Επιμέλεια : Περικλής Χαλάτσης
Το νέο Renault Austral συνδυάζει τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες, 4CONTROL Advanced και MULTI-SENSE Advanced, που αποτελούν το επιστέγασμα μιας εξέλιξης που διήρκεσε πάνω από 10 χρόνια. Ο συνδυασμός του 4CONTROL Advanced και του MULTI-SENSE Advanced στο νέο Austral, δημιουργεί μια μοναδική οδηγική εμπειρία.Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πλήρες φάσμα επιλογών εξατομίκευσης που κάνουν την οδήγηση ακόμη πιο ευχάριστη.
Όταν τότε είχαμε γράψει ότι στρίβουν οι πίσω τροχοί πολλοί ήταν αυτοί που πίστεψαν ότι τα μπερδέψαμε και έπρεπε να είχαμε πει ότι στρίβουν οι τροχοί μπροστά.
Ωστόσο είχαμε γράψει σωστά. Γιατί η τεχνολογία για ασφαλέστερη οδήγηση προέβλεπε οι πίσω τροχοί να μπορούν να στρίβουν η αν θέλετε να γυρίζουν έως και 3,5° αλλά προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς όταν το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα.
Το 2015, η 2η γενιά 4CONTROL που παρουσιάστηκε στα Espace, Talisman και Megane GT, συνδυάστηκε με μια άλλη καινοτομία της Renault: το σύστημα MULTI-SENSE.
MULTI-SENSE: ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση
Το MULTI-SENSE αλλάζει την απόκριση του υδραυλικού τιμονιού, το δυναμικό έλεγχο οδήγησης και την απόκριση τόσο του κινητήρα όσο και του κιβωτίου ταχυτήτων. Για παράδειγμα, στη λειτουργία Sport, το τιμόνι «σφίγγει» περισσότερο, ενώ ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων ανταποκρίνονται πιο γρήγορα στις εντολές του οδηγού.
Όσον αφορά το περιβάλλον στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το MULTI-SENSE αλλάζει τα χρώματα και τον φωτισμό στο εσωτερικό της καμπίνας και, ανάλογα με το μοντέλο, μπορεί να αλλάξει ακόμη και τον ήχο του κινητήρα.
Χρησιμοποιώντας το κουμπί MULTI-SENSE που είναι τοποθετημένο στο τιμόνι, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στους τρεις βασικούς τρόπους οδήγησης του συστήματος OpenR Link: Sport, Eco και Neutral. Κάθε λειτουργία διαθέτει προεπιλεγμένες ρυθμίσεις βελτιστοποιημένες από τους μηχανικούς της Renault για καλύτερη αίσθηση. Αυτή η λειτουργία είναι ίδια με αυτή που είχε ήδη η προηγούμενη γενιά.
Ο οδηγός τώρα μπορεί να επιλέξει να αυξήσει ή να μειώσει την ένταση της αίσθησης που συνοδεύει τις βασικές ρυθμίσεις και να προσαρμόσει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας απλά το ολοκαίνουργιο, βαθμονομημένο από 1-13, χειριστήριο που βρίσκεται στην οθόνη αφής του συστήματος multimedia OpenR. Είναι ακριβώς σαν να ρυθμίζεις την ένταση του ήχου.
Οι μηχανολόγοι της Renault μετά από αρκετά χρόνια μελετών, δοκιμών και εξελίξεων προχώρησαν σε δύο μηχανολογικές καινοτομίες. Ο ολοκαίνουργιος πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων της πλατφόρμας CMF-C/D καθιστά δυνατό τον έλεγχο της διαδρομής και της ευθυγράμμισης των τροχών του αυτοκινήτου.