Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Τον Μάρτιο του 2014, έσπασε κάθε ρεκόρ για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο παραγωγής στην πίστα του Nurburgring. Απέδειξε ότι δεν έχει αντίπαλο στο πιο απαιτητικό circuit του κόσμου και μας έκανε να περιμένουμε πώς και πώς τη μέρα που θα το παίρναμε στα χέρια μας.
Έφθασε η ώρα
Η νέα χρονιά ξεκίνησε με τον ιδανικότερο τρόπο. Το ισχυρότερο Seat όλων των εποχών, το πιο προηγμένο τεχνολογικά, το καλύτερα στημένο και το πιο γρήγορο, ήταν για μία εβδομάδα δικό μας. Το Leon Cupra 280 δεν απειλεί απλώς την κυριαρχία του αυθεντικού Golf GTI, αλλά θέτει τους δικούς του όρους, σπάζοντας τα τείχη του γερμανικού οχυρού με εμφατικό τρόπο.
Παρατηρώντας το εξωτερικά, δεν θα το χαρακτηρίσεις σε καμία περίπτωση ρηξικέλευθο. Είναι αρκετά χαμηλό, έχει μεγάλους προφυλακτήρες, εισαγωγές αέρα, πλαϊνά μαρσπιέ, διαχύτη, δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, 19άρες ζάντες και κόκκινες δαγκάνες, που τονίζουν τον δυναμισμό και τις σπορ καταβολές του, αλλά όλα αυτά είναι πλέον συνήθη σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.
Κάτι λείπει
Η ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στην καμπίνα, με τα τύπου μπάκετ καθίσματα, το χοντρό flat bottom τιμόνι με τις ραφές, τα αλουμινένια πεντάλ και τα σήματα Cupra σε διάφορα τμήματα να προσδίδουν μια διαφορετική αύρα. Παρ’ όλα αυτά, και εδώ η γενική εικόνα είναι απόλυτα φιλική. Οι χώροι είναι ιδανικοί για τέσσερις επιβάτες, ο εξοπλισμός υπερ-πλούσιος και το πορτμπαγκάζ δεν θα απογοητεύσει κανέναν.
Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό είναι προσεγμένα, αλλά θα μπορούσαν να ήταν πιο premium, τα όργανα διαφοροποιημένα, ενώ υπάρχει και κρυφός φωτισμός, που αλλάζει χρώμα ανάλογα με τη λειτουργία που θα επιλέξεις από το Cupra Drive Profile.
Πανίσχυρο
Αυτό που κάνει τη διαφορά στο νέο Leon Cupra είναι, φυσικά, τα μηχανικά μέρη. Έχουμε και λέμε: τετρακύλινδρος δίλιτρος turbo κινητήρας, απόδοσης 280 ίππων και 350 Nm ροπής. Μηχανικά ελεγχόμενο εμπρός διαφορικό με ηλεκτρονική διαχείριση, σύστημα DCC που ρυθμίζει τη σκληρότητα της ανάρτησης, Progressive Steering στο σύστημα διεύθυνσης, ESP με δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης και φυσικά το Cupra Drive Profile που αναφέραμε παραπάνω. Πατώντας το κουμπί με την καρό σημαία στο κέντρο της κονσόλας, μπορείς να προσαρμόσεις ανάλογα τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης, τον κινητήρα, τον ήχο, την ανάρτηση και το τιμόνι.
Από τον παράδεισο στην κόλαση
Στον δρόμο το αυτοκίνητο είναι υπέροχο, χωρίς υπερβολές. Με το χρονόμετρο δεν θα βρεις αντίπαλο. 0-100 σε 5,8 δευτερόλεπτα με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα και ρεπρίζ που ούτε καν μπορείς να φανταστείς. Το πλαίσιο αξιομνημόνευτο, όπως και η λειτουργία των αναρτήσεων, καθώς όσο γρήγορα γυρνάει σε μια πίστα υψηλών προδιαγραφών, τόσο εύκολα κινείται στους γεμάτους παγίδες ελληνικούς δρόμους.
Αν βρεθεί σε ανοικτό δρόμο, ψάξτε να το βρείτε. Ο δείκτης του ταχύμετρου ανεβαίνει με τέτοια ευκολία στα «απαγορευμένα» 200 χλμ./ώρα., πριν καν το καταλάβεις. Σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού, νιώθεις τη δύναμη των 280 ίππων να «ξηλώνει» την άσφαλτο, το τιμόνι είναι βαρύ και άμεσο, οι αλλαγές των σχέσεων ιδανικές. Καθώς αυξάνεις ρυθμό, το Leon Cupra γίνεται ένα μαζί σου, σαν να σου δείχνει τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να εκμεταλλευτείς τις αρετές του.
Από στροφή σε στροφή εσύ ανεβάζεις ρυθμό. Σημαδεύεις και στρίβεις όλο και πιο γρήγορα, αυτό γαντζώνεται στο έδαφος, ακολουθεί πεισματικά τη γραμμή που χαράζεις και υπακούει πιστά σε κάθε προσταγή σου. Δυστυχώς, από την άλλη πλευρά υπάρχει και η ανυπάκουη βελόνα του καυσίμου. Αν το παρακάνεις, η μέση κατανάλωση εκτινάσσεται ακόμα και στα 15 λίτρα. Αντίθετα, με πιο χαλαρούς ρυθμούς πέφτει στα 9 λτ., αλλά δύσκολα μπορεί να φτάσει τα 6,6 λτ. που δίνει ο κατασκευαστής.
Μονοπώλιο
Αυτήν τη στιγμή, δεν υπάρχει κανένα αυτοκίνητο στην αγορά που να μπορεί να συναγωνιστεί το Leon Cupra. Είναι αναμφισβήτητα το καλύτερο όλων και προσφέρεται σε τέτοια τιμή, που σε παλαιότερες εποχές θα προκαλούσε φρενίτιδα στις εκθέσεις της Seat.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Seat Leon Cupra 280 |
Κυβισμός (cc) | 1.984 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 280/5.700 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 350/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 5,8 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 250 |
Μέση Κατανάλωση (κιλα/100χλμ.) | 6,6 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 154 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 261,8 € |
Μήκος (μέτρα) | 4.271 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.816 |
Ύψος (μέτρα) | 1.444 |
Βάρος (κιλά) | 1.395 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 380 |
Τιμή (από…) | 27.800 |