Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

Το Clio δεν είναι κάποιο τυχαίο και… χθεσινό μοντέλο. Κουβαλώντας δεκαετίες στην πλάτη του (23 χρόνια) και θέλοντας να συνεχίσει την πετυχημένη πορεία του, θα έπρεπε σίγουρα να έχει να δώσει πολλά περισσότερα. Πάρα πολλά για την ακρίβεια και ιδίως στην Ελλάδα, όπου τα πράγματα είναι δύσκολα, η αγορά έχει πέσει αισθητά και η σκέψη «μικρός κινητήρας, μεγάλη ιπποδύναμη, χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, μικρή κατανάλωση» στριφογυρίζει στο μυαλό όλων αυτών που θέλουν να προχωρήσουν σε αγορά καινούργιου αυτοκινήτου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έκδοση με κινητήρα 896 κ.εκ.
Χωρίς να υπερβάλλουμε, μπορούμε να πούμε πως η νέα γενιά του Renault Clio έχει ήδη κάνει τη διαφορά και αποτελεί μία σημαντική πρόταση για όσους θέλουν να αγοράσουν αυτοκίνητο που τα έχει όλα. Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση με τον κινητήρα του 0.9 λίτρου, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους. Αν και φαντάζει μικρός, στην πράξη είναι σίγουρο πως έχει να δείξει το ακριβώς αντίθετο. Και αυτό διότι ο καθένας που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι είναι σίγουρο πως δεν θα καταλάβει πώς ένα τόσο μικρό μηχανικό σύνολο κινεί τόσο καλά το νέο Clio. Επιπλέον, δεν θα συνειδητοποιήσει πως οδηγεί ένα αυτοκίνητο με κινητήρα μόλις 898 κ.εκ..

Φοβερή… μούρη
Με το νέο Clio, oι Γάλλοι έδειξαν πως μπορούν να κάνουν την υπέρβαση. Εξωτερικά η σχεδίαση τηςH επιβλητική εμπρός μάσκα με τα φώτα LED που βγάζουν... μάτια εμπρός μάσκας είναι αυτή που συγκεντρώνει τα βλέμματα και θα λέγαμε ότι κάνει τη μεγάλη διαφορά. Εδώ είναι που συναντάμε και το νέο μεγάλο σήμα της μάρκας που δεσπόζει και «φωνάζει» πως το μοντέλο είναι Renault. Στο εσωτερικό τα πράγματα αλλάζουν σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Το αυτοκίνητο δείχνει πιο μεγάλο, έχει περισσότερους χώρους και είναι λειτουργικό για τους επιβάτες. Αν και έχει περάσει στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι το Clio είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, θα λέγαμε πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Σε εθνικό οδικό δίκτυο το γαλλικό μοντέλο μπορεί να κινηθεί με αξιοπρέπεια, άνετα και μάλιστα χωρίς δισταγμούς, ακόμα και εάν το φορτώσετε. Από εκεί και πέρα, για τους… γρήγορους, το Clio 0.9 TCe μπορεί να μη θυμίζει RS, αλλά θα ικανοποιήσει με το άμεσο τιμόνι, τη δύναμη και, στην τελική, δεν θα καταναλώσει πολύ καύσιμο, αφού η μέση πραγματική κατανάλωση θα κυμανθεί κοντά στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το εσωτερικό της νέας γενιάς του Renault Clio

Από πλευράς εξοπλισμού, ακόμα και στην απλή έκδοση, οΤο σύστημα Multimedia του Clio ιδιοκτήτης θα μείνει ικανοποιημένος και θα βρει μπροστά του πολλά και χρήσιμα καλούδια. Από τα κλασικά, ABS, αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα μέχρι και οθόνη αφής, μέσα από την οποία μπορεί να αντλήσει πολλές πληροφορίες αλλά και να κάνει όλες τις… δουλειές που κάνει ένας οδηγός. Φυσικά, δεν λείπουν και τα χειριστήρια του ραδιοφώνου, που «αναγκάζουν» τον οδηγό να μην αφήνει το τιμόνι από τα χέρια του για χάρη του αγαπημένου του τραγουδιού.

Στο πνεύμα της εποχής
Στο διά ταύτα, η νέα γενιά Renault Clio αλλάζει τα δεδομένα και η κατηγορία αποκτά νέο παίκτη υπολογίσιμο, που θέλει να κάνει… πρωταθλητισμό. Το πακέτο, «όμορφο – προσιτό – χαμηλή κατανάλωση – μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (για συγκεκριμένη έκδοση)» βοηθά στο να κερδίσει πόντους και, επειδή στο τέλος πάντα γίνεται… ταμείο, θα φανεί και από την απήχηση που θα έχει στο κοινό. Σε κάθε περίπτωση, μία δοκιμή σε αντιπροσωπεία της Renault θα σας… προβληματίσει (με την… καλή έννοια).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

H σχεδίαση μαγνητίζει τα βλέμματα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Renault Clio 0.9 TCE
Κυβισμός (cc) 898 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 90/5.250
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 135/2.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 12,2
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 182
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 4,5
Εκπομπές Ρύπων CO2 104 γρ./χλμ
Τέλη Κυκλοφορίας 93,6 €
Μήκος (μέτρα) 4,062
Πλάτος (μέτρα) 1,732
Ύψος (μέτρα) 1,448
Βάρος (κιλά) 1.009
Χώρος Αποσκευών (λίτρα)  300
Τιμή (από…)* 13.350 ευρώ

 

Δείτε παρακάτω φωτογραφίες από τη νέα γενιά Renault Clio

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης