Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Το 2022 ήταν μια απρόβλεπτη χρονιά τόσο για την Cupra όσο και για την Seat. Λόγω των ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα η Seat είχε συνολικά 385.600 παραδόσεις, που σημαίνει ότι το 2022 είχε μείωση 18,1% σε σχέση με το 2021 που είχε 470.500 πωλήσεις. Όμως στο ισπανικό γκρουπ δεν έριξαν «πλερέζες». Αντίθετα «άνοιξαν» σαμπάνιες.
Είναι σημαντική η αύξηση των πωλήσεων της Cupra παγκοσμίως και ξεπέρασε τις προσδοκίες των επικεφαλής της εταιρίας. Για να καταλάβετε τα ποσά ακόμη και στην Ελλάδα η αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με το 2021 κατέγραψε αύξηση 225% . Στην χώρα μας, η CUPRA το 2022 κατέγραψε 384 ταξινομήσεις.
Σε παγκόσμιο επίπεδο
Το 2022, η φιλοδοξία της CUPRA για παγκόσμια επέκταση απέκτησε νέα δυναμική με την είσοδό της στην αγορά της Αυστραλίας και τα νέα City Garages στη Λισαβόνα, το Ρότερνταμ και το Σίδνεϋ. Το 2023, η μάρκα φαίνεται έτοιμη να επεκτείνει αυτό το παγκόσμιο δίκτυο με νέα εγκαίνια στο Βερολίνο, τη Μαδρίτη και το Παρίσι.
«Το 2022 κάναμε το καλύτερο δυνατό. Η CUPRA συνέχισε να ξεπερνάει τις προσδοκίες και εδραίωσε τη θέση της ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Οι αξιοσημείωτοι αριθμοί παραδόσεων μας αποδεικνύουν ότι η ζήτηση για τη μάρκα και τα ηλεκτροκίνητα οχήματά της δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης».
Και συνέχισε:
«Αντιμετωπίζοντας τις συνεχιζόμενες ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων ανταλλακτικών, λάβαμε τη στρατηγική απόφαση να δώσουμε προτεραιότητα στα μοντέλα CUPRA που έχουν υψηλότερο περιθώριο κέρδους έναντι των αυτοκινήτων SEAT. Αυτό επηρέασε αναπόφευκτα τον αριθμό των οχημάτων της SEAT που παραδώσαμε, αλλά ήταν απαραίτητο για την παροχή μακροπρόθεσμης σταθερότητας για την εταιρεία συνολικά».
2022: Η CUPRA και η SEAT σε αριθμούς
Με επικεφαλής το best-seller CUPRA Formentor, η CUPRA έφτασε σε νέα ύψη το 2022. Το πρώτο αποκλειστικό μοντέλο της μάρκας πούλησε 97.600 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 63,8% των πωλήσεων της και πάνω από το ένα τέταρτο των πωλήσεων της SEAT S.A. Εν τω μεταξύ, το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της CUPRA, το CUPRA Born, συμπλήρωσε την πρώτη του πλήρη χρονιά στην αγορά με παραδόσεις 31.400 μονάδων. Από τη δημιουργία της το 2018, η CUPRA έχει παραδώσει σχεδόν 300.000 οχήματα.
Οι βασικές ευρωπαϊκές αγορές της CUPRA ήταν η Γερμανία (58.400, 89,9% περισσότερο από το 2021), το Ηνωμένο Βασίλειο (14.400, +87,4%) και η Ισπανία (13.600, +23,9%).
Tο 2022, η Seat παρέδωσε 232.700 αυτοκίνητα. Η μείωση ήταν κατά 40,5% σε σχέση με το 2021. Το SEAT Arona διατήρησε τη θέση του ως το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας (71.000 μονάδες, -33,5% έναντι του 2021), ακολουθούμενο από το SEAT Ibiza (51.300, -46.4%) και το SEAT Leon (41.500; -47,3%).
«Η ζήτηση τόσο για την SEAT όσο και για την CUPRA παραμένει πολύ υψηλή, με ρεκόρ παραγγελιών και για τις δύο μάρκες. Η δύναμή μας βρίσκεται στην ελκυστικότητα τους και την ευρεία γκάμα τους, με αποδοτικούς παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά και 100% ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Kai Vogler, Executive Vice-President for Sales & Marketing της SEAT S.A.
Αυτή η χρονιά θα είναι μια χρονιά ορόσημων για την CUPRA.Θα παρουσιάσει το CUPRA Tavascan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ SUV της μάρκας. Η CUPRA θα αυξήσει επίσης την γκάμα της, με νέες εκδόσεις και νέους κινητήρες διαθέσιμους σε όλα τα υπάρχοντα μοντέλα.
Φέτος η SEAT S.A θα γιορτάσει την 30ή επέτειο του εργοστασίου της στο Martorell, μια γιορτή που θα σηματοδοτήσει τον εξηλεκτρισμό της εταιρείας. Όσον αφορά την κατάσταση της παραγωγής για το 2023, ο Wayne Griffiths είπε:
«Το μόνο σίγουρο είναι ότι τίποτα δεν είναι σίγουρο. Ωστόσο, δίνοντας προτεραιότητα στην ανάπτυξη της CUPRA και στον εξηλεκτρισμό της SEAT S.A., είμαστε αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουμε τυχόν μελλοντικές προκλήσεις και να τις μετατρέψουμε σε ευκαιρίες».
Η SEAT θα λανσάρει δύο νέα eScooter: το SEAT MÓ 125 Performance και το SEAT MÓ 50.