Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κορυφαία έκδοση του μικρού μοντέλου της ισπανικής φίρμας φρεσκαρίστηκε αισθητικά, απέκτησε τον καινούργιο 1.8 TSI κινητήρα των 192 ίππων και βγήκε στους δρόμους, προκαλώντας με την παρουσία της ακόμα και τα GTI.

Δίνει το στίγμα του

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι λάτρεις των «καυτών» supermini και ειδικά οι νεότεροι οδηγοί, που επιζητούν ένα οικονομικό και συνάμα γρήγορο αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα, θα το λατρέψουν από την πρώτη ματιά.

Το Ibiza Cupra δείχνει εξαρχής ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Οι ζάντες 17 ιντσών, η επιθετική εμπρός μάσκα με τη νέα γρίλια και τα φώτα τεχνολογίας bi-xenon, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, ο μεγάλος διαχύτης πίσω, η κεντρική απόληξη της εξάτμισης, το χαμηλωμένο αμάξωμα και τα σήματα με την καρό σημαία αναδεικνύουν το σπορ προφίλ του αυτοκινήτου και χαρίζουν τον απαραίτητο δυναμισμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φτιαγμένο στα μέτρα του οδηγού

Πιο ποιοτικό, μοντέρνο και σπορτίφ το εσωτερικό

Ανοίγοντας την πόρτα, το ενδιαφέρον εστιάζεται στα σπορ καθίσματα, το τριάκτινο flat-bottom τιμόνι με την καρό σημαία στο κάτω τμήμα και τον μοχλό ταχυτήτων με το αντίστοιχο τμήμα. Το εσωτερικό είναι σημαντικά βελτιωμένο, με τη μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό να καλύπτεται από αφρώδες υλικό, υποστηρίζοντας την ποιότητα κατασκευής.

Στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη αφής 6,5 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Easy Connect Gen 2, επιτρέποντας τη σύνδεση με όλες τις συσκευές iOS και Android, την υποστήριξη δεκάδων εφαρμογών, την πρόσβαση στο διαδίκτυο και την πλήρη συμβατότητα με smartphone ή tablet. Επίσης, υπάρχουν δύο νέες εφαρμογές που συμβάλλουν ακόμα περισσότερο στη συνδεσιμότητα, το SEAT DriveApp και το SEAT ConnectApp.

Όσον αφορά στους χώρους, το Ibiza Cupra μπορεί να φιλοξενήσει έως τέσσερα άτομα, με το πορτμπαγκάζ των 292 λίτρων να είναι πλήρως αξιοποιήσιμο χάρη στο σχήμα του. Η απουσία πίσω θυρών περιορίζει την πρακτικότητα, ωστόσο αυτό είναι το τελευταίο στο οποίο θα δώσει σημασία ο υποψήφιος αγοραστής.

Πύραυλος εδάφους

Στον δρόμο, συνήθως, όλοι θα κοιτούν τον διαχύτη και την κεντρική απόληξη

Αυτό που κάνει τη διαφορά στην κορυφαία έκδοση του ισπανικού supermini είναι φυσικά το μηχανικό σύνολο. Ακολουθώντας τα βήματα του VW Polo GTI, το Ibiza Cupra εφοδιάστηκε με τον 1.8 TSI κινητήρα απόδοσης 192 ίππων και 320 Nm ροπής. Το μοτέρ έχει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, νιώθεις κάθε ίππο στον δρόμο από το πρώτο βύθισμα του δεξιού ποδιού στο γκάζι, κάτι που μεταφράζεται σε εκπληκτικές επιδόσεις. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 235 χλμ./ώρα.

Στον ανοικτό δρόμο ένα γρήγορο κατέβασμα από το εξάρι μηχανικό κιβώτιο αρκεί για να διαπιστώσεις πόσο «εκρηκτικό» είναι. Ξεπετάγεται μπροστά σε χρόνο-μηδέν, καταπίνει τα χιλιόμετρα με ευκολία, ανεβάζοντας γραμμικά και απρόσκοπτα στροφές.  Η ροπή είναι διαθέσιμη από τις 1.450 σ.α.λ., κάτι που σημαίνει ότι οι επιταχύνσεις από στάση θα σας συναρπάσουν.

Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, η εταιρεία δίνει 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, ωστόσο σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται πάνω από τα 7,5 λίτρα. Σε περιπτώσεις πίεσης μάλιστα, φθάνει ακόμα και τα 9 λτ., οπότε όλα εξαρτώνται από το πόσο «βαρύ πόδι» έχετε.

Σε ανεβάζει

Το πιο γρήγορο Seat Ibiza στην ιστορία

Από τα πρώτα χιλιόμετρα, το «πυραυλάκι» της Seat σου δίνει την αίσθηση που αναζητείς. Το σπορ κάθισμα αγκαλιάζει το σώμα, τιμόνι και μοχλός ταχυτήτων είναι στη θέση που πρέπει, με το πρόγραμμα Drive Profile να θέτει τον ρυθμό. Με την επιλογή της ρύθμισης comfort, η ανάρτηση γίνεται πιο πολιτισμένη και οι μετακινήσεις μέσα στην πόλη πιο ευχάριστες, ειδικά για τους πίσω επιβάτες.

Στη sport τα πράγματα αλλάζουν. Το Cupra αγριεύει, ο ήχος του κινητήρα γίνεται πιο μπάσος, η ανάρτηση και το τιμόνι σφίγγουν. Οι 192 ίπποι είναι έτοιμοι να ξεχυθούν στον δρόμο, με τον χρήστη να απολαμβάνει το εκπληκτικό κράτημα και τη σταθερότητα του αυτοκινήτου στην εθνική οδό και κυρίως στις στροφές, όπου δείχνει όλες τις αρετές του. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS σου επιτρέπει να ανεβάσεις ρυθμούς σε πιο απαιτητικές διαδρομές, να χαρείς την ακρίβεια του τιμονιού και να διατηρήσεις γρήγορο τέμπο, χωρίς ίχνος πλεύσης.

 Είναι δικό σου

Η τιμή του έχει οριστεί στα 17.200 ευρώ

Αν επιζητείς ένα hot supermini, καλοφτιαγμένο, απολαυστικό, ισχυρό και γρήγορο, το Seat Ibiza Cupra είναι μια από τις βασικές επιλογές σου. Ολοκληρωμένο από πλευράς οδηγικής συμπεριφοράς, με πλούσιο εξοπλισμό και σε τιμή καθόλα απαγορευτική, αποτελεί τον ορισμό του best value for money.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Seat Ibiza Cupra
Κυβισμός (cc) 1.798 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 192/4.300
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 320/1.450
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 6,7
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 235
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 6
Εκπομπές Ρύπων CO2 145 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 268,25 €
Μήκος (μέτρα) 4.055
Πλάτος (μέτρα) 1.693
Ύψος (μέτρα) 1.420
Βάρος (κιλά) 1.260
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 292
Τιμή (από…) 17.200 €

Ζάντες 17 ιντσών και μεγάλες κόκκινες δαγκάνες φρένων
Κερδίζει από την πρώτη ματιά τους νεότερους σε ηλικία οδηγούς
Αποτελεσματικό και πρόθυμο σε όλες τις συνθήκες
Η καρό σημαία διακρίνεται στο τιμόνι και στον πίνακα οργάνων
Μοχλός ταχυτήτων με αγωνιστικό dna
Μέσως της οθόνης ελέγχονται όλες οι λειτουργίες και οι εφαρμογές
Πατώντας το κουμπί αριστέρα, το Ibiza Cupra γίνεται ακόμα πιο 'καυτό'

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης