Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

Για πρώτη φορά στην 14χρονη ιστορία του μοντέλου, η Seat προσφέρει το Leon σε τρίθυρο αμάξωμα και με τα αισθητικά χαρακτηριστικά της σειράς FR στα μικρότερα και πιο οικονομικά μηχανικά σύνολα, καλύπτοντας τις απαιτήσεις του νεανικού κοινού.

Leon με coupe εμφάνιση

Το νέο Leon SC ή Sport Coupe, με τα διακριτικά FR, είναι ένα καινούργιο μοντέλο στην γκάμα της Seat. Δημιουργήθηκε για να καλύψει τις σπορτίφ ανησυχίες του καταναλωτικού κοινού και πιο συγκεκριμένα των πιο νέων σε ηλικία οδηγών, που επιζητούσαν ένα οικονομικό και συνάμα δυναμικό σε εμφάνιση αυτοκίνητο. Δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο FR των 200 ίππων, καθώς αυτήν τη φορά τροφοδοτείται από τον γνωστό TSI κινητήρα του 1,4 λίτρου, απόδοσης 122 ίππων.

Με την πρώτη ματιά το ισπανικό μοντέλο κερδίζει τις εντυπώσεις με την επιθετική σχεδίαση και το χαμηλωμένο ύψος του αμαξώματος. Σε σχέση με το πεντάθυρο Leon έχει μικρότερο μήκος και μεταξόνιο, η οροφή έχει μεγαλύτερη κλίση και το πίσω τμήμα είναι πιο μυώδες, προσδίδοντας στο αυτοκίνητο πιο στιβαρή και επιβλητική εμφάνιση.

Τετραθέσιο και πρακτικό  

Το εσωτερικό του Leon SC είναι καθαρά τετραθέσιο, λόγω του τούνελ στο πάτωμα, με το πορτμπαγκάζ να είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας με 380 λίτρα χωρητικότητας. Η καμπίνα είναι προσεγμένη κατασκευαστικά, με την κεντρική κονσόλα να είναι στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού. Διαθέτει ορισμένα σπορ στοιχεία, όπως το τιμόνι και τα όργανα, με την εργονομία να είναι σε υψηλά επίπεδα. Η θέση οδήγησης είναι άψογη και προσφέρει τη βέλτιστη στήριξη στο σώμα του οδηγού, με τις θήκες για αντικείμενα να συγκαταλέγονται στα ατού του αυτοκινήτου. Στα μείον από την άλλη, είναι η αισθητική του ταμπλό, η οποία είναι πιο «σοβαρή» από τον συνολικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και παραπέμπει σε πιο συμβατικές προτάσεις.   

Στον δρόμο της VW

Ο 1,4 TSI κινητήρας του γερμανικού ομίλου αποδίδει με ιδιαίτερη ευχέρεια τους 122 ίππους και τα 200 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας ικανοποιητικές επιδόσεις και επιταχύνσεις εν κινήσει. Το σωστό σε αίσθηση και κλιμάκωση κιβώτιο των έξι σχέσεων, σε συνδυασμό με την αψεγάδιαστη λειτουργία του συστήματος start/stop, κάνει την οδήγηση μέσα στην πόλη πιο εύκολη και άνετη. Οι συμπαγείς διαστάσεις του αμαξώματος και το ροπάτο από τις χαμηλές στροφές μοτέρ συμβάλλουν στην ευελιξία και τη σπιρτάδα που απαιτείται στα αστικά κέντρα.

Στον αυτοκινητόδρομο, η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση της καμπίνας κάνουν το ταξίδι πιο ευχάριστο, με το στιβαρό πλαίσιο και τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης να δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να πιέσει το αυτοκίνητο στα όρια σε πιο κλειστές διαδρομές. Σε περίπτωση αποσταθεροποίησης του πλαισίου, το σύστημα ευστάθειας παρεμβαίνει αποτελεσματικά, δίνοντας τις λύσεις και προλαβαίνοντας την όποια νευρική αντίδρασή του. Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ωστόσο, αν το επιδιώξεις και κινείσαι πιο ομαλά – ιδιαίτερα σε ανοικτό δρόμο -, πέφτει ακόμα και στα 6 λτ./100 χλμ.

Η τεχνολογία στα καλύτερά της

Χάρη στο σύστημα «Seat Drive Profile», μπορείς να επιλέξεις τον τρόπο λειτουργίας ανάλογα με τις συνθήκες και το οδηγικό στιλ (normal, eco, sport και individual), επηρεάζοντας την απόκριση στο γκάζι, την υποβοήθηση στο τιμόνι και τον ήχο του κινητήρα. Ο εξοπλισμός του είναι αρκετά πλούσιος, περιλαμβάνοντας πλειάδα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως το «High Beam Assist», που ενεργοποιεί και απενεργοποιεί αυτόματα τη μεγάλη σκάλα των προβολέων, το «tiredness recognition», το οποίο ανιχνεύει αν ο οδηγός είναι κουρασμένος, το ενεργό cruise control και το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.

122 ή 140 ίπποι; 

Το Leon SC FR 1.4 TSI των 122 ίππων εστιάζει στην ουσία και τον σπορ χαρακτήρα. Η τιμή των 17.190 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης και την προσφορά που «τρέχει» από την εισαγωγική εταιρεία είναι δελεαστική, αν λάβουμε υπ’ όψιν αυτά που προσφέρει το αυτοκίνητο. Ωστόσο, με 800 ευρώ επιπλέον, μπορεί κάποιος να αγοράσει την έκδοση με τους 140 ίππους, η οποία είναι σαφώς ανώτερη από άποψη επιδόσεων.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Seat Leon SC FR 1.4 TSI   
Κυβισμός (cc) 1.395 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 122/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/1.400
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 9,3
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 202
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 5,2
Εκπομπές Ρύπων CO2 120 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 108 €
Μήκος (μέτρα) 4,236
Πλάτος (μέτρα) 1,810
Ύψος (μέτρα) 1,431
Βάρος (κιλά) 1.204
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 380
Τιμή (από…)* 17.190 ευρώ

* Συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης