμίσεις που θέλεις και τοποθετείς το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στη θέση “S”. Το Με το που σου δίνεται το σύνθημα τα ξεχνάς όλαέρεις πως σε λίγο το πάρτι αρχίζει.
Το προπορευόμενο Leon Cupra δεν είναι ένα καθημερινό Cupra (σαν αυτά που είχαμε στα χέρια μας) αλλά ένα αγωνιστικό με περισσότερα άλογα και διαφορετικό στήσιμο. Περιμένεις, μέχρι να ακούσεις τον εκκωφαντικό ήχο από το αγωνιστικό Leon και κοιτάς τον άνθρωπο που θα σου δώσει το σήμα να φύγεις για να ακολουθήσεις.
Όλα γίνονται γρήγορα…
Δεν το σκέφτεσαι καν. Ξεκινάς με το πόδι τέρμα στο γκάζι και αυτομάτως εισπράττεις τη δύναμη που Πατάς, μπαίνεις, γκαζώνεις και συνεχίζεις… έχει το νέο Leon, με τα 300 πλέον άλογα. Πρώτη στροφή, πατάς φρένα και μπαίνεις δεξιά για να συνεχίσεις σε έναν αρκετά γρήγορο ρυθμό και σε μία πίστα πολύ ευχάριστη.
Εντυπωσιάζεσαι με το αυτοκίνητο. Δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, αλλαγές στο άψε-σβήσε από το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και φρένα που όσο και να τα πιέσεις «ακούνε» και ακινητοποιούν το αμάξωμα γρήγορα.
Τάπα…
Ο πρώτος αναγνωριστικός γύρος περνά και ο δεύτερος που ακολουθεί είναι με το γκάζι τέρμα ή αλλιώς Οι επιδόσεις του νέου Leon Cupra είναι εντυπωσιακές…με όσα πάει… Αυτή τη φόρα, έχοντας δει και τα «πατήματα» μπαίνεις πιο δυνατά, πατάς κερμπ, φρενάρεις απότομα. Το Leon Cupra ανταποκρίνεται στις σκληρές δοκιμασίες. Με το δεξί πόδι στο γκάζι, το αριστερό στο φρένο και με το DSG να παίζει μόνο του αλλάζοντας τις ταχύτητες στο όριο, συνειδητοποιείς πόσο… παιχνιδιάρικο και εύκολο γίνεται αν το θελήσεις.
Για τους λάτρεις των αριθμών, το 0-100 των 4.9 δευτερολέπτων θυμίζει super car δεκαετίας ενώ η τελική ταχύτητα που περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα δείχνει και τις… προθέσεις του Cupra. Βέβαια δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και τα 380 Nm ροπής που σου προσφέρουν κορυφαίες ρεπρίζ, κάτι που αντιλαμβάνεσαι σε κάθε φάσμα των στροφών του κινητήρα.
Καθημερινό αυτοκίνητο
Το ανανεωμένο (facelift) Leon δεν άλλαξε μόνο στις εξωτερικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες αλλά και Μπορεί να θυμίζει… πύραυλο αλλά μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και για τις καθημερινές σου μετακινήσειςεσωτερικά όπως έγινε με την προσθήκη μεγαλύτερης οθόνης στην κεντρική κονσόλα. Από εκεί και πέρα οι Ισπανοί έκαναν αλλαγές στο… hot σημείο που αναζητά άλλωστε ο πελάτης Cupra και δεν είναι άλλο από τις επιδόσεις και τα ελαφρώς καλύτερα νούμερα που μπορεί να εισπράξει όταν το οδηγήσει στο όριο και στην πίστα.
Στο δια ταύτα το SEAT Leon Cupra είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο που αν δεν πιέσεις σου δίνεται η αίσθηση πως έχεις ένα απλό καθημερινό αυτοκίνητο. Από την άλλη, αν οι ορέξεις σου… αλλάξουν, καταλαβαίνεις χωρίς πολλά – πολλά τη δύναμη και τις δυνατότητες που έχει.
Εφοδιασμένο με τεχνολογία
Σε όλα τα παραπάνω θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στην τεχνολογία με την οποία εφοδιάζεται και περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας που πλέον είναι πράγμα που Το Leon Cupra είναι διαθέσιμο σε δίθυρο, πεντάθυρο και SW αμάξωμα…συναντούμε στον στάνταρτ εξοπλισμό.
Το αρνητικό αφόρα στη χώρα μας, και έχει να κάνει με το δίλιτρο κινητήρας που δυστυχώς επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη με επιπλέον φορολογικό κόστος.
Κατά τα άλλα το πακέτο είναι πλήρες και καλύπτει όλες τις ανάγκες του οδηγού όποιος και να είναι αυτός καθώς το Leon είναι διαθέσιμο σε δίθυρη, πεντάθυρη και station wagon έκδοση. Οι τιμές ξεκινούν από τα 28.000 ευρώ.
Για να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το SEAT Leon Cupra πατήστε ΕΔΩ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | SEAT Leon Cupra 300Hp* |
Κυβισμός (cc) | 1.984 (βενζίνη) |
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 300/6.200 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 380/1.800-5.500 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 4.9 δευτ. |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 250 (ηλ. περιορισμένη) |
Μέση Κατανάλωση | 6.7 λτ./100 χλμ. |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 153 γρ./χλμ |
Τέλη Κυκλοφορίας | 283 ευρώ |
Μήκος (μέτρα) | 4.246 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.810 |
Ύψος (μέτρα) | 1.423 |
Βάρος (κιλά) | 1.395 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 380 |
Τιμή (από…) | 27.500 |
* έκδοση με κιβώτιο DSG